Hašek rehabilitován: konec komunistických bájí!

05. 03. 2012 | 19:14
Přečteno 4105 krát
Žádný český literát nebyl komunisty tak nestydatě zneužíván jako Jaroslav Hašek. Rudá totalita se nespokojila pouze s výmysly a ideologickými žvásty. Padělávala i dokumenty a fotografie. Posléze je vydávala za „pravé“. Bylo nutné autora „dobrého vojáka Švejka“ od tohoto nánosu bahna totalitní mytologie očistit. Nebylo to lehké, ale myslím, že se mi to podařilo.

Koncem roku 2011 vyšla další moje kniha literatury faktu - Jan Berwid-Buquoy: „Jaroslav Hašek a jeho ‚dobrý voják Švejk‘ – Čeští občané, rakouští vojáci anebo ruští bolševici? “ (České Budějovice 2011). Jde mi v ní o to Haška rehabilitovat a vyrvat ho z náruče zaběhnutých bolševických legend vyráběných hlavně v Moskvě a v Praze. Je nutné ovšem současně podotknout, že první legendy o životě tohoto „geniálního idiota“ (výraz pochází od Ivana Olbrachta) vznikaly již krátce po jeho smrti v roce 1923. Tyto zkazky se však potácely v anekdotických podáních a neměly žádný ideologický podtext. Přesto i oné anekdotické mystifikace byly groteskou, která šla okolo Haška naprosto mimo.

Celou situaci změnilo vypuknutí studené války a nástup komunismu v ČSR v únoru 1948. Ministr informací Václav Kopecký dostal příkaz od sovětské GRU postavit Haška na nový třídně politický základ a vyrobit z něho „komunistu“. Dalo by se říci, že soudruh ministr nelenil a pustil se do práce s vervou jemu vlastní. A tak obratem ruky vznikl ideologický žvást pod titulem: „O životě Jaroslava Haška“ (Praha 1953). Podepsal se pod to komunistický novinář Zdena Ančík. Ve své publikaci otevřeně píše: Hašek a jeho žena Jarmila spolu četli díla ruských autorů a hlavně se zajímali o Maxima Gorkého. K obsahu knihy se mi vyjádřil syn humoristy Richard Hašek: „Upřímně řečeno o tom nic nevím. To tvrdí Ančík ve své knize. Poté, co jsem si knížku přečetl, ptal se mě na moje mínění. Řekl jsem mu, že v tom nepoznávám ani svého otce ani svou matku…Nevzpomínám si, že by moje matka měla kdy v knihovně nějakou ruskou knihu. Nikdy jsem ji rovněž neviděl rusky číst a mluvit už vůbec ne. To je naprostá báchorka!“

Jaroslav Hašek do KSČ nikdy nevstoupil, i když ho k tomuto kroku komunistická poslankyně Anežka Hodinová-Spurná několikrát přemlouvala. Slíbil jí pouze, že bude do „Rudého práva“ psát humoresky. S KSČ nechtěl mít zásadně nic společného! Hodinová-Spurná ho nazvala zrádcem „bolševické revoluce“ poté, co v kabaretu „Červená sedma“ napadal ruské bolševiky tak nehorázným způsobem, že ho musel ředitel kabaretu Jiří Červený propustit. Jinak podle tvrzení Richarda Haška, nazýval autor Švejka fanatickou komunistku Hodinovou-Spurnou „ohnivzdornou čarodějnicí“.

Haškův průkaz (na jméno Gašek Jaroslav-Roman) Komunistické strany Ruska je padělek, vyrobený sovětskou GRU v roce 1950. K tomu generál StB Ludvík Hlavačka v rozhovoru se mnou v květnu 1968: „Sám jsem na zhotovení tohoto průkazu osobně spolupracoval…“ Dále uvádí podplukovník Ministerstva vnitra JUDr. Zdeněk Nečacký: „Legitimace prochází z roku 1950 a je vyrobena na papíře, který v roce 1920 vůbec neexistoval.“ I Haškovo museum v Bugulmě (bývalá SSSR) je smyšlenou mystifikační atrakcí. Neexistuje žádný důkaz o Haškově pobytu v Bugulmě. Autor „dobrého vojáka Švejka“ velitelem Bugulmy nikdy nebyl. Byl jím donský kozák Vasja Širokov. Jeho zástupci byli Taranov, Romanovič a Špitulský. Hašek mezi nimi není. Roman Romanovič (1885 – 1936) je sovětskou výzvědnou službou GRU vydáván za „Haška“. Jedná se o nesmysl a pustou lež. Romanovič byl ukrajinský Žid, syn obchodníka a v pozdějších stalinských čistkách zemřel 1936 v pracovním táboře na Sibiři. Toto je výpověď ruské historičky Iriny Dunajevské (manželky sovětského haškologa Alexandra Dunajevského), Památník národního písemnictví, Praha-Strahov 1981:

„Něco vám řeknu, ale nesmíte nikde říkat, že to víte ode mne. Zabili by mne. V SSSR nemá lidský život žádnou cenu. Říkají o Vás, že jste patrně západoněmecký špión (Omyl. Byl jsem v té době spolupracovníkem britské výzvědné služby Intelligence Corps, MI-6 v Západním Berlíně. To ovšem ani Moskva, ani Praha nevěděly). Hlídají Vás na každém kroku. Musíte si dávat na sebe pozor! Ale teď k věci. Nevím jak je to s československou dokumentací, ale veškeré sovětské prameny jsou uměle vyrobené nebo alespoň zkreslené. Nevěřte prosím Vás ničemu. Je to všechno pustá lež. Materiály o Haškovi do jeho muzea v Bugulmě byly všechny dodány z Moskvy. Hašek v Bugulmě nikdy nebyl. Co vlastně dělal v Rudé armádě a kde vůbec působil, nikdo neví. Mimo padělků o tom neexistuje žádný zápis. Naše komunistická strana si vytvořila Haška tak, jak ho potřebovala a tento pokřivený, smyšlený obraz musí být jako oficiální ‚pravda‘ vnucen i Čechoslovákům. Proto je zde i můj muž, aby na to dohlédl…“

Chcete-li se dozvědět více, je nutné si opatřit celou publikaci, buďto u knihkupců nebo na dobírku – Jan Berwid-Buquoy: „Jaroslav Hašek a jeho ‚dobrý voják Švejk‘ – Čeští občané, rakouští vojáci anebo ruští bolševici?“, Český Institut Mezinárodního Setkání (ČIMS), Chýnovská 1, 391 56 Tábor, e-mail: jan.berwid-buquoy@arcor.de, cena: 149,- Kč.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

kokoshka napsal(a):

"Neco vam reknu,ale nesmite nikdy rikat,ze to vite ode mne.Zabili by mne.V SSSR nema lidsky zivot zadnou cenu"
Vysvetli mi nekdo proc je autor porad nazivu a na svobode?S takovymi symptomy pokrocile maniodepresivni psychosy?
05. 03. 2012 | 19:33

maňana napsal(a):

mno,abych se přiznal je mi to celkem fuk,Haškova Švejka mám rád od stř.školy a nic na tom nezmění ani to zda byl,či nebyl bolševik.
05. 03. 2012 | 19:35

Mace de Zinfor napsal(a):

Ha, ha, ha.
05. 03. 2012 | 19:35

Tunel napsal(a):

Jdu prolistovat blogy a koukám, že odkaz je na inzerci. :-(
05. 03. 2012 | 19:38

Kvakin napsal(a):

Pane autore, Vy nevěříte, že prokazatelný maloburžoasní anarchista Hašek přijal na frontě 1. světové války (a v zajetí a v Legii) nejprve výzvu velké ruské revoluce, té revoluce pracujících (dělníků, rolníků, pracující maloburžoasie - živnostníků) proti buržoasii a statkářstvu, té revoluce proti státnímu útlaku a klerikálnímu duchovnímu útlaku a oblbování, a pak - když viděl, co se na Rusi děje - ztratil chuť se toho dále účastnit ? Že Hašek byl člen KSČ co frakce bolševické všeruské strany je pravda; proč to zamýšlet ? Že po návratu do Cech již bolševickou agitaci v republice rozvíjet nehodlal a nerozvíjel není tajemství. V Bugulmě přirozeně svého času byl, ať o tom Moskva psala potom cokoli. Proč sem píšete Vaše zvratky, když musíte znásilňovat fakta, úplně po bolševicku, což tak vehementně popíráte ? Myslíte, že dočasný bolševik nemohl napsat Švejka ? Že ho mohl napsat teprve po té, až Vy - odiózní bytost - jej přetransformujete na antikomunistu ? Iditě v žopu, svoloč germanskaja.
05. 03. 2012 | 19:38

kokoshka napsal(a):

Jen trochu do minulosti,omlouvam se za nepřesnost.
"Ja jsem nasral cele Rusko"(c)-to ma čim se pochloubit!
"A pravim všem ze Rusove poslali se Sputnikem dvanact(12)psu misto Lajky"
bloger Grossling?"To by mne zajimalo jak mohli nacpat 12 psu do jedne družici?"
05. 03. 2012 | 19:40

Béda napsal(a):

1/Žeby další díl seriálu populárního baviče vydávajícího se za historika jménem JBB? že prý... " Vyšla další moje kniha kniha literatury faktu"... Musím se pousmát.

2/ Prý "Hašek v Bugulmě nikdy nebyl. Co vlastně dělal v Rudé armádě a kde vůbec působil, nikdo neví. Mimo padělků o tom neexistuje žádný zápis..." To tedy znamená, že Hašek patrně v Rusku nikdy nebyl, protože existující fakta jsou patrně podvrhy KGB a žádné jiné nejsou. Zřejmě tedy psal o Rusku podobně jako K.May o amerických Indiánech, které v životě neviděl a navíc v Americe nikdy nebyl.

3/ autro píše o Haškovi a nejednou střih- a koho zde nemáme? "„Něco vám řeknu, ale nesmíte nikde říkat, že to víte ode mne. Zabili by mne. V SSSR nemá lidský život žádnou cenu. Říkají o Vás, že jste patrně západoněmecký špión (Omyl. Byl jsem v té době spolupracovníkem britské výzvědné služby Intelligence Corps, MI-6 v Západním Berlíně..." No přece Bervida Buquoye coby pronásledovaného agenta 007.
05. 03. 2012 | 19:45

kokoshka napsal(a):

Beda:
Tušim že MI6 vubec neexistuje,MI5 je vnejsi rozvedka a špionaž,zrejme pan JBB ma i povoleni na vraždu.
05. 03. 2012 | 19:50

JenTak napsal(a):

Agent co o sobě všechno rozkecá, je asi takový agent jako Ernest Goodbody velitel v knize od Patricka Ryana "Jak jsem vyhrál válku".
Do Švejka mají oba, Goodbody i agent Kopecký (krycí jméno Jan Berwid-Buquoy), setsakra daleko.
05. 03. 2012 | 19:57

Béda napsal(a):

kokshka,

pan 2x Dr JBB patří trvale k mým nejoblíbenějším bavičům na A.cz.

V jeho případě bych se nebál uvažovat o šťastném nalezení bájného - nikdy plně nedoceněného - Járy da Zimmermanna in natura. Anebo spíše barona von Münchhausen.
05. 03. 2012 | 19:59

modrý edvard napsal(a):

Při této příležitosti doporučuji zmíněnou knihu "Velitelem města Bugulmy". O Haškově vztahu k VŘSR říká hodně, dobře se čte a dá se koupit v levných knihách. Jestli Hašek byl či nebyl v nějaké komunistické straně nevím a je mi to jedno.
05. 03. 2012 | 20:14

Karel Mueller napsal(a):

Pane hrabě,

polžme si otázku, co Hašek prokazatelně a nezpochybnitelně byl.

Flamender, bohém, velmi vnímavý a nespíš i citlivý, se skvělým pozorovacím talentem, velmi inteligentní. Podobné typy lze najít v uměleckých kruzích, pro praktickou politiku znamenají hotovou katastrofu. Vcelku pod jakýmkoliv praporem. Protože pokud se do ní nechají zlákat, tak v důsledku vidiny boje za své ušlechtilé ideály (ať pod tím chápeme cokoliv). Takže je buďto popraví, nebo se rozčarováni včas vzdálí ...

Pak můžeme o Haškovi spekulovat ... ale ono je pak vcelku jedno, co o něm kdo napíše.
05. 03. 2012 | 20:15

leon napsal(a):

autor, na Haška mi nesahejte, mne zajímá jeho dílo. A jeho povídky platí na každý režim! Na škatulky-kam patřil Vám kašlu. I jemu by to bylo k smíchu /Haškovi/
05. 03. 2012 | 20:16

Medikolog napsal(a):

Pane Berwide, dobrý večer i vespolek

Redakce to, předpokládám, trestuhodně zvorala a váš APRÍLOVÝ BLOG zveřejnila už začátkem března. Škoda.
05. 03. 2012 | 20:21

berkowitz napsal(a):

V sobotu dávala rakouská TV Švejka , bohužel rakouské produkce. Když jsem to srovnával s naším Švejkem, s Hrušínským, v hlavní roli, tak jsem zjistil, že ten rakouský Švejk neměl onu českou šťávu.
05. 03. 2012 | 20:24

Béda napsal(a):

leon,

přesně tak. Dílo Haška (na rozdíl od škváru některých Haškologů - nikoho konkrétního neuvedu) je nadčasové a má univerzální přesah. Haškův Švejk (i kdyby stílo celé pouze na představách autora) je excelentní dílo, zatímco cancy Haškologů nemají cenu provrtaného pětníku.
05. 03. 2012 | 20:26

Jemnický napsal(a):

GRU psala i ty povídky. Dokonce i Švejk je uměle vyroben Šejksem a Spírem, oba byli agenty ruských tajných služeb. Neexistuje žádný důkaz o Haškově autorství Švejka, kromě zmínky v tomto románu. Haškova existence je také nedoložená stejně jako jeho častý pobyt v Jedové chýši.
Největší spisovatel český je výmysl ruských tajných služeb.
Jenda Bukvojůch na to kápnul.
05. 03. 2012 | 20:32

kokoshka napsal(a):

Ted na to pujdeme od lopaty:
Nebyl Hašek vojakem R.-U.armady na ruske fronte?
Nezustal Hašek v Rusku po revoluci a po konci valky?
Neprijal Hašek hodnost komisara v Rude Armade?
Hašek nejak tihnoul k monarchii nebo kapitalismu?
05. 03. 2012 | 20:38

Čochtan napsal(a):

kokoshka napsal(a):
Beda:
Tušim že MI6 vubec neexistuje,MI5 je vnejsi rozvedka a špionaž,zrejme pan JBB ma i povoleni na vraždu.

Der Secret Intelligence Service (SIS) ist der britische Auslandsgeheimdienst. Er ist besser bekannt unter dem Namen MI6 oder einfach kurz Secret Service. MI6 steht für „Military Intelligence, Section 6“. Direktor des MI6 ist seit November 2009 John Sawers.
Přelož si to Kokoško.
05. 03. 2012 | 20:50

Vít napsal(a):

"víte, co to je, když se řekne, že je někdo degenerovanej ? "
05. 03. 2012 | 20:54

kokoshka napsal(a):

Čochtan:
Ja ja,naturlich.Das ist fantastische!
Jeste spolu zazpivame"Dojčland,dojčland uber alles"?
05. 03. 2012 | 20:55

Divobyj napsal(a):

BB
Ideologické žvásty...
Každá ideologie má své žvástaly,pane Bukvoji.
05. 03. 2012 | 20:59

Dagmar napsal(a):

Vážený pane autore,

možná, že máte pravdu. Možná, že bolševici a čeští komunisté zneužili spisovatele Jaroslava Haška v rámci prospěchu a působení své ideologie. Proč se však nemohu zbavit dojmu, že vy se snažíte dělat totéž v rámci ideologie jiné?

Výstostný bohém Hašek by měl ze všech ideologů jen velkou legraci. A právem. Ať žije anarchie! Franta Sauer na vás, vy stavitelé sloupů hloupých, zbořitelných!
05. 03. 2012 | 21:05

Kryštof napsal(a):

Re - autor blogu
Hrabě , dovolím si s vámi tentokrát nesouhlasit v několika podst. bodech :
1/ Hašek byl anarchokomunistou , to zcela nepopiratelně .
Nebyl nikdy členem KSČ po svém návratu z Ruska , to
máte pravdu , ale za pobytu v Rusku byl členem
bolševické strany a podílel se na morálním rozkladu
čs. legií - tedy na velezrádné činnosti .
Při jeho bohemské nátuře by vystupoval kdykoliv a
proti čemukoliv co bylo organisované ať dobře anebo
blbě . Vcelku oprávněně mu v legiích hrozilo
zastřelení , nezanechá-li takové činnosti , jak byl
oficiálně varován .
2/ Jeho syn , ing Hašek , pocházel z I. manželství s Jarmilou Mayerovou ze solidní měšťanské rodiny , které Hašek přivedl vniveč již před I. světovou válkou svým počínáním . Je tedy velmi pravděpodobné , že syn Richard u své matky skutečněse nesetkal s ruskou knihou .
Ačkoliv i to je vcelku podivné , protože před I. sv. válkou zde bylo rusofilství velmi v modě mezi mladými lidmi jako projev oposice proti rakušáctví / carismus byl ještě mnohem horší svinstvo , což Čechům nedocházelo /. A četba ruské literatury včetně anarchisty Bakunina u mládeže takřka patřila k bontonu jako dnes blogy tohoto netu .
3/ Se druhou manželkou , Šurou , kterou si přivezl z Ruska , Hašek potomky neměl . S Jarmilou nebyl rozveden a před soudem za bigamii jej zachránil pouze fakt , že Republika Sovětské Rusko neuznávala a tudíž ani jeho zákony podle kterých se tam oženil .
4/ Ředitel kabaretu Červená sedma , Jiří Červený , byl nucen Haška propustit pro neplnění smlouvy z Haškovy strany a Haškova opilecká extempore vůči hostům a jeho prasácké počínání v úrovni Magora Jirouse .
Hašek Červenému slíbil parodické výstupy a četbu svého seriálu povídek z bolševického Ruska a to právě z Bugulmy , což nedodržel ani přes několikerou urgenci .
5/ Za pobytu v Rusku po komunistickém převratu se dal Hašek zcela k disposici bolševikům a spolupůsobil v jejich armádním politickém-tiskovém aparátu , kde propagandisticky jako jejich exponent pokračoval v destrukci legií a kritice ruské demokratické oposice od menševiků přes esery až po bezpartijní inteligenci .
6/Po návratu již do ČSR se Hašek úzkostlivě vyhýbal jakémukoliv kontaktu s legionáři a v Praze mu několikrát hrozila z jejich strany insultace . To , že se vyhýbal kontaktu s nimi je nanejvýš podivné , když si uvědomíme , že na ruském bojišti prodělávali celou I.sv. válku a velkou část ruské války občanské , kdy legionáři museli čelit jak "Rudým" , tak "Bílým" a velmi často i loupeživým tlupám různých atamanů a rovněž "Anarchistům" , kteří v Rusku byli vždycky početnou chátrou , i když často původem z mohovitých a nižších aristokratických vrstev .
7/Hašek sám byl geniálním srandistou s fantasticky bystrými a hbitými postřehy - to by byla štika zdejších blogů narozdíl od těch "rádobyintelektuáních chcípáčků" , kde o vtipně podané hovno a natož o vl. myšlenku nezavadíte . Ale lidsky a morálně byl Hašek smutně opuštěným vrakem .

Nicméně v souvislosti s Jaroslavem Haškem a jeho blogy by byly nanejvýš zajímavé reakce p.Stejskala coby cenzora neboli vykonavatele c.k. tiskové praxe , jak zněl ofic. titul za monarchie .
Že byl z Haška komouši dělán idol za každou cenu je pravda . Kupříkladu se nehovořilo , jak s několika ožralými kumpány ještě v předválečné Praze polili psa benzinem a zapálili jej . Haškovy excesy rovněž nebyly zdaleka všechny z odporu vůči buržoasii - jak se zde legendarisovalo , ale pocházely jen a jen z chlastu .
Hrabě , odmítám , ač milovník Haškova díla , vaše pochybné argumenty , i vaše pochablá inzerce vl. spisku na samý závěr blogu byla nevkusným počinem nemytého uličníka v kalhotech o jedné kšandě . Fuj .
Máte na víc .
05. 03. 2012 | 21:24

Kryštof napsal(a):

Von prej nějakej Hašek je i u těch sociálistů , to ale není žádnej génius , i tu školní práci vopsal vod někoho a s vobtížema jako střízlivej , kdežto tenhle Jaroslav Hašek chlastal a ještě si všechno a moc dobře napsal sám a v originále !

"A tak jsem si usmyslel , že se s vodpuštěním taky budu vzdělávat abych nezaostával a šel jsem tedy do Universitní knihovny , ale tam mě vyhodili , protože mi svítily díry na zadnici a mysleli si , že jim tam jdu krást zimníky ."
Josef Švejk

Na základě jeho prohlášení je ovšem jasné , proč se Švejk nestal českou / čecháčkovskou / "VŠ" VIP , ačkoliv je nepochybně známější a lidem užitečnější postavou než zdejší VIP současné , minulé a při místním setrvalém trendu žádoucí šedivé průměrnosti i ty VIP budoucí .
05. 03. 2012 | 21:47

kokoshka napsal(a):

Fantastika!
"Jan Berwid Buquoy:Konec komunistickych baji"
Zadny cesky literat nebyl komunisty tak nestydate zneuzivan jak Jan Berwid-Buquoy.Ruda totalita se nespokojila pouze s vymysly a ideologickymi zvasty.Padelavala i dokumenty a fotografie.Posleze je vydavala za"prave".Bylo nutne autora"Gagarina co nikdy nebyl ve vesmiru"od toho nanosu bahna totalitni mytologie ocistit.Nebylo to lehke,ale myslim,ze se mi to podarilo.
Koncem roku 2012 vysla dalsi moje kniha literatury faktu-Nemec Obrazotvorny:"Jan Berwid-Buquoy jeho neexistujici Gagarin"-Cesti obcane,britsti agenti nebo americke spiony?"(Ceske Budejovice 2012).Jde mi v ni o to Gagarina zatratit a pohrbit ho v naruci zabehnutych bolsevickych legend vyrabenych hlavne v Moskve a Praze.Je nutne ovsem soucasne podotknout,ze prvni legendy o zivote tohoto"uzitecneho idiota"(vyraz pochazi od Vladimira Lenina)vyznikaly uz kratce po jeho smrti v roce 1968.
Tyto zkazky se vsak potacely v anekdotickych podanich a meli velmi silny ideologicky podtext.Presto i one anekdoticke mystifikace byly groteskou,ktera sla okolo Gagarina naprosto mimo...(c)
05. 03. 2012 | 21:48

Nero napsal(a):

Jistě, ani Jean-Paul Sartre komunista nebyli, zajisté to byli příznivci TOP09 nebo ODS. A teď pane MI6, omezit alkohol, zvlášť neokolkovaný !
05. 03. 2012 | 21:52

Admirál napsal(a):

Hašek? Člověk obdařený IQ a hlavně EQ. Anarchista, bohém v tom pravém slova smyslu, z "bohémů" své doby snáší srovnání snad jen Kuděj a Gelner.

Učastník bitvy u Zborova na straně legií. Sběh z legií. Lidový komisař (Komisarom města Bugulmy).

Jeho vztah s prvorepublikovou KSČ vlažný. Myslím si, že se mu oproti Rakousko uherské monarchii, kterou pomáhal bořit, stala ČR ke konci jeho života těsnou.
05. 03. 2012 | 22:01

Pozůstalý z Pchjongjangu napsal(a):

Jaroslav Hašek nedožil svůj život na Lipnici, jak se obvykle traduje, ale na vejminku v barokním zámku v Táboře-Měšicích...
05. 03. 2012 | 22:10

tomeek napsal(a):

Mily pane Bervide-Buquoyi --
Takze pokud to shrnu, tak jste
(a) si to s komunisty vyridil tim, ze jste dokazal, ze Jaroslav Hasek na ne kaslal (coz zde zrejme beztak malokoho prekvapuje),
(b) jen tak mimodek poukazal na sve nehynouci zasluhy o britskou rozvedku,
(c) pouzil teto prilezitosti k nevtirave reklame na svou knihu (asi je potreba penez na novou strechu...)
Uniklo mi snad neco?
05. 03. 2012 | 22:33

kokoshka napsal(a):

Ale my se nazastavime pred ničim.Nastal konečne čas odhalit nejvetšiho podvodnika dejin znameho jako Kryštof Kolumbus.
Neznamo kde narozeny ital Christo Colono ktery se vydaval za Spanela nebo Portugalce nečestne prohlasil sam sebe za objevitele noveho kontinentu ačkoli puvodne mel v planu dopluti do Indii.
Nekomu však uniklo že pred Kolumbem americky kontinent uz davno objevili Vikingove,Činany a zčasti i Arabove.
JBB nam musi vše odhalit a dokazat že to byli jeho predci co objevili Ameriku!
05. 03. 2012 | 22:45

Dr.Dr. Jan Berwid-Buquoy napsal(a):

To kokoshka
Poslyšte Vy to máte v hlavě, ale zatraceně zpřeházené. Vaše odvaha se tady ztrapňovat je opravdu mimořádná. Myslím, že jste jeden z mála lidí na tomto světě, kteří nechápou zhola nic. Nechte toho alkoholu! Nebo jsou za tím drogy?
05. 03. 2012 | 22:55

ALT napsal(a):

To autor,
pište dál,vždy umíte potěšit
05. 03. 2012 | 22:56

ALT napsal(a):

To kokoshka,
dělat si tahle trapnou legraci
z tak vážné, a pro nás velmi citlivé záležitosti.
Že vám není stydno, umíte si představit co by k tomuto
tématu řekl sám Jaroslav........... .......!
05. 03. 2012 | 23:03

kokoshka napsal(a):

ALT:
Proč mi musi byt stydno?
Myslete si že Columbus byl idiot a považoval za bajny Indostan na kterem hledal zlato a palace maharadžu nejakou indianskou vesnici prvopolne společnosti?
05. 03. 2012 | 23:08

ALT napsal(a):

To kokoshka,
kokoshka, kokoshka, že vy ste toho švejka nečet,
a ani nic jinýho vod Jaroslava,
a jesli čet, tak nedával pozor o čem to vlastně je.
Že jo?
05. 03. 2012 | 23:18

Kryštof napsal(a):

Re - autor blogu
Hrabě , zalistoval jsem si coby dědeček prasáček na Vašich stránkách a s náramným plezírem melduju , že jsem se krásně pobavil , ďábelsky místy / často / i zachechtal a že Váš humor je mi povětšinou blízký a sympatický .

Ten dnešní blog skutečně ale není ani löblich ani gemütlich , ani Kundenschrecklichkeit . Von je tak spíš na hovno , takže se z Vás stává vyhledávanej klasik .
05. 03. 2012 | 23:40

kokoshka napsal(a):

AlT:
Jasne,elena,my jsme kulturni barbari co nikdy nic nečetli.
Hlavne ze Ty přečetla 10 000 blogu!
05. 03. 2012 | 23:56

ALT napsal(a):

To kokoshka,
a)nevěděl jsem ,že za nickem kokoshka se vás skrývá několik
b)co vy jste si s tou elenou udělali, že se oba nemůžete ani cítit?
c)číst neznamená pochopit - i mě se to stává - ale maximálně jednou za 15let
06. 03. 2012 | 00:05

kokoshka napsal(a):

ALT:
a)Aha,jsem Fantomas co pořad meni masky
b)Už jsem to vysvetloval minule,mate problemy s pameti?¨
c)Nepovidejte:-)
Ja jsem prečetl vic autoru než jste mel znamosti za cely život,jestli se chcete merit ptakama tak vam to potešeni mužu dopřat:-)!
06. 03. 2012 | 00:12

kokoshka napsal(a):

Dr.Dr.Jan Berwid-Buquoy:
Ve Vasim pripade mne prejde veskery humor i kdybych žral crack jako sušenky!
Napsat že Gagarin neletel do kosmu,napsat ze bylo 12 psu na jednem Sputniku,napsat ze Hašek nikdy nebyl v Rusku...prominte,pane hrabe,jste si jisty že nežijete v nejakem Matrixu?
06. 03. 2012 | 00:32

ALT napsal(a):

To kokoshka,
ad. a)to je od věci - o text výš píšete "my jsme kulturní..."
(ledaže by jste byl z panovnického rodu - my z boží vůle vládce...)
ad. b)ne pamatuju si to, nicméně pokud se znáte jen z blogů tak nad tím kroutím nevěřícně hlavou

ad. c) 1) nebudu
2) to jste mě rozesmál víc než D.Dr.blogem :)))
( jsem ještě v pubertě, třeba to doženu):)))))
06. 03. 2012 | 00:46

kokoshka napsal(a):

ALT:
Možna jste opravdu neni elena,na tom opravdu nezaleži,ja jsem VELMI vzdelany a sečtely človek-prosim to mit na pameti,dekuji.
Vztahy s elenou jsou tak komplikovane že to ani nejde popsat.
Pište sve postřehy a myslenky pokud to myslite v dobrem,v opačnem připade budu zlej,a to važne neni dobry napad mne srat',preji hezkou noc!
06. 03. 2012 | 00:54

Zdenda napsal(a):

Kdyby autor neměl po ruce bolševiky a "rudou totalitu", byla by jeho myšlenková kapacita vyčerpána. Na zmíněné téma vždycky pár jedinců chytí, stejně jako na obdiv k vrahům Mašínům. Věřím, že čím více toho zplodí, tím méně lidí to bude zajímat.
06. 03. 2012 | 00:54

ALT napsal(a):

To kokoshka,
když na tom nezáleží tak proč se tak rozčilujete?
no a já jsem zase velmi nevzdělaný a nesečtělý tak se tu a tam rád poučím
Děkuji za povolení a přátelské upozornění.

To Zdenda,
nenavážejte se prosím do autora,
raději přispějte něčím neméně vtipným
a přínosným,
kritizovat a nátlakově prosazovat své parciální zájmy umí každý
)))
06. 03. 2012 | 01:08

hasta siempre napsal(a):

No, povídky Krestnyj chod a ta druhá, kde se čínský zlodějský internacionalista přestavuje jako mala-mala mašinka jsou autenticky haškovské. U MI6 vidí svět vždycky podle úplně jiných měřítek než my, lidé.
06. 03. 2012 | 01:58

otokar napsal(a):

Voroša se zakuklil, dostav zaracha od Koniáše.
Byla by ho škoda, neboť tvoří nedílnou součást zdejšího inteligentního klimatu.
Dr. doktor nezklamal, ale ani nepotěšil. pořád kvoká....
hanba číst. Někdo tu nabízel boty, co se pamatuju, byl odspamován. Bukva by měl skončit stejně. humus.
06. 03. 2012 | 02:41

What does this mean??? napsal(a):

Václav Klaus se zejména ohrazuje vůči různým aktivistickým skupinám a špatným politickým opatřením. Co se týče klimatologů a p. Václava Klause, tak si dovolím tvrdit, že mohlo jít spíše o nedorozumění a věřím, že klimatologové mají pochopení, neboť pozoruji z jejich strany velkou trpělivost????? What does this mean???
links:www.monsterheadphonesdre.com
06. 03. 2012 | 02:57

Pompeius Magnus napsal(a):

Milý dr.dr.BB,

za nejpřínosnější a Vám bytostně nejbližší považuji Váš blog o onanii a přerušované souloži, ještě jsem rád četl tu Vaši bondovku, jak po Vás šlo celé Německo, jak jste prchal v rychlých vozech a jak se do Vás nakonec zamilovala zvrhlá aristokratka. I dnešní blog mne pobavil- stáváte se vskutku na stará kolena populárním recesistou. Jen ta inzerce na konec - i ta paní Paroubková to dělá elegantněji.....
06. 03. 2012 | 04:00

jklm napsal(a):

Jaroslav Hašek byl čtenářsky oblíbený,pro mne pravý tvůrčí člověk,nic podobného knihám V,Havla,V.Klause,M.Zemana,J.Paroubka-kdy jde o dotace bezduchosti státem.
Z našeho života by měl odejít typ člověka MUMIE-to bezživotné,neproduktivní,ta sající odevšad peníze a žádné netvořící chobotnice pasívních profesí -statisíců právníků,literárních kritiků,sociologů,komentátorů-a nastoupit člověk tvorby a užitku v aktivní roli.Vše začalo tou kancelářskou myší-šedou eminencí banky Klausem.Ten sem natahal tohle všechno.
Navrhuji každému člověku připsat "průmyslový index"-číslo-kolika procenty své činnosti se účastní na regeneraci mizející české produktivní výrobní schopnosti.Ne padesátá léta-kopat,kopat,kopat hlínu ,ale myslet,tvořit,vynalézat,aplikovat.Hroby vědy -pryč.Demokracií stejně jako právním státem nebo občanskou společností nelze vyrábět,tvořit a tvořit bohatství.Disidenti lidi oblbli a klausovci dílo zkázy dokončili.Ve šlépějích Putin-Nečasovských úředníků sypajících cestu zkázy popelem mnohé nelze dosáhnout.Obraťme rostoucí degeneraci Východu v jeho rozvoj.
06. 03. 2012 | 04:39

honolulu napsal(a):

Pane Dr. Berdwid,
vzdy se tesim na Vase blogs, protoze mate vrozene nadani na psani, ale nekdy zvolite nestastne thema.
To je prece vsem jasne, ze Hasek nemohl byt u Komousu vice nez 14 dni. Je to citit z jeho vet. Byl to svobodny a nadany clovek a tito lide u rudych trpasliku nemohli dychat.
I kdyz mozna inklinoval k levici, tak to neznamena, ze vlezl mezi tu nejhloupejsi. V Rakousku bylo nekolik levicovych stran.
Jak se Vam jevi budoucnost Nemecka ? Ovladnou Evropu ? Nevite kam zmizela Maria Orsic ? Jste prece z Berlina.
06. 03. 2012 | 05:19

anti politik napsal(a):

Agent 007 Bukvoj, samo, že s povolením zabíjet, nám přátelé vyzradil budoucí scénář na další díl Jamese Bonda. Chybí jen název. Navrhuji, "Jak jsem prosr... první světovou a druhou taky a podělal Rusákům VŘSR"! To nebudou mít v Holywoodu radost Bukvoji.
06. 03. 2012 | 06:28

Pavel Krajtl napsal(a):

Ještě že máme ty vykladače historie :-) co bychom si bez jejich ideologického vedení v našich totalitách počali? Někdo by si dokonce mohl drze dovolit tvořit vlastní názor...
Takže děkujeme pane autor, že nám ukazujete Haška jaký ve skutečnosti byl, čímž se vyvarujeme falešného dojmu který bychom si z díla autorova mohli udělat vlastním rozumem. Kdebychom byli nemít vysvětlovače a osvětlovače vašeho formátu, pilně navazující na díla ukazatelů sprácných cest z dob minulých...? Žili bychom v temnotách, bloudili bez pevného ideologického vedení.
Hašek by měl určitě radost, že o nás máte takovou starost.
06. 03. 2012 | 06:36

exit napsal(a):

Trapný a nechutný výlev pana Berwida.
Hašek samozřejmě členem ruské komunistické strany byl, byl dokonce i komisařem Rudé armády. Kromě řady písemných dokumentů to potvrzují mnohá očitá svědectví. Plácání amatéra Berwida si profesionální literární historikové nevšímají, ale bohužel dnes i takové plácání může mít vliv.
Je pravda, že dnes se Haškem zabývá minimum profesionálů (i proto, že Klausovy čistky v Akademii věd postihly podstatně právě Ústav pro českou literaturu). Ze slavné generace Haškovských badatelů dnes profesně působí pouze doktor Jankovič. Za sebe slibuji, že mu o plácání pana Berwida nepovím, bolelo by ho to. Ale považuji za nechutné, co si dovolí zplodit kdejaká nula, která se dostane k počítači, jak si myslí, že může lidem nalhat cokoli, protože duchovní prostor nikdo nehájí.
Berwidova neúcta k mrtvému ve mně vyvolává jediné přání: aby někdo stejně poplival jeho, až se nebude moci bránit.
06. 03. 2012 | 06:46

Holubář napsal(a):

Vyšla někdy v 70/80 letech kniha (honem ji nemohu v tom svém bordelu v knihovně najít) kniha "Tajemství mého pobytu v Rusku", v níž je mj. několik Haškových povídek z období revoluce a občanské války v Rusku, jedna z nich se jmenuje "Jak jsem byl velitelem města Bugulmy". Všechno je to naprosto nehorázná legrace (včetně jeho jednotky Čuvašů), jakési volné pokračování Švejka, přičemž Haškův styl psaní je nenapodobytelný, to není jako ten Vaňkův paskvil. Vždycky jsem si říkal jak je dobře, že Švejka nedopsal, protože líči ten rusko/sovětský binec celkem nemilosrdně a v ČSSR by to byla nejspíš zakázaná kniha. Jak mohl vyjít ten poměrně útlý svazek, který zmiňuji na začátku, to dodnes nechápu.
Ale že byl rudým komisařem - no, to asi nějakou dobu byl. Nejspíš ne ve zcela střízlivém stavu, řekl bych. Což byl pro něj stav asi celkem obvyklý.
06. 03. 2012 | 06:51

exit napsal(a):

Holubář:
Ty povídky vyšly mnohokrát, některé jsou i v posledním profesionálně udělaném výboru J. Hašek: Moje zpověď a jiné povídky (2008).
Hašek byl samozřejmě komunista, stejně jako byli komunisty Vančura, Seifert, Halas, Nezval, Voskovec, Werich, Teige, Holan, Hora a mnozí další. Stejně jako později Kundera, Vaculík a další.
Inteligentní člověk, pokud se chtěl nějak angažovat, ani neměl jinou čestnou volbu - resp. mohl být věřícím katolíkem jako Čep nebo Deml, ale těch v ČSR zase tak moc nebylo.
Bervidi a podobní nám o tom budou lhát, protože jim se to nehodí.
06. 03. 2012 | 07:29

Holubář napsal(a):

exit:
Díky za informaci. Já už půl hodiny tu svoji knihu marně hledám, a to se dost divím, protože Haška mám na jednom místě (svého času jsem sbíral jednotlivá vydání Švejka, už mě to přešlo). Nějak mi dochází, že jsem ji asi půjčil - a už nevím komu... Jako obvykle.
Takže pověřím svého knihkupce, aby mi sehnal vámi zmíněný titul (je-li ještě k mání).
K těm jednotlivým, vydáním Švejka snad jen tolik, že k nejkouzelnějším patří to z roku 1955 (ve dvou svazcíh), které je opatřeno rozsáhlým aparátem vysvětlivek. Částěčně ideově zabarvených, což je dnes velmi komické, ale také faktografických. Např. : "U Brejšky" - známá plzeňská restaurace ve Spálené ulici v Praze II. "V Montmartru" - noční vinárna a restaurace s tanečním parketem a kabaretem podle pařížského vzoru v Řetězové ulici v Praze I.
Mimořádně roztomilá je vysvětlivka pro pracující lid: "s Decameronem G. Boccacia (čti Džovany Bokačio...).
Hezký den přeju.
06. 03. 2012 | 07:41

Pavel Krajtl napsal(a):

Holubáři exite, ono to vyšlo taky v roce 2010 "Švejk před světovou válkou, Velitelem města Bugulmy a další příbehy" a fakt to stojí za to ;-)
06. 03. 2012 | 07:41

Admirál napsal(a):

Holubář - i podle Haškova popisu v "Velitelem města Bugulmy" bral svoje fungování v Rudé armádě zřejmě vážně, údajně i abstinoval. To mu nezabránilo, aby revoluční rálie nemilosrdně s nadhledem popsal.

Docela by mě zajímalo, jak by Hašek popsal dnešní dění (nové Dějiny strany mírného pokroku v mezích zákona). Asi bychom měli v jeho zrcadle "křivé huby".
06. 03. 2012 | 07:42

Zdenda napsal(a):

ALT
Dobré ráno, pane ALT,
omlouvám se za svůj příspěvek, ale skutečně mě rozčiluje, že si něco takového říká politolog a historik. Když, tak si může přednášet na svém zámku, co chce, pokud to hodlá někdo poslouchat. Ale jsem proti tomu, aby oblboval širokou veřejnost svými propagandistickými názory, poplatnými primitivnímu antikomunismu. Musel jsem se k tomu vyjádřit a nic lepšího jsem, bohužel, nevymyslel.
06. 03. 2012 | 07:51

Admirál napsal(a):

Jinak u mně v knihoně najdu "Velitelem města Bugulmy" v ve výboru z díla "Neznámé osudy dobrého vojáka Švejka" (Práce 1983).
06. 03. 2012 | 07:52

PTP napsal(a):

Autora tohoto blogu a názor na něj jsem si udělal při jeho vystoupení v show Jana Krause. A asi nejen já.
I z tohoto blogu plyne že se dostavuje stařecká demence
Bylo by asi nutné lékařské vyšetření.Nevím u koho by bylo nejlepší aby to nebyla pro lékaře reklama.
Pan hrabě by měl toho lékaře ve vlastním zájmu vyhledat.Vyléčit to už asi nepůjde.Zmírnit možná ano.
A hlavně nepouštět k diskusím nebo ke Krausovi.
06. 03. 2012 | 08:02

Luba napsal(a):

Kryštofe,
napsal jste to hezky a dobře. Až na to "Fuj" :)

Pan rytíř je český "baron Münchhausen", a tak je třeba ho brát. S nadhledem.

Kde běžný ňouma vidí nesrovnalost, pan doubledoctor hned tuší spiknutí tajnoslužebníků, které i "vědecky" doloží.

Pan DrDrJBB je každopádně zábavný narušitel "seriózní" "aktuální" blogosféry.
06. 03. 2012 | 08:06

the udeGlos napsal(a):

Každý režim si autory, o které má zájem, přizpůsobuje k svému obrazu a ke svým ideologickým a jiným potřebám..S Haškem to dělali komunisté a teď to jistě dělají a budou dělat zastánci dnešního režimu..Podobně i s Hrabalem a dlouhou řadou dalších umělců..Normálka..
06. 03. 2012 | 08:13

jája napsal(a):

Autore - zdál jste se jako takový mimoň, ale mohu smělet tvrdit, že jste skutečně zešílel. Takovou snůšku pitomostí, když jste to přeložil příteli, rakouskému bohemistovi, ten z toho na větvi sedět nechat muset.
nyní máte otevřený prostor o zneužití Járy Cimrmana komunistickou diktaturou, toho duchovního giganta, který Vám nesahá ani na paty.
06. 03. 2012 | 08:45

Lila napsal(a):

Admirál

Máte pravdu. Je dost známé, že Hašek bral svoje angažmá v Rudé armádě natolik vážně, že to bylo snad jediné období, kdy abstinoval.

Zdenda

Myslím, že v případě pana JBB o žádný primitivní antikomunismus nejde, z toho bych jej nepodezírala.
06. 03. 2012 | 08:45

claudius napsal(a):

Tuhle jsem na ČT 2 koukal na podobný pokus udělat z neštěstí Jana Masaryka politikum.Jistěže jsem si kladl prostou otázku,zda by vražda JM bolševikům spíše prospěla než uškodila.Masaryk nepodal demisi.Masaryk byl členem Gottwaldovy vlády.Matka JM byla duševně nemocná.Jo-a kdyby tento hrabě nebyl hrabě,nikdo mu nebude věnovat pozornost.Pan hrabě by měl posílit Žáčkův sračkomet(ÚSTRK),tam se nereformuje,nepropoští a peněz je dost.Jako agitátor a nástěnkář by zapadl.
06. 03. 2012 | 08:58

eM napsal(a):

že byl Hašek spíš ochmelka a verbální anarchista než uvědonělý voják bolševické revoluce je fakt.
Kvůli tomu nepřestane být Švejka výborná kniha. A´se z toho osypou v Moskvě či jinde.
Určitě bude mít běžný český čtenář blíž k Švejkovi než jeho ideologickým vykladačům.
06. 03. 2012 | 10:08

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden příspěvek, který neměl nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
06. 03. 2012 | 10:10

malý čtenář napsal(a):

Bugulma v Městské knihovně na Mafiánském náměstí v Praze není k nalezení, jako by nikdy ani nebyla.
Měl jsem ji před těmi třiceti lety ukrást a nahradit knihou stejné hodnoty, nějakou oslavou Husáka od Viliama Plevzy, za 24,50Kčs.

Na istituce řídící se morálními kodexy politické korektnosti a Kladivy na čarodějnice nakašlat.
Stejně si v MK nevypůjčíte některé knihy Waltera Scotta zmiňující Napoleonovy financiéry.

Schválně si ještě zkusím půjčit Dumasova Josepha Balsama.
Zatímco si v Blesku čteme o zubech poslance Babáka, spousty jevů (zdánlivě okrajových nebo pochybných) mizí z našeho obzoru.
Jak se dohlodávám do poslední čtvrtě Marxova Kapitálu, zjišťuji, že přes všechny historické cinty o XIX. století nevíme nic.
06. 03. 2012 | 11:49

malý čtenář napsal(a):

Holubář a exit
Za názvy a vročení výborů velmi děkuji.
06. 03. 2012 | 11:55

ALT napsal(a):

To Zdenda,

neomlouvejte se člověče,
jeden když musí
tak holt musí .)
to já znal jednoho u nás v ulici....:)
06. 03. 2012 | 12:01

buldatra napsal(a):

Rytíři,

budete pořádat autorské čtení?

Až bude proces rehabilitace Haška dokončen, a pevně věřím, že dokončen bude, dovolil bych si ještě požádat o rehabilitaci hostinského Palivce, který byl nespravedlivě potrestán za pokleslou výtvarnou činnost much, které zhanobily portrét mocnáře.
06. 03. 2012 | 12:19

Vlado napsal(a):

No znectili jste nickové blog feudála i jeho záměr dobře prodávat jeho literární dílo historie faktu. Nejpovedeněji to ve svém nicku provedl KRIŠTOF i s tím:"Fůj máte na víc". Co dodatz, když my "Švejka" milujeme!!!
06. 03. 2012 | 12:36

Elena napsal(a):

„dobrého vojáka Švejka“ od Jaroslava Haška, treba čítať v ukrajinskom preklade, v tejto jazykovej verzie roman je komickejšý a zabavnejšý.

Alt
prosím Vás , neobjednavala som si tlmočnika ani zastanca,
k nicku kokoshka necítim nič, nikdy som s tym nickom nekomunikovala ani s ným ani s nikím iním nemám žiadné vsťahy , to, že hrstka tunajšých nickov anonymov a dva neanonymy ma nenavidia, o tom viem, myslím si že nick kokoshka napodobňuje jedného tunajšieho už neanonyma, ktorý roky sa spraval podobné, vlezol na každu debatu a snažil sa vyvolaniem mojho mena vyprovokovať ma k podobnému spamu akého sú schopne sami, preto mne to divadlo je na smiech a zabavu, tak sa bavte spolu so mnou , zastancov a ctítelov nepotrebujem .
Mne od tunajšých nenavistnikov a lichotcov nie je ani zima ani teplo.
Hrstku blogerov , si vážim aj nadalej, diskuterov tiež , ktorých som mala ráda ma nesklamali, aj ked máju iné názory.
06. 03. 2012 | 13:03

Dr.Dr. Jan Berwid-Buquoy napsal(a):

To kokoshka
Vy to máte poslyšte, ale dokonale zatemělý. To, co mi vyčítáte jsem vůbec nenapsal. Kde píšu (Vy chatráku!), že Hašek nebyl v Rusku? Citát Dunajevské z roku 1981 vkládáte do úst mně a sice teď. O historii padělků (např. Haškův průkaz KS)se můžete dočíst v mé knize.
Generál StB Ludvík Hlavačka: "Sám jsem na zhotovení onoho průkazu osobně zpolupracoval."
Podplukovník Ministerstva vnitra ČSSR, JUDr. Zdeněk Nečacký: "Legitimace pochází z roku 1950 a je vyrobena na papíře, který v roce 1920 vůbec neexistoval."
A tak to pokračuje dalo by se říci na běžícím pásu, dál...
06. 03. 2012 | 13:19

buldatra napsal(a):

Eleno,

nevím jak v ukrajinštině, ale od jednoho známého mám zaručenou informaci, že mu nějaký jeho známý říkal, že nejzábavnější je Švejk v korejštině.
06. 03. 2012 | 13:33

Elena napsal(a):

buldatra ,
klasická literatura je popularná v celom svete, preto je klasicka , že sa hodi do každého prostredia, jazyka , doby a nemá obmedzenie ani v čase a priestore, korejčinu neovladam, celkom verím, že dobrý preklad može prekonať aj samotného autora.
Naopak , zlý preklad može dielo znehodnotiť.
Majte sa pekné.
06. 03. 2012 | 13:40

ALT napsal(a):

To Elenka,
jak je to možné, ja mám na stole podepsanou objednávku :)
(a který je ten neanonym - jestli smím prosit?):)

To buldatra
:), Takhle zlobit Elenku:)

To Elenka,
neberte všechno tak vážně,
a usmějte se když jde o vážnou literaturu:)
06. 03. 2012 | 13:58

pgjed napsal(a):

Hašek sice nebyl členem KSČ ale byl, nikoliv z donucení, ale z přesvědčení, členem bolševické strany v Rusku a ne ledajakým. Byl ustanoven jako bolševik komisařem města Bugulmy, což popsal i ve svém díle. Protože ale i v této pozici byl takový, jaký byl celý život - nespolehlivý a nevypočitatelný ožrala, dostal se záhy do potíží, byl na něj vydán zatykač a byl rád, že se mu podařilo uprchnout do RČS. Aby se za svou bolševickou éru ospravedlnil, vykládal, že se odmítnul podílet na bolševických čistkách a proto musel odejít. Je ovšem nepochybné, že ač znal hrůznou praxi ruského bolševizmu, nikdy tyto poznatky otevřeně nezveřejnil (podobně, jako řada dalších levičáků) a tím přispěl k vytváření iluze o Sovětském svazu, jako sociálním ráji.
Haškovým knihám je možné se zasmát, ale na Haškovi, jako člověkovi není co hájit.
06. 03. 2012 | 14:16

kokoshka napsal(a):

ALT:
Kupodivu ted ma elena pravdu,ja jsem to kdysi četl v ukrajinstine,samozrejme v knižnim vydani.Byla to takova mohutna kniha s obrazkami od Lady.
Tak jsem zagooglil a našel ji v runetu,to je presne ono:
http://lib.rus.ec/b/201543/read
06. 03. 2012 | 14:37

Elena napsal(a):

obavam sa že hlboko inteligentný , dvozmyselný, trojrozmerný roman Haška s jeho hlavnou postavičkou dobrého vojaka Švejka dodnes nenašel dokonalé pochopenie a pravdivu interpretaciu verejnosti všetkych dob, od kedy je roman na svete.
Postava Švejka nie je o hluposti, jednoduchosti, je o človečku, ktorý za každých okolnosti konal a hovoril verejnu "právdu",
pravé ta jeho pravda v kontexte prostredia v ktorom žil vždy vyznela komicky, najdete li takého človeka dnes , bude posobiť na verejnosť podobné ako vtedy, podstatou romanu je stav spoločnosti, ktorý sa považoval za vychytralu a Švejk v nej za jednoduchého hlupaka aj ked nakoniec hlupakmi boli všetci v okolii .
06. 03. 2012 | 14:39

buldatra napsal(a):

Eleno,

Raději se nám, ve vlastním zájmu, nepokoušejte Švejka vysvětlit, nebo se do toho úplně zamotáte a donutíte pracovitého rytíře napsat další článek, kterým vás bude muset rehabilitovat.

Dovoluji si toliko pouze podotknout, že skutečně pochopit Švejka může zase jenom Švejk.
A my jsme národ Švejků (na tom není nic tajného, celý svět to ví), takže ho chápeme, na rozdíl od těch, kteří z tohoto národa nejsou a myslí si, že když nás za Švejky označí, podaří se jim naštvat nás. Což se jim samozřejmě podařit nemůže, protože jsou zkrátka zcela mimo (jsou to mimoňové) a nechápou, že Švejka naštvat nelze.
06. 03. 2012 | 14:58

Bopp napsal(a):

Není nutné pana Berwid Bukquoy ihned ostrakizovat. Naopak, je nanejvýš vhodné, dívat se na historii, ale i na současnost alternativními pohledy. Pravda, totiž, zpravidla nebývá tak jednoznačná, jak bychom si přáli.
06. 03. 2012 | 15:08

Elena napsal(a):

buldatra,
plačete na nespravnéj adrese, šak si prečítajte blog a komentare, vraj Haška tým to švejkovčinam naučili v rusku, ja zase poznam jedno ešte prešibanejšie mestečko na planete nežely všetci švejkovia u vas , každopadne v romane švejk naštval množstvo čechov , nektoré aj penili od zlosti :))

moju osobu už nekomentujte som obyčajný diskuter ak sa vam nepozdavam, šak ma preskočte nikoho nenutim so mnou komunikovať a od nikoho nevyžadujem aby sa ku mne prisposoboval.
06. 03. 2012 | 15:10

ALT napsal(a):

To kokoshka,

tak vidíte, už jste uznal ,že Elena má minimálně v jednom případě pravdu. To je dobrý start ke vzájemnému respektu.

ale stejně bych rád věděl čím ji tak naštval ten neanonymní :)
a čím naštvala Voroshilova tak, že se to ani popsat nedá:)

To Elenka,
a jak se to prešibané mestečko jmenuje?
06. 03. 2012 | 15:31

Holubář napsal(a):

buldatra 14:58

Přesně tak!

Elena:
No jistě, nejen Hašek, ale i všichni ostatní se všechno naučili v Rusku. Pardon, opravuji, v SSSR.
Ten znáte? Havaroval sovětský raketoplán a zachránili se jen dva členové posádky - nástěnkář a lodní tesař. :-)
Proboha, Eleno, neblbněte. Vysvětlujte nám cokoliv, třeba i kvantovou fyziku, ale Švejka raději ne. Už vám to přesně napsal buldatra.
06. 03. 2012 | 15:32

Elena napsal(a):

nu prosím, vraj žiadného švejka sa nedá naštvať :))
06. 03. 2012 | 15:37

Elena napsal(a):

Poslušné hlasím Holubáře,
už nebudem blbnuť!
06. 03. 2012 | 15:49

Dr.Dr. Jan Berwid-Buquoy napsal(a):

To exit
Dost nechutně mě napadáte. Na to sice máte právo, ale přesto každý pozná, že se jedná o závist.
Jankoviče klidně můžete informovat. Předpokládám, že moji knihu tak jako tak zná. Publikaci jsem napsal dvojjazyčně v jednom svazku - čeština a němčina. Moje první kniha o Haškovi (1989) vyšla jenom v němčině (Západní Berlín, celkem 4. vydání, počet výtisků 18.500). Na rozdíl od Jankoviče, mě a Parrotta, jako haškologa zná celý svět. Nevím tedy proč byste mě měl před Jankovičem utajovat!?
Závistivci umírají, ale závist je nesmrtelná...
06. 03. 2012 | 15:50

ALT napsal(a):

To Holubář,

správně,na Švejka ať nám nikdo nesahá,
páč je to ta část národního pokladu
která nám zatím zbyla
(tedy možná)
06. 03. 2012 | 15:53

buldatra napsal(a):

Eleno,

Opravdu, ale naprosto opravdu nelze Švejky naštvat.
Zato Švejci naštvou ledaskoho (jsou na nás v EU naštvaní, kromě anglánů, snad momentálně všichni díky hradnímu Švejkovi, naštvaní jsou Rusové díky Švejkům z podhradí a naštvanej je ledaskdo další, normální stav), ale my, dnešní Švejci přes všechna ta příkoří jdeme s dobou, jsme snad jen takoví možná jemnější, možná úlisnější a dokážem se i omluvit. A tak, jestli vás to naštvalo, tak z toho mám sice za prvé radost a za druhé se omlouvám.
Víckrát to už dnes fakt neudělám.

Malá loď nabourala do velké ruské lodě. Ruský kapitán vytáhl ztroskotance na palubu a říká kapitánovi malé lodě:
- Pačemu ty najebal do majevo karaba?
Kapitán pokrčí rameny.
- Sprechen Sie Deutsch?
Kapitán nereaguje.
- Parlez vous francais?
Kapitán nereaguje.
- Do you speak English?
- Yes Sir !!!
- Yes? Tak pačemu ty najebal do majevo karaba?
06. 03. 2012 | 16:19

Elena napsal(a):

buldatro,
ništ som nerozumela, kerý kapitan, keremu hovori, kerý odpoveda , halimatiaš sama, ani henten vtip neviete normalne napisať :))
06. 03. 2012 | 16:25

buldatra napsal(a):

HM, dobrá.
Tak něco méně komplikovaného:

Slogan ukrajinské cestovní kanceláře:

"Přijďte, navštivte naši krásnou krajinu, Vaše auto je už tu."
06. 03. 2012 | 16:31

Elena napsal(a):

tiež dobré buldatro :))
napišem jeden klasický , ktorý obrazné sa vstahuje na všetké blogy a diskusie k ným:
Poruchala sa raz kanalizacia v jednom veľkom meste, dispečer strediska poslal dvoch opravarov inštalaterov opraviť poruchu,
staršieho skusenejšieho a mladého učňa,
pricestovali na mesto poruchy , ktoré bolo tak dopolovice zaliate kanalizačnimi odpadkami, starý hovori mlademu, zisti v čem je problem a opraviš to pod mojim dohladom, zalez do jamy , mladý poslušne skočil do jamy omrknul to a vylez zo slovami, nič s tým sa neda robiť, starý sa naštval , medzi tym jama plna odpadu, nadychnulsa ponorilsa, vynoril sa, podajmi kluč desinu, mladý poslušné podal, starý sa znovu ponoril, vynoril sa, podajmi šestku, mladý poslušne podal, starý sa znovu ponoril, odpad začal klesať, starý sa vynoril, vysmiatý že to opravil a hovori mlademu, tak vidiš , učsa lebo tak budeš celý život len kľuče podavať :))

Majte sa
06. 03. 2012 | 16:45

Luba napsal(a):

Díky nespravedlnosti světa
a navzdory očekávání Jeho jasnosti
nebývá za nejvýznamnějšího českého haškologa powažowán Berwid-Bukvoj, ale jakýsi Radko Pytlík!

http://radkopytlik.sweb.cz/
http://bungalos.ru/b/pytlik_gashek/23

Každý znalec slovesného pokladu českého ví, že kde je Ferda, tam musí být i Pytlík ...
A jak už to tak v životě, na rozdíl od literatury, bývá?
V reálnu je Ferda Pytlíkem a Pytlík Ferdou.

Každopádně - je jasné, že Ferda bez pytlíka není totéž, co Pytlík s ferdou.

Zajímavější,
než spekulace pana DrDrJBB, jsou dobře zpracované webové stránky plné dobových fotografií a dokumentů, ilustrující krkolomnou Haškovu životní anabázi:

http://www.serak.cz/Svejk/hasek.htm
06. 03. 2012 | 17:30

kokoshka napsal(a):

buldatra:
Mne se to libilo,ale spravne by bylo:Kakova chuja ty vjebalsa v moj korabl.
ALT:
Jiste veci gentlman neprozradi,zadne jine mesto nez Odesa mne nenapada.
Dr.Jan Berwid-Buquoy:
Co ma spolecneho GRU(vojenska rozvedka)s padelanim literarnich del davno mrtveho spisovatele?
06. 03. 2012 | 17:42

Luba napsal(a):

Bodrý křesťan Jaroslav Hašek,
aneb o pokřtěném bolševiku:

Autor knihy "Lidský profil Jaroslava Haška"
Václav Menger (1935) napsal:

"... Když jsem se začal obírat Haškovým životopisem, měl jsem především za úkol zjistiti jeho přesná životopisná data.
První, co jsem udělal, bylo to, že jsem šel na faru ke sv. Štěpánu, kde jak jsem věděl - byl Hašek pokřtěn.

Pan farář Malý mě přivítal skoro nevrle a s náramně úřední tváří. Když jsem však řekl, že bych si rád prověřil životopisná data Jaroslava Haška, vyhrkl pan farář na mne s otázkou:

"To myslíte Švejka?"
"Ano, prosím."

"Cože, ten že se narodil u nás? To není možné! A v kterém roce, prosím vás?"
"Osmnáct set osmdesát tři, v dubnu."

"Příteli, jestli je to pravda, to byste mi udělal radost ...
To se musíme hned podívat, to se musíme přesvědčit!"

A v okamžiku před námi ležela matriční kniha z roku 1883
a pan farář s neobyčejnou rychlostí listoval v jmenném rejstříku u písmene - H -.
Najednou se zarazil a téměř vykřikl:

"Na mou duši, ať mě pánbůh netrestá, je to tu!
Jenom, jestli je to on!"
Když zjistil v matrice, že je to skutečně Jaroslav Hašek, přímo zajásal:

"Máme ho zde, máme! Tak on se narodil přec jen u nás!
U nás byl pokřtěn, u nás! Příteli, já vám něco povím:
Když jste mi prve řekl, že se narodil tu u nás, já o tom nepochyboval, měl jsem jenom strach, jestli nám ho nepokřtila konkurence. Abyste totiž rozuměl, ono je tu v blízkosti ještě několik far. Ale mám radost."

A ihned vzal pero, namočil je v červeném inkoustu a připsal k jménu Jaroslav Hašek "spisovatel". Pak vytáhl odkudsi tlustý, kožený foliant a rozvíraje jej přede mnou, pravil:

"Podívejte se, jakou my vedeme evidenci. Zde jsou zanesena jména slavných a významných lidí, kteří kdy měli co s naší farou dělat." A opět namočil pero v červeném inkoustu a vepsal do knihy: Jaroslav Matěj František Hašek, spisovatel český atd. atd.

Ještě dlouho jsme se bavili a hlavně o Haškovi.
Pan farář mi mezi jiným řekl:

"Vy si myslíte, že jsem Švejka nečetl? I četl, četl a ne jednou."
A nahnuv se ke mně, jako by mi chtěl svěřiti nějaké tajemství, dodal:

"Já ho dokonce mám a vždycky, když mi tak začnou lézt ošklivé mouchy do hlavy, tak si ho znovu přečtu. Přirozeně, že jako katolický kněz si dovedu a musím leccos odmysliti, ale mezi námi - copak nebyli takoví feldkuráti?
I byli, byli!"

Když mi pan farář dělal výpis z matriky, pojednou velmi zesmutněl, zakýval hlavou a prohodil:
"Vždyť jsem si to myslel!"

Na mou němou otázku odpověděl: "Já to věděl, že takový svobodomyslný duch nezůstal v církvi!"

Ale po malé chvíli se jeho obličej znovu rozzářil a pan farář velmi spokojeně prohlásil: "Ale vždyť ono to není s ním tak zlé! Vždyť on byl jenom ovečka ztracená a opět nalezená.
On se nám do církve zase vrátil!"

Ale pak již trochu resignovaně dodal: "Hm, to asi kvůli tomu ženění."

Zdroj:
http://www.serak.cz/Svejk/menger.htm

Křestní list spisovatele Haška:

http://picasaweb.google.com/lh/photo/kLalhEQ2H6rtD5pvCmDMfA?feat=embedwebsite
06. 03. 2012 | 18:06

Holubář napsal(a):

Luba:
Hezký!
06. 03. 2012 | 18:25

Tomik napsal(a):

Vrcholne dilo Jaroslava Haska - sedi na hrade :-)))
06. 03. 2012 | 19:13

Dr.Dr. Jan Berwid-Buquoy napsal(a):

To kokoshka
Položil jste tak blbou otázku, že nevím, kde bych začal s odpovědí? Kokoshka, co kdybyste si zažádal, aby Vám vrátili školné, neboť Vás nic nenaučili?
Cituji: "Co má společného GRU (vojenská rozvědka) s paděláním literárních děl dávno mrtvého spisovatele?"
Nevím, kde bych začal. Abych vyčerpal všechny odpovědi, potřeboval bych minimálně půl hodiny. Tedy pouze to nejzákladnější:
GRU žádná literární díla nepadělávala. Alespoň já o tom nic nevím. Jak jste na takové idiotství přišel?
Mrtvý spisovatel? Umírá člověk, nikoli spisovatel. Ten žije ve svých dílech dál.
GRU a Hašek? Asi Vám ušlo, že v letech 1945 - 1990 probíhala na této zeměkouli "studená válka". Haškovo dílo bylo její součástí. Svět byl tzv. bipolární. Šlo o to zatlačit protivníka ideologickým zbraněmi do kouta a získat tak pro sebe "advantage". Východní blog zesílil mohutnou ideologickou ofenzívu prostřednictvím Haška v roce 1983 - tzn. ke 100. výročí narození a 60. výročí úmrtí. Sledováním této "Ideological Events" jsem byl pověřen britskou Inetelligence Corps v Západním Berlíně já (2nd Lieutenant, British Army, West Berlin, HQ BIC).
Přesto si myslím, že stejně nic nechápete, co Vám tady povídám. Prostě šlo o to vyhrát "studenou válku" a oslabit protivníka ať již jakýmkoli způsobem i kdyby se jednalo třeba o dětské říkánky z Mateřidoušky.
06. 03. 2012 | 19:15

kokoshka napsal(a):

Dr.Dr.Jan Berwid-Buquoy:
Tak se mi libite.Konec srandiček!
Ja školne na rozdil od studentu ktere ted protestuji proti Drabkove reforme neplatil.
Dobre jste uvazal Haška a GRU,udelat' ze satirickeho romanu z dob už neexistujiho Rakousko-Uherska ideologiockou zbran je vyplod Vašeho choreho mozku.
Studena valka začala v roce 1946 proslovem Churchilla ve Fultonu,nic mi neušlo.
Jsem si jisty tim že žadny zapadni Nemec nebo Brit dilo Haška nikdy nevidel,takže sotva by z toho mohla MI6 vyrobit ideologickou diverzi.
Vlastne už jsem se zamotal,tak to byla akce zapadnich tajnych služeb nebo operace GRU?
06. 03. 2012 | 19:36

prorok napsal(a):

Pane autore,
omlouva vas jen to, ze mate s vasim bratrancem spavym Karlem spolecneho predka - styrskeho valacha Franze Josefa.
06. 03. 2012 | 19:37

kokoshka napsal(a):

Dr.Dr.Jan Berwid-Buquoy:
Vlastne,pane hrabe,jste podle mne prototypem hrdiny z romanu Grahama Greena"Naš človek v Havane"ktery vymyšlel neexistujici rakety a malem privedl svet na pokraj jaderne valky nebo jste komicka figurka z americkeho filmu"Špioni jako my"ktere sami nevedi co maji delat' na uzemi nepritele.
06. 03. 2012 | 19:52

Kryštof napsal(a):

Re "Exit"
Voskovec a Werich , že byli komunisté ?!
Vy šíříte klamnou zprávu , zoufalče !
Takovouhle kravinu neřekl ani s. ministr informací Václav Kopecký a že to byl ukázkový idiot !
06. 03. 2012 | 20:12

Elena napsal(a):

Dr.Dr.Jan Berwid-Buquoy
súhlasím s Vášim názorom, že Jaroslav Hašek nebol komunistom,na uzemií byvalého ZSSR sa nachadzal od roku 1915 do roku 1920 s toho v rokoch 1916 – 18 v Kyjeve pracoval v legionárskych časopisoch, Hašek niajko nemohol služiť v červenej armade , preto že bolá záložena v roku 1922, v tom roku bol založený aj Sovietský zväz.
Vo svojom prvom príspevku som naznačovala prečo roman Haška bol prvorade preložený do ukrajinského jazyka, preto že prve časti tohto romanu boli napisane v Kyjeve. Ukrajina v tu dobu komunistickou nebola.
06. 03. 2012 | 20:35

Dr.Dr. Jan Berwid-Buquoy napsal(a):

To kokoshka
Už jsem to řekl jednou a nehodlám to opakovat: Ať prohlásím cokoliv nic nechápete a nebo nechcete chápat. Vše obrátíte vzhůru nohama a pokud možno vnášíte do diskuse nejistotu blábolem naprosto mimo. Buďto jste alkoholik, narkoman a nebo komunista. Je docela možné, že jste to vše dohromady - nic nevylučuji. Ačkoli v případě komunistů bych ostatní dvě premisy vylučoval, neboť komunisté hovoří hovadiny aniž by si lízli ke kořalce anebo ochutnali joint. Stejně by mě zajímalo, co by ještě navíc blábolil opilý nebo zfetofaný bolševik. Nikdy jsem se totiž s takovou variantou nesetkal.
06. 03. 2012 | 22:13

Dr.Dr. Jan Berwid-Buquoy napsal(a):

Vážená paní Eleno,
v jádru máte pravdu i když se trošičku mýlíte. Hašek napsal v Kyjevě (1917) publikaci "Dobrý voják Švejk v zajetí". Před tím ještě v Praze napsal, před I. světovou válkou (1911): "Dobrý voják švejk a jiné podivné historky". Obě tyto publikace však s poválečním "Švejkem" nemají nic společného a vůbec s ním nekorespondují. To jen naokraj diskuse.
Přeji Vám příjemný večer!
06. 03. 2012 | 22:27

Míval napsal(a):

pgjed: mýlíte se, své působení v Bugulmě bral Hašek velmi vážně, a jak už zde uvedeno bylo, v té době se alkoholu nedotkl. Je to i svědecky doloženo. A k tomu se nepodílel ani na zvěrstvech, v té době obvyklých na všech stranách. I nepředstíranou stranickost dokázal brát s nadhledem. Viz třeba svědectví jím propuštěné zajaté legionářské hlídky. Jinak býval osud zajatců víc než krutý.

Kryštof: "Ale lidsky a morálně byl Hašek smutně opuštěným vrakem." V tomhle bych si dovolil nesouhlasit. Z toho, co se objevuje ve vzpomínkách lidí kolem něj, vystupuje Hašek jako člověk, který dokázal mít rád a dát pocit sebeúcty těm nejubožejším z ubohých, tak, jak je potkával na svých tazích po hospodách Prahy. Myslím, že to není zas tak málo. Že se k těm ostatním choval hodně neseriózně, to je také pravda. Ale morální vrak to nebyl.

Autor: na Danikena ještě nemáte, ale budete-li takhle utěšeně rozvíjet své fabulační schopnosti, snadno ho dostihnete.
06. 03. 2012 | 22:28

Elena napsal(a):

Vážený pán Berwid-Buquoy ,
áno máte právdu v Kyjeve bol napisaný "Dobrý voják Švejk v zajetí".
Jaroslav Hašek v kyjeve byval v hoteli Praha , hotel vlastnil český vlastnik, ktoremu ptrili aj seť bank, hotel sa nachadzal v uplnom centre mesta nedaleko namestia a pametniku Bogdana Chmeľnickogo , ak sa nemylim dnes ten hotel je súčastou hotela SanktPeterburg v Kyjeve. Hašek bol váženým občanom Kyjeva , udržaval vsťahy s tamojšou českou šľachtou a českymi obchodnikmi, nektorym poblikoval reklamu vo svojom časopise.
Na Ukrajine spisovateľ Hašek má dobré meno .
díky za pozdrav nápodobné aj Vám, všetko dobré Vám prajem.
06. 03. 2012 | 23:33

ALT napsal(a):

TO kokoshka,
Odessa,
(celá nebo jen část?)
07. 03. 2012 | 07:23

Somalská piratka, exkulsivne pre ALT. napsal(a):

EXKURZ
DO blizkých dejín AKCZ
Nа реке на маленьком причале,
Утки свои перышки чесали.
Лодки на реке, лодки на реке
Мы с тобою звездочки считали.
А над рекой комарики летали,
Обножить мне грудь твою мешали. Лодки по реке, лодки по реке, Слезы - часть девичья уплывали.
У реки нас взглядом провожая,
Пала в воду девка молодая.
Прямо из реки, прямо из реки,
Нахлебалась девка молодая.
А за рекой зарницы догорали,
К берегу уставшие пристали.
Закатим глаза, сладкие слова,
Губки твои пухлые шептали.
А мы с тобой от счастья опьянели,
Щеки как зака твои горели.
Утки на реке, утки на реке, Крякали и вслед тебе смотрели.

P.S. ta malá hrdzava piratka na video , ta je fakt podarena :))
http://www.youtube.com/watch?v=0RPRE67ZKzQ&feature=related
Виктор Королев - На реке на маленьком причале
07. 03. 2012 | 09:35

ALT napsal(a):

To somalská piratka,

oh díky,
exklusivita
vždy potěší:)

PS.opravdu tento odkaz?
07. 03. 2012 | 11:19

Luba napsal(a):

O Дружбe между агентom КГБ-007 Иванoм Mлaдкoм и русскими девушкaми:

Na osadu přijely dvě Rusky,
na hlavách beranice a na nohou křusky.
Přijely z Leningradu dělaj tam u brusky,
hej,
já jsem zamilovanej.

A jmenujou se Nataša a Šůra,
řekly mi, že nemaji v kapse ani bůra.
Já doufám, že to není žádná habaďůra,
hej,
já jsem zamilovanej.

A já jim hrál na banjo písničky od Matušky
a vony mě zpívaly pravý ruský častušky.
A pak byla konverzace hustá,
to že jsou Rusky špatný holky je lež pustá.
Po rumu líbí se mi štíhlá i tlustá,
hej,
já jsem zamilovanej.

Holky se mnou pily z láhve zdatně,
co se pak dělo vzpomínám si jenom matně.
Vím jenom, že nám bylo ráno hrozně špatně,
hej,
já jsem zamilovanej.

Do oběda zmizely ty Rusky,
aby mě nevzbudily zuly si ty křusky.
Asi je z Leningradu volají ty brusky,
hej,
já jsem zamilovanej.

Bez Šůry a Nataši moje srdce krvácí
a můj smysl života úplně se vytrácí.
Připomíná mi je naše bříza,
asi mě díky Ruskám chytla druhá míza.
Já bych jel za nima však nedají mě víza,
hej,
já jsem zamilovanej.

http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/mladek-ivan/dve-rusky-41892
07. 03. 2012 | 11:39

Luba napsal(a):

Конец агента ВВ4Ц через собакy господинa Фоусткы:

http://www.youtube.com/watch?v=PGjlNni7Mko
07. 03. 2012 | 11:53

Tomik napsal(a):

BERWIDE - trochu se Vam to zde vymklo z ruky:

PRO PRISTE - nedavejte se prilis do hovoru s Elenou, anzto Vam sem za chvili

nataha celou svoji rodinu z Uzgorodu a bez azbukystca si tu uz ani nekvaknete.....

ZDAR !!!
07. 03. 2012 | 15:38

Elena napsal(a):

Pane Wachmaister Tomiku vy ste hlava...

http://www.youtube.com/watch?v=JOpMkZQbf34
Švejk: Pepek Vyskoč
07. 03. 2012 | 16:56

Pavel napsal(a):

Jestli chcete vědět, co dělal Hašek v Rusku, tak začněte od toho, co sám o svém pobytu napsal, není zas tak těžké odlišit pravdu a literární nadsázku.
09. 03. 2012 | 07:20

Tomik napsal(a):

Dobra, dobra Eleno,

omluvte se laskave pani Petre za to ze jste ji chtela zaludne klofnout

pana Jiriho a muzeme byt zase kamaradi.....

Z D A R !!
10. 03. 2012 | 23:20

Dr.Dr. Jan Berwid-Buquoy napsal(a):

To Tomik
Máte pravdu začíná to být na mém blogu nějaké mnohojazyčné.
Co se týká pani Eleny a její zmínky o Haškovi v Kyjevě, tak má paní Elena pravdu. To nelze popřít.
Zdali zatáhnete do diskuse i Záporožské kozáky v čele s Tarasem Bulbou, to nevím.
S Elenou je možno samozřejmě o všem polemizovat, ale já si přesto myslím, že se v jejím případě jedná o slušného člověka. Takže prakticky o nic nejde.
Berme paní Elenu takovou jaká je!
Ona je určitě také ráda na světě.
11. 03. 2012 | 13:04

Dr.Dr. Jan Berwid-Buquoy napsal(a):

To Tomík
OPRAVA!
Třetí věta od shora má znít: "Zdali zatáhne do diskuse i Záporožské kozáky, s Tarasem Bulbou včele, to nevím."
Sorry.
11. 03. 2012 | 13:09

Elena napsal(a):

Pane Wachmaister Tomiku , kde ste na to prijšel a odkadial ste to zobral že chcem sa s vami kamaratiť,
máte odo mňa našu ľudovku :))

http://www.youtube.com/watch?v=SQJc071cjx4&feature=related
А нука убери свой чемоданчик А нука убери свой чемоданчик
11. 03. 2012 | 13:44

Elena napsal(a):

Vážený pán Dr.Dr. Jan Berwid-Buquoy,
posielam Vám par nahľadov na kraj s ktorého pochadzam:
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=Wv94l-hG8HQ&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=341EtFS-gag&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Fk9g1IlxJS8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=N63OZVISiuE&feature=related

P.S. tiež všetkych tunajšých beriem takých akymi sú

Majte sa pekné.
11. 03. 2012 | 18:50

Elena napsal(a):

Samozrejme páne, ani v mojom kraje nie je všetko ako z výkladnéj skrine, ale položte si ruku na srdce, v ktorom kraje je všetko ako z výkladnéj skrine ? nebodaj vo vašom?
Dalej mám na Vás otazku, ako mám brať ja takých prispevatelov, ktoré roky ma tu nazivali trubkou , alebo :
Tužka napsal(a):
Tužka napíše pro Ivan Hochmann,...zdravím Vás, pane,...abyste byl v "obraze",...olda,...není to, co si myslíte. Je to nick Elena, alias nepřeberné množství nicků, které tady "vylepšuje" diskusní prostor,..."halt móresy ze země, kde zítra už znamená, že nikdy více." Uvidíte ten "nálet", nabrousí ořezávatko a vystartuje, jak "rudej čertik z krabičky", udělám si radost a pobavím se. Tužka

11. 02. 2012 | 10:39
Prosím Vás páne, snad je Vám jasné, kto vlastné tou nekonečnou trubenciou je!
A ešte páne, moja rodina na slovensku bola , len ked sa mi decka narodili, samozrejme že aj tu je čo obdivovať ako všade na svete, verte mi s takého mesta ako moj kraj chodiť sem nekedi je naozaj strata času a peňazi.

Zbohom
12. 03. 2012 | 09:37

Tomik napsal(a):

Sbogom a satecok,

uvidime se na blogu Petry Paroubkove Elco !

ZDAR !!!
15. 03. 2012 | 14:08

Tomik napsal(a):

BERWIDE DAVAM VAM ZA 1 !!!

za toho GAGARINA :-)))
28. 03. 2012 | 21:10

jm napsal(a):

Žižka & Švejk - společnost s ručením velmi omezeným

http://www.blisty.cz/art/62997.html
14. 04. 2012 | 16:48

Řekněte své ženě, zeleninu denně ! napsal(a):

kdo by si chtěl přečíst Haškovu povídku Komisařem města Bugulmy tak zde:
http://www.uloz.to/x4F7E8m/jaroslav-hasek-velitelem-mesta-bulgumy-pdf?do=downloadDialog-freeDownloadForm-submit
18. 04. 2012 | 15:34

Jomar Hønsi napsal(a):

1) Autorativní biografie o Haškovi: http://svejkmuseum.cz/toulave_house.htm
2) Román (Pavel Gan): http://www.atlantis-brno.cz/inshop/autori/gan-pavel
10. 10. 2012 | 17:34

Jomar Hønsi napsal(a):

Nová kniha o Švejkovi: http://franc-tireur.livejournal.com/1694812.html
Jazyk: rus., Autor: Sergej Soloukh
02. 03. 2013 | 12:42

Přidat komentář





Toto je ochrana proti spamu. Pro přidání komentáře prosím opište dvě anglická slova z obrázku níže do políčka pod nimi. Nápovědu a další podrobnosti o této metodě, která zároveň digitalizuje knihy, najdete v článku Dost bylo spamu, zavádíme reCAPTCHA na našem blogu.



reklama
 

Blogeři abecedně

A Alvarová Alexandra · Antoš Marek B Balabán Miloš · Bálek Jindřich · Bárta Vít · Bartlová Milena · Bečková Kateřina · Bednář Miloslav · Bednář Ondřej · Bělobrádek Pavel · Bém Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bezděková Iva · Bielinová Petra · Bízková Rut · Blaževič Igor · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Boudal Jiří · Bratinka Pavel · Brixi Hana · Brom Zdeněk · Burian Jan · Bursík Martin C Candole James de · Cepl Vojtěch · Co čteme, posloucháme, na co se díváme...  · Cvrček Václav Č Čarnogurský Ján · Čermák Luděk · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D Dienstbier Jiří · Dlouhý Vladimír · Dolejš Jiří · Drábek Jaromír · Drobek Aleš · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fischer Jan · Fuksa Ivan G García Dania Virgen · Gazdík Petr · Gelbart Petra · Glatzová Vladimíra H Haas Tomáš · Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havelka Radek · Havlík Petr · Hebnar Jan · Heller Šimon · Hesová Zora · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hollan Matěj · Holmerová Iva · Holomek Karel · Holub Petr · Honsová Dagmar · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejší Václav · Hovorka Ludvík · Hradilková Jana · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman J Janeček Karel · Janeček Vít · Janouch František · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · John Radek · Jukl Ivan · Just Jiří · Just Vladimír K Kadlec Petr · Kalhousová Irena · Kalousek Miroslav · Kasl Jan · Klan Petr · Klaus Václav · Klepal Jakub · Klíma Vít · Klvaňa Tomáš · Koenigsmark Alex · Kohout Pavel · Komárek Michal · Komárek Stanislav · Königsmarková Ivana · Kopač Petr · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Košák Pavel · Kotecký Vojtěch · Kotišová Miluš · Koubenec Vladimír · Koudelka Zdeněk · Kožušník Edvard · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Krnáčová Adriana · Krůta Jan · Křeček Stanislav · Kubát Ondřej · Kubr Milan · Kudrna Zdeněk · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kuták Aleš · Kužílek Oldřich L Lipold Jan · Liška Ondřej · Lomová Olga · Lorencová Jana M MacLeod Sian · Macháček Martin · Máchalová Jana · Makovcová Jana · Malinová Hana · Marksová-Tominová Michaela · Matoušek Karel · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Michl Aleš · Miller Robert · Minařík Petr · Mleziva Jan-Michal · Moldan Bedřich · Müller Zdeněk · Müllerová Ludmila · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · NetClub 2013 · Novák Martin P Papirnik Vladimira · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Phan Viet · Pikora Vladimír · Pírko Štěpán · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pohledy světových lídrů · Polák Milan · Potůček Martin · Pražskej blog · Procházka Adam · Pultarová Tereza R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Rezková Alice · Robejšek Petr · Roithová Zuzana · Rusnok Jiří · Růžička Michal · Rychlík Jan Ř Říha Miloš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Sedlák Vojtěch · Shanaáh Šádí · Schmidt Hans-Jörg · Schwarzenberg Karel · Skuhrovec Jiří · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Přemysl · Sokačová Linda · Sokol Tomáš · Sportbar · Spurný Matěj · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Suchánek Jan · Svárovská Gabriela · Svoboda Bohuslav · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Škop Michal · Šmíd Milan · Špicar Radek · Špidla Vladimír · Špinková Martina · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štěpánová Jana · Štern Jan · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Tučková Kateřina · Tutter Jiří U Urban Jan · Urban Václav V Vácha Marek · Vančura Martin · Vášáryová Magdaléna · Veis Jaroslav · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vondrouš Daniel W Wagenknecht Lukáš · Wagnerová Eliška · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil Z Zahálková Marcela · Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Ze šuplíku · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žaloudík Jan Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy
 
 
Aktuálně.cz

První čistě online deník v České republice · Držitel ceny Křišťálová lupa za internetový projekt roku

Partneři: ReutersČTK

1999 – 2013 © centrum holdings O nás | Volná místa | Reklama | Všeobecné podmínky | Nápověda | Služby firmám

Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí článků je bez souhlasu centrum holdings zapovězeno.

Provozováno s využitím redakčního systému Nucleus pod licencí GNU GPL