A znovu natvrdo
Paličatost není úplně ideální vlastnost, leč sudičky, které stály u mé kolébky, nešetřily. Nejde sice o nic, co by bylo třeba závidět, ale občas se to hodí. Při nedávné reklamaci pantoflí, kterou jsem tu popisovala, mi zaťatost dost pomohla, hodila se ale i při dalším střetu s touto prodejnou.
Dobrá žena za pultem mi dokonce nedávno zatelefonovala, aby mi radostně sdělila, že mi reklamaci zamítli. Když jsem si přišla na vlasntí kůži znovu vyzkoušet, jak v reálu vypadá konflikt s prodejcem obuvi, nestačila jsem se divit. Nejen, že mi v krabici nabídli jiné, cizí pantofle, ale k nim vyjádření, že boty, které jsem koupila, nebyly určené pro laminátovou a dřevěnou podlahu. Jen mi chvíli vrtalo hlavou, zda posudek patřil k mým nebo cizím botám. Ale nedohadovala jsem se, cizí boty jsem odmítla vzít (i kdyby se mi líbily, neodpovídala velikost) a šla domů. Slíbili, že budou hledat.
Kupodivu moje boty našli, takže mi dnes předložili reklamační protokol s výše uvedeným zamítavým stanoviskem a dali jasně najevo, abych nezdržovala a odešla. Což jsem vůbec neměla v úmyslu a reklamovala jsem znovu, protože mě při koupi nikdo neupozornil, že jsem vybrala pantofle, v nichž doma můj muž chodit nemůže, protože máme laminátovou podlahu. Což je porušení informační povinnosti podle zákona o ochraně spotřebitele. Ta dobrá žena (určitě už mě zná jako odbojného a protivného zákazníka) mi ale sdělila, že si mám jít za výrobcem nebo tím znalcem, ona že s tím nic nechce mít.
Po chvíli dohadování se mi jí podařilo přesvědčit, že jsem nenakupovala ani u výrobce, natož u znalce, ale u ní, takže reklamuji také u ní. Chtěla mi sice sebrat všechny papíry, včetně mého dokladu o reklamaci, nakonec se mi ale přeci jen podařilo svou námitku napsat na ten znalecký posudek, odměnou mi bylo její vyjádření na můj reklamační protokol.
Po návratu jsem ale raději dala podnět na Českou obchodní inspekci. Pevně totiž věřím, že podobně postižených zákazníků, kterým v téhle prodejně vyřizují reklamace stejným způsobem, je víc.
Začalo nové odpočítávání času, uvidím, jak to nakonec dopadne a zůstávám optimistou. Třeba se dočkáme pantoflí s bílou podrážkou nebo vrácení peněz. Vím jen jedno, že boty téhle značky už nechci vidět ani ve výloze.
Dobrá žena za pultem mi dokonce nedávno zatelefonovala, aby mi radostně sdělila, že mi reklamaci zamítli. Když jsem si přišla na vlasntí kůži znovu vyzkoušet, jak v reálu vypadá konflikt s prodejcem obuvi, nestačila jsem se divit. Nejen, že mi v krabici nabídli jiné, cizí pantofle, ale k nim vyjádření, že boty, které jsem koupila, nebyly určené pro laminátovou a dřevěnou podlahu. Jen mi chvíli vrtalo hlavou, zda posudek patřil k mým nebo cizím botám. Ale nedohadovala jsem se, cizí boty jsem odmítla vzít (i kdyby se mi líbily, neodpovídala velikost) a šla domů. Slíbili, že budou hledat.
Kupodivu moje boty našli, takže mi dnes předložili reklamační protokol s výše uvedeným zamítavým stanoviskem a dali jasně najevo, abych nezdržovala a odešla. Což jsem vůbec neměla v úmyslu a reklamovala jsem znovu, protože mě při koupi nikdo neupozornil, že jsem vybrala pantofle, v nichž doma můj muž chodit nemůže, protože máme laminátovou podlahu. Což je porušení informační povinnosti podle zákona o ochraně spotřebitele. Ta dobrá žena (určitě už mě zná jako odbojného a protivného zákazníka) mi ale sdělila, že si mám jít za výrobcem nebo tím znalcem, ona že s tím nic nechce mít.
Po chvíli dohadování se mi jí podařilo přesvědčit, že jsem nenakupovala ani u výrobce, natož u znalce, ale u ní, takže reklamuji také u ní. Chtěla mi sice sebrat všechny papíry, včetně mého dokladu o reklamaci, nakonec se mi ale přeci jen podařilo svou námitku napsat na ten znalecký posudek, odměnou mi bylo její vyjádření na můj reklamační protokol.
Po návratu jsem ale raději dala podnět na Českou obchodní inspekci. Pevně totiž věřím, že podobně postižených zákazníků, kterým v téhle prodejně vyřizují reklamace stejným způsobem, je víc.
Začalo nové odpočítávání času, uvidím, jak to nakonec dopadne a zůstávám optimistou. Třeba se dočkáme pantoflí s bílou podrážkou nebo vrácení peněz. Vím jen jedno, že boty téhle značky už nechci vidět ani ve výloze.