Vláda neobětuje sebe ale občany

21. 03. 2012 | 07:31
Přečteno 2063 krát
Při hlasování o nedůvěře obhajoval premiér Nečas reformní étos své vlády jako by byl přesvědčen, že se vlastně obětuje nenahraditelné a jediné správné reformní myšlence. A vzkázal do opozičních lavic i nespokojencům na náměstích, že nastolit otázku existence takové vlády je pro něj jen jenom populistická fraška.

Jaké jsou to ale reformy? Říkat tomuto paskvilu reforma je to dost špatný vtip. Realita hospodářské recese odhaluje slabá místa reforem, které jsou nakonec kritizovány i zprava. Krásným příkladem může být daňová reforma. Před volbami žádná z vládních stran neslibovala, že bude zvyšovat daně, a vida. Děje se tak a jako by nyní zbývala už jenom debata, jestli vám berně šáhnou do pravé, anebo do levé kapsy.
Vláda k tomu dodává, že břemeno reforem, spravedlivě rozdělí. Od roku 2009, kdy procházíme první a druhou vlnou krize, stále slyšíme, že uskromnit se musí všichni. Fakta ale hovoří jinak. Podle šetření z konce loňského roku v České republice přibyly tisíce dolarových milionářů. Konkrétně mezi rokem 2010 a 2011 jich přibylo o 29 % a dnes je u nás dolarových milionářů víc než před krizovým rokem 2009. Takže tahle vypadá v realitě to spravedlivé uskromňování každého.
Pokud jde o údajný bezmyšlenkový populismus kritiků tak 80% občanů ČR podle průzkumů veřejného mínění si už nemyslí, že tato vláda je jejich vládou. Samozřejmě lidé jsou různě vybaveni informacemi. Někteří se dají omámit tou či onou propagandou Ale myslí si snad někdo, že těch 80 % občanů České republiky jsou pitomečkové, kteří nedomýšlí reálné možnosti ekonomiky a politiky atd.? Pokud si vláda nemyslí, že tito občané trpí diagnozou idiocie, mělo by se to nějak odrazit na její sebereflexi. Bohužel zatím nula!
Vládní poslanci se při hlasování o nedůvěře snažili demonstrovat takřka idylickou soudržnost. Přitom každá z koaličních stran problémy hází na tu druhou a jdou si navzájem po krku. TOPka říká, že pokud bude odsouzen dřívější ministr dopravy Bárta, že nemůže v této vládě vydržet. A „bártostrana“ s ústy svých představitelů předvádí jak vyjednala lidem vynikající věci, protože to nikdo jiný za ně neudělá. Skóre je ale jednoduché: Měla být daňová progrese, není! Mělo být majetkové přiznání, není! Véčkaři oprašují svůj volební program do té doby, než o tom musí hlasovat. A pak už jde jen o zachování vládních křesel. a splnit základní úkoly, kterými ale nejsou spravedlivé reformy. Těmi je odvést miliardy církvím, odvést miliardy do penzijních fondů no a pak po nás potopa. Tak to asi myslí TOP 09, když říká: neopustíme loď v bouři.
V podstatě jsme tady svědky, že za tou idylickou fasádou se schovává bankrot prodavačů iluzí, kteří cosi naslibovali před dvěma lety a nejsou už ani schopni se důvěryhodně tvářit že to splní. Základním znakem této vlády je rozpočtová odpovědnost. Neustále slyšíme, že do roku 2013 se má deficit snížit pod 3 % a na tomto základě v roce 2016 má být dokonce deficit nulový a nastane zásadní obrat. Podívejte se ale na rozpočet v roce 2009, jak dopadl, jak se sype systém veřejných rozpočtů v roce 2012. Připomíná to známou filmovou komedii „Jak básníkům chutná život“; když tam pedantický pan učitel Hájek plánuje život se svou snoubenkou a říká nad grafikonem „a pak už přijdou jenom samá pozitiva a sociální jistoty“. Vláda je jak ten pan učitel Hájek. Bohužel, jemu to nevyšlo a vládě to také nevyjde.
Až spadne maska z toho, že vládní rovnice rozpočtových výhledů nevyjdou, odhalí se skutečné varianty vývoje. Jednou variantou je, že ekonomický vývoj ve světě i slábnoucí sociální smír, si vynutí zpomalení politiky konsolidace veřejných financí. Je otázkou zda by nebylo lepší včas aktivně využít manévrovací prostor který ČR zatím ještě má oproti jiným zemím. Proč se nezaměřit důrazněji na kofinancování evropských projektů, na daleko větší kapitálové injekce do vybraných výrazně multiplikujících projektů. Nic takového se ale nepřipravuje, takže i ten prostor, který tady je, nebude zřejmě využit.
Druhá možná varianta je uvažovat o odlišném mixu, spravedlivějším mixu konsolidačních opatření. Na to téma je minimální diskuse. Víme zatím jediné, že se hledá nejlépe stravitelná a pokud možno salámovou metodou podávaná varianta zvyšování nepřímých daní, protože ty se dobře vybírají. Má být zvýšeno inkaso DPH o zhruba 40 mld. Kč (část půjde na penzijní reformu, část - protože jde o sdílenou daň - tak bude směrována k územním rozpočtům a jenom část přijde do státního rozpočtu). Copak neexistuje jiná alternativa ?
Nikdo dnes nebude navrhovat nějaké extrémní hodnoty daňových sazeb, ale je reálná alespoň třípásmová a daleko výraznější daňová progrese, než o které uvažuje pan ministr financí a kterou slibují véčkaři. Vládní jen symbolická verze by znamenala, že se na dani z příjmu vyberou od našich milionářů tak tři čtyři miliardy, víc to nebude. To nepokryje ani peníze, které získali tito milionáři tím, že se jim zrušili stropy na odvody do sociálního a zdravotního pojištění. Takže nula od nuly pojde.
Důležitým, ale dosud nevyužitým zdrojem je korporátní daň neboli daň z příjmů právnických osob. Nemusí jít o plošné zvýšení. Proč pronásledovat malé firmy, malé korporace? Opakovaně jsem navrhoval dvě sazby, pro velké podniky zvlášť a pro malé podniky zvlášť. Ty velké podniky to určitě nepoloží. Zvažme třeba i návrat ke zdanění dividend, to také není malá částka. Podobně lze uvažovat o progresi majetkových daní. To umožní šanovat menší majetky a vybrat srovnatelně více od těch opravdu velkých. A proč je u nás odkopávána, v Evropě už poměrně běžně diskutovaná, záležitost podílu bankovního sektoru v podobě daně z finančních traskací?. To už jsme někde na řádu 30 - 40 alternativních miliard korun. A máme rozpočet zbilancovaný daleko méně bolestivě, než jak navrhuje vláda.
Součástí konsolidace veřejných financí jsou i bilance veřejného pojištění. Panika, že se nám zhroutí penzijní účet, protože nám stárne populace není na místě. I nezávislými experty spočítáno, že toto riziko nastoupí nejdřív za 15 let. Nyní lze postupovat tak, že v systému necháme peníze, může to být 15, 20 miliard, které by jinak tzv. opt-outem byly vyvedeny pryč. Další zdroje získáme když zrušíme zcela stropy na odvodech. A je-li situace skutečně tak mimořádná, tak než ekonomika chytne druhý dech, no tak můžeme znovu začít diskutovat superdividendy. ČEZ není v tak zlé kondici aby si superdividendu nemohl dovolit. Místo toho ale vláda chystá občanům dáreček v podobě energetických daní, které by měly vydělat do rozpočtu dalších 6 miliard, ale u řadových chudých domácností to vyvolá tlak na sociální kompenzace a na ty opět chybí.
Prostě je možno diskutovat o reálných alternativách. My je klademe na stůl. Demokracie, to není dát občanům formální šanci přijít ke zdi nářků a tam se vyplakat. Demokracie je dialog s občany a vybírání z více variant řešení tak, aby to vyhovovalo většině i společné budoucnosti. Jestliže bude růst ve společnosti vztek z bezvýchodnosti protestů, tak to je přesně to, co nahrává fašizaci. Fašizaci nezpůsobí různí iniciátoři možná někdy i naivních protestů. Fašizaci způsobuje těžká sociální situace a bezvýchodnost a jestliže chceme fašizaci čelit, tak musíme především se zbavit onoho tabu, že jiné cesty neexistují. Prozření pak přijde a inspirace ze zemí, kde se již tak stalo - nemusí to být jenom Slovensko - je myslím dost zřejmá. Jestli se chceme považovat za politicky vyspělou zemi, tak se nebojme dopřát těmto alternativám sluchu.

Z parlamentního vystoupení k hlasování o nedůvěře vládě – publikováno na www.parlamentnilisty.cz

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

kentus napsal(a):

Díval jsem se v čera večer na vyslovení nedůvěry vladě a mohu jen konstatovat,že podobrém to nepůjde.TO co předvedla vládní koalice nemá obdoby a jejich jediná pravda nemá s demokracii nic společného.Měli by si přečíst knihu od Mnačka Jak chutná moc.Jedine demonstrací a generální stávkou ten konglomerát vyženem.
21. 03. 2012 | 07:48

Karel Hampl napsal(a):

Snad jen dodat, že pokud jde o evidované dolarové milionáře, jedná se o takové, kteří k penězům legálně přišli nebo se tak cítí.
Ale kolik je u nás takových, kteří udrobují, odklánějí či jinak reformují. Stačí se podívat na výtečníky, kteří už v této vládě nejsou a některé další, kteří v ní ještě jsou.
21. 03. 2012 | 08:02

jan napsal(a):

Důležitý poznatek: Jaký počet politiků je židovského vyznání???

Je jejich zastoupení ve vrcholné politice adekvátní penetraci ve společnosti???

Vyvolení nám prokazují vysokou neschopnost přijatelně vládnout!!!

Proč tomu tak je??? Mají předsudky, které je omezují v racionální vládě??? Zřejmě jenom nenažranost a omezenost mnohých až tvrdohlavost a tupost jsou jejich vlastnosti.

To dokazuje např. V.K. dokonale.
21. 03. 2012 | 08:05

slavwin napsal(a):

Vláda je pod tlakem bolševických pijavic které mají zorganizované cesty jak rozkradené vyvést pro ně do bezpečí. Zloději v ČSSD mají pohotovost, což určitě neuniklo zlodějům podporující vládní koalici. Demokratické vazby byly narušeny roztržitým profesorem, který zkoumá jaký štífůnk to vlastně dostal. Násilné přerušení vazeb by bylo jediné co by vedlo k nápravě.
21. 03. 2012 | 08:07

Joe Ratata napsal(a):

Díval jsem se večer na přenos z parlamentu.
Být poslancem,styděl bych se hlasovat proti návrhu vyslovení nedůvěry vládě.Přesto se našlo 113 nestydících se a hlasovali,jak jim krákáká9 nařídila.Svědomí je netíží.Asi ho nemají.Korejtko je přednější.

Jelikož demokracie v tomto státě přestala existovata volební slyby se nemusí dodržovat,navrhuji změnit způsob voleb.je to zbytečně drahé a nic to neřeší.

Uzákoní se,že bude jen pět stran,které budou patřit nejbohatším.Strany vypracují volební programy,které posoudí komise složená z delegátů největších korporací a ta přidělí % zastoupení v parlamentu,kde ale nebude žádný poslanec.Strany pak vytvoří libovolné koalice a budou rozhodovat silou svých procent až do doby,kdy usoudí,že je potřeba nových voleb.

Tímto se ušetří za volební kampaně i volby a ušetří se i za platy poslanců a jejich asistentů a poradců.Výsledek bude stejný,jako když dnes hlasující stroje plní vůli krákáká9.
21. 03. 2012 | 08:19

leucin napsal(a):

Úpravou daní z dluhu 3.6 mld tak uberete třeba 0.6 bilionu.Ale 3 biliony vymažete skutečně jenom lepším průmyslem.Bohužel tady si to lidé stále představují jako katastrofu bílých límců po gottwaldovsku:100 000 úředníků do výroby.No tím by se to vše pouze zkazilo,po volebně-Zemanovsku.Místo toho je třeba do výroby 10 skutečných vynálezců a spousty drobných inovátorů.
10 nových Teslů a Křižíků.Ti chybí.Úředníci nechybí ve výrobě,ani v celé společnosti.Přeplácení vyšších úředníků je ekonomicky neúnosné dál.Ať se jedná o banky,spořitelny,zdravotní pojišťovny,dozorčí rady,ministerstva,justici,zdravotnictví,školství,akademii věd,radnice.úřady práce a další a další typy úředníků,kteří dnes už zde tvoří 95% pracujících.Pravděpodobně z nich se rekrutují ti zmínění dolaroví milionáři.
Zatím je vidět pravděpodobný úbytek voličů u VV asi i možná dost pod 10 % a těmi hlasy se přikrmí třeba rostoucí LEV21.To neimplikuje žádnou politickou změnu.Pouze,že nováčci v politice budou nahrazeni rutinéry .S kopce to jde s těmi i těmi.
21. 03. 2012 | 08:20

Sláma napsal(a):

Pan Dolejš má samozřejmě pravdu. Chemický Mirek svojí metodou pokusů a omylů, inspirovanou patrně nějakou sbírkou ideologických pouček, přivádí veřejné rozpočty do krachu. Všude na Západě krize odezněla, např. Německo má za sebou velice dobré roky, jen u nás Chemický Mirek svými hloupými plošnými škrty a podporou daňových úniků udržuje hospodářství v pokračující krizi.
21. 03. 2012 | 08:21

Yosif K napsal(a):

Dolejsi napsal:
Připomíná to známou filmovou komedii „Jak básníkům chutná život“; když tam pedantický pan učitel Hájek plánuje život se svou snoubenkou a říká nad grafikonem „a pak už přijdou jenom samá pozitiva a sociální jistoty“. Vláda je jak ten pan učitel Hájek.
KONEC CITATU.
Pane Dolejsi - ucitele Hajka slibujiciho "jenom samá pozitiva a sociální jistoty“ pripominaji hlavne socialni demagogove a populiste z levicove opozice - jako jste vy sam.
Levice ma TRADICNE za program slibovat "jenom samá pozitiva a sociální jistoty“ bez ohledu na to, zda to ekonomicky vyvoj umoznuje nebo ne. Tim se dostava ku korytum a snazi si vytvorit vrstvu volicu chycenych do "pasti chudoby", chronicky zavislych na chudinskych davkach, ktera pak levici loajalne voli, protoze ji nic jineho nezbyva.

Vsechny, vicemne UPLNE VSECHNY "levicove recepty" na "vytvoreni blahobytu" maji sve mouchy.
Progresivni zdaneni je trest za uspech, je to trest za vytavereni dalsich pracovnich mist!!!!! Navic je dost neucinne. Misto placeni progresivnich dani lidi dostanou sluzebni auto, nebo dani ve Svycarsku (jako Mladek a Jansta pres firmu Taluda domicilovanou ve Fribourgu). Z progresivniho zdaneni maji radost hlavne danovi poradci vydelavajici na hledani danovych der (a jednodussi proletari, kteri se raduji ze se bohacum "uskodilo" - a ti se tomu vetsinou smeji...).
Projekty se silnym multiplikacnim efektem neexistuji nebo je jich sakra malo. Recko je plne projektu "se silnym multiplikacnim efektem" (ruzne prumyslove parky atp - nyni dost prazdne protoze dotace dosly.. a multiplikacni efekty byly jen na papire...)
Evropske projekty - ano, ale i nektere z nich jsou totalni blbosti - ruzne poradenske cinnosti na kterych se prizivuji politicti parazite - i levicovi (Tancos - CSSD...)

Co tyam mate jeste krome rozhozu socialnich davek mezi9 proletare? Nic? To jsem cekal.......
21. 03. 2012 | 08:21

leucin napsal(a):

oprava : na 3.6 bilionu
21. 03. 2012 | 08:22

dalimír napsal(a):

Komunisté dotoho dotoho , vy jste v tomhle státě jediní kteří můžou pomoci chudákům v česku kterých den za dnem přibývá ! Lidé nechtějí prolhanou pravici a nenažhrané soukromníky kteří si hrají na velké kapitalisty ! Normální lidé chtějí jistotu do budoucna pro sebe a své děti! A tu jim vražedný velkokapitál podporovaný pravičáky a falešnou římskokatolickou církví nikdy nemůže dát ! Dl.
21. 03. 2012 | 08:29

Alex napsal(a):

No je fakt, že jsem dojat, když Kalousek domédií pláče s tím, že nepopulární opatření by dělala každá vláda a jak to s touto zemí myslí dobře a protože vědí, tak také konají. Zvláště když už Kalousek zjevně neví kudy kam a kde už hledá možnost zvednout jaké daně tak, že to vypadá, že uvažuje o dani na vzduch.
Zdá se, že zjistil společně s Nečasem, že bezduché snižování daní a pravicová beduše pojatá mantra nefunguje. Nejprve snížili ty daně, zavedli rovnou daň, snížili stropu zdravotních a sociálních odvodů. A s překvapením zjistili, že dluh dále narůstá. Po volbách to zkusili s tupými nesystémovými škrty - vždyť za návrhy šetřit dostal Kalousek i medaili.
Do frasa a vono to zase nefunguje - dluh furt narůstá.
Jestli to nebude tím, že Kalousek s Nečasem umějí nazpaměť jen ty pravicové mantry, ale pořád netuší, co to je kompetentnost.
21. 03. 2012 | 08:31

Yosif K napsal(a):

Lesk a bida levicovych receptu:
Projekty s multiplikacnim efektem = efekty nejiste, skoda na zaplacenych urocich ZATRACENE jista. Efekty v zadostech o dotacech mnohdy zcela vylhane, samozrejme.
Navysovani davek v nezamestnanosti = navysovani nezamestnanosti.
Progresivni zdaneni = trest za uspech v podnikani ci zamestnani, vede k presunu lepe placenych cinnosti s podilem praci cizincu z vyspelych zemi (vyvoj, vyzkum, IT maintenace atd) do zahranici.
Jina sazba dane ze zisku pro velke podniky - prasecina nejvyssiho stupne, kterou lze snadno obejit - EON se rozdeli na vetsi mnozstvi mensich sro - ty navic pri progresivnim zdaneni manageru mohou byt ovladany pres sluzebni cesty, emaily a skype z SRN, nebo rovnou z Kypru... (jste mimo misu pokud si myslite ze se jiz tak nedalo ci nedeje....)

Levicove recepty - vice skod nez uzitku.....

Nejak utichlo opravnene skuhrani na softwarove kulisarny Drabka. Bodejt - nac to rozhrabavat - levice umi takove kulisarny take (INOTS) a uz se na ne tesi.....
21. 03. 2012 | 08:32

Alex napsal(a):

Ono se to jaksi přímo naízí, když se jeden doví, že kalousek zruší, co nařídi a nařídí co zrušil - progresivní daň.
21. 03. 2012 | 08:33

Rikatádo napsal(a):

Yosif K

ale jen ať je klidně progresivně zdaní, třeba i 100%, už mlaskají fakt moc a z těch dole už stejně není co vymačkat, ti na těch pracovních místech utvořených těmi všehoschopnými pravičáky, kteří by jinak hrozili tytyt ty my odejdeme, ti kteří pracují u těch všhoschopných pravičáků, jak vy správně píšete za chudinské dávky, tak je jasné, že z daní z těch chudinských dávek se toho moc nevybere a dluh neumoří.
21. 03. 2012 | 08:34

asi takhle napsal(a):

pokud různé recepty jsou, stejně se o ně málokdo zajímá - lidi si raději zanadávají (na pravici, na levici, na ty nahoře...)
21. 03. 2012 | 08:36

Wraith napsal(a):

Yosif K.:

Autor ve svém blogu předestřel varianty, které vidí on sám (případně i určitá část KSČM). Je to rozhodně nejen zajímavé čtení, ale dává nám tu nahlédnout pod pokličku úvah dané strany.
Čili tu máme jeden ze scénářů postupu parlamentu a vlády, pokud by se komunisté vrátili mezi vládní elitu.
Není to sice nic převratného, většina myšlenek je opakováním předvolebních slibů nejedné strany, nicméně je tu cítit jistý posun ve stranické logice. Jestliže je tento článek ukázkou příprav na volby, pak se volič určitě zamyslí. Tento článek zcela srozumitelně ukazuje co bychom mohli čekat.
21. 03. 2012 | 08:37

indiánská princezna napsal(a):

Yosif K

ony nefungují ani ty pravicové recepty, jestli jste si nevšiml.

Přečtěte si to u Kožušníka, liberalizace bank a u nás jsou jejich služby dražší a dražší, ač jich máme 44.

Ty vaše mantry z 19. století v EU století 21. nefungují už vůbec.
21. 03. 2012 | 08:39

Yosif K napsal(a):

Leucin napsal:
Zatím je vidět pravděpodobný úbytek voličů u VV asi i možná dost pod 10 % a těmi hlasy se přikrmí třeba rostoucí LEV21.To neimplikuje žádnou politickou změnu.Pouze,že nováčci v politice budou nahrazeni rutinéry .S kopce to jde s těmi i těmi.
21. 03. 2012 | 08:20
To ze VV jsou odepsana paka na n-tou je vec jasna. Jsem vsak zvedav, kolik jednodychych proletaru sedne na lep Paroubkovi - "proletarskemu vudci" s vilou a bulharskym sluzebnictvem na Ithace. palmare za neexistujici bestsleller. Takhle se vyrabeji milionari.... Hahaha.....
Soudruh Dolejsi se ve schopnosti generovat penize od Paroubka az tak moc nelisi - sedl na lep reporterum, kteri mu nabidli milion Kc za lobovani pro hraci automaty!!!! je to ajsny - hraci automaty jsou pro proletare ohromne uzitecna vec - na utraceni socialnich davek.....
Avanti o popolo, alla riscossa,
Bandiera rossa, Bandiera rossa.
Avanti o popolo, alla riscossa,
Bandiera rossa trionferà.
21. 03. 2012 | 08:39

Maximus napsal(a):

Ten titulek článku nevystihuje podstatu problému. Lidé v této vládě a z pravého spekta sněmivny a senátu občany nepotřebují a ani to snad nikdy mimo předvolební období neříkali. Jim jde o pouze jejich prebendy a zisky či výhody. Jsou tam v v PS jejich politickém spektru asi tak tři skupiny.
a/ VV - to je parta lidiček co chtějí za každou cenu vydržet ještě ty dva roky do voleb a mít všechny ty poslanecké výhody a u jejich lidí ve vládě i nějaké ty "přihrávky" typu malá domů. Jsou to ale jen tací
malí kašpárci a blafouni, jako je třeba jejich John.

b/ Pak je tu skupina z ODS a část lidí z TOP09, která je napojená na finanční elity a podnikatelský sektor, to jsou mnohem větší "odkláněči" financí a ochránci nastavení stávajícího stavu jak na právním, tak na hospodářském úseku naší země. Ti jsou nejvíce nebezpeční a ti nejvíce škodí celému systému hospodářství státu. Někteří jsou doslova velcí paraziti a dokáží i vymýšlet akce typu likvidace ekologických škod resp. církevní restituce atd. A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci, že Míro? Ale bacha na bílé myšky, chlast je svinstvo!
Oni správně vědí, že z miliard korun se uzme pardon lízne snáze něco než z malých akcí kde je to totiž přehledné a krade se hůře.

c/ Třetí skupinou na naší pseudo pravici jsou poskoci, podrž tašky a malí psíci - hafíci, kteří na povel u mikrofonu přečtou něco, co mu ti nadřízení dali přečíst. Ti jsou v ODS i TOP09, že pane starosto z xy co si o Vás Schvarzenberg či Kalousek čistí boty?

No jaký bude vývoj a co lze očekávat dál? Zřejmě oni budou dál pokračovat v jejich činnosti a tato zem bude stále více strádat a bude čím dát tím více svázána právními předpisy-nepředpisy, že bude třeba aby jedinec stejně jako je tomu prý v kriminále patřil do nějaké skupiny či party, kde má ochranu, ale samozřejmě nějakou hodnost a funkci, pozici. Podobné je to třeba v ními ochraňovaném Afghánistánu či Libyi, kde vládnou v ve skutečnosti kmeny a bude to tam tak zřejmě i nadále. V podstatě to ale u nás v Česku už třeba na úseku práva funguje a není den, abyste nečetli zprávu, že ten a ten xy byl zproštěn viny, ten a ten dostal směšný trest popř. je tady strejda na hradě a ten vás amnestuje, že? Hlavně když někam patříte či víte komu zavolat a kolik to bude stát. Na tomhle principu vlastně fungují i světští a třeba Kočkové pro svoje lidi udělají nemožné, ale očekávají za to, že když oni budou něco potřebovat, tak vy v rámci svých možností pomůžete. Zkrátka Cosa Nostra jako vyšitá Made in Czech.
Pěkný slunečný den!
21. 03. 2012 | 08:41

Záře nad Kladnem napsal(a):

Yosif K
o kdo skočí na lep ODESákům s modrou síťovkou, do které už nejsou ani vajíčka?
21. 03. 2012 | 08:42

Maximus napsal(a):

Omluva za překlepy, přečetl jsem to a stejně to tam je, musím zvětšit písmo...
21. 03. 2012 | 08:43

neo napsal(a):

Pane Dolejši,

jak můžete vědět, že to panu profesorovi Hájkovi nevyšlo? Pokud vím, tak pan doktor Štěpán Šafránek pronesl známou větu " Lidé přicházejí a odcházejí, ale grafy zůstávají" , není tedy vyloučeno, že si Hájek našel novou snoubenku a jel dál dle již existujícího grafu, neb výchozím bodem byla svatba.

Jinak jak správně píše Yosif výše, ta pozitiva a sociální jistoty vycházejí z vaší ideologie. První auto za 5 a tři čtvrtě roku :) - při platu 2223,50 kčs měsíčně brutto to byla krutá realita.
21. 03. 2012 | 08:45

juli napsal(a):

Pane Dolejší, těch 80 procent lidí ví, že vláda je na nic a že ji v podstatě ani nepotřebuje, ale dosud nepochopila, že my se obejdeme bez nich, ale ona bez nás ne. Nebo ano? Říkám si, kdo že vlastně na ně bude dělat, nebo to ani nepotřebují... Já zase nepotřebuji smečku žvanilů, jimž již neuvěřím ani dobrý den.
21. 03. 2012 | 08:45

Yosif K napsal(a):

Alex napsal(a):
Ono se to jaksi přímo naízí, když se jeden doví, že kalousek zruší, co nařídi a nařídí co zrušil - progresivní daň.
21. 03. 2012 | 08:33
Mate pravdu ze kalousek o tom zase uvazuje - je to vsak sporne opatreni bez velkeho ekonomickeho efektu - vicemene hlavne na uklidneni jednodussich proletaru. Ovsem i ti by mohli prijit k volbam a hlasovat pro Dolejse.
Jde o opatreni ktere by hodne postihlo nemecke, francouzske atp managery pracujici v CR. Myslite ze pracovat v CR musi? Nemusi. Cementarna Radotin je temer kompletne rizena z SRN. V pripade odsunu managementu do zarhranici nula od nuly pojde. A manageri mohou zmizet i s proletarskymi joby.
21. 03. 2012 | 08:46

Alex napsal(a):

Yosife Visarionoviči K, co to děláte skočil jste mi do pointy. A s čím? No s nápadem, že progresivní zdanění = ... Probuďte se, Kalousek už s Topolánkem to přece zkusili podle Vaší rady. Se stejnou náboženskou vírou, jakou oplýváte sám.
Co maj chudáci dělat, tak teď zkoušej tupě levicový recepty polde mantry čím, vyšší daně, tím lepší stát.
Víte yosife Visarinoviči K, jestli to nebude v něčem jiným než je to takové či makové náboženství pojaté s tupou odevzdaností člověka fanatické víry v jednoduché slogany.
Yosefe Visarionoviči K, co myslíte nebude vono to spíš v nějaký kompetentnosti vládnutí? Za aktivní účasti vyšší centrální ozkové soustavy? Ona nestačí ani víra v plky, ani samotný otáčky tý vyšší centrální soustavy - kokám, že ani Vy Yosife Visarionoviči, jste ještě neslyšel, že především je třeba mít alespoň nějaké skutečné znalosti. Víte Yosife Visarionoviči, vona víra v pár sloganů ty znalosti nejsou. Ale samozřejmě Yosife Visarionoviči K, že opravdu, ale opravdu respektuju Váš vysoce erudovaný, právě hlubokými znalostni podložený NÁZOR.
21. 03. 2012 | 08:51

Alex napsal(a):

Yosyfe,
vynechte ty plky o levi či pravici. Na to, že třeba spotřební daň ve výši, která zvedne cenu podstatně nad většinu sousedících zemí nota bene u zemičky, kterou přejedete za pár hodin, nemusíte myslet ani pravicově ani levicově, aby Vám došlo, cože je logickým důsledkem.
21. 03. 2012 | 09:02

Sladký napsal(a):

Alex- pozor, narazíte! Yosif, není leckdo, je to veliký znalec ekonomie, utluče vás citáty nobelisty Friedmana, kterému důvěrně říká Milton.:o)))
21. 03. 2012 | 09:11

Sláma napsal(a):

Yosif Vissarionovič se snaživě stará o naši zábavu. Zase napsal pár směšných nesmyslů. Např.:"ty navic pri progresivnim zdaneni manageru mohou byt ovladany pres sluzebni cesty, emaily a skype z SRN".
Vissarionovič nějak zapomněl na to, že na Západě je progresivní sazba daně z příjmu fyzických osob normální, včetně toho Německa. Ostatně, proč by nebyla, když už 200 let funguje v zemi svého vzniku, konzervativní Velké Británii.
A je zajímavé, že se manažeři zrovna do Orientu, kde je naopak všude rozšířena tzv. rovná daň (správněji daň s jedinou sazbou, angl. flat rate tax) moc nehrnou. Protože s rovnou daní přichází vláda mafie.
21. 03. 2012 | 09:12

asi takhle napsal(a):

plky o levici na pravici by nemuseli být plky, kdyby sami lidé rozlišovali v čem to je...ale i v téhle diskuse se hořekujea ničemu nevěří a jak ten stařeček s půlkou viagry "jenom popichuje". Z 25 příspěvků zatím ani jeden náznak jak by to teda kdo řešil.
21. 03. 2012 | 09:18

dedek napsal(a):

Dobrý den pane Dolejši. Mohu se zeptat, co děláte pro změnu stavu? Přece přihlouplé hlasování o nedůvěře není řešení. Levice jako taková nejen Vaše strana jste tak strašně pasívní že je to až k nevíře a to vdobě, kdy lidé potřebují podporu stejně jako levicové strany. Kdy už se budete snažit tyto potřeby spojit? Nejsem sice zastánce KSČM ani ČSSD ale už se ne drancování státu nemohu dívat. Bohužel se stále najde spoustu hlupáků a hlavně vyčůránků, volících pravici.
21. 03. 2012 | 09:18

Alex napsal(a):

Yosyfe,
neblbněte. Zkuste se spíše zamyslet nad tím, proč Kalousek odmítá u toho benzínu tu spotřební daň snížit, jak to zdůvodňuje. Ono právě to dokazuje jeho naprostou nekompetentnost - ten úkaz, kerej popisuje má svý racionální jádro a vysvětlení. Bezmozek ovšem vždycky skončí zase jen u tohotupýho účetnictví a hře s ciframa aniž by jim rozuměl.
Totéž je s Vašimi managery - ti manager nejsou takové megery, aby to hodnotili jen a jen podle toho progresivního zdanění, nejen v zájmu sebe samých, ale i firem, které vedou. Totéž platí o vlastnících. To, že něco tupě kváká nějakej Nečas nebo Kalousek ještě neznamená, že je to pravda. Firmy odsud odcházejí pro zcela něcojiného než je rozdíl dokonce i pár % v koporátní dani. Steně tak tu mnoho firem zůstane i přes to druhé a ta daň v tom zase nehraje podstatnou roli. Zůstanou dokud se jim to vyplatí a nezůstanou pokud se jim to nevyplatí. To je ovšem něco zcela jinéhonež tvrzení, že vyšší daň nutí firmy odcházet a nižší zústaáavat. Vypadá to důvěryhodně, ale pravda tozase není. Jen tupě pojatá pravicová mantra.
21. 03. 2012 | 09:18

Alex napsal(a):

dedek
Bože, bože dedeku - co byste chtěl řešit - nezdá se Vám, že by stačila docela vobyčejná kompetentnost ruku v ruce s poctivostí?
Fakt je to tak intelektuálně náročný? Až českej občan v tuto chvíli zejména zprava bude mít vůbec zájem o kompetentnost a ne o to, kdo si sám jen říká pravice, budeme hnedle přece jen jinde.
21. 03. 2012 | 09:23

dříve čtenář napsal(a):

Známé přísloví je :"Proti větru se čůrat nedá!". Pokud bude i nadále 14-ti(teď už nevím přesně kolika, ale je to do 20-ti) vlastníkům patřit 97% veškerého světového bohatství, můžeme si dělat různé představy o tom, že to změníme. Chtěl bych vědět pane Dolejši, jak dlouho by mohla Vaše KSČM podléhat tlakům mafiánského kapitalismu? Tak do prvního zmizení dítěte Vašeho poslance při cestě ze školky...
Naopak takový drábek to dělá výtečně - při veškerém tom odklonu státních financí zbude i slušný pašalík jeho rodině. Nesmí to ale s tou nenasytostí přehánět, jinak ho taky krouhnou...
Řešení je bohužel historicky možné jen jediné : zničení a podrobení "prosperující společnosti" primitivními kmeny.
Tak přibývající a posluhující milionáři držte se co nejdéle! Tomu plebsu, co si nezaslouží ani vaše pohledy nic nedarujte! Začněte vytlačováním aut z dálnic, pokračujte vytlačovaním lidí z nemocnic, z bytů, z domů, nedejte jim nic!
Jen, aby vás někdy také napadlo: kdo teď bude na mne pracovat? A kdo mě bude bránit při vpádu Hotentotů?
21. 03. 2012 | 09:26

Sláma napsal(a):

Maximus velice trefně popsal poměry panující ve vládnoucí koalici. Zdá se, že pro zástupce třetí skupiny často zůstává jen prostředí internetových blogů, kde se mohou plně realizovat, že Yossife K.
Invence, s jakou Yossif K. obhajuje neobhajitelné, tj. vládní politiku, velice připománá nejmenovaného starostu z nejmenované moravské vísky. Že by podobnost čistě náhodná?
21. 03. 2012 | 09:27

Kryštof napsal(a):

Komunistický poslanec Dolejš je specialistou přes Neználka - viz jeho znalecky zasvěcený vánoční blog , ale nikoliv přes reformy . Kromě hysterických výkřiků jsem od zdejší tzv "Levice" neviděl a neslyšel ucelený a smysluplný program/antiprogram reforem a to ať se týče KSČ/M/ anebo ČSSD , ačkoliv na to oboje měli léta času .
Rekapitulace premierů zd. jarmarečního Panoptika během posl. 23 let :
a/ komouš tříčtvrteční 1x
b/ komouš kompletní 3x
c/ hybrid hospodského zlodějíčka a donašeče 1x
d/ koloťuk pologramotný , infantilní 1x
e/ trafikant autistický , vyžírka bruselský 1x
f/ svazák hulvatoidně diletantský 1x
g/ svazák stupidně prolhaný , amatérsko uhýbavý 1x

Předpokládám , že si je volili sami čecháčkové , aniž by je k tomu kdo nutil , tedy kromě vlastní zbabělosti a demence primitivů za pastelky , buřta s pivem , třicet kachlí u doktora , Smlouvu s Marťany , 13. pense , 180.000 nových prac. míst , znárodnění ČEZ , Oposiční smlouvu , Smlouvu s Občany , prům. pensi v ČR Kč 15.000 v r. 2014 , apod . Zdejší společenská elita s "VŠ" a angličtinou negrů ze Senegalu , když už si na ní ti nedouci tady / nevím proč / tolik zakládají ,jako by domnívali , že ji snad dokonce i ovládají nebo co .
Svůj k svému ....
" Národ sobě " , to je v ND nad portálem a nad tím se vznáší Genius ; v praxi jsem ho tu v ničem neviděl - tedy snad kromě zlodějny , podvodů a permanentně infantilního lhaní " Já nééé , to vóón !".
Mentálně zcela na úrovni kluků z 5. obecné , které chytne kantor na hajzlu kouřit .
Čecháčkové .
21. 03. 2012 | 09:28

Wraith napsal(a):

Sladký:
Hezký den. Myslím, že jsem našel mnohem užitečnější a hlavně zábavnější čtení, než je Friedman. ;-) Sice to není takový kabrňák, aby měl Nobelovu cenu, ale i tak je jeho práce natolik zajímavá, že by si to měli přečíst i mistr Kalousek s Nečasem.
Říká Vám něco jméno Cyril Northcote Parkinson?
21. 03. 2012 | 09:28

Viola napsal(a):

Vám to včera slušelo, pane Dolejš.

Na rozdíl od pana Paroubka si vlasy necháváte zcela přirozeně a polodlouhý sestřih.
Škoda, že TV nevysílala i po desáté hodině z parlamentu.
21. 03. 2012 | 09:35

Joe Ratata napsal(a):

Yosífku
Moc se mi líbí ty vaše moudra o trestu za úspěch a útěku inteligence na Západ.Už dlouho mě nic tak nedojalo.
Za takové úspěchy se v civilizovaných zemích zavírá.
No a jestli tito "úspěšní" kamsi utečou,tak ať si jich tam užijou.Majetek z jejich kriminální činnosti musí samozřejmě vrátit.
21. 03. 2012 | 09:36

Pepák napsal(a):

Bože bože, čeho jsem se to dožil. Včera jsem sledoval na ČT24 přímý přenos z parlamentu a nikdy bych se nenadál, že 22 let po revoluci budu muset dávat za pravdu lidem ze strany, kterou jsem tenkrát pomáhal dostat od válu. Současná vláda ztratila poslední zbytky sebereflexe a zcela bezostyšně lže, krade a zaštiťuje se reformama.
21. 03. 2012 | 09:37

dříve čtenář napsal(a):

Kryštof : BOMBA! Čéče, jak vy to v tý emerice děláte, že věechno umíte, víte, jste nejlepší, nejinteligentnější, máte ho nejdelšího...
Naprostý souhlas američáčkové!
21. 03. 2012 | 09:41

Viola napsal(a):

Yosie K

"Progresivni zdaneni je trest za uspech, je to trest za vytavereni dalsich pracovnich mist"

Jakýpoak trest, to je radost, že jsem užitečný, že jsem vlastenec, který dbá na svou zem, radost, že mé peníze nebudou umořeny v nějakých nesmyslech, nebo ve zlatu. Copak si bohatství vezmete do hrobu, nebo se chystáte jako faraon spočinout v nějaké nezničitelné hrobce?
21. 03. 2012 | 09:46

Míval napsal(a):

Kryštof: kdo nechce slyšet, neslyší. Zkuste to u Nečase, ten podobné týpky do své party potřebuje. I když, na nějakou dlouhodobější perspektivu bych u něj nesázel.
21. 03. 2012 | 09:49

Foryš napsal(a):

Autor : slyšel jsme vás včera řeagovat na "krátké zamyšlení od nehrajícího kapitána jedné z koaličních stran (Radka) Johna, že tady zbytečně prosvítíme moc proudu, že za ty tři hodiny, co tady diskutujeme, jsme rozhodně prosvítili méně, než kolik probendila tato vláda za dva roky." Svatá pravda - to byste museli na hodně dlouho zhasnout, abyste tohle nahradili.
21. 03. 2012 | 09:59

Puck napsal(a):

Společnost se mění, řekl bych, konečně !
Ještě koncem roku 2010 politika nezajímala 1/3 studentů. Dnes už se těžko najde student, který neví, že se chystá školné, a kdo ho chystá. Ve výzkumech veřejného mínění v oblasti politických otázek už nevidíte odpovědi typu : nevím, nezajímám se.
Kde tam je klid na práci, což je zbožným přáním politiků, kteří vládnou. Na vládnoucí politiky jde hrůza, přesto, že mohou slavit další "úspěch", jak svorně obstáli ve zkoušce důvěry. Tedy ve sněmovně, důvěru občanů už projeli dávno.
V Česku je to tak, že opozice je takovým zajímavým zpestřením nudy ve sněmovně, a že se tisk a media postarají o správné zhodnocení vládních reforem.
Strach jde jen z občanů, kterým špatně vládnou, a kteří to konečně pochopili.
:-)
21. 03. 2012 | 10:03

Kryštof napsal(a):

"Svolaná lékařská komise sice shledala , že poštmistrová je úplně blbá , ale zároveň schopná zastávat jakoukoliv státní službu ."
Tolik citát z Haškova Švejka .
V Česku se jeho nadčasová a universální platnost prokázala za všech režimů a vystřídaly se tu v rychlém sledu už všechny .
Pochopitelně , že se tak dělo za jásotu domorodectva a jeho deklamování oslavných básniček / rovněž za všech režimů / na jeho vždycky prozíravě moudré , abnormálně morální a profesně zdatné a tedy i úctyhodné giganty jakožto představitele šťastné přítomnosti a ještě nedozírně šťastnějších zítřků , které se vždycky nacházely v nedohlednu , ačkoliv výhružně-optimistické cedule pravily opak .
"Zachvátí-li tě , zahyneš !"
"Žeňte ze vsi kulaka a boháče , ujídá vám z koláče !"
"Dědeček a babička , ujídá nám z chlebíčka !"
"Jak budeš dnes pracovat , tak budeš zítra žít !"
Člověk se zkrátka musí životem pročíst , aby byl šťastný i proti své vlastní vůli .
21. 03. 2012 | 10:13

Hafan napsal(a):

To Jan: "židovského vyznání???" PÁN JE ANTISEMITA???? Inu, k tomu nemám co dodat...
To Dalimir: komunisté nás nespasí, ti měli také své špinavé financování (JEN TO DĚLAJÍ "SOFISTIKOVANĚJI" - VIZ PŘIJMUTÍ ÚPLATKU V PODOBĚ "INZERCE" VE STRANICKÉM TISKU); kdepak, pánové by jenom rádi k "lizu"...
Buďme soudní - chtějme změnu, třebas i radikální, ale fašisty ne!!!!
21. 03. 2012 | 10:24

Kryštof napsal(a):

"Pravicové vlády ?"
Vedené a složené z relikvií komunistů a nomenklaturních svazáků ze superprokádrovaných komunistických rodinných klanů ?
Žertovné právě tak jako české st. maturity a Klaus klimatolog - melouchář .
21. 03. 2012 | 10:34

rosťa napsal(a):

kristoforum - a kdo je ta pravá autentická pravice ? Vandas, Mach či kdo ?
21. 03. 2012 | 11:09

Yosif K napsal(a):

Vyzente je vsechny, zente je na Kypr velkym bicem, at v Cechach zustanou jen proletari a funkcionari levicovych stran! Hura! Nastava raj proletariatu!
Citat z NF Dnes:
Minulý měsíc se pro přesun rozhodl i developer Dušan Kunovský, který bude vlastnit Central Group prostřednictvím kyperské firmy.
Tento trend začíná vadit některým politikům. "Považuji za nefér, že nám podnikatelé radí, jak zlepšovat podnikatelské prostředí v Česku. Přitom ti samí lidé vydělali miliardy na přesunu peněz do daňových rájů," uvedl ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba. Na Kypru majitelé firem například ušetří na dani z dividend, které si vyplácejí.
Firmy se hájí tím, že i nadále odvádějí do rozpočtu stovky milionů korun ze zisků dceřiných společností se sídlem v ČR. Do ciziny se prý stěhují kvůli pomalým soudům, byrokracii a nepřehledným zákonům.
Například skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera tvrdí, že mezinárodní skupina s působností v Rusku, Číně a Vietnamu se lépe řídí z Nizozemska než z Česka.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/miliardari-miri-do-danovych-raju-dom-/ekonomika.aspx?c=A120321_094505_ekonomika_fih
21. 03. 2012 | 12:04

Wraith napsal(a):

Yosif K."

A není divu, kdo by chtěl podnikat ve státě, kde šroubují daně div že ne z roku na rok do nehorázných výšek??
Vždyť DPH je součástí cen surovin, což znamená že se rok od roku zvyšují nejen ceny práce, ale i náklady na pořízení vstupního materiálu, tam se také promítá nárůst ceny pohonných hmot atd...
21. 03. 2012 | 12:57

rejpal napsal(a):

Yosif K
Přiznám se, že představa prchající Nagyiové následované hordou poraděnků ze všech možných institucí je velmi vábná.
Je také zajímavé, jaká vládně hrůza z toho, že kvůli zvýšení korporátní daně o pár procent by prchaly firmy do dálava, ale nikomu nevadí, že jsou takové, které prchají z úplně jiných důvodů (korupce, nevymahatelnost práva). A jak je vidět, jsou i takové, kterým nevoní ani současné nízké daně a prchají stejně, protože daňovým rájům konkurovat nelze.
21. 03. 2012 | 13:12

český maloměšťák napsal(a):

Yosif K napsal(a):
Vyzente je vsechny, zente je na Kypr velkym bicem, at v Cechach zustanou jen proletari a funkcionari levicovych stran! Hura! Nastava raj proletariatu!
Citat z NF Dnes:
Minulý měsíc se pro přesun rozhodl i developer Dušan Kunovský, který bude vlastnit Central Group prostřednictvím kyperské firmy.
-----------------
http://wallstreetpit.com/89606-corporations-dont-need-a-tax-cut-so-why-is-obama-proposing-one

"..... Corporate taxes have plummeted as a share of total federal revenues. In 1953, under President Dwight Eisenhower, a Republican, corporate taxes accounted for 32 percent of total federal tax revenues. Now they’re only 10 percent.
But now the federal budget deficit is ballooning, and in less than a year major cuts are scheduled to slice everything from prenatal care to Medicare. So this would seem to be the ideal time to raise corporate taxes – or at the very least close corporate tax loopholes without lowering corporate rates.
The average American is not exactly enamored with American corporations. Polls show most of the public doesn’t trust them. (A recent national poll by the University of Massachusetts at Lowell found 71 percent with an unfavorable impression of big business – about the same as those expressing an unfavorable view of Washington.)..."

http://www.usatoday.com/money/perfi/taxes/story/2012-02-23/economists-obama-corporate-tax-plan/53216952/1

"...Sullivan of Tax Analysts says the current system allows some companies — especially technology and pharmaceutical firms — to avoid U.S. taxes by shifting their earnings to tax havens such as Bermuda and the Cayman Islands. Other multinationals can indefinitely avoid paying U.S. taxes by keeping their earnings overseas.
Lacking such tax breaks, companies that do all their business in the United States suffer a competitive disadvantage.
The minimum tax proposal, Sullivan says, "would level the playing field."

Daňové ráje jdou proti principu kapitalismu fér konkurence a je jen otázkou času, kdy na ně dojde. Protože daňové ráje slouží jen velkým korporacím a těch je díky fúzím stále méně a méně - vzroste společenská poptávka po sankcionování těchto korporací a tak i po likvidaci výhod daňových rájů.

Nepřál bych těm, co se daňové ráje snaží využít či je již využívají - nepřeji jim nic většího, než že doplatí fér daň.
---------
Jak hlasitě jsou slyšet europoslanci za KSČM - co se týče nějaké legislativní iniciativy v EP via regulace daňových rájů ?
Odpověď zní - nijak.
/ale je jich málo...takže výtka jde spíše na adresu pánů europoslanců ze stran jako je ČSSD , ODS či KDU...ano i ODS !!!! - vždyť pravicová strana, která o sobě tvrdí, že je konzervativní - co se týče kapitalistických hodnot - taková strana by neměla daňovými ráji strašit, ale něco s nimi dělat...pokud to nedělá, tak jen prohlubuje svůj úpadek ....pokud její(ODS) členstvo a příznivci volí takové kreatury za své poslance - bude mít na tomto úpadku velký podíl i ono členstvo a oni příznivci - dělají tak vlastně ze sebe hlupáky a ze své strany spolek komediantů.../
21. 03. 2012 | 13:31

Foryš napsal(a):

kalouskovo dohnat a předehnat :
"Deficit veřejných financí Velké Británie v únoru letošního roku dosáhl 15,2 miliardy liber, to v meziročním srovnání představuje zvýšení o 6,3 miliardy. Britský ministr financí George Osborne podle agentury Reuters uvedl, že hrubý vládní dluh bude kulminovat ve fiskálním roce 2014-2015 na 93,9 procenta HDP."
A my jsme se zřejmě rozhodli rozhodli to dělat jako ti angláni, ať to stojí co to stojí.
21. 03. 2012 | 14:00

SuP napsal(a):

Alex -
Nejste vy převlečenej vlk? Dyk vy jste snad ještě chytřejší! A ještě byste se rozdal takhle nezištně, bez nároku na honorář. Není se vám líto?
Možná že vám přijde, že vás nálepkuji. To je omyl, jen vám chci přiblížit, jak to dopadne, když přejdeme na vaše způsoby.
21. 03. 2012 | 15:14

Yosif K napsal(a):

český maloměšťák napsal(a):
Yosif K napsal(a):
Vyzente je vsechny, zente je na Kypr velkym bicem, at v Cechach zustanou jen proletari a funkcionari levicovych stran! Hura! Nastava raj proletariatu!
plus ukazka o zlocinnosti danovych raju!

Hahaha.... pane český maloměšťák - vrele souhlasim, ze danove raje jsou zlocin proti kapitalismu. Ale kdyz oni je vyuzivaji i vysoce postaveni pseudo "pratele proletariatu" Mladek a Jansta. Tady nejde o to zda danove raje jsou nebo nejsou zlocinne, ale jde o to, jestli tam nekdo chce nebo nechce vyhnat vsechny kapitalisty.

K cemuz samozrejme zvysovani korporatnich dani vede. Tedy pokud nemate nejaky "konstruktivni socansky navrh" napriklad vybombardovat Kypr, Holandsko a Svycarsko naraz. Dokonce i spocany zboznovana Skandinavie snizila korporatni dane pod evropsky prumer a zvysila DPH NAD EVROPSKY PRUMER. proc? Jednoducha prax. Nikdo si nebude jezdit kupovat chleba do Lucemburska, ale se zdanovanim dividend se to uz oplati tam zajet. IKEA je vlastnena pres lucemburskou nadaci atd atd.

Dalsi vec ku ktere vede zvysovani korporatnich dani je preinvestovavani do strojniho vybaveni (strojni vybaveni snizuje zisk) a z toho vyplyvajici redukce manuelnich proletarskych pracovnich mist. Ale - sorry - to je pro socany samzorejme prilis slozita uvaha - lide typu Dolejsi, Stech nebo Skromach to vubec nemohou pochopit....

No nic, musim zpet ku soustruhu - tesi mne ze jsme se na necem shodli......
21. 03. 2012 | 20:59

Yosif K napsal(a):

Yosif K napsal(a):
český maloměšťák napsal(a):
Yosif K napsal(a):
Vyzente je vsechny, zente je na Kypr velkym bicem, at v Cechach zustanou jen proletari a funkcionari levicovych stran! Hura! Nastava raj proletariatu!
plus ukazka o zlocinnosti danovych raju!

BTW - v danovem raji Kypr dlouhou dobu valdli a doposud asi vlpadnou kryptokomunisti ze strany AKEL, v Holandsku za poslednich 50 let byli ve vetsine vlad socialiste. V neketrych dokonce "autenticti socialiste" to jest temer komuniste. A nikdo z techto soudruhu proti danovym rajum nebyl - business je business i pro narudle soudruhy, hahahaha.....
21. 03. 2012 | 21:02

Petr Bajgar z Hranic napsal(a):

Pane Dolejší, nemyslete si, že zapomeneme na podíl poslanců, senátorů a členů KSČM na dnešním společenském marasmu. České společnosti především vaše strana dluží velice mnoho. Díky právě vaší podpoře je dnes u moci asociální vláda kterou jmenoval NEČAS pověřený právě díky vaší tiché podpoře KLAUS zvolený právě díky vašemu vůči nám občanům nezodpovědného politikaření. Vaše mesaliance s prodejnou populistkou Bobinou byla dokonale nechutná a znovu nám ukázala co jste ve skutečnosti zač. Viditelně stále vyznáváte gottwaldovo heslo "Čím hůř bude lidem, tím raději nás budou volit". Jenže ani před 70lety nebyli naši předkové na hlavu padlí, aby nepoznali o co vám jde a museli jste na ně vyrukovat s ozbrojenými milicemi. Jsem přesvědčen, že to, že používáte lidový jazyk a snažíte se vypadat levicově-lidově a sociálně, vám už na opakované podvedení národa nebude a ani nesmí stačit. Vždy znovu totiž začne vykukovat vaše touha po moci, vaše vyčkávání na příležitost chopit se jí ve slabé chvíli. Jednou už to bylo na spadnutí a to když Kalousek připustil, že by s vámi šel do koalice. Naštěstí se jeho tehdejší partaj postavila na zadní. Teď už by s vámi do pelechu klidně mohl. ODS si po NEČASOVĚ vládnutí dlouho ani neškrtne prodejni Veřejni Vikuci polezou kanálama a ČSSD vám pořád nechce skočit na špek a vaše vydírání. Takže s Kraďouském si možná myslíte že to máte jistotu. Jenže počítejte s tím, že pokud nezměníte podstatu své politiky na skutěčně pro občanskou a respektující práva a svobody budete pořád patřit do do skanzenu mezi dinosaury.
22. 03. 2012 | 00:50

Levičák napsal(a):

Pane Dolejši máte pravdu.To,že si tady někteří lidé myslí,stejně jako pan Nečas,že hlasování o nedůvěře vládě je jen fraška je velkým omylem a špatně poslouchali vystoupení jednotlivých poslanců.Jest-li že trojkolka odmítá o čemkoli diskutovat a válcuje vše "demokraticky" převahou svých hlasů,pak vystoupení poslanců při hlasování je jedinou možností,kdy se občané mohou dozvědět v přímém přenosu i názory opozice.Tisk,televize a rozhlas opozici a ještě k tomu i KSČM prostor k vyjádření nikdy nedají.Raději nás budou krmit vládní propagandou,tak jak je to vyčítáno době totality.
V projevu pana Paroubka zazněla holá pravda o zákazu dovozu levnějších vajec z Polska a Maďarska,ale pekařské a cukrářské výrobky se sem z Polska mohou dovážet bez omezení.Což,jak řekl je samozřejmě likvidační pro české podnikatele.Takto trojkolka podporuje drobné živnostníky!!!"Inteligentní a dobře vychovaný" pan Kalousek se nezmohl na jinou reakci,než se vysmívat údajně obarveným vlasům pana Paroubka.Takoví politici nás reprezentují.
Pan Nečas nám zase krásně mazal med okolo úst,jak jsme v podstatě na tom dobře s malou nezaměstnaností a strašil tím,jak přibylo starobních důchodců a proto jsou všechny vládní škrtformy nutné.Občané však nejsou hloupí.Proč skokově přibylo starobních důchodců?Občané nezaměstnaní a nemohoucí sehnat zaměstnání,dále zaměstnanci firem,které vlivem evropské krize krachují,snižují platy a propouštějí zaměstnance - většinou lidé 3 roky před důchodem využili možnosti odejít do předčasného důchodu.Takže místo,aby zvýšili procenta nezaměstnaných,zvýšili procenta starobních důchodců.Je to logické.Při nahlášení se na úřad práce by jim klesl výdělek pro výpočet důchodu více,než se jim snížil předčasným odchodem do důchodu.A dále od roku 2011 se měnil výpočet důchodu k horšímu.
Ale o tomhle uspokojený pan Nečas přece mluvit nebude.
Vzájemné napadání se ČSSD a ODS,kdo více kradl,je opravdu k ničemu.V tomto má pravdu Holešovská výzva,je třeba pohnout davy a dostat tyto darebáky tam,kam patří,za mříže,včetně propadnutí nakradeného majetku.
Pravičáci zde v reakcích na blogy většinou omílají stejné nesmysly,jako,že v případě že by se k vládnutí dostala levice s KSČM,následovalo by znárodnění a zabírání majetku bohatých a že je to vše závist ze strany nemajetných.Zrovna tak progresivní zdanění,že je trestem za úspěch.
Já bych samozřejmě KSČM a levici tleskal,kdyby se k vládě dostala a zabírání majetku provedla.A není to ze závisti.Jde jen o to,aby co bylo ukradeno bylo vráceno do rukou státu - tedy všech občanů.!!!
Z médií jsem se dozvěděl,jak v Itálii zaměstnanci finančních úřadů zjišťují,na koho jsou zaregistrovány luxusní jachty,luxusní auta a domy a těmto lidem je zpětně kontrolováno daňové přiznání.A buď tito lidé příjmy měli a okradli stát na daních,anebo tak vysoké příjmy neměli a potom kradli jinak.
Tomu říkáte závidění úspěchu?
Po loupeži století - velké privatizaci takto byly z naší země vyvedeny miliardy korun.A pravice se nesnaží a ani se snažit nechce získat majetek státu zpět,jen do nekonečna omílá,že se hlavně musí omezit Ti dole a musí se ji zvednout výše žlab,aby se dluhy zmenšily a hlavně,aby si nevyskakovali.
Dále pak pan Nečas tvrdil,jak jsou oporou státu hlavně drobní živnostníci,protože živí sami sebe a ještě vytvářejí pracovní příležitosti a po státu nic nechtějí.Zaměstnanci v továrnách,kterých jsou vlastníci nadnárodní korporace oporou státu nejsou,protože kdykoliv majitelé mohou odstěhovat továrny do jiných zemí a ta zaměstnanecká lůza zůstane státu na krku.
A kdo za to může?Občan?
Nebo darebáci politici,kteří průmysl této země rozprodali do cizích rukou?
Nemám nic proti drobným živnostníkům,ale většinou pracují ve službách a kdo je živí a dává jim vydělat?Právě ti zaměstnanci továren,kteří jejich služby využívají a nechávají je vydělat své těžce nabyté peníze.Takže se občané vzpamatujte a přemýšlejte,zda je skutečně dobře,že vláda důvěru dostala.
22. 03. 2012 | 13:28

Secondo napsal(a):

ani komedie s Dobešovým odchodem nepřesvědčí že se jedne každý ministr pere za nás
22. 03. 2012 | 16:30

n-noname napsal(a):

p.Bajgar, velice vtipné, ale jak chcete snížit zadlužování bez omezení každého? Je sice hezké vykládat o progresivní dani pro bohaté a o jejich odchodu do daňového ráje, ale musí to zplatit i neviní. Nebudu zde uvádět příklady, jak miliony křičely to my né to oni a mazaly. A že by bohatí odešli, vždyť na to čekají miliony lepších, kteří je okamžitě nahradí. V politice a v lásce je vše dovoleno! A další citát říka - když jsi něco napsal, tak se nediv.
29. 03. 2012 | 13:09

Přidat komentář





Toto je ochrana proti spamu. Pro přidání komentáře prosím opište dvě anglická slova z obrázku níže do políčka pod nimi. Nápovědu a další podrobnosti o této metodě, která zároveň digitalizuje knihy, najdete v článku Dost bylo spamu, zavádíme reCAPTCHA na našem blogu.



reklama
 

Blogeři abecedně

A Alvarová Alexandra · Antoš Marek B Balabán Miloš · Bálek Jindřich · Bárta Vít · Bartlová Milena · Bečková Kateřina · Bednář Miloslav · Bednář Ondřej · Bělobrádek Pavel · Bém Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bezděková Iva · Bielinová Petra · Bízková Rut · Blaževič Igor · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Boudal Jiří · Bratinka Pavel · Brixi Hana · Brom Zdeněk · Burian Jan · Bursík Martin C Candole James de · Cepl Vojtěch · Co čteme, posloucháme, na co se díváme...  · Cvrček Václav Č Čarnogurský Ján · Čermák Luděk · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D Dienstbier Jiří · Dlouhý Vladimír · Dolejš Jiří · Drábek Jaromír · Drobek Aleš · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fischer Jan G García Dania Virgen · Gazdík Petr · Gelbart Petra · Glatzová Vladimíra H Haas Tomáš · Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havelka Radek · Havlík Petr · Hebnar Jan · Heller Šimon · Hesová Zora · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hollan Matěj · Holmerová Iva · Holomek Karel · Holub Petr · Honsová Dagmar · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejší Václav · Hovorka Ludvík · Hradilková Jana · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman J Janeček Karel · Janeček Vít · Janouch František · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · John Radek · Jukl Ivan · Just Jiří · Just Vladimír K Kadlec Petr · Kalhousová Irena · Kalousek Miroslav · Kasl Jan · Klan Petr · Klaus Václav · Klepal Jakub · Klíma Vít · Klvaňa Tomáš · Koenigsmark Alex · Kohout Pavel · Komárek Michal · Komárek Stanislav · Königsmarková Ivana · Kopač Petr · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Košák Pavel · Kotecký Vojtěch · Kotišová Miluš · Koubenec Vladimír · Koudelka Zdeněk · Kožušník Edvard · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Krnáčová Adriana · Krůta Jan · Křeček Stanislav · Kubát Ondřej · Kubr Milan · Kudrna Zdeněk · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kuták Aleš · Kužílek Oldřich L Lipold Jan · Liška Ondřej · Lomová Olga · Lorencová Jana M MacLeod Sian · Macháček Martin · Máchalová Jana · Makovcová Jana · Malinová Hana · Marksová-Tominová Michaela · Matoušek Karel · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Michl Aleš · Miller Robert · Minařík Petr · Mleziva Jan-Michal · Moldan Bedřich · Müller Zdeněk · Müllerová Ludmila · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · NetClub 2013 · Novák Martin P Papirnik Vladimira · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Phan Viet · Pikora Vladimír · Pírko Štěpán · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pohledy světových lídrů · Polák Milan · Potůček Martin · Pražskej blog · Procházka Adam · Pultarová Tereza R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Rezková Alice · Robejšek Petr · Roithová Zuzana · Rusnok Jiří · Růžička Michal · Rychlík Jan Ř Říha Miloš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Sedlák Vojtěch · Shanaáh Šádí · Schmidt Hans-Jörg · Schwarzenberg Karel · Skuhrovec Jiří · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Přemysl · Sokačová Linda · Sokol Tomáš · Sportbar · Spurný Matěj · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Suchánek Jan · Svárovská Gabriela · Svoboda Bohuslav · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Škop Michal · Šmíd Milan · Špicar Radek · Špidla Vladimír · Špinková Martina · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štěpánová Jana · Štern Jan · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Tučková Kateřina · Tutter Jiří U Urban Jan · Urban Václav V Vácha Marek · Vančura Martin · Vášáryová Magdaléna · Veis Jaroslav · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vondrouš Daniel W Wagenknecht Lukáš · Wagnerová Eliška · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil Z Zahálková Marcela · Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Ze šuplíku · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žaloudík Jan Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy
 
 
Aktuálně.cz

První čistě online deník v České republice · Držitel ceny Křišťálová lupa za internetový projekt roku

Partneři: ReutersČTK

1999 – 2013 © centrum holdings O nás | Volná místa | Reklama | Všeobecné podmínky | Nápověda | Služby firmám

Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí článků je bez souhlasu centrum holdings zapovězeno.

Provozováno s využitím redakčního systému Nucleus pod licencí GNU GPL