Pracoval jsem v letadle, které shořelo v Madridu
Letecká neštěstí člověk vnímá podobně jako automobilové nehody. Pokud se ho netýkají, bere to jako všední realitu večerních zpráv. V průběhu let 1994-6 jsem pracoval jako stevard u španělsko-švédské společnosti Spanair. Ta realizovala do roku 1994 pouze charterové turistické lety a od roku 1995 začala s pravidelnými linkami. První pravidelná linka byla Madrid - Las Palmas.
Tehdy má kolegyně, dnes má žena u této společnosti pracovala přes šest let. Její sestra tam pracuje dodnes. Jakmile jsme obdrželi informaci o nehodě, volali jsme nervozně právě jí. S vědomím, že téměř celá posádka zahynula s cestujícími, to nebylo vůbec jednoduché. Naštěstí v tom letadle nebyla a vzala telefon.
Jak si někteří mí čtenáři všimli, často fotím. Fotil jsem i před těmi 12-14ti lety. Tehdy mělo focení nevýhodu, že neexistovala digitální fotografie. Mám tisíce fotek v garáži a léta si říkám, že bych se tím měl probrat. Včerejší nehoda mě donutila do garáže zajít.
Revize motoru letadla typu MD-82, podobného motoru který se předevčírem vznítil.
Pilotní kabina, při zvětšení fotografie byste poznali, že podle výškoměru stojíte na letišti Barajas (Madrid)
Letištní věž v Las Palmas na Kanárských ostrovech
Logo společnosti Spanair v devadesátých letech
Kolegyně v průběhu letu
Příprava letu v kabině
Na mezipřistání, při úklidu a při čekání na další cestující, byla nuda a každý se s ní vypořádával po svém. Na snímku kolegyně z Finska.
Přesně takto se tankovalo i před osudným letem. Pokud existuje kritická fáze při letu letadlem, tak je to vzlet a přistání. U startu je to navíc znásobeno plnými nádržemi, které jsou umístěny v křídlech.
Dle dostupných informací, jsme znali osobně jednu letušku posádky. Nevím jak popsat své pocity. Je to jednoduše tak hrozné, že se to zdá až nemožné.
Naše kondolence:
"Nuestro más sentido pésame a todas las familias y amigos de las victimas y todo nuestro apoyo y cariño para todos TCPs de Spanair" Lucia del Castillo y Edvard Kožusník
AKTUALNE.CZ
Den poté: Španělé stále neznají příčinu katastrofy
Starší FOTA DNE:
Tehdy má kolegyně, dnes má žena u této společnosti pracovala přes šest let. Její sestra tam pracuje dodnes. Jakmile jsme obdrželi informaci o nehodě, volali jsme nervozně právě jí. S vědomím, že téměř celá posádka zahynula s cestujícími, to nebylo vůbec jednoduché. Naštěstí v tom letadle nebyla a vzala telefon.
Jak si někteří mí čtenáři všimli, často fotím. Fotil jsem i před těmi 12-14ti lety. Tehdy mělo focení nevýhodu, že neexistovala digitální fotografie. Mám tisíce fotek v garáži a léta si říkám, že bych se tím měl probrat. Včerejší nehoda mě donutila do garáže zajít.
Revize motoru
Revize motoru letadla typu MD-82, podobného motoru který se předevčírem vznítil.
Madrid
Pilotní kabina, při zvětšení fotografie byste poznali, že podle výškoměru stojíte na letišti Barajas (Madrid)
Las Palmas
Letištní věž v Las Palmas na Kanárských ostrovech
Spanair
Logo společnosti Spanair v devadesátých letech
Kolegyně
Kolegyně v průběhu letu
Příprava
Příprava letu v kabině
Mezipřistání
Na mezipřistání, při úklidu a při čekání na další cestující, byla nuda a každý se s ní vypořádával po svém. Na snímku kolegyně z Finska.
Kerosin
Přesně takto se tankovalo i před osudným letem. Pokud existuje kritická fáze při letu letadlem, tak je to vzlet a přistání. U startu je to navíc znásobeno plnými nádržemi, které jsou umístěny v křídlech.
Dle dostupných informací, jsme znali osobně jednu letušku posádky. Nevím jak popsat své pocity. Je to jednoduše tak hrozné, že se to zdá až nemožné.
Naše kondolence:
"Nuestro más sentido pésame a todas las familias y amigos de las victimas y todo nuestro apoyo y cariño para todos TCPs de Spanair" Lucia del Castillo y Edvard Kožusník
AKTUALNE.CZ
Den poté: Španělé stále neznají příčinu katastrofy
Starší FOTA DNE:
Španělsko ve finále EURO 2008
Stávka na horách
Evropo tudy...
Nicolas Szarkozy
Česká policie v Ženevě
Petr Čech 1:3
Portugalka v Ženevě
Léta planých slibů?
Liberecký odpočet
TATRA den
Martin Roman
Regulace v EU
Brazilci prohráli
Radek Štěpánek
Topolánek v Afganistánu
W.A.Niskanen
Dvojčata na tenise
eGovernment v Dubaji
Zdravotnické registry
Ideová konference
Žraloci
OECD: Gurria
Becario
Topolánek 2010
9+1
Čunek v roce 2020
Bém na plachetnici
Mé setkání s Berlusconim
Švejnar senátorem?
Československo a Francie
US ARMY Atlanta
Bollettieri Florida
Globální oteplování v Michli
Topolánek 2007
Vydržíte déééle
Mr. Bean ve Španělsku?
Čtvrtek a inovace v Senátu
Kreml ve výkladu
Logo předsednictví
Pankrác & Tallinn
aTeo.cz porušuje autorský zákon
eGovernment a legislativa
Španělsko a Kosovo
Plážový tenis
Na vlně přímé volby prezidenta
FOTO DNE: CZECHPOINT
FOTO DNE: Poražení?
Efektivní stát
česky | English