11.11.2009: Nový eurokomisař: Štefan Füle

Autor: Martin Potůček
Přečteno 3008 krát
Nechci zde podrobně rozebírat způsob, jakým byl Štefan Füle, kariérní diplomat, vybrán na poslední chvíli na pozici, v níž bude po pět let nejvýše postaveným Čechem v evropské úřednické hierarchii. Ono to prozrazuje i něco o tom, jak jsme připraveni - a také ochotni - hájit svoje zájmy v Evropě vůbec.

Členství v Evropské unii nám – vlastně poprvé v moderní historii – nabízí možnost rozvíjet se v širším společenství národů nikoliv na základě dočasného příměří světových velmocí či pod cizí knutou, nýbrž z naší svobodné vůle, navíc ve společenství, které je spravováno na demokratických základech. Naše kultura, historické zkušenosti, stupeň rozvoje, schopnosti aktivně se přizpůsobovat měnícím se poměrům nám teoreticky dávají velmi dobré předpoklady stát se aktivním a prospěšným elementem evropské integrace.

V praxi tomu tak ale není. Narážíme na mnohé bariéry, koncepční, mentální i organizační.

Zmatek panuje především na centrální úrovni státní správy. Schází státní doktrína, vyjadřující základní orientaci státu navenek. Prezident se chová neodpovědně - nerespektuje vůli parlamentu a vlády ani v tak zásadní otázce, jakou je přistoupení země k Lisabonské smlouvě. Vláda je ochotna mu ustoupit a kvůli jeho vrtochu, zaštiťujícímu se konstruktem o hrozbě prolomení poválečných dekretů, nechá spadnout pod stůl Listinu základních práv EU…

Velké dluhy zanechaly polistopadové vlády v přípravě politiků a úředníků pro nové evropské agendy, ať už se angažují v Bruselu nebo doma. Jak víme, do poslední chvíle neexistovala ani shoda politických stran o kandidátovi země na místo komisaře v nově se formující Evropské komisi.

Česká veřejná správa má kromě běžných domácích agend trvale spolupracovat s evropskou administrativou při rozvíjení mimořádně náročných a komplexních úloh. Kromě lepšího poznání unijního prostředí to předpokládá i mnohem lepší spolupráci našich orgánů navzájem. Zatím jsou velké problémy v samotné komunikaci mezi nimi: levá ruka často neví, co dělá pravá. Četná zadání prostě ignorujeme. Připravujeme se tak o přístup k důležitým informacím a vzácným zdrojům.

Přitom je v našem zájmu, aby Evropská unie aktivně spoluutvářela základy nového světového řádu, řádu, který bude schopen výrazně lépe než dosud se vyrovnávat s výzvami globální krize. Právě proto je nutno společně hledat cesty k účinnější regulaci globálního trhu na nadnárodní úrovni. Právě proto je nutná společná zahraniční a bezpečnostní politika. Právě proto je nutno budovat společenství, založené na společně sdílených hodnotách, na respektování a rozvíjení lidských práv, včetně práv sociálních.

V kontextu všech těchto úloh a výzev mi staromilské malování čerta na zeď v podobě bruselské byrokracie a národovecké oplakávání formální státní suverenity nepřipadá úsměvné, ani v nejmenším. Právě naopak: Je krajně nebezpečné a nezodpovědné, jde proti nejvlastnějším zájmům této země a jejích občanů.

Článek na toto téma najdete v čísle 46 Literáráních novin z 9.11. 2009 na str. 4. Viz http://www.literarky.cz/domaci/81-domaci/1581-strategicke-kiovatky-piti-vlady-10

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik napsal(a):

Co furt máte s tím "karierním diplomatem"? To je nový krycí název pro komunistický kádr, který působí mimo rodnou stranu? Myslíte si, že žeru seno?
11.11.2009 08:59:16

neo napsal(a):

Špidla pošťák byl nejlepší.

To by přece zvládla aj naše Maňa listonoška.

No neber to za půl mega měsíčně, to je solidní vejvar na poštovního panáčka...

Se divim, že se někomu chce sedět za pokladnou v Tescu, když může jít do Brůsela dělat haura..
11.11.2009 09:01:45

Merlin napsal(a):

Nemusíte mě přemlouvat, já ten kšeft vemu. Německy mluvím perfektně, stejně jako česky, anglicky se taky slušně domluvím, a fráninu nepotřebuji.
Tak kdy mám nastoupit ?
11.11.2009 09:17:40

yara napsal(a):

Nevíte náhodou kdo nám to tu v ČR vlastně vládne? Po rusofilovi Klausovi má se stát eurokomisařem soudruh Fulle, který od gymplu byl v KSČ a 5let studoval MGIMO
školu KGB /FSB/ v Moskvě. To zde nejsou jiní schopní a čistí lidé? ODS ČSSD ustoupila za rozšíření vlády o jednoho člena. Už se mě zase zmocňují jako za komančů takové nihilistické pocity.
11.11.2009 09:18:22

yara napsal(a):

Merline ty tam nepojedeš, někdo musí řídit firmu, ať tam jede tvůj kolega Gerin!
11.11.2009 09:20:33

Kristýna napsal(a):

Ono "staromilské malování čerta na zeď v podobě bruselské byrokracie a národovecké oplakávání formální státní suverenity" považuji za odvádění pozornosti od skutečných domácích problémů, které by se měly řešit. Politici, kteří si dali bruselského čerta do svého programu, totiž nejsou schopni nabídnout pozitivně laděný, konstruktivní program. Patrně nemají vizi do budoucnosti, mají jen odpor, strach a vůli ničit. Nejsou schopni účinně vyjednávat a spolupracovat na domácí scéně, a tedy ani na té evropské. Jsou pořád jen bojovně naladěni, místo hledání řešení a východisek většinu energie soustředí na očerňování a ponižování protivníka, protože se nesmíří s ničím menším než s uchvácením co největšího podílu moci a vlivu. Své osobní zájmy většinou povyšují nad zájmy veřejné. Zaštiťují se slovy národ, občané, suverenita a prosperita, a přitom myslí jen na to, jak si osobně polepšit. Horší je, že pěkná řádka lidí u nás skočila na špek a do bruselského čerta si ráda zastřílí, aby měla způsob, jak vyventilovat své frustrace. Konečně víme, kdo za to může. Je to EU a její zpropadený Lisabon. Hlavně aby by lid nenapadlo hledat viníky u nás doma a nedej bože cinkat klíči na náměstích.
Co říci k volbě pana Fuleho evropským komisařem? Že nejde o to, kdo a jak nás bude zastupovat, jak silné bude mít portfolio a postavení v Komisi. Úspěchem je, že Češi na poslední chvíli svůj úkol splnili - prostě někoho zvolili. Je to malé, ale naše.
11.11.2009 09:47:51

Náhradník EU napsal(a):

Patnáct lidí rozhodlo, že to bude pan Fulle. Na váš názor se nikdo neptal, tak to neokecávejte. Je to jistě zlozvyk, smiřte se s tím nebo jste nepříspůsobilí?
11.11.2009 09:50:05

Lipolt napsal(a):

Trapné! Kde jsou všichni ti borci ze studentských barikád roku '89? A absolventi prestižných US universit? Ani za 20 let nejsme schopni se obejít od nomenklaturních kádrů minulého režimu? Možná že ale Fulle byl již tenkrát "double agent" - kdo ví. Snad pan Žáček?!
11.11.2009 10:01:18

Lexa napsal(a):

Nejvyšší čas zvolit jiné a pokud možno schopné zastupitele. To co nám nyní vládne je potupa nejen pro nás, ale nyní již pro celou Evropu!!!
11.11.2009 10:12:19

myrta napsal(a):

Spokojený Klaus.V Praze ODS-mafie Bém,Jančík u vesla,Fúlle eurokomisařem-možná agent KGB.Jde to jak po másle.Jsme paralyzovaná společnost a vyhlídky černé.
11.11.2009 10:13:37

Carlos V. napsal(a):

Fulle nebo nekdo jiny, osoba je podruzna, urad take - jen posilame nekoho, aby nase ucinkovani v EU vypadalo na oko koser.

Nejlepsi by bylo nikoho neposilat a nechat si o jeho vyplatu snizit nas prispevek do EU.

Ale je sympaticke, ze ODS a CSSD se shodli na kandidatovi s takovou minulosti. Alespon se odkopali a vice lidi si uvedomi, ceho jsou schopni - vseho. Volby se blizi.
11.11.2009 10:34:47

Pípa napsal(a):

Pane autore, díky za rozbor situace. Popsal jste to přesně a výstižně. Škoda, že si z toho nikdo nevezme poučení.
11.11.2009 10:44:37

ali napsal(a):

Spokojený Paroubek. V Praze mafie ČSSD kam se podíváš, Füle euromachrem..jde to jak po másle..jsme paralyzovaná společnost a vyhlídky černé..
11.11.2009 10:46:43

myrta napsal(a):

ali.Řečeno slovy nezapomenutelného Miloše Kopeckého:kdyby hloupost nadnášela,vznášela byste se jako holubička.Když se podíváš na Outsider Média,v bloku Vlka jseš mimichodem ty a Fafnir kýmsi hodnocena jako nejhloupější diskutéři.Klidně se vznášej dál,je to tvůj problém.
11.11.2009 11:00:42

Jozef napsal(a):

Uradnik,diplomat - v tom nie je problem.
Vid Fisher.Treba pockat,nech ukaze co v nom je.
Vyslanec pri NATO = spolahlivy spojenec Washingtonu.Ineho si do obyvacky nevpusti.
11.11.2009 11:04:28

vfischer napsal(a):

Uvědomme si už jednou - konečně - že takzvaná "státní administrativa" a "vládnoucí reprezentace" je jeden obrovský moloch, ovládaný gangsterskou zbohatlickou oligarchií - vládou zcela bezohledných gaunerů,. kterým na občanech a vnitřních i vnějších vztazích takzvaného státu - vůbec, ale vůbec nezáleží ! Podstatná jsou koryta, prebendy a vzájemné kšefty a protislužby posilující vlastnění moci s možností systematického rozkrádání státu! Této vládě zločinců všech barev modrých, rudých, černých, oranžových či zelených je úplně jedno, kdy jak a s kým se spřáhnou, aby mohli lépe krást, lhát a kšefotvat! Otupělost, zhnusenost a rezignovanost zde žijících lidí jim samozřejmě nahrává. Mnozí z nás už nechtějí volit vůbec a mnozí z nás je - bohužel - budou volit opakovaně. Takže máme to co máme. Na hradě egocentrického exhibicionistu a rozkradený stát ovládaný smečkou mlaskajících sviní. A nějaký Fuele ?? cha chá .... dětská rýma .... !
11.11.2009 11:07:47

Jan Bílek napsal(a):

Škoda je, že takový občan jako je pan Potůček, autor tohoto článku, nezvedne svůj univerzitní zadek ze židle a nejde do politiky alespoň něco napravit. Rozumu na to pobral víc než dost.
11.11.2009 11:08:50

ali napsal(a):

myrta
Jistota, že jsi inteligentnější než ostatní, je povážlivá už proto, že ji s tebou sdílí tolik pitomců, tak pozdravuj Vlka..

Mě překvapuje tvoje myšlení..zkonfiskovaný majetek bolševikem a ty se nestydíš opěvovat bolševiky..ty už se ani země nedotýkáš, jak se vznášíš..a je mi fuk, co si kdo i kde o mě myslí..mně nic nedají, neživí mě, neznají mě..takže si přisaď svou a ponotuj si s nimi. Uleví se ti..čest

p.s. až budou zvolení tví koně, bude sníh zadarmo..
11.11.2009 11:22:45

myrta napsal(a):

ali:no jo,i takový jsou rádi na světě.S tím holt nic nenaděláme.Hlavně že sis ulevila.
11.11.2009 11:30:30

ali napsal(a):

myrta

nápodobně..
11.11.2009 11:35:32

vlk napsal(a):

Pane Potůčku
mluvíte mi z duše!
Samozřejmě- Eu je nejúžasnější projekt v evropských d ějinách. Eu měrou mimořádnou přispěla k tomu, že Veropa , nepočítáme li balkánské etnické války, zažívá nejdelší období míru v celých s vých dějinách.
Toto všechno je málo našim narciům a politickým krysařům všeho druhu.
Oni hrají své ideologické hry.Malé, špinavé hry o to,kdo protlačí svoje jméno a zvýrazní tak svoje ego.
Za obdivného pokřiku svých klak.
Způsob výběru našeho eurokomisaře vše jen podtrhnul.
Nikdo s e nezabýval tím, proč někohona tuhle funkci do Bruselu vůbec posíláme a proč by tam jaksi měl být. Všichni se soustředili pouze na jediné- aby to nebyl ten cizí.

Že pozic e eurokomisaře , člena evropské vlád y přímo souvisí s příštím směřováním EU. Že se očekává, žekvaitě této funkc e a jejímu významu bud odpovídat i individualita, zkušenost, erudice, myšlenková flexibilita a invence našeho kandidáta. O jeho osobní integritě , solidnosti a schopnosti týmové práce nemluvě / hlavní výhrada ODS vůči Špidlovi byla , že tam jistě nedlá ostudu ,je to poctivý a pracovitý člověk, ale že není vidět -sic!/ T je samozřejmost.

co jsme udělali my? Nakonec, za vteřinu dvanáct našepolitiké špičky vypotili jméno karierního diplomata. Který jistě bud ejazykovvě kvalifikován, je technicky vybaven pro dlouhá a nesnadná jendání, ale je bez jakékoliv exekutivní či byznysové zkušenosti a vždycky jen sloužil jako úředník bez vlastní kompetence, odpověnosti a zejména názoru. Prý je bezpečnostní expert... Takže teď bud e dělat třeba kulturu, rybolv nebo sociální záležitosti....
Nechci pana Fuelleho podceňovat, třeba je to velký a skrytý multitalent, který ohromí Brusel a překvapí nás tady všechny. Nicméně jeho volba je upatlaná.
Jan Švějnar představoval osobnost. Vladimír Špidla kontinuitu. Oba dva pak evropanství. A další šanci pro rozvoj EU.
Padli za oběť stranikým hrátkám. Hlavně aby nevyhrál ten druhý..No nevyhrál.Skutečně nevyhrál. A s panem Fuellem jsme nevyhráli ani my, voliči. To není nic proti němu.To je o tom, že naši patlalové v pozici držitelů klíčů musí všechno umatlat.

Na druhou stranu Saša Vondra , tokto zásadní VEropan přes Netropu- tak to by skutečě byla bývaa rána jako do piána! ODs jeho nominací zcela zjevně připomenout, že na Čecha v bruselské pozici by se opravdu , ale opravdu dlouho nemělo zapomenout! Tuhle kvalifikaci tedy Šugar splňoval beze zbytku.
11.11.2009 11:35:49

neo napsal(a):

myrta:

vlk prokazuje svou inteligenci v každém svém příspěvku.

pokud nemá alespoň 200chyb, neni od vlka.
11.11.2009 11:37:48

vlk napsal(a):

Ajta krajta! Já tu a ni nemusím být .. a ony vášně!

Myrta
velm děkuji. Kdybych věděl, kam oslat kytici, hned to udělám.
Příznivcům a zejména přiznivkyním pravověrných nic nevysvětlíte.
Bém nám obhájil včera v Práglu šéfa modrých. Jeho vice je neuvěřitelný Jančík. A modří ukazují na jiné. Včerejší večerní zprávy? Odohadování v DP? Kd y odboráři naprosto nekompromisně obvinili Béma z tunelování a lhaní? A dnes je v tisku - iHned, že sekyra v Dp je větší než odhadovaá 2,5 mrd Kč....
Ale v Praze je mafie čssd... Ne ež bych o nich měl iluze. Al e přeci jen?
11.11.2009 11:42:56

vlk napsal(a):

neo
a nemáš něco k věci brouku?
11.11.2009 11:44:08

myrta napsal(a):

neo:pokud to nejsou hrubky jako u jiných,tak jde o překlepy které udělá každý a nechce se mu je opravovat.Pak jde jen o obsah a v tom Vlk ostatní dalekÓÓÓÓó !!!převyšuje.
11.11.2009 11:46:26

Michal Macek napsal(a):

ladik:

co vam vadi na spojeni karierni diplomat?karierni znamena ze dela karieru,vytrvale leze po zebricku nahoru,vzdy jde tam kam vane ten spravny vitr.diplomat znamena diplomat.

myrta:

agent KGB?myslim ze by se spis hodil vyraz "informator" (hypoteticky),agent je zamestnancem informacni agentury nebo jine slozky,mel by mit nejaky vycvik,dostava plat et cetera
11.11.2009 11:48:44

Michal Macek napsal(a):

neo:

musim se zastat pana vlka,ma tam par vynechanejch pismen,jinak jen interpunkce a spatne pouziti space,to se nepocita.ale 200 chyb tam nema.a ma to hlavu a patu
11.11.2009 11:55:39

neo napsal(a):

Michal Macek:

každý jeho příspěvek obsahuje tento typ chyb. 200 = obrazně řečeno:)

S vlkem se asi nikdy neshodnu, ale nic osobního proti němu nemám, ale pokud chce urážet ostatní diskutéry, měl by nejdříve hodnotit sebe.
11.11.2009 12:02:24

JU napsal(a):

Carlos V.
naprostý souhlas

autor
Já o žádný nový světový řád a nadnárodní regulaci trhu nestojím. Volit budu tu stranu, která bude mít v programu vystoupení z EU.
11.11.2009 12:06:32

MerryWoman napsal(a):

Myrta
nejste Vy zakuklený MerryMan ?
11.11.2009 12:20:07

void napsal(a):

Pane profesore, mám Vaše texty rád i když většinou nesouhlasím. Bohužel se mi zdá, že se stále více vzdalujete na strategickou úroveň.

Myslím, že by velmi prospělo kdyby jste řešil méně náročných a komplexních úloh, které přinášejí velké problémy v souvislosti se vzácnými zdroji.Čímž by ubylo i vytváření světováho řádu a výzev globální krize, jež vedou k účinější regulaci globálního trhu.

Příliš akademické, příliš konzultantské.
11.11.2009 12:30:28

ali napsal(a):

MerryWoman
klid..myrta jen prudí..jakmile se objeví merík, bude veselo, levouni budou tleskat jeho inteligentním projevům. A klidně se vsadím, že to dlouho trvat nebude.. :o)

ale trochu o Štefanovi

Štefanovi..spousta lidí ho nezná a přiznávám, že jsem nevěděla kdo je

Vzdělání
1988 studijní program pro odzbrojení Organizace spojených národů
1981 – 1986 Státní institut mezinárodních vztahů v Moskvě
1980 – 1981 Filozofická fakulta Univerzity Karlovy
Zaměstnání
2005 – 2009 velvyslanec a vedoucí stálé mise ČR při NATO
2003 – 2005 mimořádný a zplnomocněný velvyslanec ČR ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska
2001 – 2002 první náměstek ministra obrany ČR
1998 – 2001 mimořádný a zplnomocněný velvyslanec ČR v Litevské republice (2000 – 2001 velvyslanec kontaktní ambasády NATO v Litvě)
1996 – 1998 ředitel odboru bezpečnostní politiky Ministerstva zahraničních věcí ČR
1995 – 1996 ředitel odboru OSN Ministerstva zahraničních věcí ČR
1994 – 1995 člen delegace a zastupující představitel ČR v Radě bezpečnosti OSN
1990 – 1995 první tajemník Stálé zastoupení ČSFR při OSN v New Yorku
1987 – 1990 referent odboru OSN Ministerstva zahraničních věcí..
11.11.2009 12:32:46

vlk napsal(a):

Myrta

já fak t tu kytci budu muset psolat.. ,-)))
neo

brouku ,když napíšeš tohle:
S vlkem se asi nikdy neshodnu, ale nic osobního proti němu nemám, ale pokud chce urážet ostatní diskutéry, měl by nejdříve hodnotit sebe.
11.11.2009 12:02:24

nebyl by nějaký důkaz? Tedy pokud za urážející nepokládáte slovo klaka.
11.11.2009 12:39:11

Tupelo napsal(a):

Pane Potucku, diky za clanek, to ze je CR jako celek nepripravena podilet se na budovani nove podoby Evcropy je docela zrejme. Obeti vnitrniho politikareni se u nas staly jak proud euroskepticky (nevypocitatelny, na vychod zahledeny Klaus, velka cast dotacne-korupcni ODS, neonacionalisti, populisti to maji v popisu prace...) tak proud proevropsky (od verbalne proevropske CSSD jsme se dockali jen mlceni, kdyz si zdivocely Klaus delal co chtel).
A skoro me napada nastesti, mluvit do budovani Evropy z pozice zeme, kde:

- predseda ustavne pravniho vyboru snemovny Benda (ODS) umyslne zfalsuje svoji praci a pak nasazuje nahubky navinarum

- poslanec CSSD Krecek (CSSD) bere za samozrejme ze cestaky by poslanci, pozadujici cestovni nahrady, falsovali

- se z volby prezidenta republiky dela lobysticka fraska, pri ktere poslanci omdlevaji a posilaji se patrony

- vlada je utvorena na zaklade pozitivne ci negativne motivovanych poslancu, kteri dostanou od vlady ochranku

- kvete korupce (na urovni 40.-50. mista v celosvetoem zebricku, nekde mezi africkymi zememi)

Dalo by se pokracovat dalsimi desitkami ci stovkami odstavcu, ale nema to smysl, kdo chce tak to vidi. Blizi se 20. vyroci sametove revoluce, ale k slaveni toho moc neni, bude zhorkle. I kdyz nepochybuji ze soucasni politici budou prvni mavat viteznymi vlajkami. Jak se zbavit soucasne hydry, ktera si zprivatizovala demokracii po svem nevim, jedine co me (krom nove revoluce ;)) napada je jit k volbam a nevolit ZADNOU ze soucasnych parlamentnich stran. A kdyz uz je nekdo MUSI(?) volit, tak aspon dusledne krouzkovani kandidatu zespodu kandidatnich listin.

@vlk: zdravim Vas, nebyl jsem ted u internetu, dluzim odpoved, co jsem nestihl poslat. Ted jsem momentalne par tydnu zpatky, mozna jen pres zimu nebo natrvalo (ale cim dal vic premyslim o tom ze natrvalo se da zit i jinde). Souhlasim s Vami, skoda ze nevysel ani Spidla (zde se projevilo opet politikareni, Zeleni udajne (ale kdovi :)) byly ochotni Spidlu podporit) ani Svejnar. Fule by mi tak nevadil, kdyby jeho nominace byla vysledkem strategickeho rozvazovani a ne zjevnou znouzectnosti. Jeho komunisticka minulost by mi ani tak nevadila, ty problemy co jsem uvedl vyse me znepokojuji daleko vic a zjevne jdou napric celym spektrem, bez ohledu na minulost.
11.11.2009 12:40:58

neo napsal(a):

vlku: sry, to patřilo Myrtě.
11.11.2009 13:01:36

Rejpal napsal(a):

Souhlasím s autorem i jeho kritickým pohledem na českou politickou reprezentaci. Ta je však přesným obrazem voličů. Až voliči ve své většině pochopí, že do politiky patří jen slušní a spolehliví lidé, snad to bude vypadat jinak.
11.11.2009 13:06:37

neo napsal(a):

Rejpal:

to je nesmysl !!!

politika totiž dokáže i ze slušného a spolehlivého člověka udělat "politika" :)

Rejpale, i kdybys byl jako čestný a spravedlivý jako Old Shatterhand, mezi těmi supy by se z tebe stal taky sup
11.11.2009 13:15:44

Nuba napsal(a):

Taky se připojím, i když podstatné bylo řečeno jak v blogu, tak doplněno vlkem, kterého tímto zdravím . Pouze poznámečku k vlkodavům - jako neo - vlkovy texty jsou podstatné něčím jiným než přehozenými písmenky, to tady ví již hodně dávno každý. Že to někoho irituje pouze z důvodů neschopnosti věcné proti argumentace, to je věc jiná. Doporučení je jednoduché - nečíst nebo pocit vlastní nedostatečnosti spláchnout něčím ostřejším, ono se potom uleví.

Jinak ke komisařům. Z toho výběru, co byl na pultě se mně jevil nejlépe pan Špidla. Vzdělaný a inteligentní člověk s nezpochybnitelným morálním kreditem, což dnes uznávají i ti soudnější z druhé strany pol. spektra. Nebudu mít problém s jeho volbou do senátu. Takových lidí je na naší pol. scéně jako šafránu. Proto je to potřeba říci nahlas a takového člověka podržet. Jedinou jeho ani snad ne chybou je to, že mu schází jakási okrasa, nějaký ozon či aura. Tu tedy skutečně nemá, z tohoto důvodu není nejvhodnější jako návnada na nerozhodnuté a tápající voliče v čele strany, ale post senátora mu bude slušet určitě. Jako jednomu z mála mu také věřím, že výška platu není jeho primární motivací. Připomíná mi trošku v Německu stále oblíbenou kancléřku Angelu Merkel, šedou myšku, které se také posmívají a pokoušejí napasovat do modernějšího hávu.

Pan Švejnar, též z této kategorie vzdělaných, slušných a inteligentních, ale šedých, by se mi do Bruselu také hodil. Jsou to tyto typy, které halasně nevyřvávají, o to více však odpracují. No nepochopitelnost a zákulisní čachry našich velikánů tomu rozumnějšímu udělají vždy spolehlivě přítrž. Pokud to tak půjde ještě nějakou dobu, tak se nějakých nepředvídaných turbulencí zajisté dočkáme. Ten krunýř nad námi brání totiž růstu zdravé vegetace.
11.11.2009 13:18:23

neo napsal(a):

Nuba:

jo, pošťák byl nejlepší...
11.11.2009 13:21:39

vlk napsal(a):

zdar přítelii Tupelo

vítej doma! Jako vždycky - u většiny Tvých příspěvků- mohu říci než -bingo!

ještě k Fuellemu. J e pozoruhodné, jak všichni rajtují na jeho komoušské minulosti.TeĎ . Pár let po tom, co vyslancoval v Británii a co velel české misi u NATO! To fakt nemá chybu. On je českým velvyslancem u NATO, nikdo neřeknee ani popel, ae najednou , u kosmopolitního Bruselu, je to obrovský problém!
Tím nijak neříkám, že s emi bývalý komouš líbí. Jen nechápu teď ten hloupě účelový rachot a rajtování na tom, že s tudoval v Moskvě. Na podezřelé škole. Jak jsem zahlédl na přehledu tisku. Velení NATO to nijak nevadilo.

Jiak dovětek k tomu Tvému - žít se dá i jinak. Víš Tupelo, já být v Tvém věku s tím , co máš za s ebou, tak sem do tohohle průšvihu bez budoucnosti,který je managován týpky jako Tolopánek, Langer, Dalík, Paroubek, Rath, Tvrdík, Kalousek, Svoboda,Bursík, a vše zastřešeno supernarcisistním Klausem, tek sem už bych jezdil jen na dovolenou.
Máš lepší karty. Tak je koukej zahrát.
11.11.2009 13:26:16

vlk napsal(a):

Nuba

i k Vám posílám virtuální květiny.Plnou náruč.
11.11.2009 13:27:44

Vico napsal(a):

Já k Fuellemu stran jeho minulosti rovněž nic nemám, spíše k způsobu,jak k jeho výběru nakonec došlo.

Paroubek, podle mého soudu, asi nebyl moc rád vstřícnosti pana Lišky, který by určitě na Špidlu kývl. V tom mu věřím. Svědčí o tom i hlasování vlády na nečisto, kde ministři nominovaní Zelenými hlasovali pro Špidlu.

Ať si říká Paroubek co chce, to, že Špidla nebude komisařem za ČR s šancí stát se místopředsedou Barossa, je jeho vinou nebo i cíleným záměrem.

Prostě Špidlu zařízl.

Docela mě tu baví místní kádrováci, kteří "bolševismus" Fuelleho dokladují jeho činností, jako vedoucího stálé mise ČR při NATO.
11.11.2009 14:18:33

Taoiseach napsal(a):

autor:

Myslel jste to dobře a zcela souhlasím s tím, že si máme ujasnit, co především chceme, a v EU to aktivně prosazovat. Což je něco jiného než všechno vetovat, brzdit a fabulovat údajná vnější ohrožení.

Ovšem některé Vaše formulace jsou zcela nemožné, např.:

"něco o tom, jak jsme připraveni - a také ochotni - hájit svoje zájmy v Evropě vůbec"
I poměrně prostým lidem je jasné, že člen Komise je především úředníkem a jako takový NEHÁJÍ (ani nesmí hájit) zájmy členského státu, z něhož pochází.

"Česká veřejná správa má ... spolupracovat s evropskou administrativou při rozvíjení mimořádně náročných a komplexních úloh."
Ponechme stranou, že význam obratu "rozvíjení úloh" je poněkud nejasný. Hlavně ale administrativa neboli správa má SPRAVOVAT, konkrétně dělat to, co jí ukládají právní předpisy, případně čím je pověřena. Nic víc dělat NESMÍ.

Spolupráce a "spoluutváření nového ... řádu" je úkolem politiků, nikoli úředníků, tedy konkrétně Evropského parlamentu a Rady, nikoli Komise. A tady se sluší konstatovat, že v politických otázkách má zatím (a bude mít i podle LS) rozhodující slovo Rada, která je ovšem složena výhradně z členů národních vlád. Takže všechny stesky na "bruselskou byrokracii" jsou potom zcela mimo mísu.
11.11.2009 14:27:34

Taoiseach napsal(a):

Vico

Paroubek je specialista na Pyrrhova vítězství. Například když mu Klaus pomohl svrhnout vládu, ale pak už se k němu neznal. Nevím, kdo a co mu zrovna teď namluvil o tom, že pro něho bude výhodná nominace Füleho.

Nicméně Špidla asi v Bruselu (na jiné pozii) nezůstane, volby prezidenta jsou (bohužel asi) daleko, takže se Špidla zřejmě zapojí do domácí politiky, což je pro Paroubka problém. A myslím, že to ví - tak hloupý zase není.
11.11.2009 14:53:50

ujo napsal(a):

musím poděkovat ali za CV Fuelleho.
je pozoruhodné, že 1 .karierní skok udělal (přes svou minulost) hned po listopadovém převratu.
No a v NY (patrně ale dříve) získal vlivné přímluvce a v cca 35 se stal ředitelem odboru na zamini (min. Zieleniec).
Zřejmě ví hoch jak na to.
Pak Na
11.11.2009 14:58:58

Xaver35 napsal(a):

To Vlk:
Český velvyslanec při NATO je vidět a slyšet asi tolik jako náš velvyslanec v Burundi.Kdežto náš komisař při EU je nám - i Evropanům - na očích takřka denně (dle významnosti resortu).
Proto jsme si jeho kvalifikačních a jiných předpokladů (někteří) všimli.Nic zvláštního a nic divného!
11.11.2009 15:24:14

myrta napsal(a):

Tak jsem se vrátila a vidím,že tu bylo rušno.
Vlk:květiny musím oželet.Prostě komu čest,tomu čest i když se ne vždy ztotožňuji.Z ODS Praha mám husí kůži,DP odbory bojují s takovou vehemencí,že to je podezřelé.Iluze o ČSSD jsou fuč,ale pořád doufám že se vzpamatují,ale s jinou garniturou.A le to přijde až po volbách ,pokud dostanou přes čenich.Pokud vůbec půjdu volit,tak někoho malého,aby se dostal do parlamentu.Naděje
umírá poslední,musíme myslet pozitivně.
Michal Macek:Fúlle-i ten informátor by byl víc než dost.
ali:jednou provždy dobrá rada:přeskakuj mně,nečti mně,nevšímej si mně.Děkuji.
11.11.2009 16:09:25

Vico napsal(a):

Taoiseach : Zdravím :)

Pyrrhova vítězství, přesně tak. Par. se vymezuje vůči VK, ale ten ho ve skutečnosti vodí jako marionetu.

Když se tak /možná nespravedlivě/ spojuje s těmi kolotoči, napadá mne takový příměr.

Klaus naláká Paroubka na to, že si může sednout na nejhezčího kolotočového koníka. Paroub na to skočí, a poctu přijme.

Klaus zapne kolotoč a odejde. Paroubek se točí a točí až se poblije.

Vynadá pak však překvapivě Liškovi, že nebýt větrníků,/ a co jiného je kolotoč, než větrník naležato/, nemusel se poblít.
11.11.2009 16:42:40

Admirál napsal(a):

Hmm... V. Havlovi nevadí minulost Štefana Fileho.

Vypadá to, že to bude nějaký dobrý kámoš hvězdných válek a humanitárního bombardování.

To se zase máme na co těšit...
11.11.2009 17:05:47

zdesta napsal(a):

Já jsem tady na vlka četl několik nevybíraných útoků.Zvláště pak od skutečných demokratů,kteří se domnívají,že právo na názor a přesvědčení má jen ten,kdo myslí stejně jako oni.Zvláštní poznatek od zastánců svobody.Pokuste se vážení přejít na Outsidermedia a stvořit něco celistvého co má hlavu a patu jako zmíněný vlk.To je o stylizaci,argumentaci,která se neopírá jen o demagická hesla.Je prostě svůj,není duševním otrokem nějaké ideologie.Pro mne jsou jeho příspěvky cenější (i když nemusím vždy souhlasit)než dehonestující žvásty bez konkrétních argumentů.
11.11.2009 17:31:47

myrta napsal(a):

zdesta: VELKÝ APLAUS.
11.11.2009 17:49:02

vlk napsal(a):

myrta + zdesta

červenám se. Vážně. No a na Outsiderech dneska večer nebo zítra ráno zase něco bude. Kupodivu jsem trefil téma, které jaksi zapadlo, leč je docela brisantní.
Zdravím.
11.11.2009 18:09:26

Ládik napsal(a):

Michal Macek:
Diplomat je diplomat. Učitel je učitel. Zedník je zedník. Karierní horník je horník, který dělá kariéru horníka? Karierní učitel jde po krku řediteli?
Spojení "karierní diplomat" mi nesedí. Má-li někdo diplomatickou funkci, je to pravděpodobně samozřejmá etapa jeho kariéry. Karierní diplomat by mohl být karierní kariérista, potom by to mohl být Füle.
11.11.2009 18:36:07

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, umím ještě číst - vytváření nového světového řádu - do brusele teda, to zas poteče krve.
Proč takoví, kteří po něch nových pořádcíchh furt touží, nejsou z hygienických důvodů pravidelně odchytávání ? Může mi to někdo srozumitelně vysvětlit ? Děkuji.
http://www.ateo.cz/f/images...
Jinak, nihil novi, terazky som majorom, že, To je zde po kotlině dostatečně známo.
No, ale byl tam kdysi ešče jeden problém, ke kariérním diplomatům chodili obvykle ti, kteří sice ničemu nerozuměli, ale uměli o tom aspoň v jazycích cizích povídat. Což pro většinu cssr politiků tehdy byl docela zásadní problem, povídání v cizích jazycích. Nevím jak je to včíl, ale, rači budu už ticho....
Veselé krizování a bacha na vepřovku...
11.11.2009 19:10:09

haka napsal(a):

Pan Fulle nebude horší než pasivní Špidla. naše zájmy se v EU zas tak bránit nemusí. Stačí nedělat ostudu - viz LS (pasivita při tvorbě, následně kritika), až bude pořádek v ČR, sama si získá v EU přirozenou autoritu - a na to je třeba se soustředit!!!!Včeera bylo pozdě!!
11.11.2009 19:40:40

argun napsal(a):

A není to úplně fuk kdo tam bude?
Absolvent MIGMO v Moskvě se bude do bruselské sestavy skvěle hodit.
11.11.2009 20:25:59

Inci napsal(a):

Pozorně jsem poslouchal jeho dnešní vystoupení a mohu jen konstatovat , že byl zvolen EVROPAN s velkým E , kam se na něj hrabou ostatní kandidáti ...
11.11.2009 20:36:44

neon napsal(a):

To je ale závisti v zemi České, nevím jak vy, ale já nemám problém s absolventy MIGMO v Moskvě, vadí mi víc vlezzadci USA typu Vondra a spol.
11.11.2009 20:58:18

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, správně zářite neone, velice správně, jistě budete vyfotografován jednou před i před samotným zapnutým ventlátorem...
Jinak pamatuju jak jsme sedumašedesátým stáli za šera na vyhlášeném moskevském malém náměstí a nad muzeem odborů se zničehonic rozsvítil neon, snad jediný tehdy v celém cccp. Táňa na mě hrdě pohlédla a pravila: Posmotri jan, kak pariž.., kak pariž..
Veselé krizování a bacha na vepřovku..
http://i1.korzik.net/2009-0...
11.11.2009 21:09:21

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, že jsem opomenul napsat text onoho slavného neonu nad moskevským muzeem odborů. Stálo tam:
Slava trudu, slava trudu...
http://images.bugaga.ru/pos...
11.11.2009 21:17:42

ali napsal(a):

myrta
na můj příspěvek nepatřící tobě jsi reagovala něco o hlouposti a létání, takže klídek, soudružko..čest
11.11.2009 22:21:02

kombinace napsal(a):

omílání kladů a záporů, pro a proti jen na základě oficiálně vypuštěných informací o p. Füllem je pro neználky, nic z toho nejde rozhodnout tak, ani onak. Fakta - kdo studoval v SSSR, tak nemohl být nepodchycený, tedy vydíáratelný, i kdyby časem přeběhl na druhou stranu a sloužil demokracii. Riziko je. Dále, je to účastník gripenové aféry, spolurozhodoval, to stačí, ani nemusel brát odměnu.
Kxo v tom jel také, ale je čestný a čisťoučký, když už svědci nejsou? No náš Topák Kalousek, kámoš Háva, jakýsi sovětský inženýr pan Piga, tehdejší činovníci na ministerstvu obrany /kteří to tak asi byli?)a další podporovatelé britsko švédské lobby v Česku. Na ministerstvu si ale světově oceňovaní kontráši z STB i ti obrození nic nevšimli, teď za paní TOP parkánové to šlo pod koberec i se šéfem rozvědky, a jede se dál. Tady i v NATO a teď i v EU. Uvidíme, komu to pčřinese vliv a hlavně kšeft. Typneme si jaký to bude top komisař?
11.11.2009 23:03:40

scientist napsal(a):

a) Fule nebyl řadový komanč.
Fajn, lidé se mohou měnit, nikdo by neměl být za takovou věc doživotně trestán. Ale tady se bavíme o funkci komisaře, ne o funkci řadového diplomata. Fule byl připraven sloužit zločinnému režimu a taky mu snaživě sloužil. Do společnosti se tak pro příště posílá jasná zpráva: kašlete na loajalitu k vyšším principům, chovejte se prospěchářsky.
Mimochodem, kdyby Fule jako řadový občan ukradl v obchodě lahev rumu, komisařem by se stát nemohl. To stojí za zamyšlení.

b) Fule je potencialně vydíratelný. Má za sebou 4 roky na škole, kde KGB ve velkém nabírala svoje lidi. To, že se s ním kontaktovali, je věc samozřejmá.
Fule se nemusel k ničemu zavázat. Jenže to nikdo v ČR jaksi neověří a v tom je ta potíž.
Už jen to stačí v normální zemi k diskvalifikaci takového kandidáta.

Alespoň názorně vidíme, jak našim politikům záleží na bezpečnostních otázkách a také jak moc máme žrát ODS její antikomunistickou hysterii.
11.11.2009 23:20:02

scientist napsal(a):

ha, Kombinace mne částečně předběhl(a)
11.11.2009 23:23:15

Lojza napsal(a):

scientist,
podle nicku by Vám fantazie chybět neměla.Divím se, že nikoho ještě nenapadlo, že někdo z bývalých komunistů, zejména těch, co jezdili ven, nemusel být agentem zrovna Moskvy.Mohl sloužit druhé straně, nebo hrát dvojí hru.A netýká se to jen Fülleho.Na patřičných místech se to ví a proto ta minulost nemusí vadit. Myslíte že to není možné?

neo,
konečně s tebou mohu bez výhrad souhlasit.I já si myslím, že to není tak, že máme politiky jaké si zasloužíme.

zdravím všechny, rdícího se a pugéty rozdávajícího vlka tradičně a vica, jehož názory jsou mi blízké. Ahoj chlapci a děvčata
12.11.2009 00:54:17

JAHA napsal(a):

Ja si myslim, ze Vas komisar bol vybrany spravne. Je povodom Slovak (do ziskania obcianskeho preukazu bol po otcovi slovenskej narodnosti, studoval spolu s nasim slovenskym komisarom v Moskve, teda budu si v tej europskej vlade dobre rozumiet. A vytvoria tak taku malu cesko-slovensko-slovensku bunku v tej europskej vlade. A to je dobre pre vas i pre nas, nie:-).
12.11.2009 14:01:38

scientist napsal(a):

Lojzo,
nechte si ty jízlivosti.
Vaše vysvětlení je přijatelné v normálně fungující zemi, kde lidé mohou mít důvěru v politickou reprezentaci, ne tak v našem banánistánu. Tím to hasne.

A pokud hrál "dvojí hru" pak se musel se soudruhy "namočit". Jinak řečeno, stále platí výše uvedené: je kompromitovatelný. Třebaže "nespravedlivě". To je úplně šumák, chápete?
Dobrým příkladem budiž Kavan, který se do podobnýho dobrodružství také kdysi pustil. Ta ostuda pak stála za to.

Už nyní se to na Fuleho vytahuje a to v normální zemi na diskvalifikaci stačí. Ne tak ve splachovacím Česku. Je to zatím poslední plivanec, který Česko do Bruselu posílá. Vtip je v tom, že jsme se do zadnice opět nakopali sami. Ale pořád se nám to nějak nedaří pochopit.
12.11.2009 14:36:16

Al Jouda napsal(a):

Není ten Štefan Fülle nakonec Slovák ? Já se domníval, že ministr dopravy Slovák je až příliš !
12.11.2009 21:14:26

Lojza napsal(a):

scientist,
nebylo to myšleno jako jízlivost, chtěl jsem nabídnout jedno z možných vysvětlení, proč je možné, že někteří bývalí členové KSČ zastávají taková místa jako Füle.
12.11.2009 21:27:43

Martin napsal(a):

Moje cesta do této diskuze vedla přes čt24. Připomínám to všem, kteří se vyhraňují proti České televizi! Mám výhrady k ledasčemu co čt dělá, ale jde o zdaleka nejkvalitnější TV v ČR. Má profese mě prostě neumožňuje být všude a mít všechny informace. K tomu jsem měli média. I před dvaceti lety, psalo RP o disidentech a převratných činnostech. Tím bystřilo naladit na HA nebo SE. Jakou možnost volby máme dnes ? Media plná pochlebování, osobně dehonestující každý nesouhlasný názor nesouhlasím. Pouze modří bolševníci opakující lži: "MY JSME PRAVICE", "KONEČNĚ MÁME DEMOKRACII", "ŽIJEME V PRÁVNÍM STÁTĚ"...
BOHUŽEL v POUZE půl hodinovém sestřihu "Politické spektrum" byly uvedeny kritické hlasy k dvacetiletému směřování ČR... V pořadu p. Kučery, kromě J. Sokola se kterým se prostě rozcházím už v prioritách příčin a který obsadil bohužel vcelku podstatnou část šotu, zde byli jména se kterými jsem doposud neměl čest. Pan Petrusek a Prudký byli onou spojnicí na tento blog. Jsem rád, že se zde setkávám s dalšími spřízněnými hlasy - vlky...
To neon: NEMÁTE problém s MIGMO? Nevíte vůbec nic. Položte si otázku: Kolik lidí znáte, kteří TAM studovali a co jsou zač? Kdo měl privilegium studovat v SSSR ? Za jakou cenu ???
15.11.2009 14:34:35

Přidat komentář

:

:

:

Toto je ochrana proti spamu. Pro přidání komentáře prosím opište dvě anglická slova z obrázku níže do políčka pod nimi. Nápovědu a další podrobnosti o této metodě, která zároveň digitalizuje knihy, najdete v článku Dost bylo spamu, zavádíme reCAPTCHA na našem blogu.