Čeští vítězové míří do Bruselu: Accenture ČR a První chodská stavební
První ročník evropských cen za společenskou odpovědnost European CSR Award za Českou republiku byl vyhlášen v rámci CSR Summitu. Vítězné firmy z obou kategorií spojuje téma uplatnění mladých lidí z dětských domovů na trhu práce.
Vítězem v kategorii Velká firma se stala firma Accenture se svým projektem Accenture Academy, na kterém spolupracuje s nadací Terezy Maxové dětem. Projekt reaguje na celospolečenský problém a nabízí zvýšení šancí na uplatnění mladých lidí s ústavní historií na trhu práce, pomáhá zvyšovat jejich vzdělání a připravovat je na vstup do práce.
Celoevropská soutěž European CSR Awards, kterou podporuje Evropské komise, probíhá ve 28 zemích, partnerem národního kola pro ČR je Byznys pro společnost - odborná platforma zaměřená na odpovědné podnikání. „V České republice zájem ze strany firem o soutěž předčil očekávání, o první místo soutěžilo 34 firem se 41 CSR projekty, což je srovnatelná účast třeba s Velkou Británií či Rakouskem,“ říká Veronika Němcová z platformy Byznys pro společnost.
Soutěž oceňuje inovativní projekty malých i velkých firem, které reprezentují úspěšná partnerství mezi podnikem a partnerem z nepodnikového sektoru a mají významný společenský dopad. „Shodné tematické zaměření obou vítězných projektů poukazuje na palčivé společenské téma v Česku, které ocenily obě hodnotící komise,“ říká Němcová. O vítězích soutěže rozhodla ve dvoukolovém řízení odborná nezávislá porota. Vítězné české firmy z národního kola si pojedou převzít ocenění i do Bruselu.
Celoevropskou soutěž European CSR Awards pořádají organizace CSR Europe a BITC v konsorciu s dalšími partnery za podpory Evropské komise. Záštitu nad národním kolem soutěže European CSR Award převzal ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba.
Další informace o soutěži naleznete na www.eucsraward.cz
-red-
VÝSLEDKOVÁ LISTINA
European CSR Award 2013
European CSR Award je první evropská cena oceňující společenskou odpovědnost firem na národní a celoevropské úrovni. Soutěž vyhlašuje CSR Europe a Business in the Community s podporou Evropské komise. Národním partnerem a organizátorem této soutěže v České republice je platforma Byznys pro společnost, národní partner organizace CSR Europe. Do soutěže se zapojily velké a malé firmy z 28 evropských zemí. V České republice přihlásilo celkem 34 firem 41 CSR projektů. Soutěž navazuje na národní soutěže z oblasti společenské odpovědnosti a zaměřuje se na projekty, které reprezentují úspěšná partnerství mezi podnikem a partnerem z nepodnikového sektoru.
Kategorie 1: Partnerství malých a středně velkých firem s neziskovým subjektem
Vítěz:
První chodská stavební společnost
Schody do života
Projekt Schody do života dlouhodobě podporuje vzdělávání chlapců z dětských domovů. Partnery projektu jsou dětské domovy a střední odborná učiliště. Cílem je usnadnit chlapcům vstup do života tím, že jim je poskytnuto zázemí a podmínky pro to, aby se mohli vyučit řemeslu, osamostatnit se a zapojit se do pracovního procesu. Do projektu se zapojují přímo zaměstnanci i vedení firmy, kteří s hochy tráví svůj vlastní čas. Studentům je nabídnuta dlouhodobá stabilní spolupráce a rozvíjení projektu. Od chlapců je očekáván svědomitý přístup a pilné plnění povinností vyplývajících ze studia. Zapojení se do projektu znamená, že hoši budou nejen brát, ale také ukazovat své studijní výsledky a chuť se dále vzdělávat. Cílem je rozvíjet projekt po celé ČR, získat více potencionálních učňů a především partnerů, kteří budou chtít pomáhat dětem v této oblasti.
2. místo PRK Partners s.r.o. advokátní kancelář Pro Bono právní služby Nadaci Terezy Maxové dětem a Fóru dárců
3. místo Centrum andragogiky s.r.o. Podpora klientů rehabilitačního ústavu Kladruby při budoucí sociální rehabilitaci
Kategorie 2: Partnerství velkých firem s neziskovým subjektem
Vítěz:
Accenture
Accenture Academy
Projekt Accenture Academy je společným projektem společnosti Accenture Central Europe a Nadace Terezy Maxové dětem, realizovaný ve spolupráci s občanským sdružením Člověk hledá člověka. Projekt Accenture Academy reaguje a nabízí řešení na palčivý celospolečenský problém – a to zvýšení šancí na uplatnění mladých lidí s ústavní historií na trhu práce, zvýšení jejich vzdělání a konkurenceschopnosti. Projekt Accenture Academy pomáhá mladým lidem opouštějícím dětské domovy a ústavní péči získat práci a pracovní zkušenosti. V dané oblasti vykrývá bílé místo, neboť většina aktivit se věnuje cílové skupině jen do té doby, po kterou pobývá v ústavech.
2. místo
Plzeňský Prazdroj
K-LEE-DECK
3. místo
ČEZ
Vzdělávací program ČEZ
4. místo
Veolia Voda Česká republika
MiNiGranty Veolia
5. místo
Pivovary Staropramen
Vztah s komunitami
Děkujeme členům odborné komise:
Vesselin Barliev, Public Affairs Manager, Plzeňský Prazdroj
Lenka Břeská, CSR Manager, GlaxoSmithKline
Karel Doubek, ředitel, Hotel Adria
Vladimíra Drbalová, zástupkyně pro mezinárodní organizace a EU, Svaz průmyslu a dopravy
Dana Dvořáková, ředitelka korporátní komunikace, Telefónica Czech Republic
Zuzana Dvořáková, vedoucí katedry personalistiky, VŠE
Milan Hejl, Managing Partner, AMI Communications
Lenka Kohoutová, poslankyně PČR, předsedkyně správní rady NFOZP
Marie Kopecká, členka správní rady Nadace Open Society Fund
Marta Koucká, oddělení politiky sociálního začleňování MPSV
Monika Ladmanová, Strategic Public Relations, IBM Česká republika
Milan Medek, ředitel marketingu, Kooperativa pojišťovna
Pavel Nepala, Managing Partner, Renomia
Denisa Pavízová, specialistka marketingu, Antalis
Tomáš Rak, manažer udržitelného rozvoje, New World Resources
Edita Šilhánová, ředitelka právního oddělení a vnějších vztahů, Pivovary Staropramen
Hana Šilhánová, ředitelka, Nadace rozvoje občanské společnosti
Josef Tesařík, generální ředitel, TESCO SW
Karel Vít, ředitel, odbor implementace fondů EU, MPSV ČR
Lucia Zachariášová, Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
Hana Zmítková, ředitelka pro styk s veřejností a životní prostředí Tetra Pak Česká republika
Byznys pro společnost
Byznys pro společnost je největší odborná platforma pro sdílení a šíření principů CSR a udržitelného podnikání v ČR a sdružuje firmy, které ve své činnosti uplatňují principy trvalé udržitelnosti a společenské odpovědnosti (Corporate Social Responsibility).
Vítězem v kategorii Malá a střední firma zvítězila První chodská stavební společnost s projektem Schody do života. Vítězný projekt dlouhodobě podporuje vzdělávání chlapců z dětských domovů. Partnery projektu jsou dětské domovy a střední odborná učiliště. Cílem je usnadnit chlapcům vstup do života tím, že jim je poskytnuto zázemí a podmínky pro to, aby se mohli vyučit řemeslu, osamostatnit se a zapojit se do pracovního procesu.Vesselin Barliev, Public Affairs Manager, Plzeňský Prazdroj
Lenka Břeská, CSR Manager, GlaxoSmithKline
Karel Doubek, ředitel, Hotel Adria
Vladimíra Drbalová, zástupkyně pro mezinárodní organizace a EU, Svaz průmyslu a dopravy
Dana Dvořáková, ředitelka korporátní komunikace, Telefónica Czech Republic
Zuzana Dvořáková, vedoucí katedry personalistiky, VŠE
Milan Hejl, Managing Partner, AMI Communications
Lenka Kohoutová, poslankyně PČR, předsedkyně správní rady NFOZP
Marie Kopecká, členka správní rady Nadace Open Society Fund
Marta Koucká, oddělení politiky sociálního začleňování MPSV
Monika Ladmanová, Strategic Public Relations, IBM Česká republika
Milan Medek, ředitel marketingu, Kooperativa pojišťovna
Pavel Nepala, Managing Partner, Renomia
Denisa Pavízová, specialistka marketingu, Antalis
Tomáš Rak, manažer udržitelného rozvoje, New World Resources
Edita Šilhánová, ředitelka právního oddělení a vnějších vztahů, Pivovary Staropramen
Hana Šilhánová, ředitelka, Nadace rozvoje občanské společnosti
Josef Tesařík, generální ředitel, TESCO SW
Karel Vít, ředitel, odbor implementace fondů EU, MPSV ČR
Lucia Zachariášová, Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
Hana Zmítková, ředitelka pro styk s veřejností a životní prostředí Tetra Pak Česká republika
Byznys pro společnost
Byznys pro společnost je největší odborná platforma pro sdílení a šíření principů CSR a udržitelného podnikání v ČR a sdružuje firmy, které ve své činnosti uplatňují principy trvalé udržitelnosti a společenské odpovědnosti (Corporate Social Responsibility).
Vítězem v kategorii Velká firma se stala firma Accenture se svým projektem Accenture Academy, na kterém spolupracuje s nadací Terezy Maxové dětem. Projekt reaguje na celospolečenský problém a nabízí zvýšení šancí na uplatnění mladých lidí s ústavní historií na trhu práce, pomáhá zvyšovat jejich vzdělání a připravovat je na vstup do práce.
Celoevropská soutěž European CSR Awards, kterou podporuje Evropské komise, probíhá ve 28 zemích, partnerem národního kola pro ČR je Byznys pro společnost - odborná platforma zaměřená na odpovědné podnikání. „V České republice zájem ze strany firem o soutěž předčil očekávání, o první místo soutěžilo 34 firem se 41 CSR projekty, což je srovnatelná účast třeba s Velkou Británií či Rakouskem,“ říká Veronika Němcová z platformy Byznys pro společnost.
Soutěž oceňuje inovativní projekty malých i velkých firem, které reprezentují úspěšná partnerství mezi podnikem a partnerem z nepodnikového sektoru a mají významný společenský dopad. „Shodné tematické zaměření obou vítězných projektů poukazuje na palčivé společenské téma v Česku, které ocenily obě hodnotící komise,“ říká Němcová. O vítězích soutěže rozhodla ve dvoukolovém řízení odborná nezávislá porota. Vítězné české firmy z národního kola si pojedou převzít ocenění i do Bruselu.
Celoevropskou soutěž European CSR Awards pořádají organizace CSR Europe a BITC v konsorciu s dalšími partnery za podpory Evropské komise. Záštitu nad národním kolem soutěže European CSR Award převzal ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba.
Další informace o soutěži naleznete na www.eucsraward.cz
-red-
VÝSLEDKOVÁ LISTINA
European CSR Award 2013
European CSR Award je první evropská cena oceňující společenskou odpovědnost firem na národní a celoevropské úrovni. Soutěž vyhlašuje CSR Europe a Business in the Community s podporou Evropské komise. Národním partnerem a organizátorem této soutěže v České republice je platforma Byznys pro společnost, národní partner organizace CSR Europe. Do soutěže se zapojily velké a malé firmy z 28 evropských zemí. V České republice přihlásilo celkem 34 firem 41 CSR projektů. Soutěž navazuje na národní soutěže z oblasti společenské odpovědnosti a zaměřuje se na projekty, které reprezentují úspěšná partnerství mezi podnikem a partnerem z nepodnikového sektoru.
Kategorie 1: Partnerství malých a středně velkých firem s neziskovým subjektem
Vítěz:
První chodská stavební společnost
Schody do života
Projekt Schody do života dlouhodobě podporuje vzdělávání chlapců z dětských domovů. Partnery projektu jsou dětské domovy a střední odborná učiliště. Cílem je usnadnit chlapcům vstup do života tím, že jim je poskytnuto zázemí a podmínky pro to, aby se mohli vyučit řemeslu, osamostatnit se a zapojit se do pracovního procesu. Do projektu se zapojují přímo zaměstnanci i vedení firmy, kteří s hochy tráví svůj vlastní čas. Studentům je nabídnuta dlouhodobá stabilní spolupráce a rozvíjení projektu. Od chlapců je očekáván svědomitý přístup a pilné plnění povinností vyplývajících ze studia. Zapojení se do projektu znamená, že hoši budou nejen brát, ale také ukazovat své studijní výsledky a chuť se dále vzdělávat. Cílem je rozvíjet projekt po celé ČR, získat více potencionálních učňů a především partnerů, kteří budou chtít pomáhat dětem v této oblasti.
2. místo PRK Partners s.r.o. advokátní kancelář Pro Bono právní služby Nadaci Terezy Maxové dětem a Fóru dárců
3. místo Centrum andragogiky s.r.o. Podpora klientů rehabilitačního ústavu Kladruby při budoucí sociální rehabilitaci
Kategorie 2: Partnerství velkých firem s neziskovým subjektem
Vítěz:
Accenture
Accenture Academy
Projekt Accenture Academy je společným projektem společnosti Accenture Central Europe a Nadace Terezy Maxové dětem, realizovaný ve spolupráci s občanským sdružením Člověk hledá člověka. Projekt Accenture Academy reaguje a nabízí řešení na palčivý celospolečenský problém – a to zvýšení šancí na uplatnění mladých lidí s ústavní historií na trhu práce, zvýšení jejich vzdělání a konkurenceschopnosti. Projekt Accenture Academy pomáhá mladým lidem opouštějícím dětské domovy a ústavní péči získat práci a pracovní zkušenosti. V dané oblasti vykrývá bílé místo, neboť většina aktivit se věnuje cílové skupině jen do té doby, po kterou pobývá v ústavech.
2. místo
Plzeňský Prazdroj
K-LEE-DECK
3. místo
ČEZ
Vzdělávací program ČEZ
4. místo
Veolia Voda Česká republika
MiNiGranty Veolia
5. místo
Pivovary Staropramen
Vztah s komunitami