Čeští politici zmenšují prostor svobody

21. 07. 2012 | 08:46
Přečteno 5142 krát
V moderních demokraciích se v posledních dekádách zabydlela celá řada institucí a mechanismů, které mají být z dobrých důvodů co nejvíce chráněny od politických tlaků i každodenního politického provozu. Páteří demokracie je sice svobodná politická soutěž, ale volby je snadné manipulovat, takže jejich pravidelné konání nemusí být nutně měřítkem kvality demokracie.

Politici snažící se uspět v příštích volbách navíc podléhají populismu, takže racionální rozhodnutí, jejichž dopady přesahují volební cykly, stále více dokážou v moderních společnostech dělat jen od politického provozu odstíněné instituce, které byly ustaveny politikou v rámci ústavních pravidel. Důležitá je i role nezávislé občanské společnosti a „expertního“ tlaku nadnárodních institucí.

Americký politolog Fareed Zakaria už před časem varoval, že tam, kde je politika nadřazována konstitucionalismu, vznikají často tzv. neliberální demokracie, v nichž se sice konají pravidelné volby, ale „prostor svobody“ je poměrně malý. Bohužel, podíváme-li se na současnou situaci v České republice, je zřejmé, že ani dvaadvacet let po pádu komunismu není skutečnou liberální demokracií.

V podstatě všechny důležité instituce, které jsou ve vyspělých demokraciích „z definice“ chráněny před politizací, jsou u nás vystaveny nemalým politickým tlakům. Platí to o veřejnoprávních médiích, státní správě, kontrolních institucích, jakož i o justici a policii.

Ač mají fungovat nezávisle, politici se je opakovaně snaží ovládnout, často velmi vynalézavě. Nejposlednějším příkladem je odmítnutí nově jmenovaného ministra spravedlnosti Pavla Blažka z ODS jmenovat na návrh Nejvyššího státního zástupce do čela Vrchního státního zastupitelství v Praze pro mnohé politiky evidentně „příliš nezávislou“ Lenku Bradáčovou s tím, že se na funkci prý vypíše konkurz, což ovšem zákon při obsazování této funkce nepředpokládá.

Vynalézavost ve stylu „vlk se nažrala, koza zůstala celá“ předvedli politici už v tzv. televizní krizi, která vypukla v roce 2000 na protest proti snahám manipulovat Českou televizi. Pod náporem veřejnosti sice nakonec změnili zákon tak, aby při volbě Rady ČT měla větší slovo občanská sdružení, jenže pod politickou patronací vzápětí vznikla řada podivných sdružení, jejichž jediným úkolem bylo generovat „politické“ kandidáty pro volbu Rady ČT. Členy Rady vybírají nadále politici.

Dalším příkladem je zákon o státní službě, okolo kterého od roku 2002, kdy se ho Česká republika rozhodla coby podmínku svého vstupu do EU přijmout, panuje neobyčejná míra licoměrnosti. Jeho účinnost byla několikrát odložena, nyní prý vláda připravuje úplně jiný, lepší. Jenže z manévrů okolo tohoto zákona vyčuhuje nejvíce ze všeho snaha udržet nadvládu politiky nad státní správou.

Co všechno se může začít dít, když se vedle státních zastupitelství začne o větší nezávislost snažit i policie, se můžeme takřka v přímém přenosu přesvědčit v těchto dnech. Mnoho nezodpovězených otázek také zůstává okolo Nejvyššího kontrolního úřadu. Na funkci předsedy úřadu uvolněnou po střetu Františka Dohnala s Poslaneckou sněmovnou chtějí strany, jak jinak, svoje šampióny.

Jediné instituce, které si svoji nezávislost zatím jakž takž udržely, jsou ombudsman, Nejvyšší soud, Nejvyšší správní soud a Ústavní soud, jakkoliv posledně jmenovaný se kvůli tomu stává opakovaným terčem nevybíravých politických útoků a výhrůžek. Prezident země dokonce mluví o „soudcokracii“, která prý ohrožuje demokracii, přičemž v minulosti nejen odmítnul vykonat rozhodnutí NSS ve věci soudního čekatele Langera, ale také se pokusil o neústavní výměnu předsedkyně NS Brožové, čemuž nakonec zabránil právě až ÚS.

Klausova slova o střetu mezi demokracií a „soudcokracií“, či jeho teorie o postdemokracii, v níž prý demokracii ohrožují právě „nevolené“ instituce, možná nejlépe vystihují tragické neporozumění tomu, jak jedině ještě může demokracie fungovat v pozdní modernitě, a chránit tak alespoň částečně „prostor svobody“. Demokratická politika v podobě voleb a střetávání politických stran i dalších aktérů je samozřejmě důležitá, ale vzhledem k obrovským schopnostem moderních komunikačních technologií a PR aparátů manipulovat veřejnost, jakož i vzhledem ke korupční moci velkých peněz nad politikou, sama o sobě k ochraně svobody už dávno nestačí.

Právo, 21.7.2012


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

kormoran napsal(a):

Soudruhu Pehe !Kazdy logicky uvazujici clovek by se mel miti na pozoru , pred lidmi , jako jste vy ! Vice neni treba !)))
21. 07. 2012 | 09:00

Twiist napsal(a):

Mimo nápady pana Pehe tady vidím ještě jeden problém: Ústavní soud v pozici mrtvého brouka.
21. 07. 2012 | 09:01

PB napsal(a):

Tak co vy na to? Nemá ten Pehe náhodou pravdu?
Vzpomínám si ta léta a léta, kdy jsem na toto upozorňovala - neb se k tomu schylovalo.
U NÁS NEMÁME SVOBODU A DEMOKRACII, protože nám ji politici mohou svými činy zcela znemožňovat.
Pokud chcete svobodu, musíte si ji koupit. A cena svobody v naší "demokracii" je už tak drahá, že si politici vzpomněli, že si musí zase zvednout platy!!
21. 07. 2012 | 09:02

Sladký napsal(a):

Kormorán- mohl byste -jako logicky uvažující člověk- popsat, v čem se pan Pehe mýlí, v čem spočívá jeho omyl a jak je tomu ve skutečnosti? Dík
21. 07. 2012 | 09:07

Sladký napsal(a):

Také by mne zajímalo, co vás nutí oslovovat téměř každého "soudruhu". To se vám po tom oslovení tak hrozně stýská?
21. 07. 2012 | 09:08

český maloměšťák napsal(a):

Přidal bych ještě NKÚ.
Pod vedením Kaly se zdá...že se taky nemaže s nějakým rozlišováním, zda pletichy a podvody páchají bílí či černí. O to víc je zajímavé, že vede úřad PROZATIMNĚ.

K blogu.

"....Politika je především preklad řeckého termínu politeia. Politika je svou podstatou to, co Řekové nazývali správou města,ţj. způsobem jeho organizace povážované za charakteristiku způsobu organizace celé pospolitosti.
Je-li politika vé své podstatě správou celé pospolitosti nebo způsobem její organizace, pak pochopíme dvojznačnost významu omezujícího a významu shrnujícího. Omezující význam se totiž vztahuje na zvláštní systém, který určují ti, kdo vládnou, a na způsob, jak je uplatňována autorita, ale současně se slovo může použít na způsob kooperace jednotlivců v rámci každé pospolitosti.....
.... Politika ve významu programu činnosti zahrnujé četné modality: politiku těch kdo mají v rukou autoritu a uplatňují ji jistým způsobem; politiku těch, kteří autoritu nemají a chtějí ji získat; politiku jednotlivců nebo skupin, kteří mají vlastní cíle a chtějí uplatňovat jisté metody; konečně politiku těch, kdo se snaží změnit režim sám. Všechny tyto druhy politiky představují programy činnosti, dílčí nebo globální podle toho, zda jde o cíle zahrnuté do režimu nebo o cíle, které se týkají režimu jako celku...."

"..... Tyto dva významy slova politika, ačkoli jsou různé, spolu souvisí. Politikám definovaným jako program činnosti hrozí vždy nebezpečí, že narazí na jiné politiky. Programy činnosti nejsou nezbytně ve shodě. z tohoto důvodu obsahuje politika jako oblast činnosti prvek konfliktu; ale obsahuje také prvek dohody. Jestliže by byly politiky, tj. cíle, k nimž směřují jednotlivci nebo skupiny v rámci nějaké globální pospolitosti, ostře protichůdné, existoval by boj bez možné spolupráce a pospolitost by už neexistovala. ....
.....Ti, kteří vládnou, mají programy činnosti, ale tyto programy nelze realizovat bez podpory ovládaných. Ovládaní jsou však zřídka jednomyslní v uznávání těch, koho je třeba poslouchat.
Mnoho dobrých duchů se domnívá, že politika - program činnosti je ušlechtilá, kdežto že politika-konflikt programů činnosti jednotlivců a skupiny je nízká. Představa, že by mohla existovat politika, tj. program činnosti vládnoucích, bez konfliktu, je, jak uvidíme dále, představa nesprávná...."

"....V každé pospolitosti musejí lidé přibližně znát, kteří lidé poroučejí, jak jsou vybíráni, jaký je způsob uplatňování autority. Každé politické zřízení předpokládá ze strany lidí, kteří jsou do něho zapojeni, znalost tohoto režimu. Nemohli bychom žít v demokracii, tak jak ji praktikujeme ve Francii, kdyby občané neměli jisté minimum znalostí o pra- vidlech, podle nichž režim funguje. Politika-znalost vzniká rozvojem tohoto spontánního vědomí politiky. Proto každá znalost politiky obsahuje možný protiklad mezi prožívanou politikou a jinými možnými politikami. Jakmile přesáhne v obhajobu nebo vychvalování existujícího režimu, má tendenci bud' potlačit jakýkoli vztah k hodnotám (my to děláme jedním způsobem, jiní to dělají jiným, a já se zdržuji soudu o relativní hodnotě našich metod a metod těch druhých), nebo najít kritérium, jak určit, který režim je nejlepší. Začlenění vědomí politiky do politické skutečnosti vytváří problém poměru mezi soudem faktovým a hodnotovým....."

"....Bylo by možno namítnout, že ekonomicky sektor má také vliv na ostatní úseky sociální skutečnosti, což je pravda; ale ti, kdo vládnou nějaké společnosti,nevládnou stranám nebo parlamentu, vládnou ekonomickému životu a mají právo rozhodovat o všech úsecích společenského celku.
Bylo by možno znázornit vazbu mezi dílčím úsekem a celkem společnosti takto: každá kooperace mezi lidmi obsahuje v sobě autoritu; avšak způsob, jak je autorita vykonávána, a výběr vládců jsou podstatou politiky. Politika je nejdůležitější charakteristikou celé pospolitosti, proto je podmínkou každé spolupráce mezi lidmi....."

Raimond Aron : Demokracie a Totalitarismus)
------------
.......spolupráce....tedy kooperace.....v sobě obsahuje daleko větší tvůrčí potenciál než prostá a ryze fundametálně, tedy velmi často vulgárně utilitární a tak paradoxně i ztrátová (co do poměru RoI - return of Investment), pojatá tkzv. čistá (v praxi spíše velmi špinavá)konkurence - například konkurence politických stran či programů...nebo konkurence Mafií - mám-li být aktuální a držet se tématu blogu....
21. 07. 2012 | 09:49

resl napsal(a):

Uzurpátor a agresivní Klaus nemůže brát do svých úst /huby, díky S./ slovo "demokracie." Při své výchově a netalentu, nechápe, co to slovo znamená. Sám se nesnese s nikým a tato nesnášenlivost by měla být stopkou pro každého člověka ve veřejné funkci.
21. 07. 2012 | 09:58

šašek z Jihlavy napsal(a):

resl
A co říkáte na Kuberu? Možná by s tím svinstvem pohnul, tedy pokud by ho soukmenovci nechali.
21. 07. 2012 | 10:08

VFISCHER napsal(a):

ŘEŽBA U KORYT - CHYŤ JAK MŮŽEŠ - PO NÁS POTOPA

Ovládnutí moci jako cesty k rozkrádání státní kasy a využívání nakradených a naloupených peněz k posilování moci - to vše je nikdy nekončící cirkus veškeré existence lidské smečky na zdejší planetě. Jen záleží na tom, jak skrytě nebo veřejně se tato řežba bez pravidel projevuje.

Území bývalého státu Čechy, Morava, nyní neokolonii (montovnu plechů) banánové republiky Absurdistán Gangsteristán ovládá nyní zločinecká loupežná oligarchie, která se odtud už jen tak lehce vypráskat nedá ! ! ! V podstatě se jedná o mnohem prohnanější a mnohem rafinovanější totalitu a despocii, navenek reprezentovanou tyjátrem zvaným strany, sněmovna, volby - svoboda, demokracie ! !

Tento desetimilionový konglomerát je v podstatě jedno větší město - viz lidnatější státy světa. Celá populace je vykostěna sérií emigračních vln a nepřetržitým přerozkrádáním majetkové a územní držby počínaje od roku 1918, o předchozích obdobích ani nemluvě ! ! ! Tak se také pod prapory svobody dostala k moci galérka zločinců v současné době toto území ovládající a vysávající.

Zájmem této smečky vládnouích všežravců je trvale devastovaný a rozkládaný systém řízení státní správy a hospodaření státu ! Příčina tohoto strašlivého bludného kruhu a propadu není jedna jediná a jedna osoba a jedna vláda !! Jde o dlouholetý 23 let trvající proces devastace a neexistuje žádný zázračný návod rychlé zázračné změny k lepšímu ! Ve volebních tyjátrech se k moci opakovaně dostávají loutky ovládané veřejnosti neviditelnými zločinci v zákulisí ! !
21. 07. 2012 | 10:10

jakc lipnic napsal(a):

pehe,
přečtěte si ustavu. veškerá moc v zemi se odvijí od lidu. nemužete dát na stejnou uroven občanská združení a politiky. občanská sdružení NIKDO nezvolil, je těžké zjistit, kdo za nimi stojí, kdo je financuje a jaké zájmy skutečně hájí. a hlavně čí. politické strany jdou do voleb s transparetním programem a musí projít politickou soutěží. v demokracii nemužou rozhodovat ani spolurozhodovat žádná občanská sdružení. protože to by už nebyla demokracie.
21. 07. 2012 | 10:21

Ládik!!! napsal(a):

Píšete, že volby jdou snadno manipulovat. Když jsem o tom psal kdysi já, byl jsem označen za kdovíjakého pitomce. To jsem ještě chodil k volbám (zač. 90. let) a měl jsem kámoše ve sčítací komisi. Takže vím, co se dělalo s hlasy. Pak jsem volení nějakých zastupičů vzdal, protože nejsem kokot.
21. 07. 2012 | 10:28

šašek z Jihlavy napsal(a):

David
Spolehněte se, že po případném vzniku druhého OF by se brzy do čela prodrali noví Klausové, Dlouzí a jim podobní lupeni. A lidé jakpo Havlík by jim pomohli s marketingem, než by dostali kopačky. A my bychom opět naletěli šikovným manipulátorům a rétorům. Pořád stejné divadlo, dokonce by nemuseli měnit ani kostýmy a kulisy. A po spravedlnosti vyhladovělý lid by opět ostrouhal. A v zákulisí by se smála stejná parta, která se směje dnes. Jsou to nejmazanější a nejcynyčtější bestie, jaké plodí lidské plémě. Nikdy to nebylo jinak, vždy vstali noví bojovníci.
Nejrozumnější bude, když půjdu nažnout trávu pro králíky.
21. 07. 2012 | 10:35

lobotomic napsal(a):

Stručněji bych řekl: "Neštěstí sametové společnosti Čech a Moravy po roce 1990 je spojení "absolutní demokracie V.Havla s absolutní ekonomií V.Klause,spojení virtuálního úspěchu s reálným neúspěchem,které postrádá vděk občanů.Absolutizace se stala kluznou plochou,podobně jako Metternichovský absolutismus k roku 1848.
Všeléku není,ale léčit se tento hraný sebeklam dá cestou zařazování demokratické hry do kontextu způsobu sociální existence vrstev národa (oproti Drábkovým poslanci vyše,důchodci dolů) a též strukturovaným přístupem ke Klausově ekonomickému samochodu,nalezení v něm i příčinných mechanismů jeho fungování a následné zužitkování takové znalostiku prospěchu všech,t.j.celku.Obě absolutizace-obou presidentských láv-jsou příklade duševní lenosti a zjednodušování do krajnosti,se ztrátou obsahů pojmů zásadního významu.Pohodlí k vládnutí,nedbalost nebo prostě vymazanost orgánu nejvyšší inteligence zájmy dehonestace socialismu jako systému,nikolv úsilím o lepší než socialismus.Dědictví po obou nemá cenu dál ani přehrabovat,nic z toho pro národ nevzejde než smůla,smůla a zase smůla.Hráči znají jen štěstí a smůlu.Vůbec nejde o klasické manželství,v tom je svoboda především,že pojetí manželství je ryze osobním.
21. 07. 2012 | 10:35

dennis napsal(a):

Pro Jacka Lipnice
"...Obcanska sdruzeni NIKDO nezvolil, je tezke zjistit, kdo za nimi stoji..."

Ano, tim se zasadne lisi od predstavitelu politickych stran. Kdo za nasimi politiky stoji, je totiz nejen snadne zjistit, ale je to vseobecne zname: Bakala, Janousek a vsichni ti clenove spravnich rad a miliardari a multimilionari. Proto nas politicky system je demokracie. Kdyby do politiky zacala mluvit obcanska sdruzeni, pak by to nebyla demokracie (protoze demokracie je vlada lidu a obcanska sdruzeni nejsou lidi ani nejsou z lidu).

Pane Jacku Lipnici, napsal jste svuj prispevek proto, abyste parodoval "transparentni programy" vsech politickych stran na nasi politicke scene, nebo svym slovum opravdu verite? Tezko se v tom, co jste napsal, orientuju.
21. 07. 2012 | 10:47

marxík napsal(a):

Pan Pehe se konečně dopracoval ke zjištění, že jsme tu nikdy žádnou svobodu a demokracii neměli. Jen jestli jste to s ohledem na svou kariéru už nepřehnal.
Teď už stačí jenom vaši myšlenku dokončit a říct, že totalita peněz je výstižnější pojmenování pro poměry ve státě. A když už jsme ty oči začali konečně otvírat, bylo by dobré si všimnout, že ani v okolních zemích se poměry příliš neliší (snad jen ve vyšší frekvenci výměny opotřebovaných figurek).
Teď už jenom zbývá porovnat si mezi sebou dvě poslední totality, a nemám-li jiný nápad, můžu začít fandit svému favoritovi.
21. 07. 2012 | 10:52

David napsal(a):

šašek z Jihlavy:

do jisté míry Vaše obavy chápu.

Měli bychom se tak dlouho pokoušet o změnu k lepšímu, dokud se to nepodaří. Naděje umírá poslední.

Já jsem svým způsobem optimista. Někde ti skutečně slušní musí být.

Moje oba seznamy osob uvádí lidi, kteří celým svým dosavadní způsobem života už prokázali jaké hodnoty ctí nebo nectí. Nemyslím si, že více méně na stará kolena by se nějak výrazně změnili ve svém dosavadním charakteru.

To nejsou žádní neznámí, kteří by nás překvapili, jako tomu bylo např. ve straně Věci veřejné. Prostě jiné lepší řešení situace mne nenapadá.
21. 07. 2012 | 10:59

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden příspěvek vykazující znaky spamu resp. tapetování (identický text opakovaně publikovaný pod různými blogy).

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
21. 07. 2012 | 11:00

Zacheus napsal(a):

Prostor svobody se zmenšuje všude. Odposlouchávání, kamery na všech možných místech. Manipulace s fakty v médiích. Demokratický deficit v Evropské unii. Suspendování některých základních práv v USA, včetně bezpredecentního útoku Obamovy administrativy na náboženskou svobodu. Cílené útoky na tradiční hodnoty včetně rodiny ( tj. vzorce manžel- manželka - děti)v Evropě i ve světě. Cílená relativizace hodnot a jejich zesměšňování. Snaha podrýt a jakkýkoli smysluplný řád podle satanského imperativu " Dělej, co chceš". Klonování. Podprahová reklama. Snahy o vytvoření globální světové vlády. Skrytá moc různých zákulisních zlodějů a jejich beztrestnost. Snad by stálo za podrobnější politologickou analýzu, které vrstvy společnosti a kdo konkrétně za tímto vývojem stojí.
21. 07. 2012 | 11:11

RA napsal(a):

největším bojovníkem proti SVOBODÉ je Pehe a Evropská unie.....se svými příkazy, zákazy kvotami, dotacemi, granty,přerozdělováním, vysokými daněmi ,,....vytvářejí z lidí masu závislou na sociálních dávkách.
21. 07. 2012 | 11:15

Bavor napsal(a):

"Důležitá je i role nezávislé občanské společnosti a „expertního“ tlaku nadnárodních institucí". Hlavně ta expertní role nadnárodních institucí, které NIKDO nevolil je důležitá, že pane Pehe! V poslední době je ta "expertní" role reprezentována například nesmyslným nařízením nadnárodní EU o technických kontrolách vozidel.
21. 07. 2012 | 11:35

Ládik!!! napsal(a):

Je svobodná doba.
Svobodně mohu volit nebo skočit pod vlak. Sebebuch může svobodně odpálit nálož.
Proč nelze svobodně vzít úplatek 7 milionů Kč? Někteří vyvolení mohou mít v base svobodně televizi na baterky....
Svobodně je zatím možné zabít svého králíka, pro svobodný pocit svého masa mezi svými zuby.
21. 07. 2012 | 11:37

optimální pedagog na péro napsal(a):

Z každého Peheho odstavce stačí přečíst první čtyři slova.
Je jako kolovrátek.
Časem mi začne stačit si přečíst jméno Pehe a budu moct recitovat zpaměti.
21. 07. 2012 | 11:41

český maloměšťák napsal(a):

Bavor
Taky jsem nadával - když u nás zavedli povinně STK v periodě 2 let.
Jenže pak jsem přišel na to, že je dobré to, když se lidem nařídí, aby nechali prověřit technický stav svého vozidla odborníkem.
Protože lidé by to sami o své vůli a o své " svobodě" asi ne všichni udělali.
A tak by s největší pravděpodobností docházelo k mnohem většímu ohrožení svobod jiných lidí - třeba tak, že by v důsledku špatného technického stavu vozidla došlo k jejich popravě.

Ostatně nevím jak se vyčisluje hodnota života zmařeného či natrvalo zmrzačeného...snad v případě těžkých či lehkých zranění by to šlo vyčíslit /přes zdravotní pojišťovny/.
Vy to víte ?
Je to víc než tisícovka ročně ?
21. 07. 2012 | 11:43

David napsal(a):

Pane Stejskale,

smazal jste můj příspěvek 21. 07. 2012 | 10:21,

který není spamem.

Debatu na toto téma jsme spolu vedli už v červnu 2009 na blogu Ivana Krause.

Od té doby si dávám opravdu velký pozor, aby moje příspěvky nebyly úplně stejné, tak jako tomu bylo v minulosti. Proto vždy v úvodu uvádím citaci z konkrétního blogu, na kterou pak reaguji někdy i shodným textem.

Nikdy jste to - po této moji změně - od té doby nemazal až zase dnes, což mne velmi, velmi překvapilo. Proto pokud jste někde moje příspěvky smazal, tak je uvedu znovu, abyste si to mohl porovnat.

Z naší debaty:

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/ivan-kraus.php?itemid=6967

25.06.2009 12:05:01
25.06.2009 13:31:06
25.06.2009 14:30:42
25.06.2009 22:55:08
26.06.2009 13:30:37
26.06.2009 13:31:54
28.06.2009 23:40:03
28.06.2009 23:46:07

Cituji z 28.06.2009 23:52:53:

"...Nejsem žádný mistr světa, abych své formulace tvořil snadno. Něco slušně naformulovat mně dá opravdu poměrně dost práce. To mi můžete věřit.

Právě proto jsem pak stejné formulace používal i na jiných blozích, které byly na stejné téma. Ne všichni čtou také všechny blogy, které jsou na stejné téma, proto jsem pro ty, kteří nemuseli číst můj názor na jednom blogu, si jej mohli přečíst, někdy i s odstupem několika dní i jinde. Myslím si, že na tom není nic tak špatného.

Když si pracně připravím nějakou formulaci, tak proč bych ji nemohl použít opakovaně?

Když politici, politologové a komentátoři, kteří také s určitým úsilím napíší nějaký svůj text mají možnost stejný text zveřejnit i jinde, proč my, obyčejní lidé, nemáme možnost alespoň na blozích na Aktuálně.cz zveřejnit svůj názor opakovaně?..."

Děkuji za pochopení

David
21. 07. 2012 | 11:50

český maloměšťák napsal(a):

Bavor
Vy máte asi namysli EK - že ?
Nikdo nevolil ani zdejší soudce, členy vlády, ředitelé dalších institucí....tedy primárně.

Zamyslete se nad tím, jak jsou do funkcí implementovaní jednotliví komisaři - v EK. A nad tím, kolik lidí je voleno - skutečně voleno u nás - do výkonných funkcí v institucích...

Vy jste si snad zvolil do funkce ministranta dopravy Dobeše ? Za LIDEM ?
No a vidíte dotyčný rozhodl o tom, jaký že to systém registrace vozidel bude ten nejlepší....
:((((

Je to klišé - ono hýkání o nevolení komisařů v EK....a v případě hýkalistů z ČR je to spíše velmi paradoxní klišé. Plynoucí z frustrace - z frustrace tím, že nemají vliv ani na implantace do nevolených funkcí zde - v ČR.
21. 07. 2012 | 11:52

poznámka napsal(a):

maloměšťák
Když vám jde o ty životy v první řadě. Nemělo by se nařídit, že by se mělo cestovat pouze vlakem, maximálně busem? To by se zachránilo mnohem víc životů než na základě vámi opěvovaného opatření.
21. 07. 2012 | 11:57

Papouch napsal(a):

český maloměšťák napsal(a): "Jenže pak jsem přišel na to, že je dobré to, když se lidem nařídí, aby nechali prověřit technický stav svého vozidla odborníkem."

kdyz mate socialni kapital a zadost okolkujete petikilem (chudy okres na severu...), projde vsechno co vrha stin

cela maskarada s STK nebo energetickymi stitky budov je jenom urcita forma hladove zdi
21. 07. 2012 | 12:01

stupor, zkuste své sznamy aspoň měnit napsal(a):

Davide
Váš příspěvek nebezpečně připomíná příspěvky Franty Adamce z vinohradu, akorát neobsahuje veselé historky, takže nestojí za to jej číst.
Větší účinek byste sklidil, kdybyste své seznamy přibíjel na telegrafní sloupy nebo vrata kostela. Místní by po vás časem začali házet kamení již z dálky.
U cyklických onemocnění může náhlý šok z úderu do kebule přinést dramatické zlepšení. Nebo taky ne.
Je to jen ve vašich rukách, já bych se toho nedotknul.
21. 07. 2012 | 12:07

český maloměšťák napsal(a):

poznámka
Někteří lidé by neměli cestovat vůbec - ani virtuálně po netu. jen tím zdžují a opruzují druhé.

Papouch
Ano - například hygienické normy jsou také hladovou zdí. Anebo školní osnovy.
Já bych vše ponechal trhu - dělej si co chceš a pak to ve výsledku sečteme a uvidíš že na tom minimálně já vydělám....

Sbohem a adie.

P.S. A příště zkuste když nevytrhnout jen jednu větu. Tedy - pokud vás do té doby nesrazí kolo ulítlé z vraku, co měl už dávno odpočívat na šrotovišti...(přeháním - stejně ale jako vy...argumentuji pomocí extrému)
Ostatně je zde ještě jedna možnost - zrušit povinné prohlídky vůbec....že. A nechat to takříkajíc na svobodném rozhodnutí jednotlivce. Podobně by to pak mohlo bti praktikováno i ve vztahu k získávání řidičáku, ve vztahu k dopravním předpisům - prostě lidé by se měli svobodně rozhodnout , zda jsou zralí na to řídit motorové vozidlo - a taktéž by se měli svobodně rozhodnout, zda dají na křižovatce přednost či naopak zda profrčí křižovatkou na plný plyn...
21. 07. 2012 | 12:11

vrstvy parazitů odloupat napsal(a):

poznámka
Katastrofy autobusů jsou horší než občanská válka, pravil chorvatský záchranář.
Nevím jaký shnilý trabant šlápl měšťákovi na kuří oko (spíš to vidím jako důsledek jeho nepotlačitelné píle s kterou chce zregulovat úpně VŠECHNO, ta se dostavuje obvykle s věkem, kdy už člověk nemůže regulovat vyměšování), mně vyjma kouřících dieslů a nebrzdících kamiónů s hořícími pneumatikami je stav STK u cizích aut vcelku buřt. U svého věřím neznačkovému ale znalému mechanikovi, stát si svoje hadice může omotat kolem krku.
STK je jako většina věcí, kde stát předepisuje občanu vyhazovat peníze za něco, co nepotřebuje loupež za bílého dne.
Nejen čeští politici setrvale zmenšují prostor svobody. Jsou tak tělesně ustrojeni.
Jediná obrana je očistit od nich veřejný prostor. Ježov tomu říkal čistka, úklid.
21. 07. 2012 | 12:20

Drzá zrzka napsal(a):

"ale volby je snadné manipulovat"

Stejně tak je snadné, manipulovat s veřejným míněním.

Jediná opravdová svoboda je v mysli každého jednotlivce. Jakmile však tato začne narážet na svobody druhých, její prostor se zmenšuje.

Vypněte na jeden den mobil a ukáže se, jak jste svobodní.
21. 07. 2012 | 12:25

český maloměšťák napsal(a):

vrstvy parazitů odkopat
Měl byste si aspoň v sobotu šlehnout něčeho méně ostřejšího - anebo ten hérák více ředit.
Ostatně máte pravdu - i to je svým způsobem regulace. Ano - v tomto případě jsem také pro regulaci /takto byste mohl dokonce i ušetřit nějaký ten peníz...nejen své zdraví/

Pěkně jste se odkopal. Pokračujte v tom - která vrtva následuje po té, v které se vyskytujete vy a vám podobní ?

Howgh. /nemá cenu aby komunikoval střízlivý s ožralým...či drog neznalý s jejich chronickým konzumentem...takoví se nikdy nemohou domluvit na ničem/
21. 07. 2012 | 12:30

když se nudíte, kupte si medvídka mývala napsal(a):

měšťáku
Metoda, kde člověk za své činy musí nést odpovědnost je mnohem ekonomičtější než ta, kde za každým stromem stojí tajný policajt a předvídavě vybírá výpalné za to, že lidé existují. Absolutní kontrola ústí v absolutní katalepsii.
Společnost, v keré socialistická zákonnost měla ošetřený každý prd jsme tu už měli. Propadla se do sebe.
EU se nebezpečně přibližuje témuž, jen je o mnoho bohatší, takže jí déle trvá než zkrepíruje.
Když nám vyprávěli bajky o demokracii a právním státě, pořád mleli o svobodě. O tom, že co není výslovně zákonem zaázáno, je každého věc.
Že těch zákonů ale přibylo.
Pánubohu jich stačilo 10.
21. 07. 2012 | 12:34

dennis napsal(a):

Pane C. Malomestaku,
mozna by bylo na zvazenou zavest nejen zimni pneumatiky pro vsechny (autodoprvace i soukromniky) povinne vsude, ale mozna by se mohly zavest jerni, letni, podzimni a zimni pneumatiky; lekarnicky by se mohly menit kazdeho pulroku, tak jako i technicke kontroly by mohly byt kazdeho pulroku. A lide nad 55 by mohli chodit k doktorovi kazdeho pulroku a lide nad sedesat kazdy mesic. Protoze kazdeho pulroku zahyne jiste procento obeti z duvodu technicke poruchy, nahle zmeny pocasi, a mnozi z nich by se dali zachranit s cerstvou lekarnickou. O seniorech za volanty zajezdnich autobusu a dalkovych turistech ani nemluvim.

Muzete mi rict, kolik tech obeti z duvodu technicke zavady skutecne je? Je to nepatrne procento. Tak jako lidi, kteri jezdi za kazdeho pocasi neni mnoho. Ale ti blazni, co jezdi lyzovat do hor, tak mnozi z nich jezdi tak divoce, ze jim zimni pneu nejsou nic platne.

Za kazdym pozadavkem, ktery predevsim znamena vetsi vydaje a jen nepatrny ucinek, vidim zajmy lobistu: vyssi frekvence technickych kontrol, zimni mneumatiky vsude, lekarnicky atd. atd. Samozrejme, kdyz ekonomika je prizniva, lidi kupujou nova auta. Kdyz ekonomika nefunguje, pak obtezovani statisicu zakazniku bezpecnost proste nezvysi.

Pane malomestaku, s mnoha vasimi nazory souhlasim. Jen s nekterymi tzv. urednimi pozadavky na ukor obcanu nesouhlasim bourlive. Proto tady zesmesnuju lekarnicky, zimni pneu, histericke pozadavky na zdravotni prohlidky a mnoho dalsich. Jak uz jsem rekl - ne kazdy pozadavek za zvyseni kvality zivota pro obcany skutecne je vic nez jenom pozadavek za zvyseni kvality zivota tech, co se na tom napakuji.
21. 07. 2012 | 12:39

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Davide,

tuto debatu jsme již vedli, a já tudíž nevidím důvod ji vést znovu.

Pokud zde budete tapetovat debaty stále stejnými texty (třeba seznamy lidí, o nichž si myslíte, že jsou darebáci), budu mazat VŠE, co sem napíšete. Jinou možnost, jak zde debatující přesvědčit, že tento prostor je určen pro debatu a ne tapetování, nemám.

Dosud jsem Vám toleroval texty, které porušovaly zdejší pravidla tím, že jsou graficky zvýrazněny na úkor druhých (prázdné řádky za každou větou, takže i krátký text zabírá celou obrazovku), ale toto je už hodně za hranou.

Libor Stejskal, editor blogů
21. 07. 2012 | 13:07

český maloměšťák napsal(a):

když se nudíte, kupte si medvídka mývala
Zkuste tedy vymyslet nějaký pilotní projekt - třeba ve vašem městě prosaďte, aby lidé dostávali řidičáky podle toho, jak sami usoudí, že jsou způsobilí pro řízení motorových vozidel, dále odstraňte všechny semafory a dopravní značky - seškrábejte i značení vodorovné /třeba v nějaké dobrovolné akci Z) a pusťte na silnici všecko co dýchá anebo má jedno či více kol (to budou jediná kritéria).
Zda někdo řídí opilý či pod vlivem drog - toto ponechte opět bez dozoru. Bylo by to zasahování do svobody lidí.

Odvezte značky do sběru a za utržené peníze si kupte místo - takové, kde se zcela svobodně rozhodnete založit hřbitov.
Snad něco zbyde i na krumpáče...

dennis
Nikde jsem nepsal, že schvaluji každoroční kontrolu. V dalším pak vaše extremistické nesmysly nehodlám komentovat.
Ale docela se mi líbí nápad s těmi kontrolami u lékaře - jak vidno i z dnešní diskuze - zabránilo by se tak v budoucnosti jistě mnoha nedorozuměním...amožná by i klesly zisky distributorů drog a palíren šnapsu.

Mějte se.

P.S. Co soudíte například o pravidelných kontrolách NKÚ, financů, Drábkobé úřadu.....jak časté by měly být ? /otázku kontroly cash flow bank asi raději nebudeme zmiňovat...ostatně to asi nabere v blízké budoucnosti takové obrátky - že nevylučuji ani válku ani znárodňování bank......nakolik to bude o svobodě bank či vojáků...či o regulaci jejcih konání...to už nechám na jinou diskuzi/

Jednodušeji.
Věci mají svou podstatu - ale i kvalitu, stav a souvislosti vůči jináým věcem.
Já nehodlám diskutovat o podstatě - diskuzeu
A jestli by to byl jen JEDEN lidský život - který se díky té tisícovce na rok podaří zachránit (to je totiž ale nezjistitelné...chápete ??? - vy nemáte jak zjistit, kolik to stálo životů - pokud nepžihlédnete kromě statistiky příčin nehod i k tomu, kolik závad odhalily STK na motorových vozidlech !!!! - statistika nehodovosti je v tomto případě nedostatečným argumentem z hlediska nějakého vysvětlení..../)...

.... tedy i ten jeden lidský život za to stojí.

Ono to ale některým jedincům nikdy nedojde. Ani v případě, kdy dojde na ten jejich život /což je samozřejmě absurdnítvrzení - leda by dotyční byli katolíky/.
Možná jim to dojde tehdy, až když bulí nad hrobem své babičky, matky, syna....
Ale to už je pak tisícovka ročně málo, to už nestačí ani kdyby měli našporováno tolik co např. Janoušek či Řebíček....

Co to je ale jeden lidský život , že ?
V té záplavě faktů.....a rychlosti s jakou se mění....
21. 07. 2012 | 13:09

Občan zZz napsal(a):

Pokud by někoho zajímalo jak pod vedením této vlády (ne)čerpáme miliardy dotací z EU.
(Zaostřeno na finance – Potíže s evropskými dotacemi. Vysíláno na Čro6, 18.07.2012 - 21:40 hod., Délka 20min.)

http://prehravac.rozhlas.cz/audio/2680106

Jedná se o rozhovor Petra Holuba s Vladimírem Špidlou – bývalý předseda vlády ČR a bývalý evropský komisař pro sociální záležitosti.
Pokud by bylo čerpání evropských dotací obnoveno v nejkratším termínu, to jest v řijnu, tak nenapravitelná ztráta je 21 miliard Kč (to je ovšem optimistická varianta). Pokud se čerpání obnoví na konci roku, tak nenapravitelná ztráta bude 72 miliard, což je 10% toho co od EU máme k dispozici.
Výhledově vypadá situace s čerpáním velmi špatně.
21. 07. 2012 | 13:29

nestranný napsal(a):

Ad denis:Plně s Vámi souhlasím.Všechna nařízení jsou jen z dílen lobby různých
oborů.Na jedné straně se nám neustále předsouvá ,,svoboda"na druhé straně je to však neustálé přiškrcování v něčím zájmu a jeho prospěchu.Např v nám stále předhazovaném
vzoru USA nic podobného jako STK neexistuje.Tam každý autoservis ručí za to,že vozidlo které u nich bylo v servisu je technicky způsobilé.Také tam nikdo nepředepisuje jak má být vozidlo vybaveno a na jakých pneumatikách má být obuto.
Jediná povinnost je při nákupu vozidla si zajistit firmu. která při vyřazení
toto vozidlo zlikviduje.Nic víc a nic méně.Co se týká řidičů,tak jediná jejich povinnost je při podání daňového přiznání podat výpis,že má uhrazeny včechny případné pokuty.Nic víc.Žádné přezkušování,žádné profesní osvědčení,žádné lékařské prohlídky.Pouze legislativně je ošetřeno,že v případě nehody při některém nedostatku ať již z hlediska technického stavu vozidla,nebo nezpůsobilosti řidiče
jde vše na vrub řidiče.To je ten rozdíl mezi,,demokracií"u nás a v USA.
21. 07. 2012 | 13:39

vagabond napsal(a):

Nestranný Ládík: Můžu svobodně vlastnit zbraně, a pak postřílet svobodně pár maníků a dětí s rodiči na premiéře filmu vo půlnoci jako ten neurolog v Coloradu?
21. 07. 2012 | 14:08

Ládííík!!! napsal(a):

Můžeš, ale nesmí tam mezi nima bejt budoucí Lincoln nebo Kennedy...
21. 07. 2012 | 14:12

Pravda napsal(a):

Svoboda upadá všude tam kde je

1) Nadřazovány jistoty nad svobodou
2) Tam kde je svobodná soutěž nebo soukromé vlastnictví silně omezeno, regulováno státem nebo silně pod dohledem státu
3) Tam kde je kotitucionalizace tédy ústavnost a ústavní práva nahrazována (zlo)vůlí většiny - většina může vše
21. 07. 2012 | 14:22

medvídek mýval napsal(a):

Milý maloměšťáku
Trošičku to demagogizujete, abyste mohl vytvářet dramatické pointy.
Samozřejmě mají ve společnosti platit každému známá a dlouhodobě stabilní PRAVIDLA (ne jeden týden na kruháči přednost zprava, pak zase zleva), která v případě porušení a maléru spolehlivě řeknou, kdo je vůl a kdo k tomu přišel jako slepý k houslím.

Naprostá většina malérů je způsobena lidským selháním, které je dáno statisticky. Člověk není stroj a nefunguje bezchybně.
Poze fungování státu je chybné a zlovolné záměrně.

To, že se budou policajti prohánět dvěstěpadesátkou po dálnici a tlačit před sebou bezbranné nešťastníky rozhodně bezpečnost provozu nezvýší (máte auto?, kolik toho najezdíte?), zato někdo dostane od VW kapesné.
Věčné fronty u STK nesíží počet nehod, smyslem je dát vydělat jedné lobby a podpořit TÜV a německé ev. francouzské firmy, které vyrábějí příslušná zařízení. Stejně jako když každý policajt musí mít neuvěřitelně drahý tester od fy Dräger. Když ho použili na pana Janouška, který se záměrně pokusil zabít svědkyni dopravní nehody, ukázalo se, že zkouška nic nedokazuje. Peníze ve velkém vyhozené do vzduchu, že?

BTW, za mého mládí nebyly ani trubičky, ale policajt poznal po dechu a podle schopnosti přejít po rovné čáře, že má před sebou ožralu a podle toho jednal. Od poslání do postele přes odebrání klíčků od auta po převoz (u těch hodně zlobivých) na záchytku. Když dáte lidem možnost jednat podle zdravého rozumu a nevyvíjíte na ně nesmyslné tlaky, jednají většinou správně. Dokud je neužitečnými parazitními elitami kolonizovaná společnost vytvářením absurdních kliček nezmrší.

S vaší logikou bych vám zakázal vycházet na ulici. Také je těžké vyčíslit závislost počtu spadlých říms a chodců motajících se po ulici vůči procentu zemřelých, kterým spadla cihla na hlavu. Ale NĚKDE nějaká bude.
Proto je potřeba prventivně zamezit aktivitám, které by mohly k něčemu vést. Třeba k tomu, že dojdete do samoobsluhy a koupíte si rohlíky.

Život je nebezpečné povolání. Takřka nevyhnutelně končí smrtí. Výjimky jsou, jen jsou dlouhodobě nezvěstné, takže nikomu nic nepoví.
A, jak říkávala moje babička, kdo nic nedělá, nic nezkazí. Vaše stanovisko je, ať tedy raději nikdo nic nedělá a stát ať zaměstná co nejvíce nezaměstnatelných osob, které to budou kontrolovat.

Moje stanovisko je, ať dělá každý cokoli, čím žádné druhé fyzické osobě neškodí. Když uškodí, ať si to odskáče. Předpokládám, že můj přístup vede k rozvoji lidské aktivity, štěstí a seberealizace.
Ten váš bych označil s Erichem Frommem jako anální. Vede k zácpě. Někdy si to v klidu promyslete. Buď žít a snažit se šířit pozitivní hodnoty, nebo stále svírat konečník.
21. 07. 2012 | 14:42

Pravda napsal(a):

Svoboda je možnost dělat věci, které chci a které mě baví bez toho aniž by mě někdo omezoval nebo rozkazoval. Samozdřejmě tím nemůžu poškozovat jiné protože moje svoboda je ohraničena svobodou jiných. Což zamená že svoboda není například socialisté stát pečující o všechny jak o malé děti. Svoboda není ani stát zasahující příliš do života občanů nebo trhu. Svoboda není ani megalomanské přerozdělování na úkor jedné skupiny ve prospěch nemakačenek, příživníků.
21. 07. 2012 | 14:46

nestranný napsal(a):

ad vagabond:Jste svým způsobem extremista.Nikde jsem se nezmínil o tom,že člověk má právo svobodně někomu způsobi újmu.Svoboda také neznamená,že můžu např.někomu něco beztrestně ukrást.To je ten rozdíl mezi svobodou,kterou mám na mysli já a tou,
kterou se snažíte podsouvat vy.To co jste uvedl vy je demagogie nemocného člověka.
Normálně uvažující člověk nikdy nemá v představách nějaké extremy.Já uvedl
jen příklad nesvobody a nedemokracie u nás v důsledku prospěchaření vyvolených.
Dám vám jednoduchý příklad.Profesní osvědčení pro řidiče.Lobby autoškol prosadila
pčes Schlinga jeho zavedení.Spousty dlouholetých řidičů,kteří mají či měli
najety statisíce kilometrů si najednou musí tento nesmysl pořídit.V prvním roce
platnosti tohoto nesmyslu si autoškoly účtovaly v průměru 40 000 Kč za tento doklad.Jeho zřízení odůvodňovali požadavkem EU.Pak se ukázalo,že tento nesmysl nikdo v Evropě nezná.U nás se však toto musí dále dělat.V čí je to prospěch?
Kvalita a zodpovědnost řidiče je v úplně něčem jiném,než je jeden papír.
A takových nesmyslů nařízených našimi moudrými je celá řada.To je ta nesvoboda.
Jestli to však chcete obhajovat,tak jste úplně mimo realitu,nebo jste jimi za propagandu jejich moudrých nápadů placen.
21. 07. 2012 | 14:54

Josef K. napsal(a):

č.m. Kdo tak z Vašich spoludiskutérů čte Arona? Pak nelze diskutovat: chybí základ.
Aspoň do kostela by meli chodit, nebo do uličního agitačního střediska. VUML by stačil. Jo jo: samodělnost zde kvete. Máte moje sympatie.
21. 07. 2012 | 15:06

dennis napsal(a):

Pane C. Malomestaku,
dekuju vam za pozornost i za vas cas. Vase poznamka o prohlidkach u lekare, ktere by ve svem dusledku snizily spotrebu omamnych latek je velice podnetna. Uznavam, ze kdyby se v cele Evrope rocne zachranil jediny lidsky zivot, ze by ten predpis o kazdorocnich technickych kontrolach mel svuj - penezi nevyjadritelny - vyznam a cenu. Uznavam, ze statistika nemuze zahrnout vsechny zachranene zivoty. Jedine veci je mi lito. Ze jsem se vam netrefil do prihodne chvile a zbytecne jsem vas rozladil. Taky se chci omluvit za sve extremisticke nazory. Jak jen jsem mohl tak hluboko klesnout? Ani nevim. Nastesti jste se rozhodl jim nevenovat svou laskavou pozornost. Vase ps. bylo tak rozmerne a obsahle, ze strucne mohu odpovedt tak, ze se vsim souhlasim.

Pane Nestranny,
jiste vite sve. Take vim sve. Amerika ma 50 statu a v kazdem jsou trosku jine predpisy o provozu pozemnich motorovych vozidel (jak oni rikaji "motorovych vehiklu"). Zkuste mi uverit: Ve state New Jersey musi kazde vozidlo na silnici mit na prednim skle zevnitr dole v levem rohu nalepku, ze proslo technickou kontrolou a ze jeji platnost konci v danem mesici daneho roku. Den neni uveden, automaticky je to posledni den mesice. Stat NJ ma statni technicke kontroly, ktere prohlidky delaji ZDARMA, neprojde-li vozidlo, dostane docasnou znamku na jeden mesic. TK delaji i certifikovane servisy, ovsem nikoli zdarma. Stat New Jersey neni tak vyjimecny a temer ve vsech ostatnich je to velmi podobne. Nejprisnejsi to je asi v Kalifornii (tam se mozna TK absolvuji kazdorocne, ale to nevim jiste).
21. 07. 2012 | 16:53

Desiderius napsal(a):

Jediný a největší problém v tomto státě je,že občané - voliči nemají schopnost rozpoznat,kdo je kdo. Proto volí opakovaně zločince do parlamentu a pak se diví,co se to děje.Z této situace není východiska,občané tohoto státu si neumí vládnout.Zřejmě jsme měli zůstat součástí Rakouska-Uherska a být pod kontrolou.
21. 07. 2012 | 18:49

PB napsal(a):

Pravdo, typický pravičácký názor.
Pokud mohu mít výhrady, tak tisíckrát oprašovaná "má svoboda" NENÍ a ani NEMŮŽE BÝT ohraničena svobodou jiných.
Představte si, jak by to vypadalo!
Socialisté už nepečují o všechny - jako o malé děti.
Občanští demokraté jsou další extrém. Na všechny ser .., ale pokud jde o zvyšování daní, cen, zpoplatňování toho, co nikdy zpoplatněno nebylo, mají k nám velmi vřelý citový vztah. Občanští demokraté ZASAHUJÍ do našeho života denně a EKONOMICKY.
Váš příspěvek je krajně mylný.
Krom horních deseti tisíc Janoušků, Bémů, Klausů, Macků, Nečasů, Paroubků, Grossů, Hašku, Kalousků, Schlafenbergů a jiných
u nás NIKDO svobodu a demokracii nepociťuje a nemá.
Jaká to je "svoboda", když podnikat je byrokraticky neprůchodné, pokud se zadaří, zničí vás konkurence jsoucí na trhu s lepšími informacemi od r.1989?
Jaká je to demokracie, když nemáte zdroj důstojných příjmů?
Jaká je to svoboda pohybu, když můžete tak leda zdarma stopem, ale čas máte - vzhledem k tomu, že se neživíte jako kmotr - omezený?
Ano, být sám skýtá určité řešení. Nemáte starosti, živí vás maminka, nevytváříte hodnoty, neodvádíte státu (který vám dle vás nemá co "bránit" v demokracii) daně, můžete se toulat kdykoli a kdekoli jakkoli a kamkoli.
Počet takovýchto singles stoupá. Na druhé straně se jim nelze divit. Proč se hrnout do budování rodiny - základu státu? Vždyť to není povinný. Že stát nebude mít generaci, která by mě potom živila? Co na tom! Nějak bylo, nějak bude.
A pravicová vláda-která se dle Pravdy-nevnucuje lidem do života (omyl), v tichosti tleská rozpadu sociálního systému-vyjde to totiž levně!
Sociální systém je totiž ve všech normálních státech, ať už v nich vládne pravice či levice, protože stát má mít zájem na budoucích generacích.
Zákony mají platit pro všechny a nemá se v nich stále hledat díra a možný odklon, protože v tom je ODS světová. ODS vidí v každém zákonu a jeho dodržování "omezování", takže se můžeme brzy dobrat toho, že krádeže budou čím dál větší a běžnější a stav financí bude určovat stav "svobody" a "demokracie" každého jedince.
Jinak bude souzena politička - říkejme jí Vlasta - když ji bude obhajovat Franta Vomáčka z Horní Dolní za sto Ká na hodinu
a jinak bude ta samá obhajována od esa českých obhájců "Věřícího Tomáše". Jeho odměna může začínat na 6.000 Kč za každou započatou hodinu (ať už S nebo BEZ DPH), ale když má ona Vlasta na to, aby se "vysekala a vyplatila zpět do svobody"?
21. 07. 2012 | 18:57

mazák napsal(a):

Pane Stejskale, jenom mazejte. Vždyť, kdo maže, ten jede. No ne???
A hlavně, že mažete Ti, co oponuji Vašim chráněncům, Ládikovi a Hovenovi. Pak to¨nemá tady vůbec žádnou úroveň.
21. 07. 2012 | 18:58

resl napsal(a):

Šašek z Jihlavy,
Kubera je pro mne divadlo, předvádění se, vopičky fotografům a kdyby dostal moc, mohli bysme být tam, kde jsme dnes. A to mu nepočítám kouření.
21. 07. 2012 | 19:05

ghándí napsal(a):

mazák,
ano, já jsem chráněnec pana stejskala, už sem měl dvakrát bloklou IP adresu.
21. 07. 2012 | 19:49

Neználek napsal(a):

Chápání svobody
svoboda je, že když mám peníze a moc - mohu cokoli !!
Petr Nečas - Nebude mně ňákej podplukovník určovat , kdo bude ve vládě.
Následné kroky vedoucí k odvolání Pospíšila s okamžitým přijetím demise na Hradě/aniž bylo řečeno "Bé"/ mu dala za pravdu.
21. 07. 2012 | 20:45

Sláma napsal(a):

To, co napsal pan Pehe je sice pravda, ale nenapsal to podstatné. Každý stát má tolik demokracie, kolik si jí lidé uhájí. Je přirozeností politiků strhávat moc na sebe. Ve státech, kde demokracie funguje, což jsou především státy na severu Evropy si politici moc dovolit nemohou, protože by jim to lidé netrpěli.
Problém je v nás, v naší netečnosti, pasivitě a nevzdělanosti. Nikdo z venčí nám nepomůže, musíme si pomoci sami!
21. 07. 2012 | 21:03

yuallers napsal(a):

optimální pedagog bez péra gulí
21. 07. 2012 | 21:34

SuP napsal(a):

Neználku -
Svoboda není "co můžu", ale "co nemusím"!
Pochopit to je zcela mimo chápání mnohých.
21. 07. 2012 | 22:07

pepa napsal(a):

V každé slušné společnostiby byli (poslanci=Politici=zločinci)již v base, v ČR schvalují takové zákony, které chrání zločince!

Lze vyčíslit škody způsobené politiky za 23let na 8-10BILIÓNŮ Kč.

Lze vyjmenovat a potrestat naše zvolené zástupce a politiky, kteří se nejvíce podíleli na rozkladu a devastaci státu ČSFR i ČR.

V ČR se schvalují zákony bez sankcí za jejich nedodržování!!!!

?áme opravdu vynikající zločince v PSP a Senátu, kteří celému národu škodí, a sobě k páchání trestné činnosti vytváří neomezený prostor!!!

Tyto zločiny konají vědomě a organizují takové jednání, že dlouho není jasné jakým systémem se zakázky předražují!!!

Kauza Ráth konečně odhaluje zločinnou podstatu českých politiků!

Musí nyní přijít púomoc z EU potrestat všechny podezřelé pachatele.
21. 07. 2012 | 22:21

Myšelín napsal(a):

Nastal čas, kdy je nutné přestat občana krmit zprávami o nutnosti škrtů a utahování opasků, neb už i takovým politikům, jako je předsedkyně PS došlo, že pohár trpělivosti občanů začal přetékat a také by to nemuselo dopadnout dobře. Namísto škrtů a sockaret teď konečně ! budou vládnout televizním zprávám na ČT takové informace, jaké ve včerejších zprávách prezentoval pan Železný. Snažil se vlít občanům do žil optimismus nemastným neslaným rozhovorem s jakýmsi politikem, který nic konkrétního nesdělil, ale byl si jist, jak se teď konečně ekonomika nastartuje, když zástupci podnikatelů budou prezentovat své produkty v zahraničí, kam budou pravidelně vyjíždět. Proč to nešlo dřív, aby se občan nemusel odřít až na kost, to bohužel nesdělil.
Chyběly už jen informace o tom, jak se plán bude plnit na 110 procent a zítra se bude tančit všude, protože obliba vlády musí před volbami rychle vzrůst, i kdyby Kalousek měl dělat před vánoci santaklause, což již avizoval.
22. 07. 2012 | 01:01

Ládik!!! napsal(a):

mazáku -
proč máš takový pěkný nick, nesouvisející s tím, co píšeš? Mazák je prales na Lysé. Víš to vůbec? A proč bych měl být mazán, když se vyjadřuji slušně? Čteš někdy mezi řádky? Mezi 2 napsanými řádky nemusí být 1 nenapsaný, ale mnohem více. A ty nejdou mazat, mazáku.
22. 07. 2012 | 07:12

Pepa Řepa napsal(a):

český maloměšťák
Matlo, čím to je, že kamkoliv vlezete-a to jsou všechny blogy- se ihned s někým rafnete?
A vždy se stanete ohnivým obhájcem blbosti.Jakékoliv.
Je jedno zda pochází v Brusele či jiné....

Koupil bych Vám woodoo panenku, nestačila by, apoštole hlouposti?

Howgh. /nemá cenu aby komunikoval střízlivý s ožralým...či drog neznalý s jejich chronickým konzumentem...takoví se nikdy nemohou domluvit na ničem/
---------
Pozor-opět-na autoprojekci!
22. 07. 2012 | 07:44

Pepa Řepa napsal(a):

BTW, za mého mládí nebyly ani trubičky, ale policajt poznal po dechu a podle schopnosti přejít po rovné čáře, že má před sebou ožralu a podle toho jednal.
--------
píše mýval

Při představě, že bych byl policajt, který Vás zastaví coby dýchajícího řidiče mne jímá hrůza.
Těžká služba to bývala.Pravda od mývala.

Copak na STK každý rok. Každý měsíc.
Copak štítky o energ. náročnosti na budovy. Na každého človíčka.
Copak zrušit cla na korejská a japonská auta. Budeme vyrábět koloběžky v MB.
22. 07. 2012 | 07:55

Pepa Řepa napsal(a):

22. 07. 2012 | 07:55
maloměšťákovi.dedicated with love
22. 07. 2012 | 08:20

Maximus napsal(a):

Pepa Řepa napsal(a):
český maloměšťák
Matlo, čím to je, že kamkoliv vlezete-a to jsou všechny blogy- se ihned s někým rafnete?
A vždy se stanete ohnivým obhájcem blbosti.Jakékoliv.
Je jedno zda pochází v Brusele či jiné....

Koupil bych Vám woodoo panenku, nestačila by, apoštole hlouposti?

Pepíku, kritizujete č.m., ale vždyť Vy se tady okopáváte s kdekým a rejpete do lidí, že kdybych Vám zapůjčil rýč, tak je moje zahrada krásně od Vás přeoraná, jak od příslušníků StB, když hledali u někoho na zahradě zakopané nebezpečné tiskoviny...... Začněte nejdříve sám u sebe třeba trochu jinačejšími formulacemi (neplést s ovulacemi). Jste určitě inteligentní člověk, jen podle mě oplývající jaksi přemírou sarkasmu, což by nebylo až tak na škodu, ale Vy jste zakopán a to pevně, na straně zdejších pravicových zlodějů a tak Vám to správně politicky myslí, jak by řekl soudruh poručík Tronda z "Baronů". Oni ti leví, taky přemístují, ale o jeden nebo dva řády méněji. Srovnejme Ratha s třeba Drobilem nebo Řebíčkem. No a Vy dva jste zakopáni na levém a pravém názorovém břehu a na střet je zaděláno.
Řekl bych, že bratr Kalousek by to shrnul do jedné strohé věty, jsou to všechno č.....!

S tím woodu si moc nehrajte, moje známá, která kdysi dělala v jednom velkém potravním řetězci, tak měla sice mladou, ale arogantní, vzteklou a náladovou šéfovou, kterou všichni nemuseli. Když už toho bylo moc, tak jednou si s kolegyní Zuzanou zabývající se obskurními vědami řekli, že na ní vyzkouší kouzlo "woodu" a nějak jí ztrestají. Holky v šatně nasbírali její vlasy, obdarovali jimi hadrovou panenku a kouzlily, aby ta šéfová otěhotněla. Asi za měsíc, dva nastalo boží dopuštění, v tom obchodě, který měl asi 35 zamětnanců a z toho bylo cca 15 mladých holek, snad 5-6 žen téměř naráz otěhotnělo. Dodejme, že ta šéfová nikoliv.
Takže, kdoví co tehdy holky nasbíraly za vlasy. Hlavně, že tam nepřimíchaly vlasy třeba skladníka.
Pěkný den!
22. 07. 2012 | 08:24

Maximus napsal(a):

Pardon... zase ta čeština.... holky nasbíraly..
22. 07. 2012 | 08:27

Pepa Řepa napsal(a):

Maximus
Beru zpět
žádnou woodoo panenku matlovi nekoupím. Nechci otěhotnět jako maloměšťák, těhotný bystrými myšlenkami.

Více komisařů implementovaných avíce předpisů, to je opravdu zárukou svobody jednotlivce.Čím častěji na STK, tím lépúe.

Ratata bum, hromy třeskly,
Nanda se po večeři krade,
loupežník v zelí, drzý a smělý,
na ní tam číhá. Tma je všade.
Rozšlápl košík, rozkop jak smetí,
přes pole zleva, levá, krasnoarmějci letí.

Přilehnou k líčku na políčku,
zadrhnou kulaku kol hrdla smyčku.
Za všechny, za Rus, za revoluci,
za mladou dychtivou bubnu dej tlouci.
Kdo tady vládne, kdo tady velí?
Komisař rudý, rozkročen v zelí!
--------------------
Leťte krasnoarmějci rudí
přes pole zleva.
levá
tma je všade,
kulak krade
líčko k líčku
na políčku
zadrhneme Nandám i Pandám
smyčku
na krčíčku
22. 07. 2012 | 08:42

Ládik!!! napsal(a):

Krásná to poezie.
22. 07. 2012 | 08:52

Ládik!!! napsal(a):

Maximus:
Sarkasmus = "poslední útočiště skromných a čistých lidí, když se někdo hrubě vloupává do soukromí jejich duše.“ (F. M. Dostojevskij, Zápisky z podzemí)".
22. 07. 2012 | 09:02

dennis napsal(a):

Pane Myšelíne,
sledoval jsem kouzelne usmevaveho Z'elezneho v rozhovoru s tim nemene optimistickym vladnim urednikem a dovedel jsem se, ze vlastne C'R ma sedmy nejmensi dluh v Evrope a ze je nacase rozjet export. S temi vyjezdy nasich podnikatelu doprovazejicich nase vladni cinitele na zahranicnich cestach jsem cekal, ze okamzite spusti dlouhy seznam cest naseho pana prezidenta od Chile po Australii, pres arabsky svet a cesty nasich poslancu a senatoru doprovazenych temi exportnim zbozim a elanem nadupanych ceskych podnikatelu, ale... Dlouhatanskeho vyctu techto spanilych cest jsem se nedockal. Dokonce ani ty skvele vysledky pronikave zvyseneho exportu jsme neslyseli. S tim nas asi vladni urednicci a pan Zelezny budou seznamovat postupne, jak se budou volby blizit.

Uz se tesim, jak budeme sledovat zpravodajstvi plne zprav o tom, jak se vsem rozvinutym zemim nedari, ale nam se dari diky prozirave politice nasi vlady. Uz se tesim na optimismus, ktery Josef Capek oznacil - optimismus "Racte se usmivat!"
22. 07. 2012 | 09:23

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

Č.M. x oponenti:
pěkná sociologická sondička.
Jsem spíše na straně Č.M.

Zdůraznil bych ale, že to je komplikovaný problém a nedá se vyřešit jednoduchou a mentálně pohodlnou frází typu "svoboda first" nebo "když neškodím jiným, můžu si dělat co chci". Bohužel právě to (mentálně pohodlné a z hlediska osobního prospěchu velmi dobře akceptovatelné stanovisko) se zde ale ve velkém děje, viz oponenti Č.Maloměšťáka. Při jen mírné extrapolaci těchto ultraliberálních názorů pak slyšíme, že je třeba "vyšetřit úniky odposlechů" (nikoliv svinstev, která popisují), "byl to blbec, když se nechal chytit" (nikoliv je to grázl, kterým nám každému vytáhl z kapsy tisícovku). V obou případch je mimoděk kladena osobní svoboda výš než prospěch společenství, ačkoliv může jít o lumpárny parexcelence a těžká poškození společenství.

Důsledkem těchto názorů pak je chlív, ve kterém jsme. To je dle mého jádro. Názor většinové společnosti (bohužel včetně nejvyšších politiků) je zřejmě bohužel shodný s názorem oponentů Č.M. a proto bude náprava současného stavu velmi těžká, ne-li nemožná.

Další kardinální chybou pak je (také rozšířené) "ten stát (ta EU), ten za to může". Ne. My jsme stát. My jsme evropané.

Extrémní/primitivní individualismus. Taky hodně rozšířený ve zdejším veřejném prostoru. To s výšeuvedeným souvisí a vytváří to ideální ideologický podklad pro ožebračování státu. Stát je zde nejlepší cíl pro grázly všeho druhu. Neumí se bránit a nemá žádné zastánce. Pokud se najde nějaký, je vysmíván.

A to je Česko.
22. 07. 2012 | 09:26

medvídek mýval napsal(a):

Maxim Gorkij a Svjokla gigant
Je to vúdú, v Čechách už asi 20 let, co ho tu rúzní pomatenci provozují. Až vás příšrně bodne v kyčli, vzpomeňte si.
Anglicky se název haitského národního sportu (proto jsou tak chudí, že spotřebují obrovská množství špendlíků a kohoutí krve) píše voodoo. Jmenoval se tak americký špionážní letoun F-102, kvůli kterému generál de Gaulle vystoupil z NATO. Neb mu snímkoval tajnou základnu, kde vyvíjel atomovou bombu. Není s tím sranda. Lidi se popíchají o rezaté špendlíky a dostanou otravu krve.

Jinak, my mývalové jsme sice nesnesitelně hraví (když nás někdo popuzuje zabedněností), ale uznalí. Například u maloměšťáka mě fascinuje důkladnost, s kterou vypočítává jednotlivé nesouvisející jevy a zásadovost, s kterou trvá na svých obviněních. Která jsou stejná ať je terčem Petr nebo mýval, drogy, drogy, drogy. Tuším v něm Komorouse, který se v penzi nudí.
Normálně jsem k němu ohleduplný a jeho příspěvky obloukem obcházím, jak říkám, jsem tolerantní zvíře.

V dobách před zavedením trubiček z příslušníků VB často táhla starorežná na tři metry, takže se člověk na ně ani dejchat nebál. Halt humánnější zřízení. A heroické doby.
Ostatně, ještě když jsem v roce 1975 nastoupil do ČT, byl na Kavkách u studia bar s blikající reklamou Cinzano, kde vám barman namíchal cokoli, co jte si dokázali vybavit. Točily se tam do inscenací scény z prohnilého západu, kde Antonie Hegerlíková na vysoké barové židli ukazovala podvazky. Ale jinak to byla občerstvovna pro unavené tvůrčí pracovníky.

Kulak krade, tma je všade to znám. Pavka Kohout.
22. 07. 2012 | 09:36

medvídek mýval napsal(a):

velmi pohřební orchestr
Jako premisu k svému poučnému traktátu pronesenému k čmm zcela zbytečně jsem řekl, že ve společnosti mají dlouhodobě platit jasná a každému srozumitelná PRAVIDLA. Což se sedící placenou (profesionální) sněmovnou dobře není možné, neboť vždycky nějaký šibal potřebuje zařídit nějaké extrabuřty a poslanci jsou stále připraveni s nastavenými kapsami.

Poslanci se mají sjíždět na žebřiňácích jednou do roka, vybaveni domovskou obcí buchtami a kyselem. Mají odhlasovat rozpočet a v pokoji se rozejít (pro nepředvídané scénáře mají na Pětikostelním náměstí stát stříkačky s vodou a detergentem) do ubytoven Svazu turistů.

Výchova občanů k dodržování pravidel (a k právnímu vědomí, které ovšem předpokládá, že se zákony nebudou každé čtyři roky diametrálně měnit) má začínat již od školky pěstováním pavlovovských reflexů. Sežrals spolužákovi svačinu? Šup pravítkem přes prsty a klečet na hrách.
Myslím, že už na úrovni páté třídy základní školy bychom měli solidní bázi odpovědných a morálně vyspělých lidí, kteří žádné ÚOHS, ERÚ, ČTÚ, GIBS a jak se všechny ty zástěrky pro krytí korupce jmenují k ničemu nepotřebují (vemte si tužku, a začněte počítat ty úspory, při investici do rákosky a pytlíku hrachu).

S těmi 4% procenty, která reprezentují nenapravitelnou část na Gaussově křivce, by si poradili v kamenolomech. Eventuelně bychom je mohli prodávat do Číny jako cvičné terče.
Svoboda většiny je vždycky podmíněna tím, že se nepřizpůsobivým vhodnými opatřeními narovná páteř. U nás si ji naopak křiví vysedáváním v parlamentu.
22. 07. 2012 | 10:03

Pepa Řepa napsal(a):

medvídek mýval
o podvazky Toničky jsem přišel i v báru byl jestli to je ten rohlíkový. Jiný byl v Semaforu, byl tam barman, měl hezké jméno. Tuším Fučík.
Leč doba pokročila, podvazky jsou málo. V divadle Na Zábradlí jsem nedávno žasl, že se svlékla do naha Hadrbolcová s Mejstříkem a já měl první řadu
Velkolepý zážitek. A to byl vážný kus od Bergmanna, asi chtěl rejža umocnit depresi a ....prach jsi, v prach se obrátíš.
Bylo to takové-no autentické.

Woodoo to tady je , nepochybně.
Haudujudu vudu?
Dvě party levouni a pravouni, jakmile neštěkáte s nimi, jste ten od konkurence.
Ňákej divnej.
Levoun se pozná už v kolébce, je bystřejší, má větší hlavu. Říkají, že patřím k těm blbějším. Asi na tom něco bude. V kyčli mně bodá pořád, prý dají umělou.

A nad tím hemžením matloměšťáků se vznáší strukturovaný duch pánů Pehe, Bělohradského,Pavky či jiného myslitele, jako Duch nad zemí nesličnou a pustou.
Ještě, že je máme.
22. 07. 2012 | 10:14

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

medvěde 10:03:
jo. Uvedené návrhy zcela podporuju.
:-)
22. 07. 2012 | 10:15

siven napsal(a):

Pepo, než se zase do někoho začnete navážet... zkuste se občas mrknout do zrcadla a položit si otázku, co sem poslední dobou přinášíte VY, krom rádobyvtipného glosování.

Kdysi se od vás člověk dozvěděl alespoň pár zajímavostí z vašeho pracovního backroundu v muslimských zemích, nyní už plodíte jen ty prázdné frky.
22. 07. 2012 | 10:19

minatomirai napsal(a):

medvídek mýval

i já jsem na straně maloměšťáka, má zřejmě dobrou představu o tom, co svobodné žití představuje. Je vymezeno zákony. Každý krok, který činíte, je právním krokem, od nákupu jednoho rohlíku po kontrolu technického stavu vozidel, tedy vstupujete do právního vztahu.

Tvrdit, že by občan či člověk, činil něco dobrovolně jenom na základě desatera, je absurdní. Občan je k tomu donucen, tvrzení, že moje svoboda končí svobodou druhého, jsou mizerná, primitivní klišé. Takové to jednoduché myšlení.

A pokud máte výhrady vůči vašim zvoleným zákonodárcům, je ve vaší moci s tím něco udělat. Kdosi tady tvrdí, že občanská sdružení a aktivity jsou k ničemu. Omyl. Pokud se mi nelíbí, jak senátor či poslanec za můj volební obvod jedná, mám spoustu možností, jak mu to dát najevo. Od té nejméně náročné jako email po osobní setkání, politickou aktivioua ve volebním obvodě, tedy obcházením sousedů a přesvědčováním, v extrémním případě bivakování v místě bydliště poslance či senátora s plakáty.

Psát rádoby humorné příspěvky s vizemi současné prohnilé české společnosti pod blogy je sice také aktivita, ovšem naprosto zbytečná. Namísto psaní sem je lépe se obrátit přímo na politiky a žádat vysvětlení. Všichni mají emailové adresy.
22. 07. 2012 | 10:31

český maloměšťák napsal(a):

Všichni máte/me/ Pravdu a Pepa Řepa je její ímám strážný.

Šalom.
(a buďte k sobě hodní alespoň zde - když už se chcete pozabíjet na silnici kvůli tomu, že nejste ochotni dát někomu pár korun za to, aby vám občas proklepnul ty vaše herky)

Pro minatomoraie speciálně :
My si neumíme zvolit ani tak, aby nám dotyční nerozkrádali to, co jim svěříme a pošlem.....kam tam s volbou někoho, kdo bude přínosem a peníze nám vrátí či rozmnoží....
Ostatně oni mají radost z toho - že se tady hádáme kvůli tomu, jestli je lepší se pozabíjet svobodně nebo regulovaně - aspoň se tak něčím zabavíme a nemáme čas dělat neplechy a uvažovat nad nepřístojnostmi.

Mějte se.

JosefK
V jeskyni jsme vyrostli - v jeskyni i zchátráme.
Mějte se.
22. 07. 2012 | 11:08

medvídek mýval napsal(a):

p. Řepa
Kdepak, rohlík je o třicet let jinde. Tohle byl réglrecht alkoholický opěrný bod na konci respiria. Rejžové a herci se tam mezi klapkami odbíhali nabystřit, aby přežili intelektuání nápor závažných témat.

Televizí tehdy cloumaly různé avantgardní kliky, které zabraly místa vtipných vaudevillových tvůrců z padesátých a šedesátých let. Sám ředitel Zelenka byl skládatelem moderní vážné hudby.
Ještě si pamatuji televizní operu (nikdy nikde jinde inscenována nebyla a vysílala se jenom jednou) Oči, o vietnamské válce. Když mám po větší porci bifteku tuhou stolici, zpívám si árii amerického vojáka:"A pak jsem se doplííížil k tooomu pařezu..", která tenkrát byla na chodbách v telce nesmírně populární. Docela to pomáhá. Složil to šéfredaktor hudební redakce, aby si trochu vydělal na nějakém honoráři. Taky moderna, k tomu nepotřebujete hudební sluch.

Myslel jsem, že zas na Zábradlí jednou zajdu, ale zastrašil jste mne. Naposledy jsem podobně silný efekt viděl v Králi Learovi, kde nahý osmdesátiletý Tříska poskakoval v bouři. Jednak to bylo dost z zdálky a zadruhé se to v tom lomozu a blejskání docela ztratilo. A k té scéně to docela patří. Zábradlí je ale maličké divadlo a není kam utéct.
Herečka je od toho herečka, aby udělala, co se po ní chce. Proti Zdeně s plátěným uchem nic nemám. Ale režisér má mít rozum a myslet na tržby.
22. 07. 2012 | 11:19

minatomirai napsal(a):

Nenechte se odradit, maloměšťáku, takové ty přestřelky na internetu nestojí za to, aby se přenášely do reálného života.
Všichni jsou zřejmě frustrovaní v této zemi, je však pravdou, že nejsou schopni nic udělat, české stvoření je nedůvěřivé a podezíravé, skeptické.

Proč by se nomohlo využít tohoto portálu aktuálně.cz k zahájebí tzv. grass-root aktivit, zezdola. Proč nedat vzniknout nějakému velkému občanskému sdružení třeba s názvem Český lid za očistu politického života, nebo něco takového. Proč nepodpořit spolupráci mezi Transparency International, schopnými právníky, kterých je tu jistě plno, bývalými soudci, senátory, akademiky a jinými, a přinutit je k politické aktivitě. Je to jejich povinnost koneckonců. Proč nevyužít pana Sedláčka a jeho Interpelací, proč nevyužít pane Peheho, pana Přibáně a vůbec dalších rozumných blogerů přímo tady, aby dali hlavu dohromady a sjednotili myšlení, které tu převládá. I s odbory, jsou velice důležité.
A my všichni bychom mohli přispět finančně a postarat se o to, aby se o tom dovědělo co nejvíce lidí z řad našich známých, rodin, i náhodných setkání.

Hlavním programem tohoto sdružení by byla očista politiky, zřejmě tedy příprava trestních oznámení na ty, kterým byla tato země svěřena posledních 20 let.
Myslím, že by to mohla být velice silná motivace, bez očisty to zkrátka nebude možné.
Rozhodně to není neproveditelné, jenom vymyslet, jak na to.
22. 07. 2012 | 11:23

PB napsal(a):

Jo, všichni mají mailové adresy (míněni politici a míněny političky), někteří je i umně skrývají, a někteří také odpovídají stylem (napsáno jimi), že NELZE DORUČIT.
Pokud vám, pane předpisateli, odpoví mailem někdo z ODS, zaplatím vám lahev šampaňského dle vlastního výběru.
Z TOPky odpovídá jen Schwarzenberg, sice rychle, ale "po schwarzenbergovsku". Tak nějak jako kdyby psal - korupce při armádních zakázkách je přece všude po světě - tak vás odpověď moc nepotěší.
Adresy socdenáků jsou velmi špatně k nalezení, většinou si je musíte odvodit od těch ODeeSáckých.
Komunisté odpovídají nejuhlazeněji, ale velmi pozdě. Většinou stylem advokátů-v odpovědi používají ze tří čtvrtin vaše věty.

Pokud by kontakty (stejně jako volby jednou za pár let) na politiky něco zásadně řešily, politici a političky by je dávno zakázali.

Němcové nepište, umí počítat rohlíky. A také by se mohlo stát, že na vás OKAMŽITĚ může zavolat policii v domnění, že jste poslanec a berete úplatek-naučila se telefonní číslo.
22. 07. 2012 | 11:23

J.K. napsal(a):

Co se týká té svobody: lidi jsou různé, povětšinou blbé, jak praví klasik. Proto je třeba, aby něco bylo dané a nařízené. Třebas, že se jezdí vpravo, děti jsou očkované a musí do školy, řidičák dostane ten, kdo složí zkoušky, "nemakačenko" (jak zde někdo zmínil) dostane pravidelný bakšiš, aby nemusel loupit (na což většinou doplácejí nevinní), tvrdé drogy jsou zakázané...
Uznávám, že v ideální společnosti ohleduplných a osvócených lidí by toto všechno, co jsem zde jmenoval, bylo zbytečné, ale pokud si sundáte "růžové brýle absolutní svobody", zjistíte, že určitý kompromis je prostě nutný...
22. 07. 2012 | 11:26

minatomirai napsal(a):

PB

Email je tou nejjednoduší formou kontaktu. Nechci vás obrat o láhev šampaňského, věřte mi však, že pokud budu chtít odpověď, najdu si nejenom emailovou adresu, ale dostanu i odpověď.
Šampaňské si nechejte na chmurné večery českého pesimisty, budete potřebovat více než jednu láhev. Navíc s tou mojí oblíbenou značkou, kterou si dopřeji jenom na Silvestra a ne tady, bych vám naboural rodinný rozpočet.

Máte další možnosti, sdělte mi tedy, jak jste pořídil v osobním jednání se svými zastupiteli. Máte jistě zájem vědět, jak vás vámi zvolený zákonodárce reprezentuje. Zřejmě jsem pochopil dobře, že jste nikdy nic takového neudělal? Potom cokoliv o Němcové a rohlících nedává moc smysl. Nebo mi něco uniklo?
22. 07. 2012 | 11:35

český maloměšťák napsal(a):

minatomorai
Sem se chodí vesměs upouštět ventil frustrace /přeháním - spousta příspěvků je naštěstí mimo rámec pepkořepkovského mávání ignacioreilyovskou šavličkou/.
Nakolik je to výhodné z hlediska zachování a rozvoje fyzického zdraví Mafie a nakolik z hlediska zachování jakž takž kvalitního duševního zdraví zúčastněných...to nechci soudit, ale bude to tak asi fifty fifty.

Nejen z těchto důvodů jsem k Vašim návrhům - ve smyslu toho, že se z nich může vyklubat něco víc než návrhy....velmi, velmi keptický.
Ostatně s nějakými trestními podáními na politiky mám své zkušenosti.
Dost negativní. A to se prosím jednalo o poměrně banální záležitost - pouze o zničení zdraví jedné osoby.
Kam tam na ty všecky miliardy a slíbená koryta....

Mějte se.

P.S. Tendle stát jde do kytek. Bude pohlcen - dřívě či později.
Otázkou je kvalita pohlcení.
Pohlcení Německem je ale o mnoho lepší než pohlcení místními Mafiemi či nějakým druhem asijské kurately.
(ombudsman je super platforma...pro zabránění takovému vývoji.....ale Mafie nechce platformu lidskoprávní - jí jde o miliardy a koryta)
22. 07. 2012 | 11:52

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

minatomirai 11:23
ohledně aktivnějších a konkrétních společenských postojů:
už před delší dobou jsem zde chtěl inicializovat sbírku na podporu Václava Klause, jejíž výtěžek by dotyčný obdržel ihned, jakmile (co nejdříve) odstoupí a zmizí z veřejného prostoru. Nabízel jsem ihned stovku jako základ.
Bohužel nikdo se nepřidal.
Tak takhle.

Aktuálně bych to už nezopakoval, protože takovýchle sbírek bychom museli paralelně vést ještě mnohem více, než tuto zmíněnou. Neb kandidáti se rozmnožili.

No ale i tak by to možná bylo nejlevnější ze všech možných řešení. :-)
22. 07. 2012 | 12:15

minatomirai napsal(a):

SPOGB

Osobně bych nedal na Klause a jeho budoucí život ani korunu, nicméně bych dal bez jediného mrknutí 100 korun do fondu možné občanského sdružení, aby začalo s přípravou trestního řízení proti Klausovi a dalším. Chtělo by to obrovskou základnu, která by se dala vytvořit. Je třeba motivovat, neboť míra nasrání (což by mohl otestovat doktor Honzák), je mimořádně příznivá. Jsem si jistý, že ač jenom přechodný obyvatel této země, bych dal dohromady nejméně 20 lidí plus finanční příspěvky. A to tu nikoho v zásadě neznám.

Tito lidé nesmí být poslání do svých vil, na jachty či jinak, kde by se mohli oddávat svým neoprávněně nabytým statkům, tito lidé musí být pohnáni k zodpovědnosti. Klausem počínaje, zkorumpovaným starostou konče (na dědině by to bylo asi jednoduché, dostal by tam takový starosta přes držku, sebralo by se mu prase a meruňkovice a to by šlo do fondu. Nejsem v zásadě proti přiměřenému náslilí, pochopitelně pečlivě zdokumentovaném).
22. 07. 2012 | 12:31

PB napsal(a):

minatomirai:
Pokud nejste poslanec ODS (či snad sám Benda), napište Bendovi.
Je mi jasné, že pokud mu pochválíte jeho ego, jeho světové zásluhy i diplomovou práci, možná odpoví lakonickým "děkuji", či pošle fotku s otcem s oběma podpisy.
Jinak nemáte, vážený, šanci. Leda že byste se s ním domluvil - nezlobte se, ale vy na dohodnuté losovačky a "CASA věci" velmi dobře vypadáte.
Mám bujaré večery české pesimistky - ale to vy víte.
Němcová "dělá", že pořád nemá čas, navíc si myslím, že povídání s ní by bylo dost omezené. Předem bych musela vyloučit všechny lidí kolem ní, protože ona přece nikoho nezná, nikde nebyla a o nic se nezajímá.
U ostatních poslanců končila "hvězdná chvilka" při jednání s nimi u toho, co mi nabídli (za moje daně).
Jinak - nic moc. Měla jsem dojem, že "všichni drží basu" se všemi, protože už se nikdo z nich v životě nepřichomýtne (vzhledem k jejich IQ) k ničemu stejně dobře placenému - za minimum energie a námahy.
Tak nějak všichni napříč politickým spektrem tvrdili, že červené může být při troše fantazie zelené - a naopak.
Nikdo se nechtěl pouštět na žádný tenký led.

Jste mladý muž, volič ODS, nechte si svůj názor
a nemakejte na názor můj.
Díky.
22. 07. 2012 | 12:43

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

minatomirai 12:31
tak to je lepší řešení, samozřejmě. Jenže obrovskou základnu asi dohromady nedáte, byť třeba ve Vašem okolí se to tak může jevit. Počet lidí na Míráku po odvolání Pospíšila (=liškovina) byl sice dost velký (větší než co uváděla média), ale ještě to nebylo dost. Ještě na tom nejsme celkově v průměru tak bídně. Ale co není teď, to přijde.

Jinak co se týče těch mailů našim zástupcům: třeba já nemám komu psát, neboť (s určitou maličko zvrácenou hrdostí) můžu říct, že v současných zastupitelských sborech všeho druhu není žádná persona, kterou bych já osobně volil.

Psát gentlemanům typu pana Klause, Nečase, Kalouska... považuju za ztrátu času. To si radši vyleju frustrace zde :-).
22. 07. 2012 | 12:56

Pepa Řepa napsal(a):

Léta sem psal pan VK z Kanady a podrobně objasńoval kanadský systém, který nutí poslance být v kontaktu s voličem a odpovídat.
Musím uznat, že to mělo hlavu a patu.

Jen si nedovedu představit, jak by odpovídal kdokoliv, třeba i Mareček Benda po úvodu: hele ty pravoune jeden blbej, parazite lidstva vyštudovaný za moje mozoly,ptáku vohníváku modrej, píšu ti já-levoun-chlouba lidstva, buď zaplatíš dluhy po mé trafice, která zkrachovala nebo ti urazím palici......

Rovněž bych nevěřil na poctivost kontíčka boje proti korupci na aktuálne.cz, pokušení je mocné a i pan Stejskal je přeci jenom člověk-i když tak mnohdy nevypadá- a hledejte ho v Dominikánské.

Situace se mi jeví jako zapeklitá, třeba by medvídek mýval poradil, když chobotnice nebo co to bylo, radila při MS ve fotbale.
22. 07. 2012 | 13:11

Pepa Řepa napsal(a):

PB napsal(a):
minatomirai:
Jste mladý muž, volič ODS, nechte si svůj názor
a nemakejte na názor můj.
---------------------
Jo, jo šariátníku
nešahej na kůži
nebo se popálíš
o trnovou růži
http://www.youtube.com/watch?v=xYS4Av60Cxo
22. 07. 2012 | 13:24

SuP napsal(a):

Pepa Řepa -
Řekl bych, že v místním statistickém vzorku se opakují stále stejné bludné kruhy. Ti nejaktivnější a ti s největší invencí šíří záplavu nápadů, kterými pomáhají vládní a politické struktury zabetonovat v pozicích.

- Vyšetřit korupci!!
Kdo ji má vyšetřit? Proč by ji vyšetřoval? Vrátí snad vyšetřený, co ukradl?
- Odvolat Kalouska!!
On to bude někdo jiný během svého volebního období dělat jinak?
- Ukončit tupé škrty!!
Ono nestačí, že se ročně 100 a víc miliard rozkrade. Ono je potřeba ještě platit ročně 75 miliard na úrocích ze státního dluhu?
- Zvýšit daně bohatým a přestat šetřit na nejchudších!!
Že 1% "bohatých" platí 40% veškerých daňových příjmů a 20% méněpříjmových neplatí vůbec žádné?
- sů§-oiefgv§-lkscv ůiuwf,knsd!!
Ppldcmndv.askdjcdlkxx losdvclksj lkdcsdlc kjh,

Už mě přestali bavit. Občané kteří ochotně, často a nahlas opakují hesla, kterými jejich establišment vyvolává dojem, že za to všechno může někdo jiný než on. Občané, kteří půjdou masově protestovat proti tomu, kdo jim řekl, že chleba na pátek sežrali už minulý týden v úterý.

A pořád jen budou snít o způsobum jak zvolit tytéž aroganty, drze předhozené "vítěznými stranami", ale JINAK!

Přitom je to náprava je stejně prostá, jako když prdne přívod vody v sádrokartonu. Uzavřít přívod, aby dál nechcala a nedělala další škody, vybourat pořádnou díru, aby na to bylo vidět, vyříznout prasklou část a nahradit novou. A než tu díru zase zakreješ, aby to vypadalo jako že nic, ještě zkontrolovat, jestli po natlakování to neteče zase někde jinde. Pak už jen sečíst škody a náklady na opravu a mít nejlepší pocit z toho, že bude zase na čas pokoj.

Takže:
1. nejdřív UZAVŘÍT PŘÍVOD!
2. neopravovat použitými trubkami!
22. 07. 2012 | 13:50

medvídek mýval napsal(a):

minatomirai
Někdy je mi má nevymáchaná držka dodatečně líto. I ten maloměšťák by jistě mohl přispět dobré věci, kdyby se nesnažil být revolučním hnutím a tiskovou agenturou v jedné osobě. A vzdal se přesvědčení, ze sám všemu rozumí nejlíp.

Například portál, který by zkategorizoval a zpřehlednil česká diskuzní fóra různých profesí a provázal informace, které často už dopředu signalizují význam vypečených zákonů, které na nás vyžírkové chystají (nejde jen o "velké rány", jde o celé předivo zákonů které k nim vytvářejí podmínky) by byl záslužnou věcí.

Člověk si má stanovit zvládnutelné užitečné cíle, akceptovat hranice svých možností a dělat jednu věc pořádně.
Karel Jaromír Erben po léta vykrádal obecní archívy a zasloužil se jak o Muzeum, tak o poezii. Drobnou, cílevědomou prací.
Kdyby pohřební orchestrovič pojal problém obráceně a vybíral na odměnu za vzdálení dotyčného z Opyše, dead or alive, možná by byl překvapen výsledkem.
V obráceném gardu to nefunguje. O Klausovi každý ví, že má dost a nikdo mu dobrovolně nic nedá. A na drobné se dědek vykašle.

Ptát se na něco zdejších politiků je záležitost pro masochisty. Přečtěte si projev policejního prezidenta z posledního zasedání bezpečnostního výboru. Pojednává v něm o komunikaci své a svých podřízených s panem ministrem financí. Být jeho sekretářkou, vyndám mu z pistole zásobník a někam ho schovám.
22. 07. 2012 | 13:51

SuP napsal(a):

P.S. Proč bych měl obtížně hledat cestu, jak se kontaktovat se splachovacím poslancem, kdybych ho mohl vyhodit?
22. 07. 2012 | 13:53

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

Pepa Řepa 13:11:
jak jste to uhodl, že jsem s panem Stejskalem dohodnutý? :-) :-)

medvídek mýval 13:51:
dead or alive by neprošlo, viz kodex blogera, proto jsem zkoušel tu sbírku.

Nebo pak vidle - bez cenzury(?) a zdarma.
22. 07. 2012 | 14:31

minatomirai napsal(a):

medvídek mýval

nechtěl jsem moralizovat.

Přečetl jsem si záznam z vystoupení policejního ředitele před myslím parlamentní komisí či výborem a srovnal ji s vystoupením švýcarského ministra financí, který se smíchy téměř rozplakal nad nesmyslným celním výkladem čehosi.
A potom prý Švýcaři jsou nudní.

Upřímně řečeno, o české politice vím málo, protože jsem tu nežil a nikdy ji nijak nesledoval. Až z přinucení během pobytu tady, takže moje vědomosti jsou mizivé a mizerné. Nevím, kdo je kdo, i když pár jmen již rozpoznám.
V poslední době se mi líbil jeden z kandidátu na presidentský úřad, který vyrazil do volebního boje během a v trenýrkách. Myslím, že to nebyl nejlepší nápad.
22. 07. 2012 | 15:16

Max napsal(a):

Jaká svoboda pane Pehe? O jaké to mluvíte? Dostateční konformita zajišťovala podobnou svobodu i v minulém režimu. Můžeme se bavit pouze o tom, jaké množství jí bylo třeba dříve a jaké nyní.
22. 07. 2012 | 16:58

nežvaňte napsal(a):

V souvislosti upozorňuji na znění ústředního volebního sloganu strany lidové do podzimních voleb, jenž zní: POŘÁDEK PODMÍNKA PROSPERITY.
Ordung!
Ordung!
Ordung!
Věta sloganu jak vypilovaná z kteréhosi Hitlerova projevu.
Inu, čecháčkovští náckové...
23. 07. 2012 | 10:54

nežvaňte napsal(a):

Pardon, opravuji se:
POŘÁDEK ZAČÁTEK PROSPERITY.
Slovo jiné – ono náckovství však stejné.
23. 07. 2012 | 12:00

český maloměšťák napsal(a):

nežvaňte
Takže raději "Bordel konec úpadku" ?
23. 07. 2012 | 13:38

Přidat komentář





Toto je ochrana proti spamu. Pro přidání komentáře prosím opište dvě anglická slova z obrázku níže do políčka pod nimi. Nápovědu a další podrobnosti o této metodě, která zároveň digitalizuje knihy, najdete v článku Dost bylo spamu, zavádíme reCAPTCHA na našem blogu.



reklama
 

Blogeři abecedně

A Alvarová Alexandra · Antoš Marek B Balabán Miloš · Bálek Jindřich · Bárta Vít · Bartlová Milena · Bečková Kateřina · Bednář Miloslav · Bednář Ondřej · Bělobrádek Pavel · Bém Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bezděková Iva · Bielinová Petra · Bízková Rut · Blaževič Igor · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Boudal Jiří · Bratinka Pavel · Brixi Hana · Brom Zdeněk · Burian Jan · Bursík Martin C Candole James de · Cepl Vojtěch · Co čteme, posloucháme, na co se díváme...  · Cvrček Václav Č Čarnogurský Ján · Čermák Luděk · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D Dienstbier Jiří · Dlouhý Vladimír · Dolejš Jiří · Drábek Jaromír · Drobek Aleš · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fischer Jan · Fuksa Ivan G García Dania Virgen · Gazdík Petr · Gelbart Petra · Glatzová Vladimíra H Haas Tomáš · Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havelka Radek · Havlík Petr · Hebnar Jan · Heller Šimon · Hesová Zora · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hollan Matěj · Holmerová Iva · Holomek Karel · Holub Petr · Honsová Dagmar · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejší Václav · Hovorka Ludvík · Hradilková Jana · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman J Janeček Karel · Janeček Vít · Janouch František · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · John Radek · Jukl Ivan · Just Jiří · Just Vladimír K Kadlec Petr · Kalhousová Irena · Kalousek Miroslav · Kasl Jan · Klan Petr · Klaus Václav · Klepal Jakub · Klíma Vít · Klvaňa Tomáš · Koenigsmark Alex · Kohout Pavel · Komárek Michal · Komárek Stanislav · Königsmarková Ivana · Kopač Petr · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Košák Pavel · Kotecký Vojtěch · Kotišová Miluš · Koubenec Vladimír · Koudelka Zdeněk · Kožušník Edvard · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Krnáčová Adriana · Krůta Jan · Křeček Stanislav · Kubát Ondřej · Kubr Milan · Kudrna Zdeněk · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kuták Aleš · Kužílek Oldřich L Lipold Jan · Liška Ondřej · Lomová Olga · Lorencová Jana M MacLeod Sian · Macháček Martin · Máchalová Jana · Makovcová Jana · Malinová Hana · Marksová-Tominová Michaela · Matoušek Karel · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Michl Aleš · Miller Robert · Minařík Petr · Mleziva Jan-Michal · Moldan Bedřich · Müller Zdeněk · Müllerová Ludmila · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · NetClub 2013 · Novák Martin P Papirnik Vladimira · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Phan Viet · Pikora Vladimír · Pírko Štěpán · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pohledy světových lídrů · Polák Milan · Potůček Martin · Pražskej blog · Procházka Adam · Pultarová Tereza R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Rezková Alice · Robejšek Petr · Roithová Zuzana · Rusnok Jiří · Růžička Michal · Rychlík Jan Ř Říha Miloš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Sedlák Vojtěch · Shanaáh Šádí · Schmidt Hans-Jörg · Schwarzenberg Karel · Skuhrovec Jiří · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Přemysl · Sokačová Linda · Sokol Tomáš · Sportbar · Spurný Matěj · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Suchánek Jan · Svárovská Gabriela · Svoboda Bohuslav · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Škop Michal · Šmíd Milan · Špicar Radek · Špidla Vladimír · Špinková Martina · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štěpánová Jana · Štern Jan · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Tučková Kateřina · Tutter Jiří U Urban Jan · Urban Václav V Vácha Marek · Vančura Martin · Vášáryová Magdaléna · Veis Jaroslav · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vondrouš Daniel W Wagenknecht Lukáš · Wagnerová Eliška · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil Z Zahálková Marcela · Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Ze šuplíku · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žaloudík Jan Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy
 
 
Aktuálně.cz

První čistě online deník v České republice · Držitel ceny Křišťálová lupa za internetový projekt roku

Partneři: ReutersČTK

1999 – 2013 © centrum holdings O nás | Volná místa | Reklama | Všeobecné podmínky | Nápověda | Služby firmám

Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí článků je bez souhlasu centrum holdings zapovězeno.

Provozováno s využitím redakčního systému Nucleus pod licencí GNU GPL