Upozornění! Letos nebudou jesličky v Betlémě
Obě hodná zviřátka, která Ježíška zahřívala v Jesličkách využila last-minute slev a s cestovní kanceláří před týdnem zamířila na Fidži (fidžijsky Matanit ko Viti). Vzhledem k nadbytku náhradníků měla Panna Maria bohatou možnost výběru péče a pro dvoutisícídvanáctou reprízu sevého prvního porodu zvolila po poradě s veterináři české ministerstvo školství (prý je to docela slušný chlév, který dříve patřil nějakému králi; do křížovky na šest, začíná na A).
Na tomto pracovišti totiž rozhodli o tom, že dětem dále usnadní život, aby z nich vyrůstali ještě omezenější tvorové: Ministerstvo školství po dvouletém testování uznalo používání nového písma Comenia Script. Školy tak budou mít alternativu k běžně užívané psací abecedě. Podle závěrečné zprávy písmo děti baví, vyhovuje i levákům, oznámil v úterý resort.
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/zaci-budou-pouzivat-i-pismo-comenia-script-f2o-/domaci.aspx?c=A121218_125022_domaci_jj
Chápu, že „permisivní výchova a nepřetěžování“ v současném konzumně hedonistickém pojetí umetající dětem z cesty cokoliv, s čím by se musely poprat, vyhovuje lenosti dětí, rodičů, pedagogů a všech dalších osob, které se mají kolem vyrůstajícího jedince točit, její hlasatelé jsou však podle mého mínění vyslaní Vesmírní Vetřelci, jejichž úkolem je zničit listvo.
Těžko říci, kde to vzalo kořeny, ale už dost rozvinutou podobu nám předestřela filosofie pamperskové báby, vydávající se za zkušenou psychoanalytičku, která za firemní peníze spáchala propagandistický pamflet vydaný v meganákladu, v němž doporučuje, aby v zájmu duševního zdraví (koho?) nebylo dítko nuceno pěstovat a zachovávat žádné hygienické návyky. Proč dítě vystavovat na nočník, když je to pro obě strany nejméně dva týdny náročné? Ať dělá do plenek do tří, do čtyř roků! Jaké pěstování frustrační tolerance, vždyť i později jeho pohodlnosti všichni uhnou z cesty! A když ne, tak se zhroutí! A máte všichni vys(ta)ráno.
Děti nemusí náročně procvičovat vázání uzlů a kliček na tkaničkách, zapínání knoflíků a přezek; máme suché zipy. Že jemná motorika je významná pro rozvoj mozku? K čemu mozek?! Ti kdo myslí, mají komplikovanej život. Že by měly děti poslouchat? Až dostanou rozum, ony na to přijdou samy... Memorování je strašné, ať se učí hledat souvislosti. A já se ptám, mezi čím, když v hlavách nic nemají.
Že všechny náročné aktivity spojené s cvičením jemné motoriky a tréninkem frustrační tolerance mají jednoznačně pozitivní vliv na rozvoj mozkových struktur a funkcí, a to ve věku, kdy je mozek plastický a kdy učení je do jisté míry přirozeností, poloviční hrou a nezbytnou potřebou, to už tvůrcum vylepšení nedošlo. Zřejmě proto, že nejvyšší etáží jejich nervového systému je prodloužená mícha. nebo mají mozek, ale postižený bovinní spongiformní encefalopatií. Jak nás učí neurovědy, lidé mohou také trpět „naučeným nepoužíváním mozku“. Protože tím trpí úředníci rozhodující o osudech příští generace, měli by tím trpět všichni!
Příští reforma bude ještě drsnější: do třetí třídy nahradí podpis otisk palce, za další dva roky se propracují žáci ke třem křížkům. Vsaďte se, že je to bude bavit. A půjde to snadno všem!
Svůj názor jsem vyjádřil před časem: http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/radkin-honzak.php?itemid=10473 a můj blog z 15.11.2012 dokládá, že tyto souvislosti existují. „Terapie vynuceným pohybem“ rehabilituje mozky postižených. Arowsmithova škola dokonce trénuje kurdské a perské písmo a rehabilituje tak děti s poruchami chování, které byly do té doby ládovány psychofarmaky jak husy šiškami. Jejich mozky se lepší, jak se lepší jejich koordinace. Ano! Vydřená! Nepohodlná.
Půjde-li vývoj takhle dál, lze se nadít, že nějaký výrobce kočárků si zjedná námezdního „vědce“, který prokáže, jak škodlivé je pro budoucí vývoj, když se dítě staví na zadní a doporučí rodičům vozit své potomky do šesti let věku v aerodynamickém a správně tvarovaném vozíčku. Ta doba není daleka. Už dnes je pitomý doktor schopen dítě s bolestmi a pohybovou vadou vzniklou desetihodinovým sezením u počítače osvobodit od tělocviku – poslední možnosti alespoň nějakého pohybu.
Na druhé straně mě výrony našich úředníků přivedly k myšlence, která zraje na Nobileho cenu. Myšlence negativního IQ. Zatím se inteligenční kvocient pohyboval od nuly výš a výkony našich gigantů se zařazovaly kamsi mezi 50 až 80. To je ale nevystihuje naplno. A tak jako existuje antihmota, černé díry a ostatní špumprnákle, musí také existovat antiinteligence. A ta je podmínkou práce ve státních, zákonodárných i exekutivních orgánech (o orgánech justice už ani nemluvě).
Trochu to připomíná příběh z divokého Západu, popisující jak bandita vtrhne do autobusu a zařve: Vpravo sedí ničemové, vlevo pitomci. Já nejsem žádný pitomec, ozve se od okna vlevo. Tak si přesedněte na druhou stranu!
Na tomto pracovišti totiž rozhodli o tom, že dětem dále usnadní život, aby z nich vyrůstali ještě omezenější tvorové: Ministerstvo školství po dvouletém testování uznalo používání nového písma Comenia Script. Školy tak budou mít alternativu k běžně užívané psací abecedě. Podle závěrečné zprávy písmo děti baví, vyhovuje i levákům, oznámil v úterý resort.
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/zaci-budou-pouzivat-i-pismo-comenia-script-f2o-/domaci.aspx?c=A121218_125022_domaci_jj
Chápu, že „permisivní výchova a nepřetěžování“ v současném konzumně hedonistickém pojetí umetající dětem z cesty cokoliv, s čím by se musely poprat, vyhovuje lenosti dětí, rodičů, pedagogů a všech dalších osob, které se mají kolem vyrůstajícího jedince točit, její hlasatelé jsou však podle mého mínění vyslaní Vesmírní Vetřelci, jejichž úkolem je zničit listvo.
Těžko říci, kde to vzalo kořeny, ale už dost rozvinutou podobu nám předestřela filosofie pamperskové báby, vydávající se za zkušenou psychoanalytičku, která za firemní peníze spáchala propagandistický pamflet vydaný v meganákladu, v němž doporučuje, aby v zájmu duševního zdraví (koho?) nebylo dítko nuceno pěstovat a zachovávat žádné hygienické návyky. Proč dítě vystavovat na nočník, když je to pro obě strany nejméně dva týdny náročné? Ať dělá do plenek do tří, do čtyř roků! Jaké pěstování frustrační tolerance, vždyť i později jeho pohodlnosti všichni uhnou z cesty! A když ne, tak se zhroutí! A máte všichni vys(ta)ráno.
Děti nemusí náročně procvičovat vázání uzlů a kliček na tkaničkách, zapínání knoflíků a přezek; máme suché zipy. Že jemná motorika je významná pro rozvoj mozku? K čemu mozek?! Ti kdo myslí, mají komplikovanej život. Že by měly děti poslouchat? Až dostanou rozum, ony na to přijdou samy... Memorování je strašné, ať se učí hledat souvislosti. A já se ptám, mezi čím, když v hlavách nic nemají.
Že všechny náročné aktivity spojené s cvičením jemné motoriky a tréninkem frustrační tolerance mají jednoznačně pozitivní vliv na rozvoj mozkových struktur a funkcí, a to ve věku, kdy je mozek plastický a kdy učení je do jisté míry přirozeností, poloviční hrou a nezbytnou potřebou, to už tvůrcum vylepšení nedošlo. Zřejmě proto, že nejvyšší etáží jejich nervového systému je prodloužená mícha. nebo mají mozek, ale postižený bovinní spongiformní encefalopatií. Jak nás učí neurovědy, lidé mohou také trpět „naučeným nepoužíváním mozku“. Protože tím trpí úředníci rozhodující o osudech příští generace, měli by tím trpět všichni!
Příští reforma bude ještě drsnější: do třetí třídy nahradí podpis otisk palce, za další dva roky se propracují žáci ke třem křížkům. Vsaďte se, že je to bude bavit. A půjde to snadno všem!
Svůj názor jsem vyjádřil před časem: http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/radkin-honzak.php?itemid=10473 a můj blog z 15.11.2012 dokládá, že tyto souvislosti existují. „Terapie vynuceným pohybem“ rehabilituje mozky postižených. Arowsmithova škola dokonce trénuje kurdské a perské písmo a rehabilituje tak děti s poruchami chování, které byly do té doby ládovány psychofarmaky jak husy šiškami. Jejich mozky se lepší, jak se lepší jejich koordinace. Ano! Vydřená! Nepohodlná.
Půjde-li vývoj takhle dál, lze se nadít, že nějaký výrobce kočárků si zjedná námezdního „vědce“, který prokáže, jak škodlivé je pro budoucí vývoj, když se dítě staví na zadní a doporučí rodičům vozit své potomky do šesti let věku v aerodynamickém a správně tvarovaném vozíčku. Ta doba není daleka. Už dnes je pitomý doktor schopen dítě s bolestmi a pohybovou vadou vzniklou desetihodinovým sezením u počítače osvobodit od tělocviku – poslední možnosti alespoň nějakého pohybu.
Na druhé straně mě výrony našich úředníků přivedly k myšlence, která zraje na Nobileho cenu. Myšlence negativního IQ. Zatím se inteligenční kvocient pohyboval od nuly výš a výkony našich gigantů se zařazovaly kamsi mezi 50 až 80. To je ale nevystihuje naplno. A tak jako existuje antihmota, černé díry a ostatní špumprnákle, musí také existovat antiinteligence. A ta je podmínkou práce ve státních, zákonodárných i exekutivních orgánech (o orgánech justice už ani nemluvě).
Trochu to připomíná příběh z divokého Západu, popisující jak bandita vtrhne do autobusu a zařve: Vpravo sedí ničemové, vlevo pitomci. Já nejsem žádný pitomec, ozve se od okna vlevo. Tak si přesedněte na druhou stranu!