03.07.2009: V Chorvatských vodách jsou žraloci

Autor: Václav Klaus
Přečteno 6079 krát
Pan Stejskal – správce zdejších blogů – nás (blogery) vyzval, ať napíšeme něco o ideální dovolené. Že prý takové oddechové, lehce bulvární, články mají čtenáři rádi. Myslím, že se plete, ale budiž.
Bulvární text musí mít chytlavý, nepravdivý titulek (provedeno), text nesmí mít s titulkem skoro žádnou souvislost (uvidíte) a tématu musí rozumět skoro všichni (sport, astrální jevy, počasí, fotky celebrit).


O žralocích nic psát nebudu, neb se svou znalostí ichtyologie bych se mohl dostat do situace „Jaques-biomasa“, ale zato jsme se tuhle hezky pohádali v hospodě, zda je lepší kolo silniční nebo horské.

Silnička je jednoznačně lepší a cyklisté obou vyznání mohou z následujících řádků zjistit proč.

Ve skutečnosti mám rád kola ve všech podobách, ale to by nebyl žádný článek.

1) Principem cyklistiky je pohyb kulatého po rovné nehrbolaté ploše (se sklonem +- 15%). To umožňuje cyklistovi při stejné i nižší námaze vyvinout zhruba 2-4 násobnou rychlost oproti běžci.
Prudký vývoj technologií umožnil zkonstruovat a zpřevodovat i stroje schopné vyjet a sjet třeba prudké balvanité polovyschlé řečiště plné kořenů a vodních tůní, ale na to jsou v principu pohorky, kánoj a podobně.
Zkrátka siliční kolo je normální, bike je odvozenina. 1:0

2) Bezpečnost
Bikeři se sice budou zaklínat silničním provozem, ale znám daleko více lidí, co se zranili v přírodě mimo asfalt. Sjezdy jsou prudší, stromy hned u trati, ne až za příkopem. Každý cyklista Vám řekne, jak je nebezpečný štěrk v zatáčce, mokro, nerovnosti, odkloněná zatáčka … - u MTB je to standard. 2:0

3) Na bajku se většinou jezdí po asfaltu
Bajky měly tak silný marketingový nástup, že na nich jezdí kdejaký trumbera. Má halogenové světlo, satelitní navigaci, kotoučové brzdy, odpružený držák na flašku, karbonový nosič nad zadním kolem a za sebou táhne stan s miminem, vlaječkou a zmítajícím se batoletem. Za nimi jede paní se stejnou výbavou, akorát v dámské verzi.
90% trasy jedou po asfaltu po rovině, zbytek po šotolině, kde to paní tlačí, protože je to do kopečka a princip přehazování není jednoduchý (jsou to 4 páčky, 30 možností …). Skládačka ESKA z roku 1985 by udělala zhruba stejnou službu. Bajky jsou v průměru snobštější záležitost. I když i tak 1000 lepší než sedět u televize, kouřit a baštit brambůrky. 3:0

4) Milovníci montování
Tohle je trochu subjektivní, ale jsou lidi, co rádi jezdí na kole a jsou lidi, kteří rádi kolo čistí, montují, opravují a nakupují.
Já patřím k těm prvním (v 53x11 články o technických novinkách přeskakuji), a proto mám radši silničku, kde si vystačím s pumpičkou, jednou náhradní duší a dvěma montpáčkama – celou sezónu.
Když prší – mám kolo zacákané, nikoli zablokované bahnem.
Je jasné, že defektů, oprav či výměn materiálu je na MTB řádově víc. Jakož i nutnosti sledovat „vývoj“. 4:0

5) Nemožnost kochat se přírodou
Při přiměřeně sportovní jízdě (nikoli při závodě nebo když jedete krokem) se dokážete na silničce pokochat okolními výhledy a nemusíte neustále sledovat kořeny, kameny, větve a volit si stopu. 5:0

6) Závody cyklistické
Pantaniho útok na Alpe d´Huez blahé paměti či Contador a sto tisíc tifosi při loňské horské časovce na Giru – strhující. Když se loni „Románek“ držel na TdF ve stoupání vepředu, fandila u televize i moje manželka (která taky neumí moc přehazovat) – promiň Kamilo, to jsem napsal jen pro legraci, jasněže přehazovat v zásadě umíš.
Oproti tomu olympijský MTB závod v Číně? Závodníci se proplétali dolů a nahoru, doprava a doleva mezi nataženými popruhy nějakým lesem. Každý sám. AVS vítěze asi 16km/h. Atraktivita jak distanční závod běžců na lyžích ve Vestci. Když by to možná někdo rychleji uběhl – proč to jezdit na kole? K.O.


P.S. Máte silničku, treka či MTB, pane Stejskale? Nebo jen virtuální velocipéd v SecondLife?

P.P.S. Tenhle článek by se dal napsat i úplně obráceně (a byla by to pravda).


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Jedla napsal(a):

Pochopil jsem (z PPS), že umíte argumentovat pro ten i onen názor, a být vítězem debaty. Esence Vašeho blogu pro mne jest:
"Pan Stejskal – správce zdejších blogů – nás (blogery) vyzval, ať napíšeme něco o ideální dovolené." a k tomu "...ale zato jsme se tuhle hezky pohádali v hospodě, zda..."

Vyvozuji, že Vaše ideální dovolená je hezky se pohádat v hospodě (a obdivovat u toho vlastní argumentační schopnosti - 1:0, 2:0, 3:0., K.O.)

Jste tedy ideální bloger, více zde diskutujte!
03.07.2009 16:57:52

Alibernet napsal(a):

Mno, tak juniore, obvykle s Vámi souhlasím a souhlasil bych i dnes, ale jako vášnivý běžkař musím protestovat proti Vaší dehonestaci distančního závodu. Jsou to právě hromadné starty, co učinilo závody na běžkách nekoukatelnými. 50 km jede chumel běžců, aby si to rozdali ve finiši. Díky, ne. Na TdF nekoukám, i když jezdím na kole, protože mne to zoufale nudí. Věřím, že bych se chytil, kdyby závodníci startovali třeba s 40 s intervaly.
03.07.2009 17:04:08

vaclavklaus napsal(a):

To Alibernet:
Máte asi pravdu, ale já taky:-)
03.07.2009 17:06:12

Yann napsal(a):

Pane Klausi,

Děkuji za blog, skvěle jsem se pobavil. Odstavec pod pořadovým číslem 3 jsem přečetl manželce, neboť ona je na práci s přehazovačkou a plánování rodinných cyklovýletů velký specialista. Takže se sice zasmála, ale jen tak tak:)
03.07.2009 17:24:36

Pobo napsal(a):

V Chorvatských vodách jsou žraloci ...

... ale (jak je dlouho známo) ty přece odjakživa žerou jenom české učitelky.
(tedy alespoň jsem to kajsi slyšel)
03.07.2009 17:57:02

Pípa napsal(a):

ad2. bezpečnost,
na silnici se zranilo méně cyklistů, ale bylo zraněno, resp. zabito mnohem více. Takže silnice KO.
03.07.2009 18:23:56

stejskal napsal(a):

MTB, pane Klausi (osm let předtím- ještě vloni - jsem měl trek).

Kola mají v naší rodině všichni. Obě děti (sedm a osm) již ujeli přes třicet kilometrů v jednom tahu.

Dneska jsem si dal (bez dětí, ty zůstaly se ženou na chatě) šedesát kilometrů v Posázaví (Jílové, Týnec n. Sázavou, Čerčany, Pyšely, Popovice, Jílové). Dost hnusné kopce a dvě průtrže mračen. V neděli máme s kamarády naplánovanou stovku v Polabí (já ty kopce opravdu moc nemusím ;-).

Přeji hezké ježdění, třeba se někdy někde potkáme ;-).

Libor Stejskal

P.S. O silničce jsem už uvažoval (většinou jezdím po okreskách), ale dvě kola s mými najetými pár tisící kilometry ročně by byl myslím zbytečný luxus.
03.07.2009 18:27:35

Pípa napsal(a):

Jó a na silnici smrdí auta a nedá se tam jezdit vedle sebe a ..- horské 1 + 1..
Co to máte v té vaší hospodě za parťáky na diskusi? To se bojí oponovat nebo na to nemají? Jinak fajn, nic proti gustu.
03.07.2009 18:30:21

stejskal napsal(a):

P.P.S. O bulváru nebylo v mém mejlu, ve kterém jsem dával k úvaze sepsání tipů na dovolenou, ani slovo ;-)
03.07.2009 18:30:39

dříve ruda napsal(a):

Jsem čistokrevnej silničář. Bike nemám rád, ale jezdím už jen na něm. Neumím to, ale mám to ve svých rukách. Na silnici se musím spoléhat na to, že ten motorkář není debil, nebo ten v autě mě nepřejede. Motorkáři mě předjížděli už i dva současně, z každé strany jeden a čelně mě vzal žigul, přemet přes střechu odskákaly jen oba výplety... Holt mě měl proti slunci.
03.07.2009 19:13:35

dříve ruda napsal(a):

A navíc: na biku si nemusím holit nohy!!!
Na silničce s neoholenejma si připadám blbě...zvyk.
03.07.2009 19:16:09

Béda napsal(a):

Autor,

je dobře, že rovnou pod vašim článkem o žralocích byl zveřejněn článek pana Miky o ČEZu.

Poskytuje to plastičtější obraz na celou problematiku.
03.07.2009 20:11:59

Vico napsal(a):

Jste lepší advokát než dr. Sokol. "Vysekat" silničku-speciál, když na druhé straně sedí bike, cross a trekingové kolo, tak to je opravdu kumšt.

"Galuskáč" mi tak trochu připomíná přešlechtěného závodního koně vhodného tak akorát na silnice s perfektním asfaltem. Jakmile se s nimi vyjede na lesní cestu /nemusí to být zdaleka jen koryto polovyschlého horského potoka/, je zpravidla konec výletu.

Není nad univerzální treck.

p.s. Jízda po silnici, jak už tu napsal dříveruda, je navíc více adrenalínová, než jízda po lesní cestě.

p. Stejskal : Dnes jsem na kole rovněž prožil velkou průtrž mračen.
03.07.2009 21:43:04

yorick napsal(a):

I.
Pane Klausi žúňo,
vysvětlil jste nám svůj postoj k cyklistice, pod rádoby vtipným nadpisem (ale jde asi o humor) a podal jste nám to poněkud kategoricky, což vyvolává nepříjemné genetické konotace. Než se pustím do polemiky, tak základní údaje (63 let, ročně cca 14000km na kole z toho cca 10000 na silnici, dělám to takhle 22 let.).

Jdeme na to. Primárně nebylo kolo stvořeno pro pohyb po rovné ploše, v době dresiny, ani později, ještě dlouho rovné cesty neexistovaly. Bajk (horské kolo) je odvozeninou od silničky, protože bylo třeba dobývat terén na silničce nedosažitelný a je tedy dobře že vznikl. Nejezdí na něm trumberové, ale naopak lidé, kteří ovládají kolo lépe než většina silničářů. Na kole nelze dosáhnout v podstatě ani 3x větší rychlosti než dokáže běžec. Porovnejte rychlost sprinterů či maratónců a cyklistů špičkových. Pokud jste dosáhl, jako zjevný amatér, na silničce 40km/hod, o čemž mírně pochybuji, tak na krátkou trať byste měl běžce v patách. Masovou je dnes cyklistika horská, jak jistě víte.
Takže (silnice)1:1(mtb).

Bezpečnost. Jak zde zkušenější než vy naznačili, tu má na silnici v rukou vaše okolí, zvláště v zemi české, kam civilizace v chování řidičů k cyklistům ještě nedorazila, kdežto bezpečnost na mtb má v rukou výhradně cyklista. Kdo riskuje, ten se vystavuje většímu riziku, ale to přece dělat nemusí. Silničáři sjíždějí kopce až 100km rychlostí a v tom případě jsou úrazu a smrti blíž, než bajker, i kdyby byly stromy za dvěma strouhami.
Takže 1:2.

Kde jste se dopracoval poznatku, že na bajku se jezdí většinou po silnici, to mi není jasné, nové cyklotrasy vedou převážně přírodou. Paradoxně bajker může používat silnici, silničář nemůže jezdit v terénu. (Neuvažujeme nyní hybrid krosové kolo). S vybavením kol jste opět trefil kozla. Bajkeři nebývají ověnčeni příliš osvětlením vpředu či vzadu, semtam je vezou sebou. Je to totiž poněkud „dehonest“. Pokud jde ale o vyhlášku, těmito neoblíbenými ozdobami musí být vybavena kola všech kategorií, že? Snobštější jsou dnes bezpochyby silničáři. Patrně vám uniklo, že většina vyznavačů silnice dnes sedlá kola kolem hranice 100000 kaček a to je mezi těmito zednáři v podstatě nižší kasta.
Takže 1:3
03.07.2009 21:53:48

yorick napsal(a):

II.
Argumenty pod bodem 4 jsou pro cyklistu nesrozumitelné až nesmyslné. Pokud si vystačíte na sezonu s 2 montpákami a jednou duší, pak nejspíš jezdíte po dálnici. Ostatně, k čemu dnes 2 montpáky, proboha? Většina kvalitních bezdrátových plášťů jde demontovat a nasadit rukama, takže vozíte přinejmenším jednu montpáku zbytečně. Jinak na kvalitních pláštích mtb, správně před jízdou nahuštěných, není defektů řádově o mnoho víc než na silničce.

Kochání přírodou se vám zcela vymklo z ruky. Při „přiměřené“ jízdě se nepochybně nakocháte víc uprostřed přírody, než na silnici, tohle je snad naprosto individuální záležitost. Do nejkrásnějších míst národních parků (a že jsem jich projel), se na silničce nedostanete, leda byste trval na tom, aby na tato místa byly vyvedeny asfaltky do 15% stoupání :))).
Takže 2:4

Závody cyklistické ve vašem pojetí je obtížné komentovat. Jsou zde nesouměřitelné podmínky pro diváckou obec. A pokud by se odvíjel výpočet od délky trati, pak jistě na 1km připadne na světovém poháru mtb mnohem víc diváků, jak na TdF, nemluvě o silničních závodech u nás. Hlavně to ale není argument, který by cokoliv vypovídal o aktivní cyklistice.

A tak, jako obojetný cyklista bez předsudků musím konstatovat, že zatím vede mtb. Jenže to z prostého důvodu, že poměřování mezi silnicí a horským kolem jste vzal do ruky vy jako v oboru zjevný diletant.

Tak dále. Předností silniční cyklistiky je, že její nástup u nás teprve pro veřejnost získává zasloužený prostor, kdežto mtb je už na hranici, za kterou ji nemá smysl pouštět, protože příroda má své meze propustnosti pro tento druh jejího dobývání.
Takže 3:4

Konečně to, co vám každý cyklista, který se aktivně věnuje této vášni potvrdí. Předností cyklistiky silniční je ta kouzelná možnost jezdit v balíku (což v cizině nikoho nedráždí a jsou tomu uzpůsobeny i krajnice silnic), dosáhnout daleko větší vzdálenosti ujeté ve shodném čase a hlavně, mnohem větší prospěch výkonnosti vašeho organizmu. To časem uzná každý bajker. Všichni zapřisáhlí vyznavači horského kola, kteří v mém okolí opovrhovali silnicí, dnes nakupují a jezdí silničky, protože vytrvalosti a lepší výkonnosti dosáhnete právě na tomto kole. Mimochodem, pár špičkových bajkerů přesedlalo a najdete je i v pelotonu zítra startující TdF a jde jim to.
Takže 4:4, kapišto, pane chlapče?

http://www.bikeboy.cz
03.07.2009 21:54:35

Michal Macek napsal(a):

pane rediteli Zralok neni ryba ale paryba tak je nemuze zkoumat ichtyolog dejte si 3- z bilogie :)
03.07.2009 22:22:05

Vico napsal(a):

yorick : ..a v těch chorvatských vodách teda jsou ti žraloci nebo ne? Ať je ta kritika komplet.
03.07.2009 22:34:21

im napsal(a):

03.07.2009 22:52:55

Targus napsal(a):

To yorick:

Nevím, kde jste přišel na to, že na silničce dosáhnete větší vytrvalosti a výkonnosti. Docela nedaleko ode mne se nachází asfaltová silnička vedoucí na jednu nejmenovanou horu, která směřuje do kopce celých 10 km a překonává převýšení 700 m. Svého času na ní trénovali časovku i naši silničáři - reprezentanti. Dnes, kdy na asfalt úspěšně zaútočil zub času, tuto silničku úspěšně zdolávají "horáci", neb z vrcholu mohou úspěšně atakovat okolní hřebeny, aniž by se museli znovu obtěžovat do údolí, a profil jejich výletní trasy tudíž silně připomíná jízdu na kole silničním. Tím chci říci, že skutečnému velofandovi je vcelku jedno, na čem brázdí okolí, podstatná je přece radost z pohybu a jízdy samotné, ne?
03.07.2009 23:39:57

suchánek napsal(a):

konečně prima téma, viďte, pane stejskale :-)

kdysi jsem, už ani nevím proč, hledal nejdražší kolo, které se dá v ČR koupit dejme tomu v e-shopu. dalo to spousty práce, ale už jsem to nenašel. po bleskovém průzkumu teď jsem našel tohle:

http://www.sterba-kola.cz/i...

najde někdo dražší??? :-)
nejdražší kolo údajně zde:
http://cestovani.idnes.cz/t...

kolo za 60 000 000 zde: obrázek č.3
DŮLEŽITÉ, PANE KLAUSI:
VŠECHNO, co jsem při hledání nejdražších sériově vyráběných kol našel, byl dlouhý seznam SILNIČEK. MTB vůbec nelepilo, takže máte bezpochyby pravdu :-)
04.07.2009 01:18:31

suchánek napsal(a):

kolo za 60 000 000 zde (ňák mi vypadl link): http://www.cykloplanet.cz/j...
04.07.2009 01:21:16

Ládik napsal(a):

Favorit mi shořel i barákem. Jezdil jsem na něm zejména hřebenovky. Pak přišla železná horská kola Velamos - koupil jsem jedno v tramvaji, když ho vekslák vezl prodat na burzu. Jednou v dubnu jsem na něm svištěl "na vidrhole" z Prašivé po asfaltce dolů, samá škvára a struska, tak 60-70km/h. Nahoru jel žigul, pro jistotu zastavil na mostku. Nabral jsem ho raději bokem (neměl jsem klipsny), posbíral jsem se za ním. Ještě byly zbytky sněhu, dalo se ledovat. Po 14 dnech jsem zašel k doktorovi - v lékařské zprávě mám uvedeno: "Napral do žigula".
Dával jsem 12-15tisíc km ročně, po horách, i za polárním kruhem. Letos mám za sebou 10km. Horák je lepší, ale gumy musí mít hladký středový pásek.
04.07.2009 06:37:28

Jiří Havel v.r, zasloužilý člen ČSSD napsal(a):

Pane Klausi,
prijde mi to nejak cele vyfabulovane, asi kvuli naproste nekonkretnosti; abych mohl posoudit vasi argumentaci, potreboval bych vedet:
° v ktere hospode probehla vase hadak
° kolik a ceho jste mel v te dobe upito
° jake mate kolo, kolik vas stalo puvodne a kolik jste investoval do "upgrades"
° dtto kolo vasi manzelky
° kolik mate najeto v kalendarnim roce 2009
Predem diky za feedback, pokud tedy jste jenom nesplacal ukol pro pana Stejskala...
04.07.2009 07:10:57

Čochtan napsal(a):

"odpružený držák na flašku,"
Tak to jo. To mě dostalo.
Dík za hezký čtení, máte smysl pro humor. Jedna z nejdůležitějších lidských vlastností. Doufám že zděděný.
04.07.2009 08:56:40

Nápad napsal(a):

"V Chorvatských vodách jsou žraloci,a prezident Klaus má určitě žraloka v kalhotech a v hlavě,určitě ne na botě"-skvělý titulek pro Blesk.
04.07.2009 09:09:00

jichu napsal(a):

Děkuji, hezky jsem se zasmál, je to ze života. Skočím na kolo, dilema silnička či horák neřeším. Můj stroj je stará Liberta z let, kdy se na ni musela stát fronta, nebo uplácet. Dodal jsem lepší ložiska, pětikolečko dozadu a přesmykač. Páčky mám bohužel na rámu, ale i ta řidítka v budoucnu vyřeším. Opravdu to není o tom na čem jezdím, ale zda vůbec jezdím. To je to podstatné. Hezký blog, tohle jsem od Vás nečekal, i manželku mám stejnou. Tak, ať Vám to šlape.
04.07.2009 10:14:36

siven napsal(a):

V České republice spíše terén, ve Francii spíše silničky.

Ale nuancí je dost. Člověk musí zkrátka a dobře vědět (tušit...) do čeho jde, nebo ještě lépe - mít spolehlivého (nejlépe domorodého) průvodce. Aby měl spočítáno, z hlediska %, které konkrétní kolo na ten který konkrétní výjezd přinese menší fyzickou oběť.

yorick - Vaše polemika má v 95% případů drtivou převahu, ale s tím kocháním v terénu si dovolím SILNĚ NESOUHLASIT.
Situací, kdy nemusíte se zvýšenou pozorností sledovat vozovku se sníženým hledím, ba naopak, s hlavou hrdě vztyčenou obdivovat horizont, se na silnicích vyskytne o poznání víc.
Příklad : Při rychlém sjíždění kopce
a) Na silnici zvednu hlavu a kochám se, dokud se nepřiblíží nebezpečná zatáčka.
b) Na stezce zvednu hlavu, uvidím kmeny staletých dubů a dvě vteřiny poté se kochám chutí kamenitého bahna s příchutí drcené zubní skloviny... poté, co jsem jaksi ignoroval existenci kořene jednoho z těch staletých dubů, prostupující stezku.
V terénu se mohu ZA JÍZDY kochat jen vzácně, např. na rovné hliněné ušlapané cestě, bez přítomnosti nějakého srázu v nebezpečné blízkosti.

Ovšem pravda – přístupnost většiny míst v ČR je prostě na MTB, to máte recht. Akorát bych uvítal méně výletů, po kterých se moje hýždě cítí jak po odpoledni, plném masochistických sexuálních praktik.

Jinak mám obě kola rád stejným dílem a nedopouštím se jakékoli amorální diskriminace.
04.07.2009 11:41:31

JG napsal(a):

autorovi

Ikdyž údajně vzdělaná, vůdcovská hlava státu, podobně jako ve 40. letech Džukašvilli s kybernetikou, svého času opakovaně a veřejně zesměšňovala internet a jeho význam,

tento produkt studené války nejenže v nemalé míře umožnil B2B (ne bike-to-bike, ale byznys-to-byznys) instantní komunikaci a tedy v nemalé míře tektonické změny světa a světové ekonomiky tak, jak stovky miliónů pracovní síly v ČLR a maximalizaci zisku hledající americké a západoevropské korporace, nemohly odolat s totalitní, plánovanou ekonomikou Říše středu vzájemně lukrativně obchodovat

tento internet, coby nervní systém umožňující distribuci informací a interaktivitu

pomáhá, zejména mladé generaci a schopnějším příslušníkům té straší, tak či onak budovat a vidět své životní uplatnění hlavně v kontextu Evropy, tedy EU

stejně tak umožňujíc, z pohodných našich domovů, třeba i v negližé, brouzdat či surfovat doslova po celém světě informací, postřehů, názorů a stimulovat centrální nervový systém, vědomě nebo nevědomě, individuální a v agregátu tedy celospolečenský posun někam.

Takže, v malém koutku kyberprostoru internetu zvaném blogy aktuálne.cz jsem se dnes m.J. obohatil a nějakým způsobem nechal ovlivnit Vaším osvěžujícím článkem a tématem silniční versus MTB (a hospodských verzích sokratovských debat).

Ikdyž by Váš otec podle svých odsuzujících názorů o internetu řekl, že mých 10 minut na tomto Vašem článku a něco z reakcí bylo opravdu, ale opravdu, z hlediska národohospodáře (tedy toho s formativními lety v 50. a 60. letech minulého století) byla ztráta času, nějakým minimálním způsobem se cítím obohacen. Vím více o cyklistice, o tom, že i umění debaty se u nás evidentně stále zlepšuje.

A dozvěděl jsem se více i o Vás, třeba to, že jste skutečně nabitý informacemi, že máte mezi ušima docela rychlý počítač, že - i po velkém kolapsu volebních nadějí Vámi, bratrem i Papá velice podporované SSO a libertas, nebo možná i díky jemu - jste schopen celkem vtipně komunikovat téma, které, už jen podle této diskuse, budí více zájmu než přepjaté postoje a programová prohlášení uvedených ani ne minipartají.

Takže díky, díky, ikdyž musím, pedagogicky poznamenat, že se i teď, nejen tím vedením skóre, 1:X, spíše potvrzuje genetická predispozice k potřebě mít pravdu, stejně jako přesvědčení, že ikdyž je znalost problematiky - zde cyklistiky - nadprůměrná, je stále povrchní, amatérská.

To, jako půl století staré ekonomické vzdělání Vašeho pana otce, jakkoliv doplňované čtením, podtrháváním si atd., přitom vydávané za autoritativní nebo se silným přesvědčením jak pravdivé a relevantní chápání problematiky, se zdá představovat klasický problém nebo past, kdy polovzdělanost, kombinovaná se silným přesvědčením, že má člověk pravdu, mohou být zavádějící, škodlivé a při nejmenším mnohem méně užitečné, než si jejich nositel myslí.

Hezký den, třeba i na cyklistiku všem.
04.07.2009 12:54:27

Baba napsal(a):

Nepotěším vás. Nemám ani jedno. V mém životě kolo dodnes patří do kategorie užitkový dopravní prostředek a romantiku několika desítek kilometrů denně, kterou umožňují současné stroje, nesdílím. Podobně jsem na tom s vymoženostmi elektroniky. U věty, bajky měly tak silný marketingový nástup, mé srdce zajásá při představě, že vlevo nahoře anebo vpravo dole na Václavském náměstí byla fronta na Ezopa. Zlatý časy.
04.07.2009 19:32:18

ali napsal(a):

Pane Klausi, Vy jste mi pokazil dovču. Chtěli jsme ject do Chorvatska, tak jako mraky Čecháčků, to kvůlivá pídění, cože na tý dovče v HR ti Češi tak mají, a Vy mi tam naroubujete žraloky. Takže nám opět zbývají Čechy krásné, Čechy mé, na kole z frcu za 999,- v hotovejch, přední, zadní brzdy, přehazovačku neznaje, ale krásné, celé bílé a je mi fuk jestli do kopce budu strkat, zase z kopce se svezu, ne? ..Ehm, tedy Čechy krásné, proluftlé cizinci (marky, ruble, dolary), a Chorvatsko už asi nikdy neuvidím :o(. Myslíte, že mám želit? :o) Hezký den
05.07.2009 04:52:47

Jedla napsal(a):

Které druhy žraloků žijí v Jadranu?
http://www.prionace.it/pagd...
05.07.2009 09:55:13

tomas.p napsal(a):

05.07.2009 10:43:07

Jedla napsal(a):

tomas.p:

1:0
05.07.2009 11:09:59

JAHA napsal(a):

Ad: autor

"O žralocích nic psát nebudu, neb se svou znalostí ichtyologie bych se mohl dostat do situace „Jaques-biomasa“, ale zato jsme se tuhle hezky pohádali v hospodě, zda je lepší kolo silniční nebo horské."

Neviem, ci ste sa uz do tej situacie nedostal. Zralok podla doteraz platnej klasifikacie medzi ryby nepatri:-).
06.07.2009 09:01:44

Vico napsal(a):

Ještě mi to nedá, abych se sem nevrátil.

Jak yorick napsal, že ročně ujede 14 tis. kilometrů, bylo mi jasné, že se schyluje k průseru a gratuloval jsem si, že jsem si ušetřil vychloubačný výkřik, že už mám letos najeto skoro dva tisíce a tak o věci něco vím. Ještě že tak...

A není to všechno psáno spíše jako sranda?

Nenapsal autor, že ten článek klidně mohl napsat i úplně obráceně?

A nenapsal autor, že není ichtyolog? Tak proč mu tu stále dokazujete, že není ichtyolog.
06.07.2009 12:46:45

Vojta napsal(a):

Clanek s cytlavym nazvem prestanu cist pote co jsem se dozvedel ze s nadpisem nema nic spolecneho. A priste nebudu cist Vase clanky.
06.07.2009 14:34:58

Jiří Pospíšil napsal(a):

První pokus přečíst si Váš blog a hned trefa do černého.

Odpružený držák na flašku mě málem shodil ze židle, v podstatě zvládnuté řazení drahé polovičky je stejné jako u nás, zkrátka velice příjemné čtení, díky za ně.
07.07.2009 11:18:43

jiří napsal(a):

Pane Klausi, to kolo kommentovat nebudu, ale aspoň je vidět, že čas Vám nechybí. Zato výsledky maturitních testů ano (viz minulý blog o státních maturitách). Holt to s tou fair-play moc nepřeháníte....
07.07.2009 14:38:38

amdg napsal(a):

Dobrý prázdninový článek. Tam venku se ukazuje sluníčko, tak to abych se podíval na nějakou tu místní cyklostezku kolem řeky Moravy. Děkuji za motivaci.
08.07.2009 09:56:04

John Cuckoo napsal(a):

JG
Uz jsem se vazne polekal, ze zde nenaleznu ani jednu klausolalii, ktere sbiram. Dekuji vam priteli
13.07.2009 00:00:12

Pepe napsal(a):

Ve Vás se Klaus nezapře :-/ Bylo by zajímavé co byste řekl, kdyby totéž napsal někdo jiný. Hezký den (v rámci možností)
17.07.2009 12:27:27

im napsal(a):

První letošní zpráva o žraloku u Brače:

http://www.novinky.cz/zahra...
18.07.2009 22:08:58

Zvědavý napsal(a):

Václave Klausi,co děláte s otcem pro Vaši novou politickou stranu ???Nic není o Vás nového slyšet !!!Spojíte se s TOP09 Kalouskem,volitelem Vašeho otce ,nebo jste jen napojení???
30.07.2009 10:32:52

tiffany jewelry napsal(a):

Děkuji za blog, skvěle jsem se pobavil. Odstavec pod pořadovým číslem 3 jsem přečetl manželce, neboť ona je na práci s přehazovačkou a plánování rodinných cyklovýletů velký specialista. Takže se sice zasmála, ale jen tak tak:)
31.07.2009 07:14:36

tiffany jewelry napsal(a):

Odpružený držák na flašku mě málem shodil ze židle, v podstatě zvládnuté řazení drahé polovičky je stejné jako u nás, zkrátka velice příjemné čtení, díky za ně
31.07.2009 07:17:39

MirekS napsal(a):

Na žralocích a kolech bylo zajímavé hlavně procento komentujích kteří nepochopili. I když to tam autor výslovně napsal.

Souhlasím s tiffany jewelry: držák i řazení :-)
04.08.2009 16:10:31

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
14.08.2009 12:50:30

Alenka v říši divů napsal(a):

blog usnul? Žraloci jsou tady už měsíc, blog by měl žít a měnit se.
28.08.2009 21:05:12

SouthPoler napsal(a):

Tohle je fakt dobrý, v tom článku (ale i některých komentářích) se vidím. I já tahám za sebou stan s miminem a odhadem 80% mých bike km odšlapu na asfaltu, byť často podprůměrné kvality. A jen výjimečně - za odměnu - usednu na full carbon silničku, abych vychutnal 100 km v čase mezi 3 hod. a 3:30. Nicméně větčinou mi nezbude, než se řídit heslem nejmenovaného profesora, který říkal: "Za trest, že jsem vás dnes nic nenaučil, bando líná, si dnes po obědě nedám doutník."
02.09.2009 16:56:51

karel h. napsal(a):

Kolo mi ukradli, zůstávám u šachů, pane Klausi, zůstaňte tam taky. Tam se pravda ukáže.
03.09.2009 21:06:48

Učitse napsal(a):

Klausové,Evropa a inteligentní moudří Češi,tj. více než nadpoloviční většina Čechů ,nechce proti-Evropana a demagoga Klause,který škodí České republice !!!
Klaus se již nenaučí být věren krásnému odkazu ,který nám přenechal osvícený vzdělanec, Učitel národů ,Evropan- J.A. Komenský,na kterého jsme právem hrdi!!!
Proto by měl profesor Klaus odstoupit z místa prezidenta a to hned a učit se pokoře,skromnosti,vlastenectví,a pokud ne, tak by měl co nejdřive opustit Českou republiku a odletět do Moskvy za Putinem !!!
03.10.2009 21:19:12

Občan napsal(a):

Václave Klausi mladší,prosím odvezte prezidenta Václava Klause do blázince k vyšetření,než se úplně zblázní a počůrá a pokaká nám Pražský hrad z katedrály sv.Víta a udělá nám další obrovskou ostudu ve světě ,prosím !!!
09.10.2009 15:26:35

hodinky roxy dámské napsal(a):

O žralocích nic psát nebudu, neb se svou znalostí ichtyologie bych se mohl dostat do situace „Jaques-biomasa“
13.11.2009 07:31:00

ugg boots napsal(a):

Good day! Thx for your great post and Im thinking about how to introduce my ugg boots to you cos Im not sure if u like this. Many people who live in the cold area like the ugg boots, especially the north-europe. Our uggshare.co.uk supply the cheapest classic cardy ugg boots, class tall ugg boots, classic short ugg boots and other series of uggs, hope my words didn’t trouble u, cy!
16.11.2009 06:02:44

optimista napsal(a):

Pan Ucitse si plete temata a zrejmne veri pouze statistikam, ktere si zfixluje sam.
07.12.2009 23:28:13

andy napsal(a):

Are you looking for the Bose Headphones ,CHI Hair Straighteners or GHD Hair Straighteners,buy them immediately,and we'll give you a good discount.
21.01.2010 15:17:55

andy napsal(a):

Are you looking for the Bose Headphones ,CHI Hair Straighteners or GHD Hair Straighteners,buy them immediately,and we'll give you a good discount.
21.01.2010 15:18:28

Přidat komentář

:

:

:

Toto je ochrana proti spamu. Pro přidání komentáře prosím opište dvě anglická slova z obrázku níže do políčka pod nimi. Nápovědu a další podrobnosti o této metodě, která zároveň digitalizuje knihy, najdete v článku Dost bylo spamu, zavádíme reCAPTCHA na našem blogu.