Postupně zde budu publikovat různé starší texty. Je bohužel smutným zjištěním, že v neprosté většině neztratily nic na své aktuálnosti. Některé z nich ani za 15 let. Tenhle je starý 4 roky.
Je považován za vizionáře i kritika českého školství. Nelíbil se mu systém přijímaček na vysoké školy. Založil si společnost Scio a vymyslel Národní srovnávací zkoušky. Podle jejich výsledků se dnes řídí 53 fakult v Česku a 24 na Slovensku. Ve veřejném školství postrádá inovace a cílené změření na budoucnost dětí, tak zakládá ScioŠkoly. Státní maturity označuje za nesmysl. Navrhuje je zrušit. Jestli lze někoho označit v našem školství za rebela, tak je to Ondřej Šteffl.
Před nedávnem v Česku vyšla kniha Sedm mýtů o vzdělávání od britské autorky Daisy Christodoulou. Zde je kritická recenze.
Christodoulou má pravdu, když tvrdí, že výroky jako “fakta brání porozumění”, “výuka znalostí je indoktrinace” a další jsou mylné. Problémem ale je, že to nejsou mýty. Nikdo si to nemyslí (až na zanedbatelný počet fanatiků), nemají větší oporu v teoretické literatuře, nejsou aplikované v mainstreamových ani alternativních školách a nikdo ani neprosazuje, aby byly. Hlavní agendou knihy je ovšem tyhle pseudomýty vyvracet, a tím prosazovat transmisivní výuku tradičních školních znalostí.
Časopis TÉMA a následně zpravodajský portál iDnes přinesly rozhovor s naším kolegou Adamem Lalákem. Mělo by to být povinné čtení pro všechny, kteří to s budoucností českého školství myslí vážně.