Stydím se za své poslance

20. 09. 2012 | 09:53
Přečteno 4986 krát
Včera poslanci hlasovali o tisku 594/4 vráceném Senátem. Senát do zákona doplnil jednoduché ustanovení, které se týká Karty sociálních systémů, tzv. sKarty, a to tohoto znění: „Všechny transakce spojené s sKartou jsou pro občany bezplatné“. Tímto ustanovením měl být eliminován tlak na prosazování sKarty ze strany MPSV ČR i České spořitelny a.s. a zároveň měl být eliminován tunel na občany, který vzniká ve spojení s sKartou.

Hlasování koalice mě velmi překvapilo, protože jsem v duchu doufal, že se mezi nimi najde alespoň pár statečných, kteří budou mít odvahu vyslovit se proti zřejmému podvodu na občanech. Snažil jsem se dopisem poslancům vysvětlit o jaký věcný nesmysl a podvod jde u sKarty, ale jako bych házel hrách na zeď.

Pokud problém sKarty velmi zjednoduším a zvulgarizuji, tak jde v zásadě o toto: V případě, že občan má například sporožiro u České spořitelny a.s., na který mu je již 5 let pravidelně posílán příspěvek na péči, tak nyní bude situace taková, že občan bude povinen si u téže České spořitelny a.s. otevřít jiný účet, na který mu bude zasílán příspěvek na péči a on si jej potom převede na svoje sporožiro.

Pan ministr Drábek neustále tvrdí, že tímto opatřením se zvýší komfort pro občany. Je až neskutečné, že ani jeden z poslanců koalice neměl odvahu říci „Pane ministře Drábku, to je přeci jasný nesmysl a lež. Jde přeci o to, aby peníze ležely v České spořitelně několik dní, a tím bude generován zisk. Veřejné zdroje tady poslouží ke zvýšení zisku konkrétního bankovního domu“.

Někteří poslanci se velmi často zaštiťují různými principy a zásadami. Nyní mají možnost sledovat, jak skupina lidí buduje systém, který má dlouhodobě generovat zisk pro jeden bankovní dům a je nepochybné, že tato skupina lidí to nedělá z nějaké filantropie.

Doufám, že státní zastupitelství, policie, případně další složky se tomuto problému začnou intenzivně nevěnovat, když poslanci nejsou schopni zabránit tomuto tunelu. Bůh ochraňuj naši zemi, když má tak nestatečné poslance.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

neo napsal(a):

Nemáte pravdu pane Kráso. Občan si není povinen u ČS žádný další účet zřizovat. každá sockarta má vlastní technický účet zdarma, který nefunguje jako běžný účet. Občan pouze nechá zadat příkaz, aby se mu peníze převáděly, pokud je nechce nechávat na technickém účtu a vybírat z bankomatu. A je úplně jedno, u jaké banky má svůj běžný účet.

Pouze ten, kdo žádný účet nemá, může naopak ten technický k výběrům využívat.
20. 09. 2012 | 10:04

Judita napsal(a):

Je to až neskutečné, jak se zde neustále rozhoduje údajně ve prospěch ZTP občanů, ale nikdo se nezeptal, ba co víc, ani nečtou diskuse k S-kartě, hlavně, když bude "převálcováno" a my si to "prosadíme" - ten - údajný - komfort.
Ani pracovníci ÚP z karet nejsou nadšeni - ale každý se bojí o své pracovní místo, tedy mlčí.
Proti zneužívání dávek S-karta určitě nepomůže, tam pomohou jen a jen účinné kontroly - nikoliv pouhé sledování a doplňování spisu.
Je smutné, že si naše "vrchnost" pro plnění svých megaprojektů bere jako "rukojmí" i ty, kteří se nemají již jinou šanci bránit....
Demos - lidé. Toto však je diktát, demokracie to není ani z rychlíku....
20. 09. 2012 | 10:16

Al Jouda napsal(a):

Proč jezdit přímo, když to jde oklikou ?
20. 09. 2012 | 10:37

Ládik!!! napsal(a):

Tak to já se za poslance nestydím, ani jednoho jsem nevolil. Svého poslance dokonce vůbec nemám. Svého mám jenom psa. Možná, že ani neví, že je můj.
Stejně tak si představuji, že ani poslanec neví, čí je. Nejspíš toho, kdo platí nejvíc.
20. 09. 2012 | 10:39

Mac napsal(a):

LádíksKILLER

ale vykřičníkovej Ládínek u voleb byl, akorát měl tu smůlu, že jím volení vandasovci neprolezli do sněmovny, takže ládínek teď MÁ frustraci, že NEMÁ poslance
20. 09. 2012 | 10:49

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden příspěvek, který neměl nic společného se záměrem těchto stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
20. 09. 2012 | 10:51

Sláma napsal(a):

Neo zjevně nechápe podstatu sdělení pana Krásy. Ten říká, že když leží peníze, byť jen několik dní na účtě u soukromé finanční instituce, vytváří té instituci možnost, jak se z obchodu s nimi obohatit.
Princip tohoto zločinu je stejný, jaký byl vyšetřován v souvislosti s Drobilovou aférou - když si Státní fond životního prostředí uloží u jisté soukromé banky několik mld. Kč, udělá jí tak nemalý zisk.
20. 09. 2012 | 10:59

Al Jouda napsal(a):

Pane Stejskal, měl bych k Vám prosbu, zdali by nešlo to vaše sdělení o vymazání nějakého příspěvku upravit takto :
....smazal jsem jeden příspěvek nicka Al Joudy, který.......
Bude se pak každému lépe hledat, kde v diskuzi skončil a ostatní budou vědět, kdo zhřešil.
20. 09. 2012 | 11:01

neo napsal(a):

Sláma:

Sláma zjevně nechápe, na kterou část nepravdy neo reaguje.

Podstata sdělení mě nezajímá. Uvedl jsem přesně, co považuji za nepravdu a to jsem také okomentoval.
20. 09. 2012 | 11:05

stejskal napsal(a):

Dobrý den, Al Joudo,

mohu to dělat u těch Vašich příspěvků, které porušují zdejší pravidla diskuse, přejete-li si. V případě jiných, kteří se toho třeba dopouštějí jen ojediněle či dokonce jednorázově, v tom nespatřuji žádný smysl. Nechci v takových případech nikoho pranýřovat.

Libor Stejskal
20. 09. 2012 | 11:06

Al Jouda napsal(a):

Dobrý den, pane Stejskale,
budu rád, když tom uděláte alespoň u mě.Děkuji.
20. 09. 2012 | 11:18

Wraith napsal(a):

Byl statečnější pak Krása, když zasedal v téže lavicích? Sotva. I on hlasoval ruku v ruce s tehdejší pravicí a chystal zdravotně postiženým jejich současný úděl.
To je poněkud pozdní prozření,a to až ve chvíli, kdy, spolu s ostatními hendikepovanými, zahučel do jámy, kterou pomáhal vykopat.
Pokud se bude systém chovat ke svým uživatelům macešsky a necitlivě, jak jsme toho svědky, potom nemá jeho existence opodstatnění.
Stále totiž existují lidé, kteří se nevejdou do nastavených parametrů a pak končívají, a to často zcela zbytečně, na výspě společnosti.

Pro pana Stejskala: Nešlo by vytvořit redakční systém, který by diskutujícímu dal možnost, aby svůj příspěvek v určitém časovém limitu odvolal? Například z důvodu chyb nebo sebekritického prozření. ;-)
Díky. Wraith
20. 09. 2012 | 11:18

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Wraithe,

budu o tom uvažovat ;-)

Libor Stejskal
20. 09. 2012 | 11:23

schrott napsal(a):

Ládíku, zase jste mě potěšil, to je fakt bezva příspěk. Ani já nemám svého poslance, mám jen kočku a to je pěkná potvůrka. Vycítila, že se má otírat o mne když něco chce a dokonce se naučila mňoukat na frekvenci, kterou dobře slyším. Partnerka, ač má sluch lepší, ji neslyší. Zato já i v noci pod oknem. :-)
20. 09. 2012 | 11:27

schrott napsal(a):

Á, neo se svými pravdami. Slámo, nepokračujte v diskusi s neem, nemá to smysl. Dali mu klapky na oči a na dlouhý bič pověsili buřta a tak táhne a táhne...
20. 09. 2012 | 11:31

veverka napsal(a):

Veškeré tyhle pravičácké "reformy" jsou dělané s cílem aby se nějaká zcela konkrétní lobistická skupina která si poslance dostatečně namaže bezpracně napakovala. V případě "reformy penzí" jsou to penzijní fondy,v případě sockaret banky a Drábkova firma která je vyrábí atd. Filantropii v tom nehledejte,jedná se o standartní té hloupější polovině populace(pravicové) důkladně propagandisticky okecaný podvod a zlodějinu. To samé církevní restituce.
20. 09. 2012 | 11:31

Petr napsal(a):

Dobrý den, pan Sláma má samozřejmě pravdu, je to totální krádež v úvozovkách peněz z úroků
20. 09. 2012 | 11:35

neo napsal(a):

schrott:

to nejsou mé pravdy pane schrotte. To je prostý fakt. Pokud se vám to nezdá, prosím vyvraťte to. Pokud nemáte protiargument, jakože nemáte, tak se prosím nesnižujte k osobnímu napadání.
20. 09. 2012 | 11:43

ld napsal(a):

Wraith
20. 09. 2012 | 11:18

Ano, to je přesné.
20. 09. 2012 | 11:47

ld napsal(a):

schrott,

nedávno jsem nalíčil past na kunu. Chytil se samozřejmě náš kocour. Jindy diskrétní mňoukal ve svém zajetí pak přeřval středeční sirénu.
Jo, a ta kuna je negativní; vyhýbá se kočičímu smradu.
20. 09. 2012 | 11:53

Pavel13 napsal(a):

:autor, neo
Pane Kráso,
sledoval jsem poslední TV debatu na téma u Jílkové s vaší účastí. Podstata této lumpárny je ještě jinde. Jak tam naznačil ten mladý analytik zastupující veřejnost, ona z těch ukládaných peněz ČS právě moc nemá. Velká část lidí si nechá hned všechno převést a z toho zbytku má už část stejně nějaký účet u ČS, takže to nebudou nové příjmy.

Vsuvka: Banka zjednodušeně žije ze zhodnocování vkladů a z úroků z poskytnutých půjček.

Právě, že celá lumpárna je v tom, že stát ČS prodá osobní data potenciálních klientů, tedy fakticky je tam musí klienti sami vložit a aktualizovat. Těm pak bude ČS nutit půjčky. Sám člověk z ministerstva ve studiu přiznal, že se jedná o skupinu k půjčkám náchylnou (kreditky) - měl to (proč asi?) zjištěno. Kdybyste na nějaké paměťové médium nahrál jména, bydliště, data narození a výši (+druh) státní dávky tolika klientů, určitě byste to mohl pokoutně prodat nějakým obchodníkům s půjčkami za slušný balík. I mně chodí domů spousta nabídek úvěru z ČS s výpisem i mimo. Nedávno dokonce volali, že jsem u nich nebyl dlouho na pobočce, měli k tomu otevřené i údaje jedné pojistky a ..., prostě masáž. Koho zlomí, už to nebude účet zdarma, hezky procenta, poplatek za a,b,c,... a nakonec ještě při sjednání úvěru sám klient požádá o strhávání splátek z technického účtu. Je rozdíl poskytnout úvěr a čekat, jestli klientovi ze státní dávky něco zbude nebo ji ponížit přednostně. Proč asi účet bude funkční ještě 4 roky po ukončení výplaty dávek?

Nevím, kdo tuto lumpárnu vymyslel, zda ministerstvo už před vyhlášením soutěže (pak by banky byly hloupé, kdyby takový kšeft ignorovaly) nebo sama ČS (pak měl její nabídku zadavatel okamžitě vyřadit). Kdyby soutěž vyhlásili normálně a jednoduše na tradiční systém přeposílání peněz na účet klienta, za účelem minimalizace poplatků + dobrovolné karty, rozhodně by poplatky klientů byly vyšší. Jak to mohlo uniknout úřadu pro ochranu osobních údajů?

Jednoduše stát přihrál bance klienty a nabídl jí, aby se přiživila na státních dávkách. Je to kšeft obrovských rozměrů, takže se jistě realizovalo i nějaké to všimné.
20. 09. 2012 | 12:17

lovec z Lihoveho Domu. napsal(a):

nedávno jsem nalíčil past na Ida, schrotta, veverku a jim podobne zviratka. Dal jsem do pasti 30 kacek a zafungovalo to.
Ted se je chystam ulovit pomoci techniky "slib jim nesplnitelne sliby". Chytli ze na to v 2002 a tak doufam ze se tato navnada opet osvedci. Idove a spol. maji totiz kratkou pamet jak je u jejich typu bezne.
Lovu zdar.
20. 09. 2012 | 12:21

jenda napsal(a):

Pane Kráso, proč úmyslně lžete? Platí Vás pošta, která přijde o stamiliony korun z peněz daňových poplatníků? Proč rozšiřujete věci, které nejsou pravda?
20. 09. 2012 | 12:23

xbr napsal(a):

Nějaký Neo tady píše že Krása nás uvádí v omyl tím ,že si musíme založit účet v ČS.Pan Krása má pravdu.Samotná kontrola sKarty probíhá přes bankomat České spořitelny nebo po přihlášení na portál www.skontakt.cz Tak mně teda Neo vysvětlete jak to budete dělat přes bankomat bez č účtu.A další perla je že reklama na sKartu přímo říká že:Výplata dávek probíhá prostřednictvím účtu vedeného k sKartě.Neo myslím že se nevyznáte v problematice sKarty ale spíše hrajete roli obhájce Drábka a to i přes to že posléze vypadáte jako věci neznalý trouba.
S pozdravem
xbr
20. 09. 2012 | 12:32

LádíksKILLER napsal(a):

smzán sem byl jistě já... omlouvám se pane stejskal ale jinak to nešlo... Ládík nas denně zásobuje hromadou nesmyslů a demagogickou propagandou burana co si pod nos nevidí a poto co se tady ještě veřejně odhalil jako nevolič ztratil jakékoli právo kecat o politice... nemůžu si pomoct ale proč musím sledovat komentáře ubožáka podle něhož je vše úplně k ničemu a ví kdo za to může ale volit nejde to je pod úroveň??? když nemá poslance do čeho kecá??? nemám snad právo na to ozvat se když je někdo ulhaný a sebestředný demagog jehož lej.o prý nesmrdí??? mám a má ho každý kdo k volbám šel... Šmoulum co se bojí urny ala Ládík!!! ale pak sou nejchytřejší je nutné okřiknout : DO ČEHO CHCEŠ KECAT KDY6 NECHODÍŠ K VOLBÁM??? MLČ UŽ RADŠI Ládíku!!!!
20. 09. 2012 | 12:35

otaznik napsal(a):

Id,

zato vy jste toho za 30 kacek CSSD chytil vic. Dokonce i dratha. Jak se to leci Ide?
20. 09. 2012 | 12:52

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem řadu dalších příspěvků, které neměly nic společného se záměrem těchto stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů

P.S. Máte právo se ozvat, pane killere. Ale nesmí to porušovat zdejší pravidla a stahovat tyto stránky do ještě větší žumpy, než je zde zvykem. Hloupé výkřiky doporučuji ignorovat, dělám to také tak.
20. 09. 2012 | 12:52

uvods napsal(a):

Zubař

To je trapné, takhle shánět kšefty. Kdyby to bylo alespoň k tématu.
Dobře víte, že vaše ceny nejsou pro důchodce. Nastiňte, jakej vy jste fešák.

ad Neo
vaše argumenty zohledňují jen co se vám hodí. Například, že příjemce dávek to nebude nic stát při manipulaci s účtem. Někdo, kdo má mnohem širší obzor než vy, jasně vidí, že část peněz daňových poplatníků včetně adresátů dávek nedobrovolně poskytujeme privátním firmám.
A to stačí k tomu, že je to špatně. Vaše argumenty to nezachrání.
I lejno může vypadat z určitého úhlu pěkně, třeba proti ostrému sluníčku se hezky leskne.
20. 09. 2012 | 12:52

schrott napsal(a):

neo, naposledy,
neurážel jsem vás, ukázal jsem vám váš způsob diskuse-klapky na očích jako kůň, který má koukat jen jedním směrem a naznačil jsem důvod vašeho vedení diskuse.
Vy diskutujete takto: "Kdo se umaže je čuně, musí se umýt. Z toho vyplývá, že kdo se myje, musí být čuně." Vyvraťte mi to.
20. 09. 2012 | 12:55

vasja napsal(a):

Pro pana Stejskala: Nešlo by vytvořit redakční systém, který by diskutujícímu dal možnost, aby svůj příspěvek v určitém časovém limitu odvolal? Například z důvodu chyb nebo sebekritického prozření. ;-)
Díky. Wraith
-----------------------------
No je fakt, že někdy bych si po vychladnutí i nakopal.:-))
20. 09. 2012 | 12:58

František napsal(a):

Rozloučení občana se státem ...aneb Nedám vám už ani korunu

http://youtu.be/iRZPlH0-Sc4
20. 09. 2012 | 13:01

otaznik napsal(a):

schrotte,
nekdo ma klapky modre, nekdo oranzove a nekdo rude. Ktere mate Vy?
20. 09. 2012 | 13:05

neo napsal(a):

xbr:

to bude tím pane xbr, že neumíte číst nebo lépe řečeno nechápete psaný text. K Skartám je automaticky zřízen technický účet a majitel Skarty tedy nemusí žádný účet u ČS zřizovat.

Pokud je to pro vás příliš složité na pochopení, je mi líto.
20. 09. 2012 | 13:12

neo napsal(a):

uvods:

ne pane uvodsi, mé argumenty nezohledňují to, co se hodí vám.
Já napsal zcela zřetelně, v čem pan Krása lže. To je vše.
20. 09. 2012 | 13:15

neo napsal(a):

schrott:

vy jste na schrott i přes prohibici?
Narozdíl od Vás jsem vyzdvihl lež pana Krásy a vysvětlil, jak se věci ve skutečnosti mají.

Pan Krása napsal tuto lež : /// ... tak nyní bude situace taková, že občan bude povinen si u téže České spořitelny a.s. otevřít jiný účet, na který mu bude zasílán příspěvek na péči ....///

NE NENÍ TO PRAVDA. OBČAN SI U ČS NEMUSÍ OTVÍRAT ÚČET.
20. 09. 2012 | 13:17

zubař napsal(a):

uvods,
Zadne ksefty neschanim. Cesi maji snad nejhorsi zuby ze vsech vyspelich statu. Kseftu je vic nez dost. Chtel jsem jen upozornit na to, ze kdyz se Krasa snazi byt politikem, tak by se mel starat aspon o to co ma ve svych moznostech. Nechat se odvezt k zubari a opravit si svuj spinavy a evidentne nezdravy chrup. Mohl by se pak i obcas usmat.
20. 09. 2012 | 13:19

Jirka napsal(a):

Jenom zírám, s jakou lehkostí se renomované rakouské firmy (Kapsch, Steyr, Erste) podílejí na české korupci.
20. 09. 2012 | 13:29

xbr napsal(a):

Pane Neo .Automatické založení účtu je založení účtu.Zpoplatněného v případě výběru hotovosti z bankomatu ,výběru hotovosti u obchodníka a dotazu na zůstatek.Jak dlouho budou zpoplatněny jen tyto transakce je na libovůli Čs.Jak sama tvrdí :Projekt není pro Českou spořitelnu v nejbližší době ziskový. Náklady celého projektu hradí Česká spořitelna, stát jí nebude platit žádné prostředky.Ano správně v nejbližší době.Co bude v té vzdálené době ví bůh.
20. 09. 2012 | 13:35

postižená napsal(a):

xbr má pravdu.
ČS ráda všechno zpoplatňuje a neříká svým klientům tak úplně celou pravdu. Malá písmenka zamlčuje.
Já třeba účet mám a ráda bych se definitivně ČS zbavila. Jsem u ní od r.1979 a banka si mne vůbec neváží. Jen zdražuje a zdražuje.
Je to vše asi tak zadarmo, jak aplikace opencard zadarmo, která stála pro děti 120 czk, aby mohly jezdit zadarmo.
20. 09. 2012 | 13:58

neo napsal(a):

xbr:

ale člověk tam nemusí a nemusí ho zřizovat a tudíž ani za něj platit, ani si ho prohlížet, ani z něj vybírat, ani z něj provádět transakce apod..

Je to technický účet a peníze z něj je možno pravidelně kompletně převádět na jakýkoli již existující účet.

Pouze kdo žádný účet nemá, může tento využít k výběru hotovosti v bankomatu či platbám kartou v obchodech. To je takový bonus. Jinak ho vůbec využívat nemusí.
20. 09. 2012 | 13:58

Bedřich napsal(a):

Je to jasný tunel.a vysvětlí mi někdo jak na skartu vyberu z bankomatu celý důchod např. 8 357 kč.
20. 09. 2012 | 14:00

postižená napsal(a):

A jaký je rozdíl technický účet a účet? Na každou kravinu vám CŠ otevírá účet k řádnému účtu a taky si zato účtuje. byť i jen 9,50 za měsíc!!!! A zadání účtu k převodu ...to taky není zadarmo. Proč mám nechávat plynout peníze přes účet, když dosuď tam mohla přijít platba ROVNOU?
Mimochodem, než banka odepíše -převede platbu, tak jí to trvá DEN-DVA, takže si ty peníze pro vlastní potřebu využije. Kdyby byl člověk v mínusu, tak okamžitě spočítá úroky, ale platbu někde drží v éteru.
BUZERACE. Extra po postižené, co když nepoužívá ruku?
20. 09. 2012 | 14:18

neo napsal(a):

postižená:

velký

technický účet je jen technický. Nedá se obsluhovat jako klasický běžný účet.

často se otvírají k úvěrům u jiných bank.

Vás to nic stát nebude. Pokud máte jiný běžný účet, ten technický nevyužijete vůbec. Ten je vázán na Skartu a Skarta vám taky bude k ničemu, pokud budete používat normální platební kartu k běžnému účtu.

tady některé info:
http://socialnireforma.mpsv.cz/files/clanky/79/sKarta_A4_sazebnik_07.pdf

http://www.skontakt.cz/sportal/content/inet/sportal/cs/sc_8671.xml
20. 09. 2012 | 14:46

nestor napsal(a):

Pan Krasa neuvadi ten hlavni problem.
Ten nevznikne tim, ze lide uz konta maji a nejak s nim funguji, u tech se nic nemeni. Problem budou mit ti, kteri nemaji konto vubec a nemaji v dosahu bankomat nebo pobocku Ceske sporitelny.

Postak jim az dosud penize donesl domu, takhle se leckdy nemohouci nebo jinak handicapovani lide budou muset pro penize nejak a to velice obtizne dopravovat. Takze jde o ten diskomfort, starost o predani/prevzeti penez se presouva ze statu na lidi.

Nevim, proc pan Krasa hraje na city tim, ze vzbuzuje zavist vuci udajnym "tunelum" a "podvodum na obcany", kdyz problem je v jine rovine. Ze stat usetri je chvalihodne, plky o vyhodnosti teto operace pro vsechny bez rozdilu marne mlzi.
20. 09. 2012 | 14:47

DF napsal(a):

Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) Jaromíra Drábka se na tiskové konferenci pochlubilo úspěšně dokončenou pilotní fází zavádění sKaret, prostřednictvím kterých budou nově vypláceny sociální dávky.

Využívání platebních funkcí karty má být plně dobrovolné a ministerstvo by mělo zachovat dosavadní možnosti čerpání dávek v hotovosti, tedy poštovní poukázkou.
Na tomto způsobu čerpání dávek jsou závislí zejména senioři a lidé s handicapem.
Ministerstvo za tuto formu výplaty dávek zatím nepředstavilo odpovídající náhradu.
Stejně tak není stále jasné, jak budou probíhat u postižených lidí, či seniorů výběry z bankomatů.
Výběr dávek by měl být z principu bezplatný a případné poplatky musí být jasně vymezeny v zákoně.
Toho se nikdo nikdy nedočká a proto se pan Krása může třeba roztrhnout a sKarta bude pro všechny jak to definoval Dr. Ing. Jaromír Drábek ve spolupráci s panem Šiškou.
Jednoznačně poukázal na smlouvy s Českou Spořitelnou které musí tento stát plnit!!
20. 09. 2012 | 14:58

jenda napsal(a):

Lež pana Krásy: Mýtus 2: Poštovní poukázky už nebudou možné
Skutečnost: Do konce roku mají klienti stále možnost využívat existující způsob čerpání dávek přes poštovní poukázku. Od roku 2013 bude úřad práce v případě objektivních důvodů pomáhat klientům individuálně najít vyhovující způsob výplaty. V případě, že budou někteří příjemci nadále preferovat výplatu dávek přes poštovní poukázku, mají tuto možnost na trhu komerčních služeb. Možnost čerpání dávky prostřednictvím poštovní poukázky tedy bude i po roce 2013 zachován. Dostupnost dávky pro handicapované klienty řeší zákonný zástupce (rodič, opatrovník) nebo zvláštní příjemce dávky, kterého stanoví Úřad práce ve správním řízení. V individuálně posouzených případech, kde klienti z objektivních důvodů nebudou moci čerpat dávky prostřednictvím sKarty například pro těžké zdravotní postižení, bude možné i nadále zasílat dávky poštovní poukázkou zdarma i po začátku roku 2013.
20. 09. 2012 | 15:00

postižená napsal(a):

Díky za vysvětlení, ale já bohužel mám úvěr u ČS a mám k němu účet a platím za něj. Pak mám i kartu, asi kreditní, co mne nabídly a k tomu je zase ČS dala třetí účet. Mne by stačil jeden, protože si banka stejně sama AUTOMATICKY ztahuje platby z původního sporožirového. Tak vlastně platím 3x na účet....
A jelikož mám potíže se občas podepsat a používat prsty a ruku, tak nechci nic nikam psát a přeposílat a pod.PRo mně potíž navíc. A nevěřím, že to zůstane do budoucna zadarmo.Na to si klidně vemu jed!
20. 09. 2012 | 15:03

mechanik napsal(a):

jendo,
Krasa musi lhat. Jinak prijde o sve pojizdne kreslo pohanene bateriemi z Lidoveho Domu.
20. 09. 2012 | 15:07

Marie Vaculíková napsal(a):

Pan Krása má ve všem pravdu! Jak se Drábek a všichni poslanci a senátoři mohou k postiženým a důchodcům tak sprostě a bezohledně chovat. Vždyť také jednou budou staří! Většina starých lidí spíš účty v bankách ruší, jsou pro ně nerentabilní. A navíc ve vyšším věku mají mnozí problém s jejich obsluhou. To že jim doručovatelka přinese peníze domů jim vyhovuje. Nemají potřebu mít účet v bance a nechat se obírat zbytečně o peníze - poplatky, když obrací kažkou korunu. Je to ohlupování obyčejných lidí. Drábek hlavně počítá s tím, že ušetří. Protože mnoho těch co nyní dávky pobírá, nebude schopných si je zajistit. Styďte se!
20. 09. 2012 | 15:10

schrott napsal(a):

Otazník,
klapky nemám, vidím na všechny strany a buřta mi před nos může pověsit kdo chce, nikoho káru tahat nebudu. Stejně tak jako Ládík jsem k volbám nešel. Když se člověk snaží být objektivní, vidí lumpárny ať jsou modré, oranžové, zelené či rudé, jaké barvy chcete. Nicméně neznamená to, že bych byl úplně lhostejný. Vnímám, kdo zvyšuje minimální mzdu, důchody, kdo podsekl st.rozpočet, zrušil daně z dividend a následně snížil důchody a tak dále. No a protože lumpárny se dějí všude, myslím, že rozumné je volit to nejmenší zlo.
Kdo není zaslepený fanda své strany, může to vidět. Svatí se do politiky nehrnou, je třeba volit menší zlo.
20. 09. 2012 | 15:17

DF napsal(a):

Nejsem nakloněn nekompromisním kompromisům, proto má nick schrott bohužel pravdu really sorry.
20. 09. 2012 | 15:28

UGH napsal(a):

NIKDO (ani p.Drábek) přeci nesmí bez mého souhlasu předat mé osobní údaje nějakému podnikatelskému subjektu !!! To je jasné porušení zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů !!!
20. 09. 2012 | 15:34

DF napsal(a):

Ale bohužel může děje se to na MPSV denně drahý pane neinformovaný UGH.
20. 09. 2012 | 15:39

neo napsal(a):

postižená:

úvěr má svůj technický účet, to je snad logické. Kam by se registrovaly platby z vašeho běžného účtu? Do vzduchu? Otázka je, zda je nutné platit za jeho vedení. Totéž platí u kreditní karty, i tam je potřeba technický účet.
20. 09. 2012 | 15:46

UGH napsal(a):

DF: Tím myslíte předání osobních údajů firmě (nebo personální agentuře), která hledá zaměstnance?

V tomto případě zákon o osobních údajích porušen není, protože žadatel na ÚP dává souhlas tyto své osobní údaje poskytnout - a jedná se o základní osobní údaje - Jméno, Příjmení, věk, vzdělání(ne o soukromé osobní údaje, což např. vypočtená částka rodičovské dovolené rozhodně je)...
20. 09. 2012 | 15:49

postižená napsal(a):

Dle mne zákon porušen je. KDYŽ člověk "svobodně"???!!! nepodpíše, že souhlasí s kartou, tak NIC nedostane. Já ji musela podepsat už v loni, protože jinak bych nedostala jisté dávky. Když jsem namítala, že nechci změnu ani žádnou sKartu, protože účet mám a na ně mne leta posílají ty peníze, tak bylo, že to je nařízení a basta. Taky se snažím přejít k bance, která poplatky nemá.. Jak já se těšila, že se zbavím ČS a prd, stát vám ji nanutí. Proč nenanutila banku, která je bez poplatků? Anebo proč není svobodný výběr, jako v demokracii?
20. 09. 2012 | 15:56

UGH napsal(a):

DF: Já nechápu, proč má soukromý podnikatelský subjekt (Česká spořitelna) vědět, kolik moje manželka brala než šla na mateřskou. V zákoně 101/2000 je doslova napsané, že správce osobních údajů (MPSV) při předání osobních údajů jinému správci (ČS) musí subjekt (občana) o tomto kroku informovat a ten s tímto postupem nesmí vyslovit nesouhlas.

Tzn. když občan pošle MPSV nesouhlas s tím aby jeho osobní údaje byly předány ČS, a MPSV to přesto udělá, tak je to porušení zákona 101/2000 o ochraně osobních údajů!
20. 09. 2012 | 15:58

UGH napsal(a):

k příspěvku uživatele postižená:

Takže když nedáte MPSV souhlas k předání svých osobních údajů České spořitelně, tak nedostanete příspěvky, na které máte ze zákona právo?

Není to náhodou nátlak a diskriminace???
A co na to p. Varvařovský?
20. 09. 2012 | 16:08

postižená napsal(a):

Já byla u sociální pracovnice na místním úřadě, kam patříme i s dítětem. A mezi jinými jsem MUSELA podepsat formulář, od kterého kopii nemám (protože nato není nárok),že souhlasím, aby v budoucnu mohly být moje-naše údaje poskytnuty...nevím komu...za účelem zřížení a pořízení a nevím co, sKARTY. ANO, mohla jsem si vybrat. Nepodepíšeš, nedostaneš .... Vééééliká svobodná volba. A letos jsem pochopila, proč jsem to loni musela podepsat. Hádám, že to bylo už na jaře.
20. 09. 2012 | 16:17

UGH napsal(a):

Hnus :-(
Už mě nebaví žít v tomhle státě, kde si pár vyvolených dělá na úkor statisíců občanů platících daně "svůj business" bez ohledu na to co si o nich celý národ myslí a že s tím nesouhlasí.

Kontrolní mechanismy v téhle zemi selhávají (ať už jde o metylalkohol, mobilní operátory, potraviny z Polska, většina doktorů jsou cizinci z východu, kteří ani neumí pořádně česky)!
Jediné co politici umí je: Občane plať vysoké daně, Výplatu si dávej kam my Ti řeknem, Důchod si dávej také jen kam my Ti řeknem a až umřeš tak vše co našetříš propadne bance. To, kde má pan Drábek všude akcie se už ale nepíše...
20. 09. 2012 | 16:29

uvods napsal(a):

Marie Vaculíková

Milá paní. Že Drábek a spol. budnou jednou staří? No jistě. Právě proto a nikoliv navzdory tomu dělají to co dělají.
Nestrachujjte se o ně, oni ve svých nových domovských destinacích žádné s-karty potřebovat nebudou.

K tomu analogický fórek. Pepíček se směje na chodbě když jde okolo ředitel.
Čemu se smějeě táže se. Ale, ve třídě jsem si pšouknul, učitelka mě poslala za dveře a sama v tom smradu zůstala.
20. 09. 2012 | 16:37

michal napsal(a):

Fascinuje mě, kolik se toho napovoídá o technikáliích, jak a kam peníze doručovat, ale o tom, že je zcela nesprávné a absurdní, aby byly občanovi A peníze odňaty, načež přecezeny přes stát, kde se na nich přiživí občan B, přičemž zbytek dostane občan C, zatímco občan A by raději pomohl svému rodiči občanu D, nepadne ani slovo.

Úzké myšlení.

Ve vleku státního jha.
20. 09. 2012 | 16:37

postižená napsal(a):

UGH ...tak tento pocit už mám dávno. Uvažuji o azylu...mám zažádáno o green card. A to určitě nejste v mé pozici. žena, věk nad 50, dítě čerstvě po ZŠ, evidovaná na pracáku, bez nároku na podporu. Na dně svého kontokorentu, protože ze 7307 na měsíc 2 osoby v Praze, byť v bytě 0+1 s WC 50 m od bytu...prostě nepřežijí. Vše úřady vymyšleno tak, že "majoritní" matky nedostanou nic, protože jim to finančně nevýjde. A o nenárokových dávkách nás neinformují, o těch ví je ti, co přesně ví, naco mají nárok, i když neumí číst a psát. Uvažuji o čem asi...budu další v černé statistice.
20. 09. 2012 | 16:40

hela napsal(a):

postižená - chuděrko, ale počítač máte, přístup k internetu taky a hromadu volného času k tomu....
20. 09. 2012 | 16:53

UGH napsal(a):

postižená:
...no tak aspoň že ty děti nám občas dělají radost, když za politiky a vrcholné představitele své země se musíme stydět.

Možná by si to pan Drábek měl někdy zkusit - vyžít měsíc z minimální mzdy, nebo pan Dobeš něco si osobně vyřídit na Dopravní inspektorát, nebo p.Heger zajít inkognito do nějaké velké fakultky, kde ho bude vyšetřovat ukrajinský doktor. A to nemluvím o Kalouskovi, ten by měl obcházet hospody a ochutnávat alkohol zda není závadný, když na to Ministerstvo financí, pod které Celní správa spadá, roky kašlalo a nyní se předhání kdo vymyslí větší hovadinu jakou jsou nové kolky atd.!
20. 09. 2012 | 17:05

Jana napsal(a):

Pro Neo, vy jste hlupák ,žádný technický účet neexistuje ,to je jen lež Drabka a sKarta je jen k buzeraci lidí, jste placený Drábkem? Ty svoje mantry si říkejte doma nahlas a přestaňte prezentovat hlouposti z MPSV
20. 09. 2012 | 17:14

Jana napsal(a):

Neo, žádná banka nedělá nic z čeho by ji nekáplo, takže vaše argumenty jsou zcela liché, chcete říct ,že banka vstoupila do sKaret jen z čístého úmyslu pomoci lidem a nic ,ale opravdu nic ji z toho nekápne, tomu snad nevěříte ani vy, nehledě na to, že všechnu administraci provedou úředníci na úřadu práce, ač nejsou bankovními úředníky, proč budou dělat prodlouženou ruku bance, a proč? no bo proto, že jsou jsou levní na rozdíl od bankovních úředníků a všichni je mohou poplivat a nadávat jim a nosí domu výplaty jako prodavačky. Kdyby banka měla sKarty adminisrovat ,tak by musela přibrat úředníky, a to by se jim prodražilo. Do budoucna se chystá podvod. S Krata začal Drabkovým a šiškovým kvičením ,že budou moci kontrolovat zneužívání dávek a kde je dnes tato proklamace , je v háji protože to byla lež. Technicky to neumí nastavit ,
20. 09. 2012 | 17:28

Josef Kobylka napsal(a):

Tzv. sKarty vymysleli lidé, kteří nemají o podmínkách života zdravotně postižených žijících na venkově, zvláště pak v odlehlých osadách a samotách, ponětí. Takovému "odborníkovi" se cokoliv těžko vysvětluje.
20. 09. 2012 | 17:40

postižená napsal(a):

Helo, stydťe se, soudíte a nevíte koho. Mám starý notebook, který dosluhuje a mám ho proto, že jinak si dnes místo člověk blbě hledá! Veřte mne, že už i děti v 2.tř.na ZŠ musí mít přístup na internet a má dcera byla dlouho jediná, která ho neměla, protože jsem nato neměla!Později musíte nahlásit ve škole co má,tisknout ji úkoly a posílat to do školy. Když jsem chtěla, aby to vytiskla škola (že nemám na papíry a barvu), tak to raději nemusela odevzdat, stačilo jim to na flash-ce, kterou si taky musíte povinně pořídit.
Klidně si to s Vámi vyměním. Práci chci a hledám.
20. 09. 2012 | 18:12

John Malkovich napsal(a):

Pane Kráso, z trochu jiného soudku. Vy teď hájíte práva zdravotně postižených, to je v pořádku, mnohdy s Vámi souhlasím - ale!!! Vy jste býval poslanec. Teď máte plná ústa vznešených slov. Poslance kritizujete. Ale právě když jste býval poslanec, tak jste pro postižené dělal houbeles, byl jste stejný jako jsou dnes oni, ba ještě mnohem horší. Tak se nyní nedělejte. A mimochodem byl jste nesmírně arogantní, drzý - seděli jsme vedle sebe na semináři v Parlamentu - společné zasedání odborníků a poslanců. Drze, drze, drze, bez jakéhokoliv ostychu a mého svolení jste mi o přestávce během našeho prvního rozhovoru v životě, který jsme navázali, tykal. Takhle vy se chováte, ale teď máte nový džob a děláte jako byste byl svatý, přitom jste stejný lump jako ti, které kritizujete.
20. 09. 2012 | 19:21

mb napsal(a):

... stydím se za pana Krásu, když byl poslancem ( a ortodoxním ´pravičákem´) za ods a us ... njn ... stane se ...
20. 09. 2012 | 19:27

Eva napsal(a):

Dobrý večer,

jsem matkou na rodičovské dovolené. Nesouhlasím s Skartou - nepochopila jsem, proč mi mají peníze chodit do ČS. Doposud mi peníze chodily na můj účet, do banky, kterou jsem si dobrovolně vybrala (od ČS jsem odešla pro nespokojenost s poplatky!) Takže peníze mi příjdou na Skartu, resp. na číslo účtu a z něho pak následně odejde na můj účet. Proč je účet aktivní 4 roky - nikdo mi to na ÚP nevysvětlil. Za tři roky mi rodičovská chodit nebude - kam pak s kartou? Na ÚP to nevěděli a odpověď vedoucího oddělení byla - moc nad tím přemýšlíte..... Jak je možné, že jsem donucena souhlasit s předáním mých osobních údajů jiné společnosti? A vysloveně donucena - není na výběr, jinak mi nepříjde rodičovská - neměla bych na nic. Kdo toto způsobil? Lobbisti?
Souhlasím s připomínkami pana Krásy. Nebudu komentovat, jak pracoval on v PS, ale teď má pravdu. Je to holý nesmysl a je to postavené na hlavu....
20. 09. 2012 | 20:18

Petr Pert napsal(a):

To nám žel nepomůže se za ně stydět- už si namastili kapsy za
dohození kšeftu jménem S -karta
inu přiléhavé pojmenování Satanova KARTA- sám ďábel by to nedokázal líp. Zaplatit si politiky za dohození tak lukrativního kšeftu. To nejsou miliony - ty skončili v kapsách těch, kteří o tom rozhodovali, poněvadž zde je kšeft za miliardy.
Nakonec přísloví říká : Kde visé kožich tam skáčou blechy.
No a kde peníze- tam zloději.
20. 09. 2012 | 20:50

liška napsal(a):

Hela,
máte jen jeden žaludek, nebo spíš čtyři? Mnoho by se tím vysvětlilo.
20. 09. 2012 | 21:08

MV napsal(a):

Kdy už začne konečně policie jednat a všechny ty úplatkáře pozavirá. Akce S-karty je evidentně o napakování se!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
20. 09. 2012 | 21:50

postižená napsal(a):

Jo, to by musela být skutečně nezávislá a NEÚPLATNÁ policie. Tu zde asi nemáme. A než by někdo přišel o to, co si nahrabal, tak raději bude mlčet a budou se krýt nebo držet v šachu navzájem. Každý na každého něco ví a když nemá za sebou silné strýčky, tak se třeba občas někdo hodí přes palubu, aby "odstínil" pozornost publika. Odklánění tady bylo vždy... Když už vše praskne? Pojďme už konečně do ulic!
20. 09. 2012 | 22:03

janahamplova napsal(a):

Pan Krása rozumí svému, je to prostě tak. Ale u nás už dlouho politikové dělají zákony v oborech a oblastech, o kterých neví nic. Pak to tak dopadá. Je-li navíc "odborností" stranická knížka, je to katastrofa. Viz nejen sociální oblast.
21. 09. 2012 | 03:05

neo napsal(a):

Jana :

1) nejsem hlupák
2) technický účet existuje. Vede se ke kreditkám, ke spotřebitelským úvěrům, k hypotékám...
3) placený Drábkem nejsem
21. 09. 2012 | 08:24

neo napsal(a):

Jana:
Nikde jsem neuváděl, že by z toho bance nic nekáplo. Logicky každá firma musí mít zisk. Nevymýšlejte si laskavě ano Jano?
21. 09. 2012 | 08:27

Twist napsal(a):

Pane Kráso, ve sněmovně, senátu, ve vládě, v justici určitě nejsou všichni zločinici, zločinci jsou ti, kteří je ovládají, připosranci, pomatení, sobečtí jsou ti ostatní, kteří se jimi nechají ovládat. Pehe na jiném blogu píše na podobné téma, v diskuzi se ozývají lidé, kterým tento nelidský systém vyhovuje. Brání ho, nenavrhují zlepšení. Pro důchodce, kteří si celý život spořili na důchod musí být zdrcující informace, že v celém systému chybí 350 liliard Kč, zejména proto, že minulé vlády, zejména ta Topolánkova, odklonily 300 miliard bůhvíkam a také tím, že začínají odtékat penízky do soukromých důchodových fondů, které jsou zřízeny jen a jen ve prospěch čachářů, kterým bez zásluh tečou do kapes pohádkové zisky.
21. 09. 2012 | 08:39

nestor napsal(a):

Eva:...jsem matkou na rodičovské dovolené. Nesouhlasím s Skartou - nepochopila jsem, proč mi mají peníze chodit do ČS...

Duvod je jednoduchy - ten kdo Vam ty penize dava, se tak rozhodl. Pro nej, narozdil od Vas, je CS banka pro jeho ucely vyhodnejsi, nez byl stav dosavadni.

Vy rozhodujete o svych penezich. Proc pravo rozhodovat co se ma stat s penezi nechcete priznat i ostatnim?
Chapete prece aspon to, ze penize jsou Vase az kdyz je dostanete, ne drive?
21. 09. 2012 | 08:57

Olga Chalupníková napsal(a):

Přínos s skarty má jen výrobce této karty a potom spořitelna. Jinak nikdo, nebo možná ten co bydlí vedle spořitelny. V našem městě kde je 3500 obyvatel zrušila spořitelna pobočku . Na nejbližší pobočku je to autobusem tam a zpět 16 km za 34 Kč. Takže pan ministr měl spíše pro ty, co pobírají dávky nechat raději vyrobir psí známku s čipem ,když je chce mít ocejchovaný.
PS.
Nevím podle čeho se tady vybírají ti co chtějí diskutovat, ale mně opakovaně odmítají s tím, že můj mail je neplatný.
21. 09. 2012 | 08:58

občanka napsal(a):

Zkuste se pane Krása obrátit na své bývalé spoluposlance z ODS, určitě vám vyhoví. Mimochodem co jste vy v tom parlamentu udělal? Budoval jste kapitalismus? Tak si neztěžujte. Žijete ze zdravotně postižených a život vám financují daňoví poplatníci. Těm byste měl děkovat za to, že pořád ještě platí daně a vy nemusíte žebrat u kostela, jako v minulosti. Jsem zvědava, zda těm daňovým poplatníkům někdo z těch, co čerpají sociální dávky a důchody, někdy poděkuje.
21. 09. 2012 | 08:59

Olga Chalupníková napsal(a):

Tak dík.
21. 09. 2012 | 09:00

jo napsal(a):

Ten, kdo se neuživí prací, nemá v kapitalismu a na světě co dělat!!!! volte ODS
21. 09. 2012 | 09:10

ČEZko je k smíchu napsal(a):

Občanka jak to děláte, že budete věčně mladá a zdravá?
21. 09. 2012 | 10:51

Pravda napsal(a):

nestor,neo:

Podívejte se koho podporoval Krása v posledních senátních volbách a hned vám bude jasné proč lže. Krása by jistě raději chtěl aby hendikopovaní dostávali vyšší sociální dávky a tím nás defakto zadlužoval a proto levouni tak pořád nadávají ať se stane cokoliv na lidi jako Drábek,Kalousek,Hégr protože jim chtějí rozbořit jejich zadlužovací socialismus. Možná tak chce koryto v Senátu nebo Poslanecké sněmovně.
21. 09. 2012 | 11:21

aaa napsal(a):

Sociální dávky potřebným.
Ne těm kdo je zneužívají.

Volební heslo ODS.

Pokud vím tak nejvyšší dávky pobírají poslanci a vláda.
Nejsem si jist zda si je vůbec zaslouží a tak máte možnost(v některých krajích) to změnit ve volbách do senátu což mnoho lidí (světe div se) neví.
21. 09. 2012 | 12:04

zilvar z chudobince napsal(a):

Úplně bezplatné to není - pokud kartu ztratíte, budete za novou platit 240kč,potřebovat ji budete, budete se jí prokazovat na úřadě a budou tam chodit informace(nechápu,když máme občanky).Zdarma je pouze jen 1výběr,další za 6kč u bankomatu spořky, u jiných mnohem více. JJinak účet bude opravdu jen technický,bez poplatků.Ale je to opravdu zhovadilost - spořka získá osobní data od obrovské spousty občanů,zkomplikuje to život všem lidem,kteří nemají možnost přístupu k bankomatu,např v naší obci není ani jeden. Nechápu,proč nevyužili služeb pošty,tam mohli být mnohem flexibilnější :-( Je to smutné a ostudné,argumenty pro naprosto nepochopitelné. Snažím se najít klady a žádné nenacházím.
21. 09. 2012 | 12:27

Josef B. napsal(a):

Neo, musím se vás zastat, vaše argumenty jsou věcné a logické. Spořitena má s ministerstvem smlouvu na 12 let a v té době musí poskytovat základní služby zdarma, tedy musí garantovat několik cest, jak se k dávkám dostat zdarma. Technický účet je skutečně jen technický, je zdarma a k ničemu jinému než k výběru dávek neslouží. Kdo chce dávky na svůj účet u jiné banky, tomu se tam mohou automaticky přeposílat. Těžce zdravotně postižení by měli i nadále dostávat složenky, to ministerstvo několikrát zopakovalo, tak já nevím, o čem se tu vede debata. Pan Krása vědomě neříká pravdu a honí politické body. A k tomu kolik na tom spořka "trhne" - doporučuji přečíst rozhovor s jejím náměstkem Škorvagou z minulého týdne zde http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/konec-cekani-na-davky-s-skartou-je-lide-mohou-dostat-driv_245808.html
21. 09. 2012 | 12:36

Jan Blažek napsal(a):

Pan Krása má pravdu: V článku píše: .... Pokud problém sKarty velmi zjednoduším a zvulgarizuji, tak jde v zásadě o toto: V případě, že občan má například sporožiro u České spořitelny a.s., na který mu je již 5 let pravidelně posílán příspěvek na péči, tak nyní bude situace taková, že občan bude povinen si u téže České spořitelny a.s. otevřít jiný účet, na který mu bude zasílán příspěvek na péči a on si jej potom převede na svoje sporožirožiro. ........ Tak tu není nic zvulgarizováno, přesně to se týká i mě. Jsem osoba s průkazem ZTP (zdravotně těžce postižený s příspěvkem na péči), příspěvek mně chodí již léta na sporožiro. A teď budu mít u téže(!!) České spočitelny sKartu. Ať mně pan ministr Drábek nebo jeho úředník nebo nějaký zdejší provládní vrtichvost řekne, v čem se zvýšil můj komfort. Přibyla mně starost a České spořitelně za mě peníze z kapes daňových poplatníků!!!
21. 09. 2012 | 12:38

Marseille napsal(a):

Stydím se za diskutující, kteří obhajují s-karty. Člověku i jen s elementárním rozumem musí být jasné, že osoba platící tzv.s-kartou je ocejchovaná. Člověku i se zbytkovým IQ musí být jasné, že když invalida o vozíku, nebo berlích, nebo jinak diskvalifikovaný občan této tragikomické země, nedostane od poštačky svůj důchod, musí vzít svůj vozík a jet k bankomatu. A to prosím ČS, pokud nechce platit další poplatky... A navíc, ona ho každá vesnice ani nemá. Styďte se vy .........!! Kalousek, Drábek a celá ta partička z TFUJ09 je už odpornější než ODS s Grossem dohromady!!!
21. 09. 2012 | 12:53

neo napsal(a):

Josef B.

veškeré informace si mohou dohledat, dokonce i odkazy jsem zde uvedl. Jak s ceníkem služeb, tak s nejčastějšími otázkami ohledně fungování skarty. Jenže oni bohužel vidí můj nick a nezmyšlenkovitě útočí. S fakty se nesmíří.
21. 09. 2012 | 12:53

neo napsal(a):

Marseille:

ne nemusí. Může dál dostávat složenku.
21. 09. 2012 | 12:55

Marseille napsal(a):

Neo:

bezplatně a zaručeně bezplatně? Jede v tom TOP09 to čistý bejt nemůže!!
21. 09. 2012 | 13:05

neo napsal(a):

Marseille:

nevim, se složenkama moc zkušeností nemám. Nesnášim je, nepoužívám je, na poštu nechodim pokud to není otázka života a smrti. Ale myslim, že složenka taky něco stojí..spíš víc než výběr z bankomatu.
21. 09. 2012 | 13:14

neo napsal(a):

Jan Blažek:

pan Krása prostě pravdu nemá. Nic si zřizovat nemusíte. Účet je technický a je k Skartě zřízen automaticky.

Pokud již účet máte, nemění se pro vás nic a bude moci dostávat peníze na váš běžný účet.

Pokud jste těžce postižený, můžete dostávat peníze i složenkou

Váš komfort se zvyšuje tím, že si můžete vybrat možnost navíc, tj využívat Skartu.
21. 09. 2012 | 13:17

Pavel13 napsal(a):

Na každou takovou akci stát dělá reklamní kampaň. Měl bych pro ni příhodný název:
NECHCI SLEVU ZADARMO!

:neo
V některých obchodech se mne ptají: "Naši katu, máte?" a "Nechcete si ji pořídit". NE! Dosud mne nenapadlo, že tím si vlastně odmítám zvýšit komfort. Kde já jsem už mohl být!

Ostatní potenciální držitele skarty (a nové ovečky ČS) prosím, až dostanou od ČS nabídku úvěru, pojištění, či jiného produktu, aby se s ní někde tady pochlubili.
21. 09. 2012 | 14:15

Pavel13 napsal(a):

P.S. Nikdy jsem si žádný účet nezřizoval, vždy mi byl zřízen.
21. 09. 2012 | 14:32

český maloměšťák napsal(a):

Privatizace informací, které má stát o občanech - je zločin. Pokud je to provedeno bez jejich PŔÍMÉHO souhlasu. /ani zvolení zástupci si nemohou dělat co chtějí/.
V podstatě dost vážný zločin - a tom by měly odpovídat i tresty.

Stát by tak měl všechny tyto spekulanty se svěřenou jim mocí voliči - pozavírat.
Včetně jejich kumpánů v soukromém sektoru.
Doufám, že jednou k tomu dojde.
21. 09. 2012 | 14:33

neo napsal(a):

Pavel 13:

když jste chtěl běžný účet, musel jste si vybrat banku, dojít tam a založit si účet. Rozdíl mez tím, když chcete úvěr a je vám automaticky zřízen technický účet k úvěru.

Obchodní karty také odmítám...
21. 09. 2012 | 14:38

Helena Matuszná, Česká spořitelna napsal(a):

Pan Krása bohužel stále opakuje o sKartě tytéž nepravdy. Česká spořitelna nikoho nenutí, aby si zakládal kvůli výplatě dávek nový bankovní účet, každému příjemci bude naopak automaticky a zdarma zřízen tzv. technický účet určený výhradně pro výplatu dávek. Vedení tohoto účtu je také zdarma. Příjemce si tedy sám nic zřizovat nemusí. A pokud chce občan dostávat dávky na svůj stávající běžný účet, lze si nastavit jejich automatické přeposílání přímo na úřadu práce. A pokud má dotyčný svůj běžný účet ve spořitelně, bude je mít na svém účtu ještě tentýž den. Znovu připomínám, že Česká spořitelna poskytuje státu veškeré služby spojené s výplatou dávek (vydávání sKaret, zřizování a vedení technických účtů k nim a celou distribuci dávek na příslušné účty) zdarma a stát za tyto služby nikomu nic neplatí. Náklady nese Česká spořitelna. Její možné budoucí výnosy závisí na tom, jestli se lidé naučí sKartu více používat k placení v obchodech (banka získává od obchodníků provize). Dosavadní zkušenosti ukazují, že 75-80 procent příjemců dávek si je automaticky nechává převádět na jejich stávající bankovní účty. A ministerstvo nám převádí peníze na dávky těsně před jejich výplatou, nedisponujeme jimi dopředu. Na tom se tedy nedá vydělat. Více podrobností o sKartě lze najít na pravidelně aktualizovaném webu www.skontakt.cz.
Helena Matuszná, tisková mluvčí České spořitelny
21. 09. 2012 | 15:04

neo napsal(a):

Helena Matuszná:

je to marný.... kdo nechce chápat, nepochopí.
21. 09. 2012 | 16:34

čtenář 1 napsal(a):

Paní Matuszná používá tytéž demagogické argumenty jako prostistrana. 80% je logických, protože v první vlně byly pozváni výhradně ti, kteří dosud pobírali dávky na účty - tak si je dále nechají přeposílat, což je logické. Platební účty klientům zřizovány jsou - nejprve bez jejich vědomí, pak jsou nuceni s tím souhlasit - a mohl bych pokračovat.
21. 09. 2012 | 19:27

Moise Tschombe napsal(a):

vážený pane Kráso,

Stydíte se za své poslance ?? Ale to je nesmysl. Ti poslanci byli řádně lidem této země zvoleni, víme ? Tomu se říká demokracie.
Pokud se za někoho chcete stydět, styďte se za voliče. Zřejmě nemají tu správnou úroveň a inteligenci. A taky se styďte za sebe. Jste taky volič.
Nebo snad jste extrémista, přívrženec neofašistů, anarchistů, či snad severokorejských komunistů ??
21. 09. 2012 | 19:54

oh napsal(a):

UGH: Pan Varvařovský se ozval. Ovšem Ministerstvo nezaměstnanosti a asociálních věcí se s jeho argumenty "řádně" a rychle vypořádalo - a to tím, že je všechny označilo za nepravdivé a místy i hrubě nepravdivé. Dokument o tom visí mimo jiné na webu České spořitelny: http://www.csas.cz/static_internet/cs/Obchodni_informace-Produkty/Platebni_karty/Soukroma_klientela/Prilohy/odpoved_mpsv_ombudsmanovi_skarta.pdf
Na stanovisku MPSV mi připadá obzvláště "zábavná" neochvějná důvěra ministerských úředníků ve slib exekutorské komory, že (technické) účty příslušející k S-kartán nechají na pokoji...
jenda (20.9.2012;15:00): Moc hezky jste to opsal/zkopíroval. Nebo jste snad autor původního textu? http://portal.mpsv.cz/upcr/gr/aktuality/2012/2012_09_13_tz_skarta_ostry_provoz.pdf
Helena Matuszná, tisková mluvčí České spořitelny: Proč vám nějak nevěřím? Aha, to bude asi tím, že mi každý měsíc chodí vyúčtování od vaší banky a nějak jsem si nikdy nevšiml, že byste své služby poskytovali zdarma. Banky prý nejsou charita (tím se občas zdůvodňuje potřeba nejrůznějších bankovních poplatků) - to chápu a tím spíš nevěřím tomu, že Česká spořitelna jen tak z čiré dobroty najednou něco dělá zadarmo. Jo a ti nešťastníci, co nemají svůj účet u české spořitelny nebo ho nemají vůbec, ti také dostanou své peníze tentýž den?
22. 09. 2012 | 03:57

Pavel13 napsal(a):

:Moise Tschombe
Které strany toto měly ve volebním programu?
22. 09. 2012 | 08:33

Pavel13 napsal(a):

:Helena Matuszná
Co říkají na tuto ztrátovou činnost vaši akcionáři?
22. 09. 2012 | 08:42

Stonožka napsal(a):

oh:
přesně tak,a navíc nevěřím, že ČS bude činit z lásky k bližnímu. Vždyť jen podle zákona o bankách měla banka dva dny na převod peněz na jiný účet. Při tom objemu finančních prostředků i tyto dva dny jsou přece výhodné!

k těm, kteří zde napadají pana Krásu:
Jako předsena NRZP spolu s právníky NRZP již minimálně rok se snaží jednat o S-kartě, vše, co je pro postižené při platební/identifikační kartě špatně. Pokud nevěříte, podívejte se na stránky NRZP a do historie, tam si to lze vše přečíst.
Sleduji jednání o S-kartách od počátku - ministerstvo si ale od počátku jede svou, velmi hluché k opodstatněným argumentům.
Zpočátku dokonce vyhlásilo S-kartu jako nástroj proti zneužívání dávek - čímž tedy velmi zvláštním způsobem sesypalo do jednoho pytle zdravotně postižené s nepřizpůsobivými. Jak potom reagovali mnozí občané v různých diskusích (napadání zdr.postižených, rovněž postižených dětí apod.) - z toho docela zle....
Zdravotně postižení budou míti na kartě hlavně příspěvek na péči - to budou muset vybrat, neboť služby péče se hradí hotově, pak příspěvek na mobilitu a poté další dávky(dle výše ID - na bydlení ap.).
Nyní tedy budou registrováni u jednoho peněžního ústavu - často proti své vůli...
22. 09. 2012 | 20:22

Otec rodiny napsal(a):

Vážení
2x v životě jsem se ocitnul v složité situaci, kterou jsem musel řešit.
1. když mě stát povolal na vojnu a my z platu 6000,-Kč měsíčně dostali 1690,-Kč příspěvku vojáka pro rodinu. A to, že máme půjčky, dítě a chceme žít nikoho nezajímalo = doporučení znělo máte dům, tak ho prodejte.!!!??? a pak pod mostem mi pomůžete? nikoli, protože Vaše předcházející přijmy přesahují limit...
2. když jsem se po nákupu a konzumaci mořských plodů v Tesco přiotrávil v kombinaci s alergickou reakcí a byl 11 měsíců práce neschopný. Opět nikoho nezajímalo, že z platu 30 000,-měsíčně dostanu 11 000. Opět doporučení, ať žiji z úspor, prodám auto, dům...
Závěr: zaplatil jsem na sociálním pojištění mnoho set tisíc korun. Nikdy jsem neobdržel pomoc. Nikdo ze slušných lidí a lidí co pomoc doopravdy potřebují = matky samoživitelky, lidi co ztratí práci a hledají ji , nemocní nebo invalidnínedostanou v tomto státě žádnou pomoc nebo jsou neuvěřitelně systémem buzerováni.
To že S kartu obhospodařuje Česká spořitelna, není divné nikomu. Prostě další malá domů lobistů. Platím daně a jsem chudý, neboť se o svoje děti starám. A tento stát jen bere.
23. 09. 2012 | 19:44

Bobeš napsal(a):

Je to zoufalé . Mají své lidi všude.
Z toho se nedostaneme tak snadno jako z komunistického socialismu.
25. 09. 2012 | 01:02

Přidat komentář





Toto je ochrana proti spamu. Pro přidání komentáře prosím opište dvě anglická slova z obrázku níže do políčka pod nimi. Nápovědu a další podrobnosti o této metodě, která zároveň digitalizuje knihy, najdete v článku Dost bylo spamu, zavádíme reCAPTCHA na našem blogu.



reklama
 

Blogeři abecedně

A Alvarová Alexandra · Antoš Marek B Balabán Miloš · Bálek Jindřich · Bárta Vít · Bartlová Milena · Bečková Kateřina · Bednář Miloslav · Bednář Ondřej · Bělobrádek Pavel · Bém Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bezděková Iva · Bielinová Petra · Bízková Rut · Blaževič Igor · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Boudal Jiří · Bratinka Pavel · Brixi Hana · Brom Zdeněk · Burian Jan · Bursík Martin C Candole James de · Cepl Vojtěch · Co čteme, posloucháme, na co se díváme...  · Cvrček Václav Č Čarnogurský Ján · Čermák Luděk · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D Dienstbier Jiří · Dlouhý Vladimír · Dolejš Jiří · Drábek Jaromír · Drobek Aleš · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fischer Jan · Fuksa Ivan G García Dania Virgen · Gazdík Petr · Gelbart Petra · Glatzová Vladimíra H Haas Tomáš · Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havelka Radek · Havlík Petr · Hebnar Jan · Heller Šimon · Hesová Zora · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hollan Matěj · Holmerová Iva · Holomek Karel · Holub Petr · Honsová Dagmar · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejší Václav · Hovorka Ludvík · Hradilková Jana · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman J Janeček Karel · Janeček Vít · Janouch František · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · John Radek · Jukl Ivan · Just Jiří · Just Vladimír K Kadlec Petr · Kalhousová Irena · Kalousek Miroslav · Kasl Jan · Klan Petr · Klaus Václav · Klepal Jakub · Klíma Vít · Klvaňa Tomáš · Koenigsmark Alex · Kohout Pavel · Komárek Michal · Komárek Stanislav · Königsmarková Ivana · Kopač Petr · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Košák Pavel · Kotecký Vojtěch · Kotišová Miluš · Koubenec Vladimír · Koudelka Zdeněk · Kožušník Edvard · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Krnáčová Adriana · Krůta Jan · Křeček Stanislav · Kubát Ondřej · Kubr Milan · Kudrna Zdeněk · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kuták Aleš · Kužílek Oldřich L Lipold Jan · Liška Ondřej · Lomová Olga · Lorencová Jana M Macek Lukáš · MacLeod Sian · Macháček Martin · Máchalová Jana · Makovcová Jana · Malinová Hana · Marksová-Tominová Michaela · Matoušek Karel · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Michl Aleš · Miller Robert · Minařík Petr · Mleziva Jan-Michal · Moldan Bedřich · Müller Zdeněk · Müllerová Ludmila · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · NetClub 2013 · Novák Martin P Papirnik Vladimira · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Phan Viet · Pikora Vladimír · Pírko Štěpán · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pohledy světových lídrů · Polák Milan · Potůček Martin · Pražskej blog · Procházka Adam · Pultarová Tereza R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Rezková Alice · Robejšek Petr · Roithová Zuzana · Rusnok Jiří · Růžička Michal · Rychlík Jan Ř Říha Miloš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Sedlák Vojtěch · Shanaáh Šádí · Schmidt Hans-Jörg · Schwarzenberg Karel · Skuhrovec Jiří · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Přemysl · Sokačová Linda · Sokol Tomáš · Sportbar · Spurný Matěj · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Suchánek Jan · Sůva Lubomír · Svárovská Gabriela · Svoboda Bohuslav · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Škop Michal · Šmíd Milan · Špicar Radek · Špidla Vladimír · Špinková Martina · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štěpánová Jana · Štern Jan · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Tučková Kateřina · Tutter Jiří U Urban Jan · Urban Václav V Vácha Marek · Vančura Martin · Vášáryová Magdaléna · Veis Jaroslav · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vondrouš Daniel W Wagenknecht Lukáš · Wagnerová Eliška · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil Z Zahálková Marcela · Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Ze šuplíku · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žaloudík Jan Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy
 
 
Aktuálně.cz

První čistě online deník v České republice · Držitel ceny Křišťálová lupa za internetový projekt roku

Partneři: ReutersČTK

1999 – 2013 © centrum holdings O nás | Volná místa | Reklama | Všeobecné podmínky | Nápověda | Služby firmám

Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí článků je bez souhlasu centrum holdings zapovězeno.

Provozováno s využitím redakčního systému Nucleus pod licencí GNU GPL