O autorovi
Učitelka, speciální pedagožka. Narozena 1958. Vystudovala obor speciální pedagogiky na Univerzitě J. A. Komenského v Praze. V současné době se připravuji na složení rigorózní zkoušky ve stejném oboru. Učím na základní škole, ve které je 100% romských žáků. Škola se nachází v samostatném sídlišti, které je mimo město a žijí zde převážně Romové. Kromě klasické výuky se věnuji také nápravám komunikačních schopností (NKS) a vedu taneční kroužek.
Počátky mé učitelské dráhy jsou z let 1980 jako učitelka MŠ a později vychovatelka v ÚSP. Zde jsem se začala zajímat o děti, které jsou „jiné“, ale krásné na duši.
Zajímám se o problematiku ve vzdělávání romských žáků, snažím se o využití různých alternativních a přístupů. Své poznatky jsme se snažila předat ve své diplomové a následně rigorózní práci (příčiny selhávání a možnosti využití alternativních metod ve výuce). Můj názor je, že vzdělávací systém by měl být podporou pro minoritu, a to již od nejútlejšího věku dítěte, již od tří - čtyř let.
Vzdělávání Romů, kteří žijí v ČR je na velmi nízké úrovni a od toho se odvíjí veškeré problémy, které jsou s romským etnikem spojovány a prohlubují se tak společenské rozpory a problémy mezietnického charakteru. Faktem je, že nízká vzdělanost má důsledky nepříznivého charakteru v sociální, kulturní a ekonomické oblasti, která toto všechno ještě umocňuje. Proto se domnívám, že strategie včasného zařazení romských dětí do vzdělávacího systému by mělo být prioritou.
Zájmy a záliby: literatura, příroda, zahrádka, vnoučata
Počátky mé učitelské dráhy jsou z let 1980 jako učitelka MŠ a později vychovatelka v ÚSP. Zde jsem se začala zajímat o děti, které jsou „jiné“, ale krásné na duši.
Zajímám se o problematiku ve vzdělávání romských žáků, snažím se o využití různých alternativních a přístupů. Své poznatky jsme se snažila předat ve své diplomové a následně rigorózní práci (příčiny selhávání a možnosti využití alternativních metod ve výuce). Můj názor je, že vzdělávací systém by měl být podporou pro minoritu, a to již od nejútlejšího věku dítěte, již od tří - čtyř let.
Vzdělávání Romů, kteří žijí v ČR je na velmi nízké úrovni a od toho se odvíjí veškeré problémy, které jsou s romským etnikem spojovány a prohlubují se tak společenské rozpory a problémy mezietnického charakteru. Faktem je, že nízká vzdělanost má důsledky nepříznivého charakteru v sociální, kulturní a ekonomické oblasti, která toto všechno ještě umocňuje. Proto se domnívám, že strategie včasného zařazení romských dětí do vzdělávacího systému by mělo být prioritou.
Zájmy a záliby: literatura, příroda, zahrádka, vnoučata