Čas prezidentských voleb se blíží, vrcholí předvolební kampaně osmi kandidátů a předvolební nekampaň jednoho kandidáta. To poslední je zajímavý příklad do učebnic politického marketingu, byť koncept tzv. demarketingu je samozřejmě znám.
Profesorka politologie, od roku 1993 působila na katedře politologie na Fakultě mezinárodních vztahů VŠE v Praze, kde v září 2020 ukončuje pracovní poměr. 0d března 2020 je pověřena řízením Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT. Bývalá předsedkyně Akreditační komise, ČR. Původním vzděláním historik (FF UK, obor ruština dějepis), v 80. letech se zabývala moderními dějinami Latinské Ameriky (Orientální ústav ČSAV), přes něž se dostala k problematice přechodů k demokracii a k politologii. V současnosti se zaměřuje na problematiku korupce. Její práce byly publikovány v češtině, angličtině, španělštině, němčině, francouzštině, portugalštině i holandštině.